Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez skubiszek » 12 lis 2010, 00:19

a szkoda. nie ma co panikować jak zalepiony tylko się brać za to

panikować to się będzie jak kilka tys zniknie w portfelu
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez patrasss » 18 lis 2010, 16:49

Kolejny silnik uratowany!

Wielkie dzięki dla Jaksy i wszystkich forumowiczów piszących w tym wątku... Mój smok zabity byl w 90% ale zdążylem... auto do końca sewisowanie w Germanii ale mimo wszystko podkladki pod wtryski niewymienione,a tym samym smok zasyfiony na maksa... Sam już nie wiem – czy niemieckie warsztaty nie wiedzą że te podkladki puszczaja czy jak... ? W każdym badz razie mnie sie udalo na czas zrobic porządek i polecam sprawdzić to każdemu! Dzieki raz jeszcze.

Pozdro.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2010, 13:03
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Auto: mazda 6 , 2.0, 136km, 2004 CiTD

Postprzez bernardo » 18 lis 2010, 23:23

Mam takie pytanie,
Nie dawno robilem remont silnika w mojej M6 diesel 2003r termostat padł i doszlo do przejscia uszczelki pod glowica. Czy przy wymianie uszczelki pod glowica i jej planowaniu wyciagane sa wtryski? Dodam ze zmieniany byl tez pasek rozrzadu i regulowane zawory. czy jest szansa ze wymienili mi podkładki i ze widzieli smoka??

Z gory dzieki za odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2008, 20:46
Posty: 51
Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r

Postprzez Grzyby » 18 lis 2010, 23:38

bernardo napisał(a):czy jest szansa ze wymienili mi podkładki i ze widzieli smoka??

Nawet bardzo duża.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bernardo » 19 lis 2010, 12:46

Czyli przy wyciaganiu glowicy do jej planowania sa takze wyciagane wtryski?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2008, 20:46
Posty: 51
Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r

Postprzez Grzyby » 19 lis 2010, 13:20

Nie wyobrażam sobie żeby to robić inaczej. Aczkolwiek "spece" potrafią człowieka czasem zaskoczyć ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bernardo » 28 lis 2010, 10:43

Witam,
Nie dawno robilem remont silnika w mojej M6 diesel 2003r termostat padł i doszlo do przejscia uszczelki pod glowica. Pisalem o tym wyzej. Przy tej wymianie bylo planowanie glowicy regulacja zaworow i wymiania uszczelki pod glowice, tylko patrzylem teraz na rachunek i nie zostaly wymienione te nieszczesne podkladki pod wtryskiwaczami... ;/ ale odkrecalem korek od wlewu oleju i nie sie z niego nie kopci delikatknie dmucha powietrze czyste dodam ze remont silnika byl robiony w sierpniu. Moje pytanie jest takie czy sprawdzac smok olejowy i wymieniac podkladki na nowe czy jest to nie potrzebne? Wyminiam teraz olej i by mogli to zrobic przy okazji...
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2008, 20:46
Posty: 51
Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r

Postprzez rafusmaximus » 28 lis 2010, 20:33

Berni, koszt sprawdzenia smoka i koszt wymiany podkładek jest tak bardzo niewspółmierny z ewentualną naprawą silnika lub jego wymianą w przypadku nie wykonania w/w, że dziwie się, iż pytasz... przynajmniej ze 100 tego rodzaju opinii jak moja widziałem na 26 stronach tego tematu... a ludzie dalej pytają, myślą i tak do usranej śmierci, silnika albo ich <spie>

Niech Ci sprawdzą! To nie boli ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez konik_kr » 29 lis 2010, 21:25

a u mnie wszystko w normie jakieś małe zanieczyszczenia po sylikonie przebieg 180 tyś. km
jakosc nie najlepsza bo robione komórką
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez bernardo » 30 lis 2010, 17:55

Witam,
Jestem po sprawdzeniu smoka olejowego i wymianie oleju oraz filtrow i wszystko wporzadku smok czysciutki :)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2008, 20:46
Posty: 51
Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r

Postprzez caton » 5 gru 2010, 22:26

Może ktoś wie jakie Fi ma gwint korka spustowego oleju w misce olejowej ? czy Fi przekracza 15 mm ? Pozdrawiam !
Początkujący
 
Od: 5 gru 2010, 21:56
Posty: 4
Auto: Mazda 6, kombi 2003 r., diesel – 136 KM

Postprzez Erastotenes » 12 gru 2010, 12:24

Zaprzyjaźnij się z suwmiarką, ona prawdę Ci powie ;) Raczej chyba 17
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez jarek999 » 12 gru 2010, 21:16

Witaj. Leb sruby jest na klucz 17mm a srednica gwintu 10mm ewentualnie 12mm nie pamietam dokladnie wiec nie przekracza tych 15mm... pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez ROBIX » 17 gru 2010, 23:56

sluchajcie wlasnie jestem swiezo po kupnie mazdy 6 2.0 ts td wagon CR 2006 DPF i chce sie dolaczyc do tego forum mianowicie chce napisac ze patrzac na ksiazke opisujaca mazde taka posiadam jest wyraznie napisane i zaznaczone w niej ze olej sie wymienia co 12.5tys mil i nie jest powiedziane ze do tego silnika leje sie olej dexelie ale musi to byc olej 5w30 a nie jak poniektorzy pisza 5w40 mam tez rowniez ksazke WIELKA KSIEGA PORAD EKSPLOATACYJNYCH AUTO SWIAT I TAM JEST TAKA SAMA INFORMACJA O UZYCIU TEGO OLEJU OCZYWISCIE MOI KOLEDZY KTORZY MAJA TEZ MAZDY ALE PRZED 2005 ROKU MOWIA ZE WYMIENIAJA CZESCIEJ ALE TO ZALEZY OD SPOSOBU UZYTKOWANIA SAMOCHODU (MIASTO,TRASA).JA OSOBISCIE BEDE ZMIENIAL NA DEXELIE PODOBNO W ANGLI OKOLO 40F KOSZTUJE I FILTY TEZ BEDE ZMIENIAL KUPUJAC JE W MAZDA JAK FSH TO FSH BO TAKI WLASNIE MAM.
ROBIX
 

Postprzez Hubix » 18 gru 2010, 00:19

Panie ROBIX, dziękujemy za informacje.

Zalewaj 5W30, zmieniaj częściej olej i będzie git.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 18 gru 2010, 00:25

Robix!
musisz doinformować się jaka różnica jest pomiędzy olejem 5-30 a 5-40 !
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez teti » 18 gru 2010, 16:15

Po dokładnym przeczytaniu całego wątku powiem szczerze zaczynałem popadać w paranoje <glupek2>
Więcej czasu poświęcałem na wsłuchiwanie się w prace silnika i zerkaniu czy aby kontrolka oleju zachwile nie zamruga, niz na jazde. Dlatego pomimo niesprzyjajacych warunków i nieogrzewanego garażu wziołem sie za zdjecie miski.

Miłe zasoczenie smok jak nowy czyściutki w misce brak jakichkolwiek opiłek, zlepek nagaru itp !!
Obrazek

Po odkręceniu korka oleju brak niepokojących objawów jedynie lekki podmuch powietrza co jest ewidetnym potwierdzeniem iż, winę za zawalony spok ponoszą nieszęśliwe podkladki. Oczywiście częstotliwość wymiany oleju bedzie w pewnym sęsie pośrednio odpowiedzalna za czystość silnika dlatego przynajmniej ja jestem zdania, iż dla świętego spokoju lepiej wymieniać olej co 10-12kkm niż twardo stosować się do zaleceń producenta. Tymbardziej że koszt wymiany ojeju jest śmiesznie niski w porownaniu z kosztami remontu/wymiany silnika nie wsponijając o stresie jaki może nas spotkać <płacze>

Dodam tylko, że silnik zalany był olejem ELF EVOLUTION SXR 5W30, a przebieg budzikowy 117kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Enduro » 18 gru 2010, 16:59

teti napisał(a):..... Oczywiście częstotliwość wymiany oleju bedzie w pewnym sensie pośrednio odpowiedzalna za czystość silnika dlatego przynajmniej ja jestem zdania, iż dla świętego spokoju lepiej wymieniać olej co 10-12kkm ...

absolutnie tak, ale jesli podkladki pod wtryskami są nieszczelne, to nawet wymiany oleju co 1 tys. km nie zapobiegną zaklejaniu się smoka i w efekcie końcowym uszkodzeniu silnika (zatarciu się wału korbowego) i uszkodzeniu turbiny. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez googieman » 22 gru 2010, 13:28

Jestem właśnie po wymianie podkładek. Różnica bardzo duża. Przed wymianą kopciło z korka jak z pieca jakiegoś, również po zgaszeniu silnika wydobywał się dym. Po wymianie brak dymienia, tylko powietrze i czasami jakaś kropla oleju. Podkładki wymieniłem w Auto Serwis Waldi w Krakowie (ul. Orzechowa 7, Borek Fałęcki). Całkowity koszt 340zł. Smok również wyczyszczony, ale to już sam robiłem, a miskę przykleiłem na czerwonym sylikonie. Smok był jeszcze w miarę czysty. Teraz już spokojną głowę o to.
Tak wyglądały u mnie stare podkładki:
Obrazek
W porównaniu do nowych to te takie marniutkie, cieniutkie. Przebieg mojego auta 200600 km.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez gregory.g » 28 gru 2010, 18:31

witam. przeczytałem od deski do deski wszystko w tym temacie. planuję wymianę podkładek, czyszczenie wtrysków i gniazd oraz czyszczenie smoka. proszę forumowiczów o namiary na fachurę od naszych 6-tek w okolicy Lublina. pozdrawiam Grzesiek
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 21:44
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 136 KM 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6