MX-3 EC KL-ZE

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Jacol » 5 sty 2011, 01:10

Capazo napisał(a):co to jest VAF

vaf To przepływomierz ludzie, nie żaden przełącznik
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez piwo » 5 sty 2011, 08:12

a nie maf? moze maf to jakis air flow meter a vaf ?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Matheus » 5 sty 2011, 09:20

piwo napisał(a):a nie maf? moze maf to jakis air flow meter a vaf ?


vaf = volume air flow czyli przepływka
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez pawelc » 5 sty 2011, 09:36

A wtrysk w v6 to nie jest sekwencja?-a ty chcesz zrobić fullgroup po 3 wtryski -będzie to chodzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez lukster » 5 sty 2011, 13:40

pawelc napisał(a):fullgroup po 3 wtryski -będzie to chodzić?

Nie ma innego wyjścia ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez mlody1921 » 5 sty 2011, 19:01

Capazo może ci sie przyda łatwiej patrzeć niż wertować Manuala a mój mało wyraźny

to jest od probe v6 ale to niema znaczenia

Obrazek

Obrazek
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Capazo » 5 sty 2011, 19:49

Nie ma innego wyjścia ;)


A nie moge tego zrobic jak napisal Piwo. poprostu podlaczyc wtryski(3 kable od wtryski nr 1-3-5) do jednego wejsca pwm i 3 kablem 2-4-6 do 2 wejscia pwm, reszte zaizolowac a w razie wywalania bledu przez ecu to doac rezystory 1k-10k??
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez pawelc » 6 sty 2011, 09:48

lukster napisał(a):
pawelc napisał(a):fullgroup po 3 wtryski -będzie to chodzić?

Nie ma innego wyjścia ;)


Jak Ty tak twierdzisz to musi działać ;) .Spytam teraz czysto teoretycznie po co producent wymyślił sobie sekwencyjny wtrysk ? w fullgroup-ie byłoby prostsze sterowanie ? Czyli przy założeniu że wtryski mazdy podołają bardzo krótkim czasom otwarcia bo w podłączeniu tzw półsekwencji będą musiały trzy razy szybciej się otwierać z krótkimi czasami wtrysku aby podać właściwą dawkę paliwa ?.Idąc dalej tym tropem to po cholerę zmienia się wtryski na wydajniejsze przy turbieniu ?-jak można byłoby podłączyć je wszystkie sześć razem podając paliwo co każdy suw ssania czyli 6 krotnie szybciej z 6 krotnie mniejszą dawką paliwa i byłaby jednakowa dawka w kolektorze ssącym -dobrze rozumuję ? Czy w tych naszych mazdach ze sterowania sekwencyjnego wtryski przechodzą w fullgroup-e przy większych czasach otwarciach ?
sorry @Capazo za śmietnik ale chyba nie będziesz mi miał za złe ,aha a podłączenie to chyba 123 i 456 tak jak kolejność zapłonu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Capazo » 6 sty 2011, 12:03

123 i 456 tak jak kolejność zapłonu ?


Kolejnosc zaplonu to 1-3-5 i 2-4-6.
Sorki ale ja dalej nie wiem pod ktory kabel to podciagnac jezeli sa 2 kostki i obydwie kostki maja po 4 piny przy wtryskach.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez pawelc » 6 sty 2011, 12:44

A nie tak ;)
Obrazek

Wtryski
Obrazek
Ostatnio edytowano 15 sty 2011, 21:25 przez pawelc, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez piwo » 6 sty 2011, 16:42

co wy pitolicie.wtryskiwane jest palwio jednoczesnie do trzech kanałow kolektora i tam palwio sobie czeka az zawor sie otwqorzy i zassie paliwo.palwio czy mgielka paliwowa.to sa ulamki sekund.i to nie ejst wtrysk bezposredni tylko paliwo czeka w kolektorze przed zaworem.i taki tryb dziala.nie ma zadnej roznicy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pawelc » 6 sty 2011, 17:37

zgadza się tylko tyle że paliwo oczekuje -to tak w uproszczeniu ;) i nic tu nie pitolimy -przeanalizuj działanie w fulgroup-ie i będziesz wiedział ,w uproszczeniu wygląda to to tak w przypadku czterocylindrowego slnika :
foulgroup -0,5 obrotu wału –>wtrysk jednocześnie 4
półsekwencja -1 obrót –>wtrysk parami
sekwencja- 2 obroty –>wtrysk pojedynczo
Oczywiście będzie to chodzić ,ale mnie zastanawia po co producent tak kombinuję z sekwencyjnym wtryskiem jak można to zrobić prościej ,ale OK nie śmiećmy tutaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez piwo » 6 sty 2011, 17:51

prosciej nie znaczy lepiej.gdy nastepuje wtrysk a zawor jest zamkniety na pewno czesc palwia osiadzie na sciankach i potem gorzej sie wymierza z palwiem.na pewno przy pelnej sekwencji da rade bardziej jakos zawirowywac mieszanke.czyli sekwencja jest lepsza ale roznica bedzie glownie w ekologii no i moze troche zwiekszy sie spalanie przy wtrysku jednoczesnym.
odnosnie czy wtryski daja rade w fool group to daja rade.odnosnie dawkowania to co 4 suwy (1cykl) nastepuje jeden wtrysk na 4 cylindry.a co kazdy jeden suw nastepuje spalanie na innym cylindrze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez brii » 6 sty 2011, 21:46


Na tej animacji fajnie widać w okolicach 1:20 jak wtryskiwane jest paliwo :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Szyna » 6 sty 2011, 21:58

Na dzisiaj po 8 h pracy koniec :P Niestety nie udało się odpalić. Problem jest prawdopodobnie z zasilaniem Piwo coś wspominał o grubszych kablach i bezpośrednio z aku przez przekaźnik. Tak ze w pon rozwiążemy ten problem i będziemy się zajmować kolejnymi bo pewnie takie będą :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Majki88 » 7 sty 2011, 22:00

Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Szyna » 15 sty 2011, 12:26

Madzia poskładana w końcu prawidłowo do kupy tak jak powinna być :) Odpala i nawet jeździ :D Ale i tak musimy poczekać teraz na sondę i AFR :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez piwo » 15 sty 2011, 13:29

no i git :) i co z tym map sensorem bylo nie tak?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 15 sty 2011, 14:29

piwo napisał(a):i co z tym map sensorem bylo nie tak?


Map sensor byl ok..jedynie trzeba dorobic filtr do niego ze srajtasmy zeby na logu nie bylo takich skokow cisnienia. Jedynym powodem dlaczemu niechcial dzialas to bezsensu mapa VE. Jacek na szybko mi sklepal no dalo sie nawet jechac. Wiec teraz czekam za Lc-1 i zaczynamy zabawe dalej. Pozdro
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Capazo » 15 lut 2011, 20:03

No wkoncu cos sie ruszylo. Dzisiaj przyszla do mnie super szybka paczka prosto od Piwa, a w niej sonda Innovate LC-1, wskaznik temp oleju, wskaznik cisnienia oleju oraz podkladka pod filtr. Jutro bede wspawywal nowe miejsce pod sonde zaraz za 2 kolektorami, tak aby odczyt byl z 6 garow, a nie z jednej glowicy. Mysle ze tak bedzie lepiej. Co o tym myslicie? Jutro postaram sie tez ja podlaczyc pod deta zeby zaczac powoli sterowac. Kilka fotek gratow

Obrazek


Obrazek

Pozdro
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy