Ubywa płynu chłodniczego 1.5 1995r BA

Postprzez rza99 » 11 gru 2010, 14:24

Tak jak w tytule, ubywa płyny chłodniczego, ale nie systematycznie. Raz przejeżdżę miesiąc i nie ma różnicy w zbiorniczku, a raz po paru dniach jest pusty. Próbowałem zlokalizować wyciek, ale nie mogę wyczuć, wszystkie przewody i chłodnica są suche. Czy przyczyna może leżeć w pompie wody??
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 20:44
Posty: 13
Skąd: Ełk
Auto: 323f 1.5 BA 1995r.

Postprzez Piotrek.84 » 11 gru 2010, 18:18

Zalej STP do uszczelniania bo wydaje mi się że przyczyna leży po stronie pompy.Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić węże które łączą się z wylotami nagrzewnicy.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez rza99 » 11 gru 2010, 18:45

I myslisz,że pomoże?? Mam zamiar wymieniać rozrząd,wiec pewnie i od razu pompę trzeba będzie nową sobie zafundować. Kumpel miał właśnie takie same objawy i jak miał się tym zająć to dzień przed zatarła mu się pompa i pękł pasek :|
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 20:44
Posty: 13
Skąd: Ełk
Auto: 323f 1.5 BA 1995r.

Postprzez Piotrek.84 » 11 gru 2010, 19:40

Już rok czasu tak jeżdżę.Zrobisz jak chcesz.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Przemek323c » 11 gru 2010, 22:07

Nie polecam uszczelniacza. U mnie ubywalo plynu, dosypalem uszczelniacza – teraz mam zabita nagrzewnice.
Przemek323c
 

Postprzez puznies0 » 12 gru 2010, 13:23

jak zauważysz że ci ubywa płynu to sprawdź sobie blok silnika po stronie pasażera ( od spodu) czy nie jest mokra albo czy nie ma na sobie nalotu białego.... jeśli ma i nalot idzie wyżej to znaczy że pompa się zesr.... i trzeba wymienić... nie ma sensu się bawić w jakieś proszki jeśli chcesz jeździć furą.... no chyba że planujesz sprzedawać i chcesz po najtańszych kosztach lecieć... jak będziesz wymieniał rozrząd to i pompę od razu też wymieniaj ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Piotrek.84 » 13 gru 2010, 13:46

Nie mam problemów z nagrzewnicą.Niestety byłem zmuszony tak postąpić z braku funduszy i jak na razie działa.Istnieją przecież środki które usuwają uszczelniacze.Tak jak napisałem wcześniej zrobisz jak uważasz,jednak jeśli to pompa to najlepiej jest ją wymienić.
Ps.Nie dosypywałem uszczelniacza tylko go wlewałem.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez marcinpozycki » 15 gru 2010, 23:49

jak masz zamiar używać uszczelniaczy to mi pomógł proszek K2 do chłodnic – nie reklamuje broń Boże <oczy> . wsypałem go ok 1/10 opakowania a lała mi pompa i pół roku spokoju jak narazie. musi wytrzymać do rozrzadu. więcej raczej nie syp bo zatkasz nagrzewnice. a środki do czyszczeni uszczelniaczy mój znajomy wieloletni mechanik zaopiniował tak "shit" podobno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez MateuszCK » 17 gru 2010, 15:57

U mnie gdy siadła pompa to lało się od spodu z pod osłony paska rozrządu i ubywało szybko gdy wiadomo samochód był odpalony odpal stań w suchym miejscu najlepiej garażu bo teraz bedzie problem z suchością :P i zobacz może wtedy wyjdzie patrzyłeś korek od wlewu oleju??? nie masz masła może uszczelka głowicy ale wtedy chyba grzała by się woda . jak pompa wody by byla nie kupuj siajsu ja tak zrobiłem dałem 120zł za jakieś badziewie i rok pojeżdziłem dobrze że miałem wymiane rozrządu teraz to zakupiłem orginalną made JAPANE 250 zł mam nadzieje że pochula , atych proszków nie polecam bo zapychają nagrzewnice u ojca tak było i w zime ekstremalne warunki były <nie>
Początkujący
 
Od: 15 gru 2010, 20:41
Posty: 13
Skąd: Kielce -Zagnańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez marcinpozycki » 17 gru 2010, 16:57

bo proszki to jest ryzyko ale jak sie nie ma 350 zł na pompe to 3.5 zł proszei i modlic sie co by pomogło. ps mi pompa nie lała jak silnik pracował (albo nie było widać) tylko jakies 5 min po tym jak go zatrzymałem i to nie zawsze papa <peace>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez zahariash » 17 gru 2010, 17:33

Skąd te ceny macie? U smirnoffa kupiłem pompę wody za mniej niż 150zł...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez marcinpozycki » 17 gru 2010, 17:44

mają cenę traktuj z wymianą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez rza99 » 17 gru 2010, 18:08

Właśnie nic nie widać jak stoi. W garażu w sumie jest sucho. Jak doleje z jakieś 0.5 litra jest spokój na jakiś miesiąc-dwa. Żadnych wycieków i śladów na bloku silnika jak i na dole nie widać. Tak więc nie mam zielonego pojęcia którędy ucieka. Korek wlewu czysty, tak jak sam płyn w chłodnicy. Może być tak,że po prostu gdy się nagrzeje to wylewa się przez zbiorniczek wyrównawczy?? Przez korek?? Poza cieknięciem, pompa wody daje inne znaki o tym,że zbliża się jej koniec??
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 20:44
Posty: 13
Skąd: Ełk
Auto: 323f 1.5 BA 1995r.

Postprzez MateuszCK » 17 gru 2010, 18:19

zahariash napisał(a):Skąd te ceny macie? U smirnoffa kupiłem pompę wody za mniej niż 150zł...
spoko ja też tyle dałem i rok wytrzymała <oczy> choć nie wiadomo czy ta bedzie lepsza ale mam nadzieje że tak nie zawsze tańsza znaczy gorsza ale mam nadzieje że w moim przypadku tak :P
Początkujący
 
Od: 15 gru 2010, 20:41
Posty: 13
Skąd: Kielce -Zagnańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez zahariash » 17 gru 2010, 22:19

Może po prostu była wadliwa? Poza tym rok to ile przejechanych km... Bo jeśli trzasnąłeś z 80000, to wiesz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Pioteq25 » 18 gru 2010, 10:40

Jakiej firmy byłe te pompy? Ja włożyłem GMB i od wymiany rozrządu zrobiłem 50tys. Jest jeszcze możliwość, że mechanik nie przyłożył się do oczyszczenia i dokładnego poskładania nowej pompy. Pośpiech i rutyna, a później niech się klient martwi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez MateuszCK » 19 gru 2010, 12:48

standard 20tys km w rok do mechanika to raczej nie mam pretensji raczej do jakości tamtej pompy <płacze> mechanik zna sie na rzeczy i co fajne i rzadkie na japońcach padła i juz może taki egzemplarz ważne żeby ta pochodziła i bedzie ok <faja>
Początkujący
 
Od: 15 gru 2010, 20:41
Posty: 13
Skąd: Kielce -Zagnańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v Z5

Postprzez Pioteq25 » 19 gru 2010, 15:36

Paragony lepiej trzymać i reklamować wadliwe części. Koszt wymiany pompy jest jednak dużo droższy niż ona sama niestety.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez puznies0 » 21 gru 2010, 19:29

rza99 napisał(a):Właśnie nic nie widać jak stoi. W garażu w sumie jest sucho. Jak doleje z jakieś 0.5 litra jest spokój na jakiś miesiąc-dwa. Żadnych wycieków i śladów na bloku silnika jak i na dole nie widać. Tak więc nie mam zielonego pojęcia którędy ucieka. Korek wlewu czysty, tak jak sam płyn w chłodnicy. Może być tak,że po prostu gdy się nagrzeje to wylewa się przez zbiorniczek wyrównawczy?? Przez korek?? Poza cieknięciem, pompa wody daje inne znaki o tym,że zbliża się jej koniec??



u mnie na początku roku też była akcja z płynem z tym że ja zauważyłem że mi coś jakby kropelkuje się na dole zderzaka... okazało się że jeden z węży ten dolny po stronie pasażera jakimś cudem puszczał płyn na łączeniu... dałem drugą obejmę i profilaktycznie na drugi wąż też i jest spokój.... nic nie ucieka i nic sie nie dzieje... więc sprawdzajcie najpierw takie rzeczy... wystarczy ze oliwa się poleje jeśli są wycieki spod uszczelki klawiatury i te węże od chłodnicy puchną i się rozszczelniają...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez cwany » 21 gru 2010, 22:48

pompa gdy lekko przepuszcza to wygląda to tak: na rozgrzanym nie zauważysz miejsca wycieku bo odparowuje od razu ale jak zimny to od razu kapie. mam tak u siebie właśnie wymieniam pompe wody na GMB japońską. sprzedawca z carspeed twierdzi że nie mieli żadnych negatywnych przypadków i reklamacji na te pompy a koszt zaledwie 155zł a to nie to co chińskie G. oczywiście w innych sklepach za tą cene można kupić chińską ale to już trzeba wiedzieć gdzie sie kupuje dobre rzeczy w przystępnych cenach. dla przykładu w japparts za pompe chcieli 282zł (nie wiem jakiej firmy)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323