Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez donmarkos1 » 16 gru 2010, 11:24

Witam

Po ostatnim mrozie który był w okolicach -20 stopni po porannym odpaleniu auta zauważyłem, że nie gaśnie mi kontrolka od hamulca ręcznego, na początku myślałem, że przymarzł i nie odbija ten cypek który gasi Kontrolkę ( nie sprawdzałem czy odbija w zasadzie ) ale przejechałem 100 km i auto było grzane więc powinien odbić jak coś, a kontrolka mimo wszystko Pali się nadal
Co może być przyczyną i jak to zlikwidować?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez pepies » 16 gru 2010, 11:28

W sumie jak dostała się woda to nie koniecznie powinien odbić :) Zajrzyj pod ten ręczny i sprawdź czy się jakoś nie zaklinował.
Kontrolnie zapytam czy na pewno kontrolka od ręcznego czy może od błędów ukł. hamulcowego? Ktoś już się kiedyś pomylił :)
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez donmarkos1 » 16 gru 2010, 11:31

Powiem tak, wywnioskowałem, że kontrolka się pali jak cypek jest wybity, a gaśnie jak jest wciśnięty, tak więc to nie może być przyczyna ponieważ ręczny dochodzi do końca jak go opuszczę.
Jest to czerwona kontrolka z wykrzyknikiem w kółeczku tak więc sądzę, że to jest lampka od ręcznego.
Można jakoś ten błąd skasować?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez pepies » 16 gru 2010, 11:35

No i widzisz? Już wiemy, że Ci się pomyliło :D
Z wykrzyknikiem to właśnie błąd hamulca Obrazek(w wersji europejskiej nie ma pod spodem napisu brake). Czerwona kontrolka z P w środku to ręczny Obrazek.
Dolej płynu hamulcowego :)

i na przyszłość nie korzystaj z ręcznego w zimę bo przypadek nie gasnącej kontrolki od ręcznego jest możliwy skoro nawet instrukcja o nim wspomina:
Do not use the parking brake when it might freeze. Parking indicator might not turn off. When parking, shift to P (Park) with on an automatic transaxle,and to 1 (First) or R (Reverse) on a manual
transaxle and block the rear wheels.
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez donmarkos1 » 16 gru 2010, 11:59

Ja właśnie używam go jak najmniej bo były przypadki ze już jesienią mi się gdzieś tam coś blokowało, jeszcze pójdę sprawdzić czy to wykrzyknik czy P bo się zakręciłem, ale wielkie dzięki za podpowiedź
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez ADHD » 16 gru 2010, 12:16

Miałem ten sam problem/y po pierwszym mrozie, teraz nie zaciągam i jest ok.
Płyn też uchodzi więc jak zrobi się ciepło będą poprawki po regeneracji zacisków (mam nadzieje u nynucha :D )
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez pawelc » 16 gru 2010, 12:42

pepies napisał(a):No i widzisz? Już wiemy, że Ci się pomyliło :D
Z wykrzyknikiem to właśnie błąd hamulca Obrazek(w wersji europejskiej nie ma pod spodem napisu brake). Czerwona kontrolka z P w środku to ręczny Obrazek.
Dolej płynu hamulcowego :)

i na przyszłość nie korzystaj z ręcznego w zimę bo przypadek nie gasnącej kontrolki od ręcznego jest możliwy skoro nawet instrukcja o nim wspomina:
Do not use the parking brake when it might freeze. Parking indicator might not turn off. When parking, shift to P (Park) with on an automatic transaxle,and to 1 (First) or R (Reverse) on a manual
transaxle and block the rear wheels.



A mi się wydaję że jest jedna kontrolka i od poziomu płynu i od ręcznego ta sama ;),nie ma czegoś takiego jak samo-diagnoza układu hamulcowego w x6 (oprócz układu abs) ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez donmarkos1 » 16 gru 2010, 13:00

Więc mam jechać do mechaniora i lać ten płyn hamulcowy czy jak?? bo się zakręciłem z leksza :)
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez Fedu » 16 gru 2010, 13:03

Otwórz maskę i zobacz poziom płynu hamulcowego.

A ja cały czas zaciągam ręczny nawet przy dużych mrozach i nigdy nie miałem problemów :D Ale jak tak słucham was to może przestane go używać na postoju w zimie, aby problemu uniknąć na przyszłość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez pepies » 16 gru 2010, 13:09

pawelc napisał(a):A mi się wydaję że jest jedna kontrolka i od poziomu płynu i od ręcznego ta sama

Z tego co wiem to tylko w automacie ale mogę się mylić :) U mnie kontrolka od ręcznego jest po prawej stronie i jest to właśnie P w kółku, a wykrzyknik jest po lewej i jest od czujnika płynu hamulcowego i czujników na klockach. Dla upewnienia zawsze możesz jak się świeci ta kontrolka zaciągnąć ręczny i zobaczysz, że po prawej zapala się druga kontrolka :) wyglądają pozornie tak samo...

donmarkos1 napisał(a):Więc mam jechać do mechaniora i lać ten płyn hamulcowy czy jak?? bo się zakręciłem z leksza

zajrzyj pod maskę, sprawdź poziom płynu w pojemniczku (jest zamocowany na servie hamulca) i dolej troszkę. Koszt za litr płynu hamulcowego to coś koło dyszki a potrzebne jest Ci tak naprawdę pewnie z 50ml :) Nie koniecznie Ci płynu ubywa... Po prostu w zimę zmienia się gęstość płynów i poziom każdego płynu będzie troszkę niżej.
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez donmarkos1 » 16 gru 2010, 16:21

No i Panowie problem rozwiązany :)
Podjechałem do mechanika dolał mi płynu hamulcowego :) i zgasła kotrolka od razu :)
Co do kontrolki to ja mam jedną i tą samą czyli od ręcznego hamulca i tą co się zapaliła nie mam kontorlki z P w środku:)
A jak już zacząłem to powiedzcie mi skąd może uciekać mi olej??
Jestem jeszcze przed wymianą rozrządu, który chce wymieniać razem z pompą wody
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez drak1974 » 16 gru 2010, 20:25

jeżeli dolał sporo tego płynu to problemy dopiero sie zaczną..
Prawdopodobnie byc może aczkolwiek nie na pewno..
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 00:08
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: xedos '92 kf

Postprzez pepies » 16 gru 2010, 20:45

skoro jest mechanikiem to ponad max raczej nie zalał ;) a dużego braku też raczej nie było... nie stresuj się :D jak będzie ciekło to zauważysz ;)
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez donmarkos1 » 16 gru 2010, 21:00

He he nie o to chodzi :)
Dolał mi niewiele bo niewiele mi trzeba było.
Chodzi mi o olej który bierze silnik bo zbyt często dolewam i jak mechanik dziś podniósł klapę to mówi o gdzieś wycieka olej, a ja a gdzie to widzisz??
A on mi mówi że czuje :)

I dlatego chciałbym wiedzieć skąd możę to wyciekać?
Czy po wymianie rozrządu może się to poprawić?
Co by należało sprawdzić?
Uszczelki wymieniałem i jak widać nie o to chodziło, gdzie indziej musi brać olej
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez pepies » 16 gru 2010, 23:34

a zostawia plamę pod autem? Jak nie zostawia to nie cieknie tylko anihiluje w kosmos ;] jak to mówią "to v6! musi żrec!" ;]
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez donmarkos1 » 16 gru 2010, 23:42

a no nie zostawia pod autem plamy.
Ale musi żreć aż tyle??
W lato po przejechaniu 500 km dolewałem jakiegoś litra, w zimę ostatnio dolałem 3 litry bo jeździłem więcej.
Aż tyle musi żreć?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez pepies » 17 gru 2010, 00:17

nie zbadane są wyroki Vki ;) a tak serio to najwyraźniej po prostu puszczają Ci uszczelniacze. Nie leci Ci przypadkiem niebieski dymek z wydechu jak puścisz go do odcinki?
Remont silnika droga sprawa... Szykuj pieniążki i "smaruj pupę" ;) mnie też to pewnie czeka wkrótce :D
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez donmarkos1 » 17 gru 2010, 10:00

Jak już to będzie mnie za dużo kosztowało to pewnie kupię nowy silnik, ale wtedy to wezmę sobie 2,5l :)
Zobaczymy co i jak bo rozrząd i tak muszę wymienić, a ile takie uszczelniacze kosztują?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez Fedu » 17 gru 2010, 13:05

Uszczelniacz nie jest drogie :D no ale jest ich 24 :D koszt chyba koło 80zł wszystkie. Ale trzeba głowice zdejmować a wtedy przydało by się i uszczelkę pod głowicą wymienić :) Poszukaj i poczytaj dużo informacji jest na ten temat na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Barthek » 17 gru 2010, 15:33

Panowie to nie temat o uszczelniaczach :)
Wracając do tematu, miałem ostatnio problem, że ręczny cały czas był zablokowany.
W takim sensie, że nie dało się go zaciągnąć, bo coś przymarzało i to codziennie.
Dodam, że mam heble od M6 z tyłu razem z linkami z M6.
Okazało się, że linki są nic nie warte a mają tylko 5 lat – pancerz popękał a nie były za mocno naciągnięte.
Założyliśmy z powrotem moje 18 letnie oryginalne linki i driftuje się aż miło <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6