Czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa (M6 GG/GY)
Witam wszystkich.
JA mam pytanie nieco dziwne dla niektórych.
Czy można wyczyścić sitko w inny sposób?
W zakładzie z dieslami polecili aby kompresorem przedmuchać cały układ w drugą stronę zamiast wyciągać sitko.
Otworzyć korek wlewu paliwa, a końcówkę od kompresora wetknąć w przewód paliwowy i przedmuchać w stronę zbiornika paliwa.
Czy to normalny sposób?
pozdrawiam
JA mam pytanie nieco dziwne dla niektórych.
Czy można wyczyścić sitko w inny sposób?
W zakładzie z dieslami polecili aby kompresorem przedmuchać cały układ w drugą stronę zamiast wyciągać sitko.
Otworzyć korek wlewu paliwa, a końcówkę od kompresora wetknąć w przewód paliwowy i przedmuchać w stronę zbiornika paliwa.
Czy to normalny sposób?
pozdrawiam
- Od: 11 lis 2007, 19:01
- Posty: 31
- Skąd: walbrzych
- Auto: mazda 6 136 km kombi 2003 r
A co Ci to da skoro cały ten syf pozostanie w zbiorniku i dalej będzie osiadał na sitku? Przecież nie wyleci przez otwarty wlew.
Ta metoda jest dobra jeżeli masz podetkane przewody np po wytrąceniu parafiny z ropy lub żeby upewnić się co do ich drożności. Tak doraźnie to można sobie dmuchnąć
Ta metoda jest dobra jeżeli masz podetkane przewody np po wytrąceniu parafiny z ropy lub żeby upewnić się co do ich drożności. Tak doraźnie to można sobie dmuchnąć

- Od: 1 maja 2010, 13:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD
Nic to nie da, bo jak widzisz sitko znajduje się w czymś w rodzaju "wiaderka". I nie "rozpłynie się" po całym zbiorniku. Zresztą ten syf jest ciężko wyczyścić ręcznie więc o pozbyciu się dmuchaniem można tylko pomarzyć.
dzieno napisał(a):W zakładzie z dieslami polecili aby kompresorem przedmuchać cały układ w drugą stronę zamiast wyciągać sitko.Otworzyć korek wlewu paliwa, a końcówkę od kompresora wetknąć w przewód paliwowy i przedmuchać w stronę zbiornika paliwa.Czy to normalny sposób?pozdrawiam
absolutnie NIEeeeee!
bo poprzez taki "proces" wszystkie brudy zaczną pływać intensywniej
no i wtedy jak pompa zaciągnie te brudy i poda na wtryski,,,

to ciekawy jestem czy wtedy te barany

i dlatego tez nie nalezy wyjezdzac wszystkiego paliwa, w zadnym aucie, po jakims tam sześciocyfrowym przebiegu
i nie tylko..
bo na dnie zawsze w odstojniku jest wiele, BARDZO wiele niespodzianek,
ktore skutecznie zapychają systemy wtryskowe i to tak na AMEN...!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mam pytanko jeszcze – czy trzeba wypompować całe paliwo ze zbiornika, aby wyciągnąć pływak?
Do tego – filtr paliwa również wymienić trzeba po tej operacji?
Czy wystarczy jak wyczyszczę sitko...
Do tego – filtr paliwa również wymienić trzeba po tej operacji?
Czy wystarczy jak wyczyszczę sitko...
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
s4v4g3 napisał(a):1. czy trzeba wypompować całe paliwo ze zbiornika, aby wyciągnąć pływak?
2.filtr paliwa również wymienić trzeba po tej operacji?
3. Czy wystarczy jak wyczyszczę sitko...
ad 1. polecam robic to na w miare pustym zborniku, wtedy operacja ta jest najczystsza i bezkomplikacyjna
ad 2. jesli jest stary to tez nalezy go wymianic jesli w miare nowy na to nie!!!
ad 3. tak.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po robocie:D
1,5h w 2 osoby – nie polecam samemu, bo ciężko w kilku momentach jest:)
U mnie na szczęście sitko czyściutkie:)
Tak czy siak polecam wykonanie tego "zabiegu"
1,5h w 2 osoby – nie polecam samemu, bo ciężko w kilku momentach jest:)
U mnie na szczęście sitko czyściutkie:)
Tak czy siak polecam wykonanie tego "zabiegu"

http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
s4v4g3 napisał(a):U mnie na szczęście sitko czyściutkie:)
czyli co, bez jakichkolwiek zanieczyszczeń..?
nie wierze! po jakim przebiegu? tankujesz przez husteczke? na jakich stacjach?
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
oj tam przez chusteczkę...
Wystarczy, że na stacji zaleje się paliwo do baniek, a potem w domciu przez lejek z sitkiem do samochodu
Znam jednego co tak robił, właśnie ze względu na brak zaufania co do czystości ON – teraz ma benzynę, więc leje już normalnie, aczkolwiek też ona za czysta nie jest, czyli zabawy ciąg dalszy stoi przed nim otworem
Ludzie, to lubią sobie życie utrudniać...
Enduro napisał(a):s4v4g3 napisał(a):U mnie na szczęście sitko czyściutkie:)
czyli co, bez jakichkolwiek zanieczyszczeń..?
nie wierze! po jakim przebiegu? tankujesz przez husteczke? na jakich stacjach?
pozdr.E.
heh taaa przez chusteczkę:P
Nie no serio – ZERO zanieczyszczeń. Byłem w szoku. Auto 160tkm.
Szkoda, że foty nie zrobiłem:)
Dizla leje na BP i Orlen. Mam 3 wybrane stacje i tylko na nich leje.
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
rafusmaximus napisał(a):... Ludzie, to lubią sobie życie utrudniać...
on sobie je tymi czynosciami ulawia
poprzez wykluczanie mnapraw i szukania usterek...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
tak, tylko, że mi chodziło o to, że mógł to robić już na samej stacji, a nie wozić te toboły do domu, mówiłem mu to 1000 razy, a on "nie! bo ludzie zobaczą, co robię" jakby to coś sprośnego było... Ile to razy za słabo zakręcił korek i po ulaniu się capiło "ropskiem" w bagażniku i nie tylko (kombi!)
Inna sprawa, to on miał zwykłego diesla, znaczy się beczkę Mesia, a to była/jest maszynka raczej nie do zajeżdżenia, więc raczej dmuchał na zimne, bo nawet nasz zupa ze stacji nie powinna być dla niej straszna, tak mi się wydaje 
rafusmaximus napisał(a):tak, tylko, że mi chodziło o to, że mógł to robić już na samej stacji, a nie wozić te toboły do domu, mówiłem mu to 1000 razy, a on "nie! bo ludzie zobaczą, co robię" jakby to coś sprośnego było... Ile to razy za słabo zakręcił korek i po ulaniu się capiło "ropskiem" w bagażniku i nie tylko (kombi!)Inna sprawa, to on miał zwykłego diesla, znaczy się beczkę Mesia, a to była/jest maszynka raczej nie do zajeżdżenia, więc raczej dmuchał na zimne, bo nawet nasz zupa ze stacji nie powinna być dla niej straszna, tak mi się wydaje
ale mial przynajmniej zajecie a i zakonczone sukcesem, no moze bdyby ten korki od baniakow mial szczelniejsze no i banki mniejsze, aby nie dzwigac takich ciezarow, to byloby mu latwiej, raczej...pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Proponowałem mu pompkę do kręcenia, taką jak dają, gdy kupuje się olej w beczce, nówka sztuka, to nie... "Bo przez lejek nie pójdzie, sitka na wąż nie założy", a że lubi ogólnie potyrać sobie chłopak trochę i do chudzinek nie należy, to mówił, że sobie pomacha bańkami – zawsze miał dwie 30 litrowe, o zgrozo... i do tego te mrozy, co były kilka lat temu zimą, pamiętam jak mu trzymałem lejek, bo wiatr był... masakra na takim mrozie, a ten uśmiech na gębie i zadowolony z życia (fakt, nigdy mu nie nawalił, klekotał zawsze tak samo, jak to beczka) ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
wsio okay!
ale: niestety te wszelkie sitka, gazy, pieluchy czy durszlaki nie odfiltruja starego oleju, rozpuszczalnika i innych substancji, ktore moze domieszac do ON, a to one powoduja najwieksze problemy w nowoczesnych C-R motorach poprzez zacieranie sie wtryskow i pomp, zapiekanie sie od zbyt wyskoich temp. piersicieni, i rozstopionych tlokow....
pozdr.E
ale: niestety te wszelkie sitka, gazy, pieluchy czy durszlaki nie odfiltruja starego oleju, rozpuszczalnika i innych substancji, ktore moze domieszac do ON, a to one powoduja najwieksze problemy w nowoczesnych C-R motorach poprzez zacieranie sie wtryskow i pomp, zapiekanie sie od zbyt wyskoich temp. piersicieni, i rozstopionych tlokow....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja przedwczoraj zrobiłem akcję "czyszczenie sitka" u siebie. Trochę nakląłem przy rozkręcaniu tego wszystkiego ale okazało się że nie bardzo jest co czyścić. Co prawda w tym zbiorniczku w którym znajduje się sitko były śladowe ilości jakiejś czarnej mazi ale samo sitko było czyste i w pełni drożne. Nie było mowy o żadnej parafinie czy kisielu. Auto wg wskazań licznika ma przebieg 120tys i nigdy nie było tankowane "przez chusteczkę"
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
Ja tez mialem czysto, auto ma ze 200kkm. Sama nakretka z napisem Ford pod siedzeniem byla przykryta gesto kurzem i syfem ze ledwo bylo ja widac. po odkopaniu nakretki okazuje sie ze w sitku czysciutko, auto z holandii. Widac tam mozna tankowac...
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
Witam wszystkich,
ja dziś też zabrałem sie za czyszczenie sitka. Okazało się, że w zasadzie jest czyste. Oczywiscie troszkę paprochów wyciagnalem, ale mazi, czy kisielu nie bylo.
Niestety nie ucieszylem sie widokiem w miare czystego sitka – autko mi przerywalo kiedy mocno dodalem gazu (np przy wyprzedzaniu lub jezdzie pod gore). I teraz mam dylemat. Filtr paliwa wymienialem jakis rok temu, moze tam sie zapycha... Mazda jakby sie dlawi.
Sprawdze jeszcze poziomy napiecia przy czujniku cisnienia paliwa, bo mialem taki przypadek, ze auto bujnalem do 180km/h na autostradzie i zapalila sie kontrolka silnika i poslizgu. Pojechalem na komputer, tam usuneli dwa bledy – P0088 czujnik ciśnienia magistrali "ciśnienie za duże" oraz P0093 układ paliwowy "nieszczelność"...
Jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie, bardzo prosze.
Pozdro
ja dziś też zabrałem sie za czyszczenie sitka. Okazało się, że w zasadzie jest czyste. Oczywiscie troszkę paprochów wyciagnalem, ale mazi, czy kisielu nie bylo.
Niestety nie ucieszylem sie widokiem w miare czystego sitka – autko mi przerywalo kiedy mocno dodalem gazu (np przy wyprzedzaniu lub jezdzie pod gore). I teraz mam dylemat. Filtr paliwa wymienialem jakis rok temu, moze tam sie zapycha... Mazda jakby sie dlawi.
Sprawdze jeszcze poziomy napiecia przy czujniku cisnienia paliwa, bo mialem taki przypadek, ze auto bujnalem do 180km/h na autostradzie i zapalila sie kontrolka silnika i poslizgu. Pojechalem na komputer, tam usuneli dwa bledy – P0088 czujnik ciśnienia magistrali "ciśnienie za duże" oraz P0093 układ paliwowy "nieszczelność"...
Jesli ktos ma jeszcze jakies sugestie, bardzo prosze.
Pozdro
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
- Od: 25 lip 2009, 22:40
- Posty: 24
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM
Ostatnio edytowano 7 maja 2011, 10:20 przez dzikiwiesiek, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 26 gru 2010, 20:57
- Posty: 14
od razu mam do forumowiczow pytanie, bo dziś zaraz potem jak napisałem poprzednią odpowiedź zabrałem się do pracy...
No i oczywiście wybałuszyłem oczy, jak zobaczyłem w jakim miejscu znajduje się ów czujnik... niestety miernikiem tam napięcia nie dam rady zmierzyć.
Czy ktoś się orientuje czy mogę go w jakikolwiek sposób odłączyć, czy jest na to jakiś sposób, lub gdzie znajduje się sterownik PCM i czy tam ewentualnie mogę pomierzyć napięcia generowane przez czujnik ciśnienia paliwa.
No i oczywiście wybałuszyłem oczy, jak zobaczyłem w jakim miejscu znajduje się ów czujnik... niestety miernikiem tam napięcia nie dam rady zmierzyć.
Czy ktoś się orientuje czy mogę go w jakikolwiek sposób odłączyć, czy jest na to jakiś sposób, lub gdzie znajduje się sterownik PCM i czy tam ewentualnie mogę pomierzyć napięcia generowane przez czujnik ciśnienia paliwa.
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
- Od: 25 lip 2009, 22:40
- Posty: 24
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6