Mazda GF 2,0 16V 115KM Duże Spalanie

Postprzez Vollkow » 31 gru 2010, 12:44

Mam wrażenie że moja mazda dużo pali. Piszę wrażenie bo niestety do tej pory nie uporałem się z ABS i nie mam wskazań prędkościomierza a co za tym idzie informacji o spalaniu.
Dużo to znaczy ile ??
Dojeżdżam do pracy około 3km w jedną stronę (FAKT krótkie trasy ZIMA). Poza tym 2-3 kursy po jakieś 8 km w tygodniu co daje około 50km w tygodniu czyli +/– 230 km w miesiącu.
Zalałem 30 litrów miałem nadzieje że objeżdżę cały miesiąc ale życie szybko zweryfikowało moje plany.
Paliwa starczyło zaledwie na 15 dni fakt przejechałem troszkę większy dystans bo około 80km w tygodniu.
Czyli dystans około 150 km na 30 litrach paliwa. co daje 20l/100km a to stanowczo za dużo.
Rozumie że okres zimowy że auto się ledwo zdąża nagrzać i się je gasi i tak na okrągło ale coś czego mogłem w zimie oczekiwać to max 14 litrów a nie 20. Co myślicie o tym przypadku.
Może to wina sondy lambda a jak jest taka możliwość to jak ją sprawdzić czy dobra. A może to sprawa czego innego.

Dodam że:
1. Silnik pracuje cichutko i równiutko po nagrzaniu na postoju około 400 obr. EDIT : 700 obr.
2. Za autem na wolnych obrotach na zimnym silniku czuć niedopaloną mieszankę (myślę że norma na ssaniu)
3. Nagrzany czy zimny jak cofam to spalin jest tyle że nieraz nie widzę nic za autem (Efekt zwłaszcza dokuczliwy przy niskich temperaturach)
Ostatnio edytowano 31 gru 2010, 19:38 przez Vollkow, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez tha_dogg » 31 gru 2010, 14:05

Witam,

20 litrów wydaje mi się stanowczo za dużo. Sam jestem trochę przerażony spalaniem u siebie. Tez robie glownie krotkie odcinki do pracy po 4 km i komputer pokazuje 14 litrów.

Mozesz sprawdzic czy zaciski tylnych hamulcow sie nie pozapiekaly, u mnie tak bylo i spalnie wzroslo wtedy o 2-3 litry.

400 obrotow na wolnzch to troche malo, dobrze patrzysz? pierwsza kreska na obrotomiezu w GFce to 500 i potem o 100 w góre.

Sondę możesz sprawdzić sczytujac kody bledow. A jesli chodzi o dymienie to nie jest dobrze. Poczytaj o dymienieu na forum, jest cała masa informacji.

pozdrawiam
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez Vollkow » 31 gru 2010, 15:40

Wiesz moje dane nie są dokładne ale z obliczeń jak wyżej wynika że raczej spalanie nie jest niższe jak 20.

Podejrzewam:
– Sundę lambda
– wtryski
– może jakieś ustawienia nie wiem jak tu jest (w Audi się jakoś przez komputer dawki ustawiało a tu nie wiem)

Silnik raczej sprawny bo ładnie chodzi, dobrze się wkręca (trudno się przyzwyczaić ze ciągnie od góry no ale taki urok japońskiego 16V)

Co do hamulców to robiłem je przed zimą. Wymiana klocków i smarowanie prowadnic wtedy było źle bo zapieczone były tak że młotkiem wybijałem.

Co do obrotów pierwsza kreska to 500 a mam pod kreską czyli jakieś 400 a raczej wszystko ok bo chodzi równiutko aż miło posłuchać.
EDIT: Dokładnie sie przyglądnołem i co sie okazuje pierwsze jest 0 potem 500 potem 750 i 1000
Więc wychodzi że pod kreską wskazującą 750 czyli około 700 obr.


A co do dymienia może mieć związek z tym spalaniem. To nie jest ani biały dym jak przy uszkodzonej głowicy (w poprzednim aucie robiłem głowice bo poszła uszczelka i wiem jak to wygląda i wiem jak wtedy silnik kaleczy). Ani nie jest to siwy dym jak przy paleniu oleju. To wygląda po prostu jakby emitował więcej spalin a może być bardziej widoczne przez niedopaloną mieszankę (bynajmniej ja to tak widzę. No chyba że taki urok mazdy dlatego pytam)
Ostatnio edytowano 31 gru 2010, 19:40 przez Vollkow, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez lucas83 » 31 gru 2010, 16:26

Kolego, najlepiej będzie jeśli podłączysz samochód pod komputer i odczytasz kody. Wtedy będziesz wiedział, gdzie szukać ew. przyczyny tak dużego spalania (jest stanowczo zbyt duże). Tak na ślepo to niewiele można zdziałać.

A co do obrotów: są zdecydowanie za małe. Prawidłowe obroty przy zimnym silniku powinny oscylować wokół 1500 rpm, na rozgrzanym to ok. 750 rpm (poniżej grubej kreski oznaczającej 1000 rpm masz taka mała cienką – to właśnie zaraz pod nią powinna wskazówka się zatrzymać).

Jestem świeżo po wymianie uszczelki pod kolektorem ssącym i u mnie obroty właśnie tak się zachowują, co jest oznaką prawidłowej pracy silnika. Zresztą koledzy mogą potwierdzić, gdyż temat prawidłowych obrotów w benzynowej GF był już wałkowany kilka razy.

Tutaj masz link do wątku, gdzie jest zdjęcie z prawidłowo zaznaczoną pozycją wskazówki obrotów dla rozgrzanego silnika:

viewtopic.php?f=125&t=13226&start=40

Polecam też lekturę całego wątku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Vollkow » 31 gru 2010, 16:56

Obroty w moim przypadku nie są problemem. Są na niskim poziomie i silnik równo chodzi więc myślę że ok
Ostatnio edytowano 31 gru 2010, 19:41 przez Vollkow, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez lucas83 » 31 gru 2010, 18:04

Duże spalanie na pewno nie jest spowodowane przez zbyt niskie obroty, ale mimo wszystko należałoby zająć się tym przy okazji. Może faktycznie coś z mieszanką? Wali za dużo paliwa i to może być efekt chmury spalin za Tobą i zbyt dużego spalania. Może czujnik temperatury powietrza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Vollkow » 31 gru 2010, 18:12

lucas83 napisał(a):Może czujnik temperatury powietrza?

Czujnik temperatury zewnętrznej ??
Ten czujnik chyba uwalony bo po odpięciu aku wyświetla jednorazowo -30 mryga a później sie juz nie pokazuja zadne wskazania
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez lucas83 » 1 sty 2011, 18:26

Czujnik temperatury powietrza, nie temperatury zewnętrznej (to są dwa osobne czujniki). Ten od temperatury powietrza masz w obudowie filtra powietrza. Ten od temperatury zewnętrznej masz w kabinie na podszybiu (taki "cycek" po lewej stronie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez noxes » 1 sty 2011, 20:18

Sprawdź błędy lub czujnik temperatury co daje info do ECU. w dziale GE jest taki sam temat tyle że auto z 1992r i trochę inna elektronika, ale warto i tam zaglądać.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Vollkow » 1 sty 2011, 23:26

noxes napisał(a):Sprawdź błędy lub czujnik temperatury co daje info do ECU. w dziale GE jest taki sam temat tyle że auto z 1992r i trochę inna elektronika, ale warto i tam zaglądać.

Jak sprawdzić czujnik temperatury ??
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez lucas83 » 1 sty 2011, 23:59

Tu masz link do wątku, gdzie opisałem koledze procedurę sprawdzania czujnika:

viewtopic.php?f=125&t=110780

Ewentualnie pozostaje Ci diagnostyka poprzez odczytanie błędów komputera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez noxes » 2 sty 2011, 00:39

lucas, mi nie o ten czujnik chodziło, chodzi mi o czujnik cieczy chłodzącej który podaje informacje do ECU. Sory mój bład nie sprecyzowałem tego do końca.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Vollkow » 2 sty 2011, 01:06

noxes napisał(a):lucas, mi nie o ten czujnik chodziło, chodzi mi o czujnik cieczy chłodzącej który podaje informacje do ECU. Sory mój bład nie sprecyzowałem tego do końca.

Chodzi o ten czujnik co włącza wentylator czy może jeszcze jakiś inny tych czujników temperatury jest kilka a tych od cieczy chłodzącej to z tego co wiem jest 2 jeden do wentylatora drugi do wskaźnika na desce.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 2 sty 2011, 09:47

lucas83 napisał(a):Czujnik .... od temperatury zewnętrznej masz w kabinie na podszybiu (taki "cycek" po lewej stronie).

No to ciekawe rzeczy Pan piszesz, bo ten "cycek" na podszybiu to czujnik do klimatronika i jest to czujnik tzw. nasłonecznienia.
Natomiast czujnik temperatury zewnetrznej znajduję się zaraz za zderzakiem w dolnej części i jest przymocowany niemal w osi samochodu (jak się schylisz to zobaczysz takie "niewiadomo co" i właśnie jest to przedmiotowy czujnik temp. zewn.

Co do silnika i jego osprzętu to są osobne czujniki:
1) do sterowania wentylatorem – termowłącznik;
2) do wskaźnika temperatury na desce;
3) do wiadomości sterownika silnika.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Vollkow » 2 sty 2011, 10:15

Skrzypek_na_dachu napisał(a):3) do wiadomości sterownika silnika.

A ten gdzie dokładnie się znajduje ?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 11:13
Posty: 26
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V 115KM

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 2 sty 2011, 10:55

W sumie to nie wiem :D bo na szczęscie nigdy nie miałem z nim problemu :D
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez noxes » 2 sty 2011, 11:50

Pomiędzy filtrem powietrza, a silnikiem, są tam chyba 3 w jednym miejscu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lucas83 » 2 sty 2011, 15:52

lucas, mi nie o ten czujnik chodziło, chodzi mi o czujnik cieczy chłodzącej który podaje informacje do ECU. Sory mój bład nie sprecyzowałem tego do końca.


Tzw. Engine Coolant Temperature Sensor, jest obok obudowy filtra powietrza.

No to ciekawe rzeczy Pan piszesz, bo ten "cycek" na podszybiu to czujnik do klimatronika i jest to czujnik tzw. nasłonecznienia. Natomiast czujnik temperatury zewnetrznej znajduję się zaraz za zderzakiem w dolnej części i jest przymocowany niemal w osi samochodu


Zgadza się, przepraszam, niepotrzebnie się uniosłeś. Chodziło mi o ten czujnik przy zderzaku.

Najlepiej będzie jak Vollkow ściągnie sobie serwisówkę i popatrzy sobie po obrazkach i opisach, gdzie i co jest, bo tak to nigdy nie dojdziemy do porozumienia. No i jeszcze raz: odczytać błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 2 sty 2011, 16:10

hahaha spoko nie unoszę się, przeciwnie, rozbawiłeś mnie <spoko>
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez noxes » 2 sty 2011, 17:35

Nie ma co się oszukiwać wrózymy tutaj i to nawet nie z fusów :D Kolega sprawdzał błędy? Jeśli tak to co wyszło? A jeśłi nie to radzę sprawdzić. Sondę lambda można sprawdzić za pomocą miernika, znacznie lepsze wyniki daje oscyloskop ale nie każdy go ma. sondę sprawdzisz wpinając się z miernikiem pod jeden z kabli a drugim pod masę. Wynik będzie w voltach.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6