Pojemnik na płyn do spryskiwaczy. Miejsce i dzialanie
Strona 1 z 1
Andre2828 napisał(a):Zbiornik jest jeden,ale przynajmniej u mnie,po prawej stronie samochodu
- Plisss , zrób zdjęcie-bo coś mi się wierzyć nie chce że jest po prawej stronie ( jeszcze w Dieslu ! )

- Może pomyliłeś go ze zbiorniczkiem na płyn hamulcowy ...
- bo nie chcę wyciągać zbyt pochopnych wniosków ...że piszesz o ON ...
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Jak stoisz przed otwartą klapą silnika samochodu to jest po lewej Twojej stronie. Natomiast jak siedzisz za kierownicą jest po prawej stronie samochodu. Zbiornik znajduje się nisko i go kiepsko widać. Charakteryzuje się wysokim (widocznym wąskim stożkowym wlewem) zakończonym dekielkiem z otworkiem. Pod dekielkiem znajduje się długa rurka pomiarowa i wystarczy przytrzymać otworek palcem ...zdjąć dekielek i zatrzymujemy w rurce wskazaną ilości płynu.
Właściwie to widać tylko ten sam wlew z mlecznego plastiku i niewygodnie tam trafić bez lejka lejąc. Sam pojemnik zbiornika jest w okolicy nadkola i zderzaka. Jest to zbiornik wspólny dla szyby przedniej, tylnej i reflektorów ksenonowych. Posiada trzy pompki elektryczne i czujnik poziomu płynu.
M5
Właściwie to widać tylko ten sam wlew z mlecznego plastiku i niewygodnie tam trafić bez lejka lejąc. Sam pojemnik zbiornika jest w okolicy nadkola i zderzaka. Jest to zbiornik wspólny dla szyby przedniej, tylnej i reflektorów ksenonowych. Posiada trzy pompki elektryczne i czujnik poziomu płynu.
M5
Myślę, że zagadka położenia zbiorniczka polega zapewne na innym określeniu pozycji widzącego.
Z pozycji kierowcy za kokpitem zbiornik jest pod maską po prawej stronie. I to jest prawidłowe określenie, bo przecież jak wymieniasz koło, wahacz itp. to określa się prawy/lewy względem kierowcy w aucie (zresztą jak kto woli- można i patrzeć na kierownicę- skoro w naszym kraju jest z lewej, to wszystko co jest po stronie kierownicy jest lewe i a contrario tak samo ze stroną prawa).
Z tego co napisał 67igor1 można zrozumieć, że patrzy na maskę z przodu- czyli tak jakby wlewał płyn. Wówczas zbiorniczek istotnie jest z lewej strony.
Konkluzja mojej idiotyczno-semantycznej wypowiedzi jest prosta- zbiorniczek jest pod przednią maską z prawej strony auta i jest tylko jeden- obsługuje zarówno przedni jak i tylny spryskiwacz, a także spryskiwacz ksenonów.
EDIT:– stronkę otworzyłem dość dawno, bo w międzyczasie miałem coś pilnego do zrobienia. A tu po dodaniu postu okazało się, że kol. M5 mnie ubiegł. Pozdr.
Z pozycji kierowcy za kokpitem zbiornik jest pod maską po prawej stronie. I to jest prawidłowe określenie, bo przecież jak wymieniasz koło, wahacz itp. to określa się prawy/lewy względem kierowcy w aucie (zresztą jak kto woli- można i patrzeć na kierownicę- skoro w naszym kraju jest z lewej, to wszystko co jest po stronie kierownicy jest lewe i a contrario tak samo ze stroną prawa).
Z tego co napisał 67igor1 można zrozumieć, że patrzy na maskę z przodu- czyli tak jakby wlewał płyn. Wówczas zbiorniczek istotnie jest z lewej strony.
Konkluzja mojej idiotyczno-semantycznej wypowiedzi jest prosta- zbiorniczek jest pod przednią maską z prawej strony auta i jest tylko jeden- obsługuje zarówno przedni jak i tylny spryskiwacz, a także spryskiwacz ksenonów.
EDIT:– stronkę otworzyłem dość dawno, bo w międzyczasie miałem coś pilnego do zrobienia. A tu po dodaniu postu okazało się, że kol. M5 mnie ubiegł. Pozdr.
Plisss , zrób zdjęcie-bo coś mi się wierzyć nie chce że jest po prawej stronie ( jeszcze w Dieslu ! ) 
Może pomyliłeś go ze zbiorniczkiem na płyn hamulcowy ...
bo nie chcę wyciągać zbyt pochopnych wniosków ...że piszesz o ON ...
-jarku007 przeczytaj posty M5i gorylla,a jeśli koniecznie chcesz zdjęcia..........

Może pomyliłeś go ze zbiorniczkiem na płyn hamulcowy ...
bo nie chcę wyciągać zbyt pochopnych wniosków ...że piszesz o ON ...
- Od: 29 lis 2010, 11:27
- Posty: 43
- Skąd: Bieszczady
- Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4
Zapewne kolega Oskar1 nie wymienił na czas płynu na zimowy i nie przepompował go przez rurkę do tylnego spryskiwacza...to sobie zamarzło w rurce i teraz kolega szuka drugiego zbiorniczka bo z tyłu nie leci.
Teraz bez wjechania do garażu ogrzewanego nie da się odmrozić tylnego spryskiwacza.
Normalna Zima jest
Pozdrawiam M5
Teraz bez wjechania do garażu ogrzewanego nie da się odmrozić tylnego spryskiwacza.
Normalna Zima jest
Pozdrawiam M5
Andre2828 napisał(a):a jeśli koniecznie chcesz zdjęcia..........
- jeśli pojecie "sarkazmu" jest Ci obce to -sorry

- dla mnie generalnie jak macha idzie w góre to prawa strona jest prawa a lewa -lewa ...
- z kabiny pasażera płynu do spryskiwacza nie wlejesz ...
- no chyba że potrafisz ! to tym bardziej sorry
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
gorylla napisał(a):Z tego co napisał 67igor1 można zrozumieć, że patrzy na maskę z przodu- czyli tak jakby wlewał płyn. Wówczas zbiorniczek istotnie jest z lewej strony.

Jurgen napisał(a):Czy każdy zbiornik ma czujnik? ? ? Jak to sprawdzić? Pozdr
Niestety nie...
...ma ten kto ma spryskiwacze reflektorow...
tzn ... instalacja jest... ale nie ma czujnika w zbiorniku plynu...ale mozna go kupic
W dziale M6 byl watek o dolozeniu tego cudu... i im dziala

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mimo, że zapewne temat już całkowicie wyjaśniony dopowiem coś.
Pytanie zapewne wzięło się stąd, że przy niskim poziomie płynu (oczywiście w wersji bez czujnika bo inaczej już by piszczał lub świecił) spryskiwanie szyby przedniej odbywa się bezproblemowo, natomiast zanika zupełnie spryskiwanie szyby tylnej. Daje to wrażenie, że niby płyn jest – bo przecież przednią szybę spryskuje- a z tyłu brak. Czyli albo coś się zepsuło (ale słychać pompkę) albo w "pojemniku na tylną szybę" brakło płynu. No niestety tak będzie się działo mino że jest jeden zbiornik. Układ spryskiwania szyby tylnej już z racji samej długości wężyka ma większą pojemność niż szyby przedniej i po prostu przy niskim poziomie brakuje płynu aby go całkowicie wypełnić.
Z drugiej strony spryskiwacz szyby tylnej można traktować jako czujnik poziomu płynu, po prostu jak nie wiesz ile go masz spryskaj szybę tylną. Jak spryskuje jest ok, jak nie dolej płynu.....
Pytanie zapewne wzięło się stąd, że przy niskim poziomie płynu (oczywiście w wersji bez czujnika bo inaczej już by piszczał lub świecił) spryskiwanie szyby przedniej odbywa się bezproblemowo, natomiast zanika zupełnie spryskiwanie szyby tylnej. Daje to wrażenie, że niby płyn jest – bo przecież przednią szybę spryskuje- a z tyłu brak. Czyli albo coś się zepsuło (ale słychać pompkę) albo w "pojemniku na tylną szybę" brakło płynu. No niestety tak będzie się działo mino że jest jeden zbiornik. Układ spryskiwania szyby tylnej już z racji samej długości wężyka ma większą pojemność niż szyby przedniej i po prostu przy niskim poziomie brakuje płynu aby go całkowicie wypełnić.
Z drugiej strony spryskiwacz szyby tylnej można traktować jako czujnik poziomu płynu, po prostu jak nie wiesz ile go masz spryskaj szybę tylną. Jak spryskuje jest ok, jak nie dolej płynu.....
- Od: 7 lut 2011, 20:43
- Posty: 37
- Auto: M5- 2.0d – 143KM- DPF
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości