Opór przy zmianie biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez naian » 24 gru 2010, 15:18

Witam świątecznie! Korzystając z wolnej chwili chciałbym zapytać o jedną frapującą mnie rzecz. Co może być powodem wyraźnego oporu przy redukcji biegów z 3 na 2 oraz z 2 na 1. W odwrotną stronę czyli od 1 do 5 biegi wchodzą ok. Jestem świeżo po wymianie skrzyni biegów- początkowo myślałem, że to objaw padającej skrzyni jednak po wymianie na "nową" jest tak samo. Redukując bieg owszem można na siłę go wrzucić ale wpływa to niekorzystanie na komfort jazdy i moje ogólne zadowolenie z Mazdy :) . Mechanior wymieniając skrzynie wlał do niej Castrola 75W90. Początkowo twierdził, że problem stanowi zapowietrzone sprzęgło (odpowietrzał je 3 razy) teraz już nic twierdzi <lol> . Mam zamiar wybrać się z tym do ASO, ale wcześniej chciałem zasięgnąc Waszej opinii. Wesołych Świąt <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez dobrzyn22 » 24 gru 2010, 16:47

U mnie też tak jest i nie uważam(szczególnie jeśli chodzi o redukcję na 1-szy bieg),że to jest coś nienormalnego.Może to jest jakieś zabezpieczenie,żeby sobie silnika nie rozwalić przy nagłej redukcji np.z 3-ki na 1-kę...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez naian » 24 gru 2010, 17:10

Ok ale już redukcja z 3 na 2 to chyba normalna rzecz. Ja żeby zredukować z 3 na 2 muszę zwolnić do ok 20km/h- wtedy redukcja przebiega normalnie, ale już przy prędkości 30-35km/h już jest be
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez polo33 » 24 gru 2010, 17:19

A dzieje się to na zimnym czy na ciepłym ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez naian » 24 gru 2010, 17:24

Czy na ciepłym czy na zimnym- jest tak samo <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 24 gru 2010, 22:41

naian napisał(a):Czy na ciepłym czy na zimnym- jest tak samo <płacze>

a spróbuj zmienić bieg na lekko odciągnietym pedale sprzęgła...E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez naian » 24 gru 2010, 23:10

Enduro napisał(a):
naian napisał(a):Czy na ciepłym czy na zimnym- jest tak samo <płacze>

a spróbuj zmienić bieg na lekko odciągnietym pedale sprzęgła...E


No dzisiaj już raczej tego nie sprawdzę ale jutro spróbuję. Co sugerujesz z tym odciągnietym pedałem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 25 gru 2010, 00:08

nic, ale mialem takie przypadki, że biegi wskakiawały lepiej na poluznionym sprzęgle, szczególnie wsteczny.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez naian » 25 gru 2010, 11:12

Dziwne jest dla mnie to, że redukowanie przebiega normalnie przy maksymalnym zmniejszeniu prędkości. Wygląda to tak jakby skrzynia mojej mazdy wymuszała na mnie płynną/wolną technikę jazdy- bez szybkich redukcji przy wysokich prędkościach/obrotach. Nie wiem już sam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 25 gru 2010, 11:28

moze sprzeglo jest nienajlepsze..?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez naian » 25 gru 2010, 11:56

Mechanior twierdzi, że jest ok. Zastanawiam się czy ekspertyza w ASO jest droga? Bo chyba tylko to mi pozostaje <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Hubix » 25 gru 2010, 12:45

Nie zdziw się jak w ASO Ci nie pomogą, albo wyślą Cię na forum <lol>

Często w skrzyniach pomaga wymiana oleju, ale piszesz, że masz świeży. Domniemam, że masz też jego odpowiednią ilość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Guiliano » 25 gru 2010, 12:52

moim zdaniem to jest kwestia prędkości. Gdy chcesz zredukować na bieg niższy przy prędkości dla niego za dużej to jest opór. Zwłaszcza redukując na jedynkę żeby nie było oporu samochód musi niemal kompletnie stać.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Myjk » 25 gru 2010, 12:54

naian napisał(a):Co może być powodem wyraźnego oporu przy redukcji biegów z 3 na 2 oraz z 2 na 1

Przy jakich obrotach próbujesz zrzucać biegi?
Czy synchronizując obroty silnika do wyższego biegu także nie możesz ich wrzucić?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Hubix » 25 gru 2010, 12:57

Guiliano napisał(a):moim zdaniem to jest kwestia prędkości. Gdy chcesz zredukować na bieg niższy przy prędkości dla niego za dużej to jest opór. Zwłaszcza redukując na jedynkę żeby nie było oporu samochód musi niemal kompletnie stać.


Guiliano w M6 skrzynia moim zdaniem i tak pracuje rewelacyjnie, i nawet redukcja przy wysokich prędkościach na niższe biegi nie stawia problemu, a jedynkę bez problemu wrzucisz prz 25km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez naian » 25 gru 2010, 19:37

Myjk napisał(a):
naian napisał(a):Co może być powodem wyraźnego oporu przy redukcji biegów z 3 na 2 oraz z 2 na 1

Przy jakich obrotach próbujesz zrzucać biegi?
Czy synchronizując obroty silnika do wyższego biegu także nie możesz ich wrzucić?


Np. jadąc na 3 biegu 40km/h obroty sięgają zdaje się 2000-2200obr. Teraz stosuję taką technikę jazdy, że dojeżdżam na 3 biegu do skrzyżowania i dopiero gdy prędkość spadnie do ok 20km/h a tym samym obroty wahają się w przedziale 1000-1200, wrzucam 2 bieg i wtedy wchodzi on ja w mało z charakterystycznym kliknięciem. Wkurza mnie to trochę bo gdybym musiał szybko przyspieszyć mając wrzuconą 3 to od prędkości 20km/h auto nie pociągnie tak ładnie. Obawiam się, że w ASO powiedzą, że tak ma być i spławią mnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Myjk » 25 gru 2010, 21:40

Kliknięcie jest normalne w M6. Jak będziesz jechać na tej 3 przy 40/h i 2200 wrzuć na luz, podbij obroty do ~2600 i wtedy wrzuć 2 bieg. Musi wejść. Generalnie to Twoje postępowanie jest dziwne. Po co Ci takie redukcje przy silniku Diesla?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez naian » 25 gru 2010, 22:08

Myjk napisał(a):Kliknięcie jest normalne w M6. Jak będziesz jechać na tej 3 przy 40/h i 2200 wrzuć na luz, podbij obroty do ~2600 i wtedy wrzuć 2 bieg. Musi wejść. Generalnie to Twoje postępowanie jest dziwne. Po co Ci takie redukcje przy silniku Diesla?


Ok jutro spróbuje. Moje postepowanie wg. mnie nie jest dziwne bo wcześniej miałem Galaxy TDI i nie miałem z tym problemów. Poprostu lubię jak auto pracuje na wyższych obrotach- dla mnie przyspieszanie od prędkości 25-30km/h na 3 biegu jest bez sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Myjk » 26 gru 2010, 10:58

Dlatego pytałem przy jakich prędkościach masz problem ze zrzucaniem. Jeśli na 4 masz 2000-2200 obr. to zrzucanie jest kompletnie bez sensu, bo masz wtedy najlepsze parametry serwowane przez silnik aż do praktycznie 4k obr. W zasadzie od 1600 możesz spokojnie jechać i przyśpieszysz szybciej niż gdybyś redukował do 2 (odpadnie Ci dwukrotna zmiana biegów). W Mazdach trzeba (nie)stety synchronizować biegi od 1 do 3.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez naian » 26 gru 2010, 12:02

Dzisiaj spróbowałem takiej akcji: jadąc na 3 biegu przy obrotach ok. 1500 i prędkości 35-40km/h wrzuciłem tak jak polecałeś na luz następnie pedał gazu aż do obrotów 2500-2600 i próba zredukowania z 3 na 2 i.... lipa. Czuć wyraźny opór. Muszę chyba przejechać się innym egzemplarzem M6 żeby wykluczyć ewentualne wady mojego egzemplarza :) "Myjk"– więc Twoim zdaniem objawy które opisuję wskazują, że tak ma być i koniec?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6