Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Kolejny silnik uratowany!
Wielkie dzięki dla Jaksy i wszystkich forumowiczów piszących w tym wątku... Mój smok zabity byl w 90% ale zdążylem... auto do końca sewisowanie w Germanii ale mimo wszystko podkladki pod wtryski niewymienione,a tym samym smok zasyfiony na maksa... Sam już nie wiem – czy niemieckie warsztaty nie wiedzą że te podkladki puszczaja czy jak... ? W każdym badz razie mnie sie udalo na czas zrobic porządek i polecam sprawdzić to każdemu! Dzieki raz jeszcze.
Pozdro.
Wielkie dzięki dla Jaksy i wszystkich forumowiczów piszących w tym wątku... Mój smok zabity byl w 90% ale zdążylem... auto do końca sewisowanie w Germanii ale mimo wszystko podkladki pod wtryski niewymienione,a tym samym smok zasyfiony na maksa... Sam już nie wiem – czy niemieckie warsztaty nie wiedzą że te podkladki puszczaja czy jak... ? W każdym badz razie mnie sie udalo na czas zrobic porządek i polecam sprawdzić to każdemu! Dzieki raz jeszcze.
Pozdro.
- Od: 5 lis 2010, 13:03
- Posty: 13
- Skąd: Gdańsk
- Auto: mazda 6 , 2.0, 136km, 2004 CiTD
Mam takie pytanie,
Nie dawno robilem remont silnika w mojej M6 diesel 2003r termostat padł i doszlo do przejscia uszczelki pod glowica. Czy przy wymianie uszczelki pod glowica i jej planowaniu wyciagane sa wtryski? Dodam ze zmieniany byl tez pasek rozrzadu i regulowane zawory. czy jest szansa ze wymienili mi podkładki i ze widzieli smoka??
Z gory dzieki za odpowiedz
Nie dawno robilem remont silnika w mojej M6 diesel 2003r termostat padł i doszlo do przejscia uszczelki pod glowica. Czy przy wymianie uszczelki pod glowica i jej planowaniu wyciagane sa wtryski? Dodam ze zmieniany byl tez pasek rozrzadu i regulowane zawory. czy jest szansa ze wymienili mi podkładki i ze widzieli smoka??
Z gory dzieki za odpowiedz
- Od: 21 lis 2008, 20:46
- Posty: 51
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r
bernardo napisał(a):czy jest szansa ze wymienili mi podkładki i ze widzieli smoka??
Nawet bardzo duża.
Nie wyobrażam sobie żeby to robić inaczej. Aczkolwiek "spece" potrafią człowieka czasem zaskoczyć ...
Witam,
Nie dawno robilem remont silnika w mojej M6 diesel 2003r termostat padł i doszlo do przejscia uszczelki pod glowica. Pisalem o tym wyzej. Przy tej wymianie bylo planowanie glowicy regulacja zaworow i wymiania uszczelki pod glowice, tylko patrzylem teraz na rachunek i nie zostaly wymienione te nieszczesne podkladki pod wtryskiwaczami... ;/ ale odkrecalem korek od wlewu oleju i nie sie z niego nie kopci delikatknie dmucha powietrze czyste dodam ze remont silnika byl robiony w sierpniu. Moje pytanie jest takie czy sprawdzac smok olejowy i wymieniac podkladki na nowe czy jest to nie potrzebne? Wyminiam teraz olej i by mogli to zrobic przy okazji...
Nie dawno robilem remont silnika w mojej M6 diesel 2003r termostat padł i doszlo do przejscia uszczelki pod glowica. Pisalem o tym wyzej. Przy tej wymianie bylo planowanie glowicy regulacja zaworow i wymiania uszczelki pod glowice, tylko patrzylem teraz na rachunek i nie zostaly wymienione te nieszczesne podkladki pod wtryskiwaczami... ;/ ale odkrecalem korek od wlewu oleju i nie sie z niego nie kopci delikatknie dmucha powietrze czyste dodam ze remont silnika byl robiony w sierpniu. Moje pytanie jest takie czy sprawdzac smok olejowy i wymieniac podkladki na nowe czy jest to nie potrzebne? Wyminiam teraz olej i by mogli to zrobic przy okazji...
- Od: 21 lis 2008, 20:46
- Posty: 51
- Auto: Mazda 6 Hatchback 2004r
Berni, koszt sprawdzenia smoka i koszt wymiany podkładek jest tak bardzo niewspółmierny z ewentualną naprawą silnika lub jego wymianą w przypadku nie wykonania w/w, że dziwie się, iż pytasz... przynajmniej ze 100 tego rodzaju opinii jak moja widziałem na 26 stronach tego tematu... a ludzie dalej pytają, myślą i tak do usranej śmierci, silnika albo ich
Niech Ci sprawdzą! To nie boli
Niech Ci sprawdzą! To nie boli
Zaprzyjaźnij się z suwmiarką, ona prawdę Ci powie
Raczej chyba 17

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Witaj. Leb sruby jest na klucz 17mm a srednica gwintu 10mm ewentualnie 12mm nie pamietam dokladnie wiec nie przekracza tych 15mm... pzdr.
sluchajcie wlasnie jestem swiezo po kupnie mazdy 6 2.0 ts td wagon CR 2006 DPF i chce sie dolaczyc do tego forum mianowicie chce napisac ze patrzac na ksiazke opisujaca mazde taka posiadam jest wyraznie napisane i zaznaczone w niej ze olej sie wymienia co 12.5tys mil i nie jest powiedziane ze do tego silnika leje sie olej dexelie ale musi to byc olej 5w30 a nie jak poniektorzy pisza 5w40 mam tez rowniez ksazke WIELKA KSIEGA PORAD EKSPLOATACYJNYCH AUTO SWIAT I TAM JEST TAKA SAMA INFORMACJA O UZYCIU TEGO OLEJU OCZYWISCIE MOI KOLEDZY KTORZY MAJA TEZ MAZDY ALE PRZED 2005 ROKU MOWIA ZE WYMIENIAJA CZESCIEJ ALE TO ZALEZY OD SPOSOBU UZYTKOWANIA SAMOCHODU (MIASTO,TRASA).JA OSOBISCIE BEDE ZMIENIAL NA DEXELIE PODOBNO W ANGLI OKOLO 40F KOSZTUJE I FILTY TEZ BEDE ZMIENIAL KUPUJAC JE W MAZDA JAK FSH TO FSH BO TAKI WLASNIE MAM.
-
ROBIX
Robix!
musisz doinformować się jaka różnica jest pomiędzy olejem 5-30 a 5-40 !
pozdr.E
musisz doinformować się jaka różnica jest pomiędzy olejem 5-30 a 5-40 !
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po dokładnym przeczytaniu całego wątku powiem szczerze zaczynałem popadać w paranoje
Więcej czasu poświęcałem na wsłuchiwanie się w prace silnika i zerkaniu czy aby kontrolka oleju zachwile nie zamruga, niz na jazde. Dlatego pomimo niesprzyjajacych warunków i nieogrzewanego garażu wziołem sie za zdjecie miski.
Miłe zasoczenie smok jak nowy czyściutki w misce brak jakichkolwiek opiłek, zlepek nagaru itp

Po odkręceniu korka oleju brak niepokojących objawów jedynie lekki podmuch powietrza co jest ewidetnym potwierdzeniem iż, winę za zawalony spok ponoszą nieszęśliwe podkladki. Oczywiście częstotliwość wymiany oleju bedzie w pewnym sęsie pośrednio odpowiedzalna za czystość silnika dlatego przynajmniej ja jestem zdania, iż dla świętego spokoju lepiej wymieniać olej co 10-12kkm niż twardo stosować się do zaleceń producenta. Tymbardziej że koszt wymiany ojeju jest śmiesznie niski w porownaniu z kosztami remontu/wymiany silnika nie wsponijając o stresie jaki może nas spotkać
Dodam tylko, że silnik zalany był olejem ELF EVOLUTION SXR 5W30, a przebieg budzikowy 117kkm

Więcej czasu poświęcałem na wsłuchiwanie się w prace silnika i zerkaniu czy aby kontrolka oleju zachwile nie zamruga, niz na jazde. Dlatego pomimo niesprzyjajacych warunków i nieogrzewanego garażu wziołem sie za zdjecie miski.
Miłe zasoczenie smok jak nowy czyściutki w misce brak jakichkolwiek opiłek, zlepek nagaru itp


Po odkręceniu korka oleju brak niepokojących objawów jedynie lekki podmuch powietrza co jest ewidetnym potwierdzeniem iż, winę za zawalony spok ponoszą nieszęśliwe podkladki. Oczywiście częstotliwość wymiany oleju bedzie w pewnym sęsie pośrednio odpowiedzalna za czystość silnika dlatego przynajmniej ja jestem zdania, iż dla świętego spokoju lepiej wymieniać olej co 10-12kkm niż twardo stosować się do zaleceń producenta. Tymbardziej że koszt wymiany ojeju jest śmiesznie niski w porownaniu z kosztami remontu/wymiany silnika nie wsponijając o stresie jaki może nas spotkać
Dodam tylko, że silnik zalany był olejem ELF EVOLUTION SXR 5W30, a przebieg budzikowy 117kkm
- Od: 6 paź 2010, 20:59
- Posty: 73
- Skąd: okolice Raciborza
- Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi
teti napisał(a):..... Oczywiście częstotliwość wymiany oleju bedzie w pewnym sensie pośrednio odpowiedzalna za czystość silnika dlatego przynajmniej ja jestem zdania, iż dla świętego spokoju lepiej wymieniać olej co 10-12kkm ...
absolutnie tak, ale jesli podkladki pod wtryskami są nieszczelne, to nawet wymiany oleju co 1 tys. km nie zapobiegną zaklejaniu się smoka i w efekcie końcowym uszkodzeniu silnika (zatarciu się wału korbowego) i uszkodzeniu turbiny. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jestem właśnie po wymianie podkładek. Różnica bardzo duża. Przed wymianą kopciło z korka jak z pieca jakiegoś, również po zgaszeniu silnika wydobywał się dym. Po wymianie brak dymienia, tylko powietrze i czasami jakaś kropla oleju. Podkładki wymieniłem w Auto Serwis Waldi w Krakowie (ul. Orzechowa 7, Borek Fałęcki). Całkowity koszt 340zł. Smok również wyczyszczony, ale to już sam robiłem, a miskę przykleiłem na czerwonym sylikonie. Smok był jeszcze w miarę czysty. Teraz już spokojną głowę o to.
Tak wyglądały u mnie stare podkładki:

W porównaniu do nowych to te takie marniutkie, cieniutkie. Przebieg mojego auta 200600 km.
Tak wyglądały u mnie stare podkładki:

W porównaniu do nowych to te takie marniutkie, cieniutkie. Przebieg mojego auta 200600 km.
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
witam. przeczytałem od deski do deski wszystko w tym temacie. planuję wymianę podkładek, czyszczenie wtrysków i gniazd oraz czyszczenie smoka. proszę forumowiczów o namiary na fachurę od naszych 6-tek w okolicy Lublina. pozdrawiam Grzesiek
- Od: 28 kwi 2010, 21:44
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 136 KM 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6