Paląca się kontrolka ręcznego hamulca (mróz)
1, 2
Witam
Po ostatnim mrozie który był w okolicach -20 stopni po porannym odpaleniu auta zauważyłem, że nie gaśnie mi kontrolka od hamulca ręcznego, na początku myślałem, że przymarzł i nie odbija ten cypek który gasi Kontrolkę ( nie sprawdzałem czy odbija w zasadzie ) ale przejechałem 100 km i auto było grzane więc powinien odbić jak coś, a kontrolka mimo wszystko Pali się nadal
Co może być przyczyną i jak to zlikwidować?
Po ostatnim mrozie który był w okolicach -20 stopni po porannym odpaleniu auta zauważyłem, że nie gaśnie mi kontrolka od hamulca ręcznego, na początku myślałem, że przymarzł i nie odbija ten cypek który gasi Kontrolkę ( nie sprawdzałem czy odbija w zasadzie ) ale przejechałem 100 km i auto było grzane więc powinien odbić jak coś, a kontrolka mimo wszystko Pali się nadal
Co może być przyczyną i jak to zlikwidować?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
W sumie jak dostała się woda to nie koniecznie powinien odbić :) Zajrzyj pod ten ręczny i sprawdź czy się jakoś nie zaklinował.
Kontrolnie zapytam czy na pewno kontrolka od ręcznego czy może od błędów ukł. hamulcowego? Ktoś już się kiedyś pomylił
Kontrolnie zapytam czy na pewno kontrolka od ręcznego czy może od błędów ukł. hamulcowego? Ktoś już się kiedyś pomylił
- Od: 4 lis 2010, 00:49
- Posty: 76
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'
Powiem tak, wywnioskowałem, że kontrolka się pali jak cypek jest wybity, a gaśnie jak jest wciśnięty, tak więc to nie może być przyczyna ponieważ ręczny dochodzi do końca jak go opuszczę.
Jest to czerwona kontrolka z wykrzyknikiem w kółeczku tak więc sądzę, że to jest lampka od ręcznego.
Można jakoś ten błąd skasować?
Jest to czerwona kontrolka z wykrzyknikiem w kółeczku tak więc sądzę, że to jest lampka od ręcznego.
Można jakoś ten błąd skasować?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
No i widzisz? Już wiemy, że Ci się pomyliło 
Z wykrzyknikiem to właśnie błąd hamulca
(w wersji europejskiej nie ma pod spodem napisu brake). Czerwona kontrolka z P w środku to ręczny
.
Dolej płynu hamulcowego
i na przyszłość nie korzystaj z ręcznego w zimę bo przypadek nie gasnącej kontrolki od ręcznego jest możliwy skoro nawet instrukcja o nim wspomina:
Z wykrzyknikiem to właśnie błąd hamulca


Dolej płynu hamulcowego
i na przyszłość nie korzystaj z ręcznego w zimę bo przypadek nie gasnącej kontrolki od ręcznego jest możliwy skoro nawet instrukcja o nim wspomina:
Do not use the parking brake when it might freeze. Parking indicator might not turn off. When parking, shift to P (Park) with on an automatic transaxle,and to 1 (First) or R (Reverse) on a manual
transaxle and block the rear wheels.
- Od: 4 lis 2010, 00:49
- Posty: 76
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'
Ja właśnie używam go jak najmniej bo były przypadki ze już jesienią mi się gdzieś tam coś blokowało, jeszcze pójdę sprawdzić czy to wykrzyknik czy P bo się zakręciłem, ale wielkie dzięki za podpowiedź
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
Miałem ten sam problem/y po pierwszym mrozie, teraz nie zaciągam i jest ok.
Płyn też uchodzi więc jak zrobi się ciepło będą poprawki po regeneracji zacisków (mam nadzieje u nynucha
)
Płyn też uchodzi więc jak zrobi się ciepło będą poprawki po regeneracji zacisków (mam nadzieje u nynucha
pepies napisał(a):No i widzisz? Już wiemy, że Ci się pomyliło
Z wykrzyknikiem to właśnie błąd hamulca(w wersji europejskiej nie ma pod spodem napisu brake). Czerwona kontrolka z P w środku to ręczny
.
Dolej płynu hamulcowego
i na przyszłość nie korzystaj z ręcznego w zimę bo przypadek nie gasnącej kontrolki od ręcznego jest możliwy skoro nawet instrukcja o nim wspomina:Do not use the parking brake when it might freeze. Parking indicator might not turn off. When parking, shift to P (Park) with on an automatic transaxle,and to 1 (First) or R (Reverse) on a manual
transaxle and block the rear wheels.
A mi się wydaję że jest jedna kontrolka i od poziomu płynu i od ręcznego ta sama
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Więc mam jechać do mechaniora i lać ten płyn hamulcowy czy jak?? bo się zakręciłem z leksza 
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
Otwórz maskę i zobacz poziom płynu hamulcowego.
A ja cały czas zaciągam ręczny nawet przy dużych mrozach i nigdy nie miałem problemów
Ale jak tak słucham was to może przestane go używać na postoju w zimie, aby problemu uniknąć na przyszłość 
A ja cały czas zaciągam ręczny nawet przy dużych mrozach i nigdy nie miałem problemów
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
pawelc napisał(a):A mi się wydaję że jest jedna kontrolka i od poziomu płynu i od ręcznego ta sama
Z tego co wiem to tylko w automacie ale mogę się mylić
donmarkos1 napisał(a):Więc mam jechać do mechaniora i lać ten płyn hamulcowy czy jak?? bo się zakręciłem z leksza
zajrzyj pod maskę, sprawdź poziom płynu w pojemniczku (jest zamocowany na servie hamulca) i dolej troszkę. Koszt za litr płynu hamulcowego to coś koło dyszki a potrzebne jest Ci tak naprawdę pewnie z 50ml
- Od: 4 lis 2010, 00:49
- Posty: 76
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'
No i Panowie problem rozwiązany 
Podjechałem do mechanika dolał mi płynu hamulcowego
i zgasła kotrolka od razu 
Co do kontrolki to ja mam jedną i tą samą czyli od ręcznego hamulca i tą co się zapaliła nie mam kontorlki z P w środku:)
A jak już zacząłem to powiedzcie mi skąd może uciekać mi olej??
Jestem jeszcze przed wymianą rozrządu, który chce wymieniać razem z pompą wody
Podjechałem do mechanika dolał mi płynu hamulcowego
Co do kontrolki to ja mam jedną i tą samą czyli od ręcznego hamulca i tą co się zapaliła nie mam kontorlki z P w środku:)
A jak już zacząłem to powiedzcie mi skąd może uciekać mi olej??
Jestem jeszcze przed wymianą rozrządu, który chce wymieniać razem z pompą wody
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
skoro jest mechanikiem to ponad max raczej nie zalał
a dużego braku też raczej nie było... nie stresuj się
jak będzie ciekło to zauważysz 
- Od: 4 lis 2010, 00:49
- Posty: 76
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'
He he nie o to chodzi 
Dolał mi niewiele bo niewiele mi trzeba było.
Chodzi mi o olej który bierze silnik bo zbyt często dolewam i jak mechanik dziś podniósł klapę to mówi o gdzieś wycieka olej, a ja a gdzie to widzisz??
A on mi mówi że czuje
I dlatego chciałbym wiedzieć skąd możę to wyciekać?
Czy po wymianie rozrządu może się to poprawić?
Co by należało sprawdzić?
Uszczelki wymieniałem i jak widać nie o to chodziło, gdzie indziej musi brać olej
Dolał mi niewiele bo niewiele mi trzeba było.
Chodzi mi o olej który bierze silnik bo zbyt często dolewam i jak mechanik dziś podniósł klapę to mówi o gdzieś wycieka olej, a ja a gdzie to widzisz??
A on mi mówi że czuje
I dlatego chciałbym wiedzieć skąd możę to wyciekać?
Czy po wymianie rozrządu może się to poprawić?
Co by należało sprawdzić?
Uszczelki wymieniałem i jak widać nie o to chodziło, gdzie indziej musi brać olej
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
a no nie zostawia pod autem plamy.
Ale musi żreć aż tyle??
W lato po przejechaniu 500 km dolewałem jakiegoś litra, w zimę ostatnio dolałem 3 litry bo jeździłem więcej.
Aż tyle musi żreć?
Ale musi żreć aż tyle??
W lato po przejechaniu 500 km dolewałem jakiegoś litra, w zimę ostatnio dolałem 3 litry bo jeździłem więcej.
Aż tyle musi żreć?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
nie zbadane są wyroki Vki
a tak serio to najwyraźniej po prostu puszczają Ci uszczelniacze. Nie leci Ci przypadkiem niebieski dymek z wydechu jak puścisz go do odcinki?
Remont silnika droga sprawa... Szykuj pieniążki i "smaruj pupę"
mnie też to pewnie czeka wkrótce 
Remont silnika droga sprawa... Szykuj pieniążki i "smaruj pupę"
- Od: 4 lis 2010, 00:49
- Posty: 76
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'
Jak już to będzie mnie za dużo kosztowało to pewnie kupię nowy silnik, ale wtedy to wezmę sobie 2,5l 
Zobaczymy co i jak bo rozrząd i tak muszę wymienić, a ile takie uszczelniacze kosztują?
Zobaczymy co i jak bo rozrząd i tak muszę wymienić, a ile takie uszczelniacze kosztują?
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
- Od: 17 paź 2009, 16:06
- Posty: 417
- Skąd: Kowalewo Pomorskie
- Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.
Uszczelniacz nie jest drogie
no ale jest ich 24
koszt chyba koło 80zł wszystkie. Ale trzeba głowice zdejmować a wtedy przydało by się i uszczelkę pod głowicą wymienić
Poszukaj i poczytaj dużo informacji jest na ten temat na forum 
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Panowie to nie temat o uszczelniaczach 
Wracając do tematu, miałem ostatnio problem, że ręczny cały czas był zablokowany.
W takim sensie, że nie dało się go zaciągnąć, bo coś przymarzało i to codziennie.
Dodam, że mam heble od M6 z tyłu razem z linkami z M6.
Okazało się, że linki są nic nie warte a mają tylko 5 lat – pancerz popękał a nie były za mocno naciągnięte.
Założyliśmy z powrotem moje 18 letnie oryginalne linki i driftuje się aż miło
Wracając do tematu, miałem ostatnio problem, że ręczny cały czas był zablokowany.
W takim sensie, że nie dało się go zaciągnąć, bo coś przymarzało i to codziennie.
Dodam, że mam heble od M6 z tyłu razem z linkami z M6.
Okazało się, że linki są nic nie warte a mają tylko 5 lat – pancerz popękał a nie były za mocno naciągnięte.
Założyliśmy z powrotem moje 18 letnie oryginalne linki i driftuje się aż miło
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6