Oleje silnikowe
Nie no nie narzekam , chodzi tylko o to że jak ojciec jeździł to nie brał mu tyle a to było ledwo rok temu. Pytałem go co tam zalewał ale on nie wie bo mu jego zaufany od x lat przyjaciel ślusarz który też znał się na autach doskonale bo nawet w VTECu HONDY potrafił wysłuchać usterkę a potem potrafił ją sam usunąć a do Carmanna z lat 60 tych potrafił dorabiać nawet części, no i on mu wymieniał ale niestety staruszek przyjaciel ojca odszedł (zmarł) i nigdy się już nie dowiemy co on tam zalewał. Wiem jedno że wiedzę o olejach miał i minerałów nie wlewał do żadnych aut a z tego co pamiętam to lubił amerykańskich marek zalewać , pamiętam że QS czy PENNZOIL lubił używać więc może coś z tego pływało w aucie wcześniej. Ach no cóż nie jest źle w sumie nie ma na co narzekać. Dziękuję wam koledzy za pomoc.
- Od: 21 gru 2010, 23:12
- Posty: 5
Z australijskiego testu jak pamiętam motul wcale dobrze nie wypadł za to Valvoline dura blend było w czołówce, wcześniej miałem zalany castrol teraz mam valvoline i spala go tyle samo czyli od wymiany do wymiany bez dolewek.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Borys to tak nie do końca TTTM bo wcześniej jak jeździł ojciec mówi że nic mu nie dolewał od wymiany do wymiany a kolega ma AFN i też mu nie pije , ale nie dawało mi to spokoju i dziś rano (6.30) pojawiłem się na diagnostyce z nim i się okazało że turbina łyka ten olej on potem płynie z powietrzem do IC a potem część tego oleju dopływa z powietrzem do motoru i się tam spala. Jednym słowem czeka mnie regeneracja bądź wymiana turbosprężarki
. No ale cieszy mnie że to nie wina motoru tylko turbawki a do tego silnika są jeszcze bez zmiennej geometrii łopatek więc nie będzie tak drogo 
Tubi też czytałem ten australijski test. To był test na wałkach rozrządu. Jednak zastanawiające jest to że ten australijski test wygrał australijski olej PENRITE. No VALVOLINE też wypadł znakomicie i jeszcze ROYAL PURPLE który można kupić w Polsce ale jest potwornie drogi.
Jednak nie wiadomo czy nie był to test sponsorowany co daje do myślenia wygrana australijskiej marki w australijskim teście.
No a z drugiej strony wydaje mi się że jak ktoś posiada stary samochód to jego silnik był konstruowany z myślą o stosowaniu tamtejszych olejów które tak czy owak były kilkakrotnie niższej jakości niż te dzisiejsze. Więc wydaje mi się że też nie ma co zbytnio szaleć z zakupem drogich olejów.
A zauważyłem też że przez ten wątek przewinęła się dyskusja na temat filtrów.
To powiem tylko że czytałem test filtrów oleju. W teście brały udział filtry: KNECHT,MANN,PURFLUX,SOFIMA,BOSCH,FILTRON,4MAX
Wynik tego testu był taki że najlepiej wypadły filtry KNECHT i PURFLUX. Filtry te mają najwięcej bibuły filtrującej a także okazały się najbardziej odporne na rozwarstwienie. Nasz FILTRON miał sporo mniej materiału filtrującego jednak nie stwierdzono czy to zapisać mu na minus bowiem materiał miał inną strukturę niż pozostałe (być może więc mniejsza ilość wystarcza) . FILTRON okazał się też nieco mniej odporny na rozwarstwienie niż zwycięzcy.
Natomiast najgorzej wypadł filtr 4MAX jak się okazało polski który jest robiony w bliżej nie wyjaśnionych okolicznościach prawdopodobnie w Chinach. SOFIMA też wypadła słabiutko i w zasadzie została najgorzej oceniona bo jednak po tej marce spodziewano się nieco lepszej jakości niż po 4MAX
Tubi też czytałem ten australijski test. To był test na wałkach rozrządu. Jednak zastanawiające jest to że ten australijski test wygrał australijski olej PENRITE. No VALVOLINE też wypadł znakomicie i jeszcze ROYAL PURPLE który można kupić w Polsce ale jest potwornie drogi.
Jednak nie wiadomo czy nie był to test sponsorowany co daje do myślenia wygrana australijskiej marki w australijskim teście.

No a z drugiej strony wydaje mi się że jak ktoś posiada stary samochód to jego silnik był konstruowany z myślą o stosowaniu tamtejszych olejów które tak czy owak były kilkakrotnie niższej jakości niż te dzisiejsze. Więc wydaje mi się że też nie ma co zbytnio szaleć z zakupem drogich olejów.
A zauważyłem też że przez ten wątek przewinęła się dyskusja na temat filtrów.
To powiem tylko że czytałem test filtrów oleju. W teście brały udział filtry: KNECHT,MANN,PURFLUX,SOFIMA,BOSCH,FILTRON,4MAX
Wynik tego testu był taki że najlepiej wypadły filtry KNECHT i PURFLUX. Filtry te mają najwięcej bibuły filtrującej a także okazały się najbardziej odporne na rozwarstwienie. Nasz FILTRON miał sporo mniej materiału filtrującego jednak nie stwierdzono czy to zapisać mu na minus bowiem materiał miał inną strukturę niż pozostałe (być może więc mniejsza ilość wystarcza) . FILTRON okazał się też nieco mniej odporny na rozwarstwienie niż zwycięzcy.
Natomiast najgorzej wypadł filtr 4MAX jak się okazało polski który jest robiony w bliżej nie wyjaśnionych okolicznościach prawdopodobnie w Chinach. SOFIMA też wypadła słabiutko i w zasadzie została najgorzej oceniona bo jednak po tej marce spodziewano się nieco lepszej jakości niż po 4MAX
- Od: 21 gru 2010, 23:12
- Posty: 5
Jeśli to turbo od nowości i ma przebieg jak silnik to ma już prawo popuszczać-w sumie i tak dzielnie się trzyma. Przepłukaj IC, wyczyść klapę gaszącą rurę od IC i kolektor pewnie masz tam gardziel zawalony. Profilaktycznie jak chcesz przedłużyć żywot auta możesz zaślepić EGR, zrobić oil catch tank i wyciąć kata . Motula szczególnie chwalą użytkownicy TDi, wlewają ich produkty znani tunerzy. Sam jeżdżę obecnie na Motulu 505.01 5W40 , po zmianie z Mobila dużo większa kultura pracy i zużycie oleju minimalne. Niby wsio ok, ale i tak mnie korci Valvoline (wg opini znajomego olej lepiej radzi sobie na zimnym starcie i motorownia ciszej pracuje) , Liqui albo te nowe Lotosygerman napisał(a):miałem stłuczkę i uszkodzeniu uległ Intercooler i podczas jego demontażu zauważyłem że było w nim sporo oleju. Czy z tego czasem nie wynika że to turbina łyka ten olej?
ja mogę z czystym sumieniem polecić Valvoline Max Life tydzień temu wymieniłem zamiast Mobila silnik ciszej pracuje i równiejno i po tygodniu (200km) stan na bagnecie taki jaki był nie oszczędzając autka na mobilu nie wielkie ubytki zawsze miałem. zmieniłem na ten olej po wielu pozytywnych opiniach i dłuższej lekturze
- Od: 14 lip 2010, 12:05
- Posty: 45
- Skąd: WZW i okolice
- Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG
mam pytanko. w mojej 323f 1.5 mam przebiegu cos ~120k km (licznik byl krecony na 99% tylko nie wiem o ile) i olej bodajze mobil 10w40. czy jakbym zalal castrola magnateca 5w30 to bedzie git?? a i moze mi ktos podpowie jakie powinno byc oznaczenie oleju dla tej mazdzianki (A3/B3 czy jakie).
- Od: 29 paź 2010, 19:32
- Posty: 20
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 '97r.
Perczyn napisał(a):mam pytanko. w mojej 323f 1.5 mam przebiegu cos ~120k km (licznik byl krecony na 99% tylko nie wiem o ile) i olej bodajze mobil 10w40. czy jakbym zalal castrola magnateca 5w30 to bedzie git?? a i moze mi ktos podpowie jakie powinno byc oznaczenie oleju dla tej mazdzianki (A3/B3 czy jakie).
Ja bym mu dał:

5W30 – niska cena, jakość OK. Silnik będzie zadowolony.
lałem go kiedyś (tyle że 10W-40) przez 2 lata do Omegi 2.5 TDS – silnik wciągał na 10 tkm mniej tego GM niż Mobila i Castrola
Cena rzeczywiście powala... 5 l coś około 80 pln 
rafusmaximus napisał(a):lałem go kiedyś (tyle że 10W-40) przez 2 lata do Omegi 2.5 TDS – silnik wciągał na 10 tkm mniej tego GM niż Mobila i CastrolaCena rzeczywiście powala... 5 l coś około 80 pln
To jest pikuś.
Patrz na tą cenę i lepkość:

Zaznaczam, że wysyłka gratis. Wezmę go następnym razem do Clio.
Croom napisał(a):Pankuba: jak tam nowe oleum , zalane juz ?
Będzie oczywiście subiektywnie: Ostatnie 2 miesiące przed przejściem z Agipa na Amsoil robiłem głównie krótkie odcinki po mieście, więc nie było jak przepalić nagromadzonego paliwa czy wody, no i silnik na Agipie pracował na moje ucho gorzej niż latem.
Amsoil jest spoko. Jeśli motor jest w miarę rozgrzany, zauważam trochę lepszą kulturę pracy silnika w porównaniu z nieco zmęczonym już Agipem. Co ciekawe, przy starcie i pierwszych minutach pracy w niskich temperaturach ciężko stwierdzić, że ASL ma przewagę nad włoskim oleum.
Jak by nie było, Agip/Eni sprawdził się w ciągu 10 tyś. przejechanych km. Jakoś nie chciało go ubywać, przed samą wymianą na bagnecie było jakieś 2-3 mm mniej, ale wynika to chyba po części z tego, że pomiar robiony przy dużych mrozach (auto parkuje pod chmurką, mniejsza objętość płynu i chyba też mniej oleju spływa do miski). Średnie spalanie zadowalające. Podobała mi się też praca silnika podkręconego do jakichś 6000-6500 rpm

bull napisał(a):Castrol nie jest złym olejem, tylko trochę przereklamowanym...........
Przykład firmy, która jeszcze przed 3 laty sprzedawała i zalewała do silników głównie Mobile i Castrole, a potem dodała do oferty Agipa (szukali niedrogiej marki, która zapewnia "stabilną jakość"
Artiks napisał(a):Po przemyśleniach robię zmianę z Motula Specific 5W40 na Liqui Moli 4100 5W40 , o wrażeniach dam ofc znać
Obydwie marki zyskują dobre opinie.
W motocyklu latałem na Motulu – Bdb olej !
a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Sabat napisał(a):a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę
Ja nie znam BARDAHL, ale polecam Midland olej sam go stosuję w BJ (5W40 full syntetyk) i na prawdę nie mam nic do zarzucenia. Mam go od połowy listopada silnik chodzi super. Nie ma problemów z odpalaniem w zimie, silnik jest lekki w pracy, a 40 po W zapewnia dobrą gęstość i małe spalanie w letnich temperaturach powyżej 30C latem.
Poza tym jest mało znany i nie ma rynku podróbek.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Sabat napisał(a):a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę
Myślę, że od shella na pewno będzie lepszy.....
....wlej go i napisz nam jak na nim silnik pracuje...
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Moja M6 --- SOLD
bull napisał(a):Sabat napisał(a):a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę
Myślę, że od shella na pewno będzie lepszy.....
....wlej go i napisz nam jak na nim silnik pracuje...
Hmm pozytywnie, auto zauważalnie ciszej chodzi.
Zobaczymy jak będzie po kilku tyś.
Stary olej był hmm czarny. czeka mnie w najbliższym czasie wymiana uszczelki pokrywy.
Specyfikacja w pdf dla xtc 10w40 półsyntetyk
http://www.bardahl.nl/uploads/media/B50000GB.pdf
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
ehhhh często to, że silnik chodzi ciszej to poprostu sprawka nowego, nieprzepracowanego oleju, nawet jak będzie z biedry. obserwujcie motory po jakimś dystansie na oleju..!
ja jak miałem w poprzednim aucie słabszy już motor kondycyjnie to widziałem na różnych olejach, np jak szybko gaśnie kontrolka oleju, jak szybko popychacze ucichają i ogólnie głośność pracy, w różnych warunkach. Ale to było zauważalne bardziej przy przepracowanym oleju (wymiana mniej niz 10kkm). Przy zalaniu nowego oleju mogłem se jedynie pogwizdać a nie poobserwować.
Jak zalewa się nowy olej to może być odczuwalne ciszej. Teraz w mazdzie nie słyszę raczej różnicy po zalaniu nowego oleju (diesel), dopiero faktycznie lekko nieznacznie ucichła na maxlife diesel 10w40, i to też dopiero po jakichś niecałych 100km, albo dopiero tak późno zwróciłem uwagę na to.
pzdr.
ja jak miałem w poprzednim aucie słabszy już motor kondycyjnie to widziałem na różnych olejach, np jak szybko gaśnie kontrolka oleju, jak szybko popychacze ucichają i ogólnie głośność pracy, w różnych warunkach. Ale to było zauważalne bardziej przy przepracowanym oleju (wymiana mniej niz 10kkm). Przy zalaniu nowego oleju mogłem se jedynie pogwizdać a nie poobserwować.
Jak zalewa się nowy olej to może być odczuwalne ciszej. Teraz w mazdzie nie słyszę raczej różnicy po zalaniu nowego oleju (diesel), dopiero faktycznie lekko nieznacznie ucichła na maxlife diesel 10w40, i to też dopiero po jakichś niecałych 100km, albo dopiero tak późno zwróciłem uwagę na to.
pzdr.
- Od: 22 lis 2010, 16:13
- Posty: 15
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki