Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)

Postprzez Riki » 4 gru 2010, 00:28

Podrzućcie jakieś foto... będzie dla potomnych :)

Na początku przyszłego tygodnia planowo montuję u siebie, przy okazji wymienię profilaktycznie świece żarowe, aaa zołza niech ma nowe :P (polecam tylko Denso)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez McSlavko » 4 gru 2010, 09:56

ten podgrzewacz to naprawde idealny patent, rozwiązuje odwieczny problem z mazda i jej gaśnieciem i szarpaniem w zime, dziwie sie że żaden serwis jeszcze nie podłapał zeby to zakładać
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez Enduro » 4 gru 2010, 11:34

McSlavko napisał(a):ten podgrzewacz to naprawde idealny patent, rozwiązuje odwieczny problem z mazda i jej gaśnieciem i szarpaniem w zime, dziwie sie że żaden serwis jeszcze nie podłapał zeby to zakładać

choc mnie zastanawia fakt, że montuje sie go pod maską.
przecież już w zbiorniku paliwo jest zmrożone, potem płynie przez bardzo zimne niczym nie osłonięte rurki paliwowe do komory silnika i jak dotrze bez przeszkód to tam jest dopiereo jego temperatura podnoszona no i myśle ,że zamontowanie go bepośrednio przey zbiorniku wiele by dało, pomijając bardziej kłopotliwy montaż..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 4 gru 2010, 12:07

E. Ja też zachodzę w głowę dlaczego taki podgrzewacz zbiornika nie jest zakładany fabrycznie <co?>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Demetrios » 4 gru 2010, 12:20

Enduro napisał(a):
McSlavko napisał(a):ten podgrzewacz to naprawde idealny patent, rozwiązuje odwieczny problem z mazda i jej gaśnieciem i szarpaniem w zime, dziwie sie że żaden serwis jeszcze nie podłapał zeby to zakładać

choc mnie zastanawia fakt, że montuje sie go pod maską.
przecież już w zbiorniku paliwo jest zmrożone, potem płynie przez bardzo zimne niczym nie osłonięte rurki paliwowe do komory silnika i jak dotrze bez przeszkód to tam jest dopiereo jego temperatura podnoszona no i myśle ,że zamontowanie go bepośrednio przey zbiorniku wiele by dało, pomijając bardziej kłopotliwy montaż..pozdr.E


No nie do końca. Jak sam zauważyłeś to są zimne przewody. Z tego co już chłopaki powiedzieli – to praca podgrzewacza jest cykliczna (nie pracuje cały czas na maksymalnych obrotach – bo i nie może (grzałka by się spaliła). A co za tym idzie nawet gdybyś podgrzał te paliwo przy zbiorniku to ono potem idąc przez zimne przewody szybko by wystygło (nie zapominajcie że paliwo dość powoli krąży w przewodach (no chyba, że mamy wykoksaną pojemność auta). W efekcie tego na twoje wtryski powędrowało by już zimne (w zależności od panujących warunków) paliwo. A gł. zadaniem podgrzewacza jest ochrona twego silnika przed parafiną. Jeżeli poszukujesz systemu do jazdy w mrozie to musisz wydać więcej niż 150zł. I zacząć od podgrzewanego zbiornika paliwa.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Myjk » 4 gru 2010, 12:23

Enduro napisał(a):no i myśle ,że zamontowanie go bepośrednio przey zbiorniku wiele by dało

Ja myślę, że nie ma znaczenia gdzie jest zamontowany. Czy będzie przy zbiorniku, czy pod maską, zawsze gdzieś to paliwo będzie lodowate. Z dwojga złego i z lepszym rezultatem dla wtrysków będzie, aby było bezpośrednio przed nimi, czyli pod maską. Zobacz jaką drogę musiałoby pokonać ogrzane przy zbiorniku paliwo, aby dotrzeć do wtrysków.

Bandit napisał(a):podgrzewacz zbiornika

Co takiego? ;) Jaką to musiałoby mieć moc...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez McSlavko » 4 gru 2010, 12:25

Enduro napisał(a):...choc mnie zastanawia fakt, że montuje sie go pod maską.
przecież już w zbiorniku paliwo jest zmrożone, potem płynie przez bardzo zimne niczym nie osłonięte rurki paliwowe do komory silnika i jak dotrze bez przeszkód to tam jest dopiereo jego temperatura podnoszona no i myśle ,że zamontowanie go bepośrednio przey zbiorniku wiele by dało, pomijając bardziej kłopotliwy montaż..pozdr.E


Jeżeli paliwo jest w stanie w miare ciekłym to pompa go pociagnie, a tutaj już podgrzewacz robi swoje, fakt niezaprzeczalny........zdaje to egzamin! wiec każdy kto chce go zamontować a ma teraz problemy przy dosyć nie wielkim koszcie przekona sie że problem zniknie, tak jak ja który w zeszłą zime 3 dni nie jeździłem a jak już jeździłem zmagałem się z szarpaniem :( w tym roku problemu po prostu nie ma, przy prawie -20 odpalam i jade....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez mareczek11400 » 4 gru 2010, 14:40

a takie może głupie pytanie: te paliwa co są z ulepszaczami czyli np bp ultimate, shel v-power czy verva też "zastygają"? Wiem że reklamom nie koniecznie się wierzy ale czy te osoby co miały problem ze spadaniem obrotów w mrozy tankowały te lepsze paliwo?
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 18:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez Grzyby » 4 gru 2010, 17:27

Tak. Ja zdecydowałem się na montarz podgrzewacza po tym, jak Diesel Gold (niby z certyfikatem od – 35) uniemożliwił mi jazdę przy – 28 i stałem na jakiejś stacji przez 3h (przy – 26 autem mocno szarpało ale jakoś jechało jeszcze).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez k_kawa » 4 gru 2010, 18:00

Jestem właśnie po zamontowaniu podgrzewacza. Wszystko zamontowane zgodnie z instrukcją ale jak dla mnie podgrzewacz nie działa :(
Nie robi się ciepły nawet na chwilę. Prąd dociera i d....a. Jutro podłącze jeszcze raz mase. Może w tym problem.
Dziś mam już dosyć. NIe mam ogrzewanego garażu i klka godzin na mrozie mi wystarczy.
Teraz czas na grzane piwko <piwo>
Pamietaj !!!! Nie jedź szybciej niż Twój Anioł potrafi latać
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 10:59
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Grzyby » 4 gru 2010, 18:16

Masy są dwie.
Plusy również.

Opisałem to dokładnie w pierwszym poście.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aphelium » 4 gru 2010, 18:40

Grzyby napisał(a):mocno szarpało ale jakoś jechało jeszcze).


Ja miałem podobne doswiadczenia zaczęło sie dwa lata temu ,zaliczyłem kilka podobnych zjawisk i po zeszłej zimie padla mi dwumasówka.Mysle ze to moze miec zwiazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Grzyby » 4 gru 2010, 21:38

A ja myślę że związek jest zerowy.
Stan koła 2M nijak nie ma wpływu na zamarzanie paliwa. A dokładnie to stało się u mnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez McSlavko » 4 gru 2010, 23:35

Grzyby napisał(a):A ja myślę że związek jest zerowy.
Stan koła 2M nijak nie ma wpływu na zamarzanie paliwa.


Tu chyba nie chodzi o wpływ 2M na zamarzanie paliwa a na przerywanie/szarpanie silnika i przez to padnięcie 2M, a tu wpływ miało kolosalny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez Enduro » 5 gru 2010, 00:08

aphelium napisał(a):Ja miałem podobne doswiadczenia zaczęło sie dwa lata temu ,zaliczyłem kilka podobnych zjawisk i po zeszłej zimie padla mi dwumasówka.Mysle ze to moze miec zwiazek

niet! nie ma jedno z drugim nic wspolnego!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez k_kawa » 5 gru 2010, 12:02

GRZYBY
Super informacja, że masa i plus jest razy dwa :)
Może nie precyzyjnie napisałem, że prąd dociera.
Zatem prąd dociera do podgrzewacza więc zarówno plus jak i przewód sterujący oraz masa na przekaźnik są podłączone prawidłowo. Jeżeli podgrzewacz jest sprawny to problem jedynie z masą na podgrzewaczu.
Pamietaj !!!! Nie jedź szybciej niż Twój Anioł potrafi latać
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 10:59
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez dziara » 5 gru 2010, 14:04

McSlavko napisał(a):ten podgrzewacz to naprawde idealny patent, rozwiązuje odwieczny problem z mazda i jej gaśnieciem i szarpaniem w zime, dziwie sie że żaden serwis jeszcze nie podłapał zeby to zakładać


Właśnie..po dzisiejszej nocy na mrozie powrót z pracy zajął mi 2h (normalnie ok. 0,5h)..Dziś zakupiłem.Mam nadzieję, że dojdzie wkrótce i niedługo z Waszą pomocą założę Stanadyne.
(A miałem to zrobić latem... <glupek2> )
dziara
 

Postprzez Wisz2 » 8 gru 2010, 16:54

No to Stanadyne doszło.
Czy ktoś z Wielkopolski (najlepiej jak najbliżej Jarocina) byłby tak dobry i pomógł w montażu?
już jest:)
Początkujący
 
Od: 3 gru 2008, 18:52
Posty: 7
Skąd: Jarocin
Auto: W planach Premacy

Postprzez radekko » 9 gru 2010, 17:02

A co myślicie państwo o połączeniu standyne z kruperem (kruper stalby za standyne patrzac od zbiornika z paliwem).?
kruper: http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-di ... 88008.html
To rozwiazanie pozwoliloby na:
1. Szybkie podgrzanie dawki paliwa wchodzącej do filtra tuż po rozruchu,
2. Całkowite przejęcie funkcji podgrzewania przez płyn chłodniczy w kilka-kilkanaście minut po rozruchu.
Czy to już przesada?
PS co roku wymieniam filtr po pierwszych mrozach. W zeszlym roku zamarzla mi verva w tym roku diesel gold <płacze>
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Magoor » 9 gru 2010, 17:39

radekko napisał(a):A co myślicie państwo o połączeniu standyne z kruperem (kruper stalby za standyne patrzac od zbiornika z paliwem).?
1. Szybkie podgrzanie dawki paliwa wchodzącej do filtra tuż po rozruchu,
2. Całkowite przejęcie funkcji podgrzewania przez płyn chłodniczy w kilka-kilkanaście minut po rozruchu.

Takie szybkie to nie będzie, bo musi się płyn rozgrzać, chyba że z webasto, ale i na to trzeba czasu. Stanadyne byłby wtedy uruchamiany zaraz o przekręceniu kluczyka tylko przy rozruchu a potem już wcale by się nie włączył. W lecie ten patent raczej nie przydatny a stale by działał (chociaż energii nie pobiera). Jakby to było na sitku w baku to może jeszcze można o tym pogadać a tak to raczej Stanadyne wystarczy do rozpuszczenia parafiny w filtrze.

Ja nie kupuję ekstra paliw, bo i tak zamarzają a leje dodatki i nie miałem problemów.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6