Ubywa płynu chłodniczego 1.5 1995r BA
1, 2
Tak jak w tytule, ubywa płyny chłodniczego, ale nie systematycznie. Raz przejeżdżę miesiąc i nie ma różnicy w zbiorniczku, a raz po paru dniach jest pusty. Próbowałem zlokalizować wyciek, ale nie mogę wyczuć, wszystkie przewody i chłodnica są suche. Czy przyczyna może leżeć w pompie wody??
- Od: 20 lis 2008, 20:44
- Posty: 13
- Skąd: Ełk
- Auto: 323f 1.5 BA 1995r.
Zalej STP do uszczelniania bo wydaje mi się że przyczyna leży po stronie pompy.Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić węże które łączą się z wylotami nagrzewnicy.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
I myslisz,że pomoże?? Mam zamiar wymieniać rozrząd,wiec pewnie i od razu pompę trzeba będzie nową sobie zafundować. Kumpel miał właśnie takie same objawy i jak miał się tym zająć to dzień przed zatarła mu się pompa i pękł pasek 
- Od: 20 lis 2008, 20:44
- Posty: 13
- Skąd: Ełk
- Auto: 323f 1.5 BA 1995r.
Już rok czasu tak jeżdżę.Zrobisz jak chcesz.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Nie polecam uszczelniacza. U mnie ubywalo plynu, dosypalem uszczelniacza – teraz mam zabita nagrzewnice.
-
Przemek323c
jak zauważysz że ci ubywa płynu to sprawdź sobie blok silnika po stronie pasażera ( od spodu) czy nie jest mokra albo czy nie ma na sobie nalotu białego.... jeśli ma i nalot idzie wyżej to znaczy że pompa się zesr.... i trzeba wymienić... nie ma sensu się bawić w jakieś proszki jeśli chcesz jeździć furą.... no chyba że planujesz sprzedawać i chcesz po najtańszych kosztach lecieć... jak będziesz wymieniał rozrząd to i pompę od razu też wymieniaj ...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Nie mam problemów z nagrzewnicą.Niestety byłem zmuszony tak postąpić z braku funduszy i jak na razie działa.Istnieją przecież środki które usuwają uszczelniacze.Tak jak napisałem wcześniej zrobisz jak uważasz,jednak jeśli to pompa to najlepiej jest ją wymienić.
Ps.Nie dosypywałem uszczelniacza tylko go wlewałem.
Ps.Nie dosypywałem uszczelniacza tylko go wlewałem.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
jak masz zamiar używać uszczelniaczy to mi pomógł proszek K2 do chłodnic – nie reklamuje broń Boże
. wsypałem go ok 1/10 opakowania a lała mi pompa i pół roku spokoju jak narazie. musi wytrzymać do rozrzadu. więcej raczej nie syp bo zatkasz nagrzewnice. a środki do czyszczeni uszczelniaczy mój znajomy wieloletni mechanik zaopiniował tak "shit" podobno.

U mnie gdy siadła pompa to lało się od spodu z pod osłony paska rozrządu i ubywało szybko gdy wiadomo samochód był odpalony odpal stań w suchym miejscu najlepiej garażu bo teraz bedzie problem z suchością
i zobacz może wtedy wyjdzie patrzyłeś korek od wlewu oleju??? nie masz masła może uszczelka głowicy ale wtedy chyba grzała by się woda . jak pompa wody by byla nie kupuj siajsu ja tak zrobiłem dałem 120zł za jakieś badziewie i rok pojeżdziłem dobrze że miałem wymiane rozrządu teraz to zakupiłem orginalną made JAPANE 250 zł mam nadzieje że pochula , atych proszków nie polecam bo zapychają nagrzewnice u ojca tak było i w zime ekstremalne warunki były 

- Od: 15 gru 2010, 20:41
- Posty: 13
- Skąd: Kielce -Zagnańsk
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5
bo proszki to jest ryzyko ale jak sie nie ma 350 zł na pompe to 3.5 zł proszei i modlic sie co by pomogło. ps mi pompa nie lała jak silnik pracował (albo nie było widać) tylko jakies 5 min po tym jak go zatrzymałem i to nie zawsze


mają cenę traktuj z wymianą 
Właśnie nic nie widać jak stoi. W garażu w sumie jest sucho. Jak doleje z jakieś 0.5 litra jest spokój na jakiś miesiąc-dwa. Żadnych wycieków i śladów na bloku silnika jak i na dole nie widać. Tak więc nie mam zielonego pojęcia którędy ucieka. Korek wlewu czysty, tak jak sam płyn w chłodnicy. Może być tak,że po prostu gdy się nagrzeje to wylewa się przez zbiorniczek wyrównawczy?? Przez korek?? Poza cieknięciem, pompa wody daje inne znaki o tym,że zbliża się jej koniec??
- Od: 20 lis 2008, 20:44
- Posty: 13
- Skąd: Ełk
- Auto: 323f 1.5 BA 1995r.
spoko ja też tyle dałem i rok wytrzymałazahariash napisał(a):Skąd te ceny macie? U smirnoffa kupiłem pompę wody za mniej niż 150zł...

- Od: 15 gru 2010, 20:41
- Posty: 13
- Skąd: Kielce -Zagnańsk
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5
Jakiej firmy byłe te pompy? Ja włożyłem GMB i od wymiany rozrządu zrobiłem 50tys. Jest jeszcze możliwość, że mechanik nie przyłożył się do oczyszczenia i dokładnego poskładania nowej pompy. Pośpiech i rutyna, a później niech się klient martwi.
standard 20tys km w rok do mechanika to raczej nie mam pretensji raczej do jakości tamtej pompy
mechanik zna sie na rzeczy i co fajne i rzadkie na japońcach padła i juz może taki egzemplarz ważne żeby ta pochodziła i bedzie ok 
- Od: 15 gru 2010, 20:41
- Posty: 13
- Skąd: Kielce -Zagnańsk
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5
rza99 napisał(a):Właśnie nic nie widać jak stoi. W garażu w sumie jest sucho. Jak doleje z jakieś 0.5 litra jest spokój na jakiś miesiąc-dwa. Żadnych wycieków i śladów na bloku silnika jak i na dole nie widać. Tak więc nie mam zielonego pojęcia którędy ucieka. Korek wlewu czysty, tak jak sam płyn w chłodnicy. Może być tak,że po prostu gdy się nagrzeje to wylewa się przez zbiorniczek wyrównawczy?? Przez korek?? Poza cieknięciem, pompa wody daje inne znaki o tym,że zbliża się jej koniec??
u mnie na początku roku też była akcja z płynem z tym że ja zauważyłem że mi coś jakby kropelkuje się na dole zderzaka... okazało się że jeden z węży ten dolny po stronie pasażera jakimś cudem puszczał płyn na łączeniu... dałem drugą obejmę i profilaktycznie na drugi wąż też i jest spokój.... nic nie ucieka i nic sie nie dzieje... więc sprawdzajcie najpierw takie rzeczy... wystarczy ze oliwa się poleje jeśli są wycieki spod uszczelki klawiatury i te węże od chłodnicy puchną i się rozszczelniają...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
pompa gdy lekko przepuszcza to wygląda to tak: na rozgrzanym nie zauważysz miejsca wycieku bo odparowuje od razu ale jak zimny to od razu kapie. mam tak u siebie właśnie wymieniam pompe wody na GMB japońską. sprzedawca z carspeed twierdzi że nie mieli żadnych negatywnych przypadków i reklamacji na te pompy a koszt zaledwie 155zł a to nie to co chińskie G. oczywiście w innych sklepach za tą cene można kupić chińską ale to już trzeba wiedzieć gdzie sie kupuje dobre rzeczy w przystępnych cenach. dla przykładu w japparts za pompe chcieli 282zł (nie wiem jakiej firmy)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość