Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez german » 22 gru 2010, 00:18

Nie no nie narzekam , chodzi tylko o to że jak ojciec jeździł to nie brał mu tyle a to było ledwo rok temu. Pytałem go co tam zalewał ale on nie wie bo mu jego zaufany od x lat przyjaciel ślusarz który też znał się na autach doskonale bo nawet w VTECu HONDY potrafił wysłuchać usterkę a potem potrafił ją sam usunąć a do Carmanna z lat 60 tych potrafił dorabiać nawet części, no i on mu wymieniał ale niestety staruszek przyjaciel ojca odszedł (zmarł) i nigdy się już nie dowiemy co on tam zalewał. Wiem jedno że wiedzę o olejach miał i minerałów nie wlewał do żadnych aut a z tego co pamiętam to lubił amerykańskich marek zalewać , pamiętam że QS czy PENNZOIL lubił używać więc może coś z tego pływało w aucie wcześniej. Ach no cóż nie jest źle w sumie nie ma na co narzekać. Dziękuję wam koledzy za pomoc.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 23:12
Posty: 5

Postprzez Tubi » 22 gru 2010, 00:27

Z australijskiego testu jak pamiętam motul wcale dobrze nie wypadł za to Valvoline dura blend było w czołówce, wcześniej miałem zalany castrol teraz mam valvoline i spala go tyle samo czyli od wymiany do wymiany bez dolewek.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez german » 22 gru 2010, 11:54

Borys to tak nie do końca TTTM bo wcześniej jak jeździł ojciec mówi że nic mu nie dolewał od wymiany do wymiany a kolega ma AFN i też mu nie pije , ale nie dawało mi to spokoju i dziś rano (6.30) pojawiłem się na diagnostyce z nim i się okazało że turbina łyka ten olej on potem płynie z powietrzem do IC a potem część tego oleju dopływa z powietrzem do motoru i się tam spala. Jednym słowem czeka mnie regeneracja bądź wymiana turbosprężarki <płacze> . No ale cieszy mnie że to nie wina motoru tylko turbawki a do tego silnika są jeszcze bez zmiennej geometrii łopatek więc nie będzie tak drogo :)

Tubi też czytałem ten australijski test. To był test na wałkach rozrządu. Jednak zastanawiające jest to że ten australijski test wygrał australijski olej PENRITE. No VALVOLINE też wypadł znakomicie i jeszcze ROYAL PURPLE który można kupić w Polsce ale jest potwornie drogi.
Jednak nie wiadomo czy nie był to test sponsorowany co daje do myślenia wygrana australijskiej marki w australijskim teście. <co?>
No a z drugiej strony wydaje mi się że jak ktoś posiada stary samochód to jego silnik był konstruowany z myślą o stosowaniu tamtejszych olejów które tak czy owak były kilkakrotnie niższej jakości niż te dzisiejsze. Więc wydaje mi się że też nie ma co zbytnio szaleć z zakupem drogich olejów. <ok>

A zauważyłem też że przez ten wątek przewinęła się dyskusja na temat filtrów.
To powiem tylko że czytałem test filtrów oleju. W teście brały udział filtry: KNECHT,MANN,PURFLUX,SOFIMA,BOSCH,FILTRON,4MAX

Wynik tego testu był taki że najlepiej wypadły filtry KNECHT i PURFLUX. Filtry te mają najwięcej bibuły filtrującej a także okazały się najbardziej odporne na rozwarstwienie. Nasz FILTRON miał sporo mniej materiału filtrującego jednak nie stwierdzono czy to zapisać mu na minus bowiem materiał miał inną strukturę niż pozostałe (być może więc mniejsza ilość wystarcza) . FILTRON okazał się też nieco mniej odporny na rozwarstwienie niż zwycięzcy.
Natomiast najgorzej wypadł filtr 4MAX jak się okazało polski który jest robiony w bliżej nie wyjaśnionych okolicznościach prawdopodobnie w Chinach. SOFIMA też wypadła słabiutko i w zasadzie została najgorzej oceniona bo jednak po tej marce spodziewano się nieco lepszej jakości niż po 4MAX
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 23:12
Posty: 5

Postprzez Artiks » 22 gru 2010, 14:45

german napisał(a):miałem stłuczkę i uszkodzeniu uległ Intercooler i podczas jego demontażu zauważyłem że było w nim sporo oleju. Czy z tego czasem nie wynika że to turbina łyka ten olej?
Jeśli to turbo od nowości i ma przebieg jak silnik to ma już prawo popuszczać-w sumie i tak dzielnie się trzyma. Przepłukaj IC, wyczyść klapę gaszącą rurę od IC i kolektor pewnie masz tam gardziel zawalony. Profilaktycznie jak chcesz przedłużyć żywot auta możesz zaślepić EGR, zrobić oil catch tank i wyciąć kata . Motula szczególnie chwalą użytkownicy TDi, wlewają ich produkty znani tunerzy. Sam jeżdżę obecnie na Motulu 505.01 5W40 , po zmianie z Mobila dużo większa kultura pracy i zużycie oleju minimalne. Niby wsio ok, ale i tak mnie korci Valvoline (wg opini znajomego olej lepiej radzi sobie na zimnym starcie i motorownia ciszej pracuje) , Liqui albo te nowe Lotosy <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez piasek2006 » 23 gru 2010, 19:16

ja mogę z czystym sumieniem polecić Valvoline Max Life tydzień temu wymieniłem zamiast Mobila silnik ciszej pracuje i równiejno i po tygodniu (200km) stan na bagnecie taki jaki był nie oszczędzając autka na mobilu nie wielkie ubytki zawsze miałem. zmieniłem na ten olej po wielu pozytywnych opiniach i dłuższej lekturze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 12:05
Posty: 45
Skąd: WZW i okolice
Auto: Mazda 626 GF 1997
2.0 benzynka + LPG

Postprzez german » 23 gru 2010, 20:30

Dzięki Artiks jak tylko przyjdzie wiosna to się wezmę za porządki przy motorku i zrobię jak mówisz.
:)
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 23:12
Posty: 5

Postprzez Perczyn » 26 gru 2010, 21:16

mam pytanko. w mojej 323f 1.5 mam przebiegu cos ~120k km (licznik byl krecony na 99% tylko nie wiem o ile) i olej bodajze mobil 10w40. czy jakbym zalal castrola magnateca 5w30 to bedzie git?? a i moze mi ktos podpowie jakie powinno byc oznaczenie oleju dla tej mazdzianki (A3/B3 czy jakie).
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 19:32
Posty: 20
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323F BA 1.5 '97r.

Postprzez grabu122 » 27 gru 2010, 10:17

obyś tylko nie przekombinował ;)

patrząc na wymagania jakościowe dla Z5 jakie były 15lat temu, to ten silnik będzie pracował na niemal wszystkim, skoro teraz pierwszy z brzegu olej mineralny za 12zł/litr ma klasę A3/B3 :P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Hubix » 27 gru 2010, 11:31

Perczyn napisał(a):mam pytanko. w mojej 323f 1.5 mam przebiegu cos ~120k km (licznik byl krecony na 99% tylko nie wiem o ile) i olej bodajze mobil 10w40. czy jakbym zalal castrola magnateca 5w30 to bedzie git?? a i moze mi ktos podpowie jakie powinno byc oznaczenie oleju dla tej mazdzianki (A3/B3 czy jakie).


Ja bym mu dał:

Obrazek

5W30 – niska cena, jakość OK. Silnik będzie zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez rafusmaximus » 27 gru 2010, 12:57

lałem go kiedyś (tyle że 10W-40) przez 2 lata do Omegi 2.5 TDS – silnik wciągał na 10 tkm mniej tego GM niż Mobila i Castrola ;) Cena rzeczywiście powala... 5 l coś około 80 pln <faja>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Hubix » 27 gru 2010, 14:09

rafusmaximus napisał(a):lałem go kiedyś (tyle że 10W-40) przez 2 lata do Omegi 2.5 TDS – silnik wciągał na 10 tkm mniej tego GM niż Mobila i Castrola ;) Cena rzeczywiście powala... 5 l coś około 80 pln <faja>


To jest pikuś.

Patrz na tą cenę i lepkość:

http://allegro.pl/olej-opel-0w30-s-synt ... 12262.html

Zaznaczam, że wysyłka gratis. Wezmę go następnym razem do Clio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pankuba » 29 gru 2010, 14:20

Croom napisał(a):Pankuba: jak tam nowe oleum , zalane juz ?

Będzie oczywiście subiektywnie: Ostatnie 2 miesiące przed przejściem z Agipa na Amsoil robiłem głównie krótkie odcinki po mieście, więc nie było jak przepalić nagromadzonego paliwa czy wody, no i silnik na Agipie pracował na moje ucho gorzej niż latem.
Amsoil jest spoko. Jeśli motor jest w miarę rozgrzany, zauważam trochę lepszą kulturę pracy silnika w porównaniu z nieco zmęczonym już Agipem. Co ciekawe, przy starcie i pierwszych minutach pracy w niskich temperaturach ciężko stwierdzić, że ASL ma przewagę nad włoskim oleum.
Jak by nie było, Agip/Eni sprawdził się w ciągu 10 tyś. przejechanych km. Jakoś nie chciało go ubywać, przed samą wymianą na bagnecie było jakieś 2-3 mm mniej, ale wynika to chyba po części z tego, że pomiar robiony przy dużych mrozach (auto parkuje pod chmurką, mniejsza objętość płynu i chyba też mniej oleju spływa do miski). Średnie spalanie zadowalające. Podobała mi się też praca silnika podkręconego do jakichś 6000-6500 rpm <zeby> .

bull napisał(a):Castrol nie jest złym olejem, tylko trochę przereklamowanym...........

Przykład firmy, która jeszcze przed 3 laty sprzedawała i zalewała do silników głównie Mobile i Castrole, a potem dodała do oferty Agipa (szukali niedrogiej marki, która zapewnia "stabilną jakość" ;) ). Efekt jest taki, że klienci, którzy odważyli się na wynalazek pod tytułem Agip, nie chcą już słyszeć o żadnym Castrolu ... A Agip to przecież nie jest znowu taki cud ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Hubix » 30 gru 2010, 00:58

CASTROL jest OK byleby był oryginalny a nie podrabiany.

Castrol jest bardzo często podrabianym olejem stąd problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Artiks » 3 sty 2011, 19:12

Po przemyśleniach robię zmianę z Motula Specific 5W40 na Liqui Moli 4100 5W40 , o wrażeniach dam ofc znać <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Hubix » 4 sty 2011, 01:07

Artiks napisał(a):Po przemyśleniach robię zmianę z Motula Specific 5W40 na Liqui Moli 4100 5W40 , o wrażeniach dam ofc znać <czarodziej>


Obydwie marki zyskują dobre opinie.

W motocyklu latałem na Motulu – Bdb olej !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Sabat » 4 sty 2011, 11:57

a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Fiodor » 4 sty 2011, 16:48

Sabat napisał(a):a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę :)

Ja nie znam BARDAHL, ale polecam Midland olej sam go stosuję w BJ (5W40 full syntetyk) i na prawdę nie mam nic do zarzucenia. Mam go od połowy listopada silnik chodzi super. Nie ma problemów z odpalaniem w zimie, silnik jest lekki w pracy, a 40 po W zapewnia dobrą gęstość i małe spalanie w letnich temperaturach powyżej 30C latem.
Poza tym jest mało znany i nie ma rynku podróbek.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez bull » 4 sty 2011, 22:46

Sabat napisał(a):a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę :)


Myślę, że od shella na pewno będzie lepszy.....
....wlej go i napisz nam jak na nim silnik pracuje...
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Sabat » 5 sty 2011, 12:54

bull napisał(a):
Sabat napisał(a):a co powiecie o marce BARDAHL ?
właśnie zbliża się moment wymiany oleju mam obecnie Schell-a i już nie chcę :)


Myślę, że od shella na pewno będzie lepszy.....
....wlej go i napisz nam jak na nim silnik pracuje...


Hmm pozytywnie, auto zauważalnie ciszej chodzi.
Zobaczymy jak będzie po kilku tyś.
Stary olej był hmm czarny. czeka mnie w najbliższym czasie wymiana uszczelki pokrywy.

Specyfikacja w pdf dla xtc 10w40 półsyntetyk
http://www.bardahl.nl/uploads/media/B50000GB.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez sensation » 5 sty 2011, 17:15

ehhhh często to, że silnik chodzi ciszej to poprostu sprawka nowego, nieprzepracowanego oleju, nawet jak będzie z biedry. obserwujcie motory po jakimś dystansie na oleju..!
ja jak miałem w poprzednim aucie słabszy już motor kondycyjnie to widziałem na różnych olejach, np jak szybko gaśnie kontrolka oleju, jak szybko popychacze ucichają i ogólnie głośność pracy, w różnych warunkach. Ale to było zauważalne bardziej przy przepracowanym oleju (wymiana mniej niz 10kkm). Przy zalaniu nowego oleju mogłem se jedynie pogwizdać a nie poobserwować.
Jak zalewa się nowy olej to może być odczuwalne ciszej. Teraz w mazdzie nie słyszę raczej różnicy po zalaniu nowego oleju (diesel), dopiero faktycznie lekko nieznacznie ucichła na maxlife diesel 10w40, i to też dopiero po jakichś niecałych 100km, albo dopiero tak późno zwróciłem uwagę na to.

pzdr.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 16:13
Posty: 15

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki