Mazda RX-7 FD 13B-REW '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Pit » 20 gru 2010, 13:00

STELMI napisał(a):niestety, jestem żonaty <rotfl>

E tam, żona, dziewczyna, czy chłopak to nie problem :D Natomiast ja wolę laski, które mieszczą się w otworach drzwiowych, a Twoje 202 cm raczej Ci nie pozwala <lol> hehe (...) Jeszcze inaczej chciałbym Cię wykorzystać <diabełek> Jutro dzynknę Piotr :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez STELMI » 20 gru 2010, 13:13

Pit napisał(a):Natomiast ja wolę laski, które mieszczą się w otworach drzwiowych

To Paweł się jeszcze mieści? <diabełek>

Pit napisał(a):Twoje 202 cm raczej Ci nie pozwala


do 202 jeszcze mi trochę brakuje ;)
Pit napisał(a):Jutro dzynknę Piotr

ok, będę wiedział, zeby nie odbirać <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 18:15
Posty: 64
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Diesel z gazem

Postprzez Grzesiu » 20 gru 2010, 13:21

Pit dobrze widzę Syntetyczny Olej? Why?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez ravestation » 20 gru 2010, 13:38

po to właśnie kupił ten dodatek do paliwa, żeby nie używać minerala
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2009, 11:09
Posty: 675
Skąd: Bydgoszcz
Auto: evo9

Postprzez Pit » 20 gru 2010, 14:53

Grzesiu napisał(a):Pit dobrze widzę Syntetyczny Olej? Why?

Dokładnie – syntetyk i to jeszcze taki supersyntetyk ;)

ravestation napisał(a):po to właśnie kupił ten dodatek do paliwa, żeby nie używać minerala

To raz, a dwa...

...postaram się wytłumaczyć, dlaczego Mazda zaleca (wręcz nakazuje) wlewanie do Wankli mineralnych smarowideł... Więc, jak wszyscy wiemy, olej mineralny w porównaniu do syntetycznego spala się lepiej. Nawet świetnie. Syntetyk spala się źle. Niestety, w ekstremalnych warunkach przy mineralnym oleju łatwiej o zerwanie filmu olejowego (moje auto będzie używane w sumie tylko ekstremalnie). Jedynym powodem, dlaczemu Mazda zaleca stosowanie oleju mineralnego jest fakt, że fabryczny pomysł na smarowanie gładzi cylindra polega na wtryskiwaniu oleju do komory spalania za pomocą systemu, z pompą i wtryskiwaczami (zupełnie, jak paliwa). Wtryskiwany jest ten sam olej (z miski olejowej), którym smarowany jest motor. Wlanie więc syntetyku zaowocowałoby wtryskiwaniem tegoż specyfiku do komory, co byłoby złe, z uwagi na wcześniej wspomnianą właściwość słabego spalania tego oleju. Rozwiązaniem sprawy (stosowanym w sportowo używanych Wanklach) jest rozdzielenie tych dwu funkcji. Demontuje się system wtrysku oleju (co z Fivem zrobiliśmy), do miski olejowej wlewa się syntetyk (20W50 w przypadku RX do sportu), który to ze względu na swoje właściwości lepiej chroni silnik podczas ekstremów. Natomiast smarowanie gładzi housingów rozwiązuje się podając razem z paliwem (wlewając do baku w stosunku 1:50) specjalny preparat (funkcją podobny do Mixol'u w dwutaktach). W tym przypadku rozwiązujemy dwa półśrodkowe rozwiązania. Silnik smarowany jest świetnym olejem, a gładzie dokładnie tym czym powinny (...) Mazda nie mogła sobie pozwolić, prowadząc cały czas eXperimenty z silnikami Wankla, aby w instrukcji obsługi nowej RX-7 z meganowatorskim rozwiązaniem sekwencyjnych TT, napisać, aby user przed tankowaniem zalał do baku Mixol ;) Po prostu prasa obsmarowałaby markę okrutnie... Dlatego też, kosztem używania gorszego jakościowo oleju, skupiła się na wygodzie obsługi. Nakazywano wlewać olej mineralny a funkcję smarowania powierzono systemowi wtrysku. I tak jest do dziś w RX-8 :) ...jest jeszcze inne rozwiązanie tematu, ale o nim może w innym odcinku <lol> :)
P.S.
Teraz już wiecie, czemu Wankle "palą olej" <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez noucamp » 20 gru 2010, 17:45

Pit napisał(a):Teraz już wiecie, czemu Wankle "palą olej" <lol>

Rozumem że Mazda rozpędziła i wprowadziła też taki system wtrysku oleju do k serii :D
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez Grzesiu » 20 gru 2010, 18:01

<spoko> brzmi dobrze, jeździć pewnie będzie jeszcze lepiej:) ciekawość zaspokojona, a teraz pójdę nieco dalej, sry za oft.
tak hipotetycznie zapytam co osobiście radzisz jak ratować 13B zapalne syntetykiem, bez objawów niepokojących (oczywiście full seria bez modyfikacji wtrysku), powrót do minerala czy też właśnie te własności nie spalania się na tyle gryzą serce że niestety dalsza przyszłość owego silnika jest przesądzona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Adamos » 20 gru 2010, 18:31

noucamp napisał(a):
Pit napisał(a):Teraz już wiecie, czemu Wankle "palą olej" <lol>

Rozumem że Mazda rozpędziła i wprowadziła też taki system wtrysku oleju do k serii :D


i serii Z :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez Pit » 20 gru 2010, 18:48

noucamp napisał(a):Rozumem że Mazda rozpędziła i wprowadziła też taki system wtrysku oleju do k serii :D

Adamos napisał(a):i serii Z :D

Haha :) W sumie niezła teoria ;)

Grzesiu napisał(a):...hipotetycznie zapytam co osobiście radzisz jak ratować 13B zapalne syntetykiem, bez objawów niepokojących (oczywiście full seria bez modyfikacji wtrysku), powrót do minerala...

Dla auta używanego w sposób normalny (nie stricte tor/sport) – zdecydowanie powrót do minerału. 20W50 na lato i 10W30 na zimę (obie lepkości ciężko dostać jako mineralny olej, najlepiej w sklepach z częściami do amerykanów)

Grzesiu napisał(a):...niestety dalsza przyszłość owego silnika jest przesądzona?

Wydaje mi się, że rozwiązaniem jest świetny mineralny olej zbliżony właściwościami do syntetycznego. Ale... w codziennej eksploatacji (nawet takiej bardziej ostrej) seryjnego RX'a spokojnie starcza mineralny olej, bardzo spokojnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez ricardo881 » 20 gru 2010, 20:46

Jak patrze na 1 strone i na fotke na stacji to chyba tankujac obok z podniety zalal bym diesla i dziwnie zaczol sie pocic haha mega pocisk mam nadzieje ze kiedys na zlocie zrobie sobie chociaz fotke obok tego klasyku :) pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez sewo » 23 gru 2010, 00:55

Ciekawie opisane :)

btw
Ostatnio oglądałem Operacje Tuning na Tvn Turbo i te auta które tam pokazują szału nie robią jak dla mnie :|
Pit zgłaszaj rexa :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Barthez » 23 gru 2010, 16:49

sewo napisał(a):Ostatnio oglądałem Operacje Tuning na Tvn Turbo i te auta które tam pokazują szału nie robią jak dla mnie :|
Pit zgłaszaj rexa :]

ale najpierw wstaw jakis gigabas, diody i koniecznie naklejki Pioneer – Tede bedzie zachwycony <diabełek>
Pit napisał(a):...jest jeszcze inne rozwiązanie tematu, ale o nim może w innym odcinku <lol> :)

czekam niecierpliwie na nastepny odcinek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez DymeK » 23 gru 2010, 20:56

noucamp napisał(a):Rozumem że Mazda rozpędziła i wprowadziła też taki system wtrysku oleju do k serii :D
<lol>
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez pepies » 24 gru 2010, 23:58

Różnica taka, że w K serii ten system ewoluuje i zapewnia niektórym użytkownikom spore ubytki z tego co czytałem ;)

Hobby waść masz nietęgie ;) ta miedź pod maską wygląda trochę jak średnia robota hydraulika ;)
Ogólnie autko piękne... Wielu pasjonatów pewnie się moczy na jego widok ;)
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez Bandit » 25 gru 2010, 01:56

pepies napisał(a):Wielu pasjonatów pewnie się moczy na jego widok

Podobno nawet sam właściciel <rotfl> ale nic w tym dziwnego, rzadko które auto wzbudza takie emocje :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Gib » 25 gru 2010, 23:45

Wiemy już czemu wankle palą olej i ogromne ilości paliwa, nie wiem natomiast jak w 2010 roku nowo sprzedawana RX-8 może spełniać jakiekolwiek normy ekoglogiczne skoro chodzi na mieszance prawie jak dwusów.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Szymon » 25 gru 2010, 23:48

nie spełnia, dlatego też przestali ją produkować :) ... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (361/161)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez Gib » 26 gru 2010, 02:18

Przestali w 2010, nie spełniała chyba nigdy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pit » 26 gru 2010, 13:47

Gib napisał(a):Przestali w 2010, nie spełniała chyba nigdy.

<diabełek> ...jak wracaliśmy z Olsztyna do Torunia z Jesusem po kupnie jego FD, jak wyprzedziłem go (jechał moim autem, ja RX'em) na pełnym gwizdku, na radyjku usłyszałem od niego: "Wiem, wiem, co sobie nakleję nad tym wielkim tłumikiem na zderzaku z tyłu! F*ck CO2 Emissions! :D " <serduszka> Wankel po prostu wydaje z siebie spore ilości śmiesznych związków, poza tym gotuje benzynę w wydechu <lol> Jak pozbawiony jest wszelakich restrykcji na układzie (jak np. moja FD) – chwila spędzona przy niej i ubrania ciekawie pachną <ok> Ale cóż... w tym niepowtarzalność tego auta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacol » 26 gru 2010, 13:54

Pit napisał(a):Jesusem po kupnie jego FD

Jesus zaopatrzył się w FD ?? <jupi>
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy