Problemy z ABS
Witam!
Pewnego dnia zacząłem słyszeć straszny pisk w skrzyni (tydzień po wymianie metalowej kopułki z boku skrzyni). Tutaj sprawa była oczywista- wysiadło łożysko dociskowe, a dokładniej całkowicie się stopiło :/ kupiłem oryginalne łożysko od 2 litrowej 626, było identyczne, nie ma z nim żadnego problemu. Problem pojawił się kiedy przyszło je wymienić, gdyż wymagało to wyjęcia skrzyni przez co musiałem również porozpinać wszystkie wtyczki w około. Po włożeniu, podpięciu wtyczek i odpowietrzeniu pompki sprzęgłowej wszystko było w porządku oprócz jednego małego szczegółu... Zaświeciła się kontrolka ABS-u. Postanowiłem zdjąć klemę z akumulatora i przytrzymać STOP na 2 minuty. co nic nie dało. Co teraz??
Pewnego dnia zacząłem słyszeć straszny pisk w skrzyni (tydzień po wymianie metalowej kopułki z boku skrzyni). Tutaj sprawa była oczywista- wysiadło łożysko dociskowe, a dokładniej całkowicie się stopiło :/ kupiłem oryginalne łożysko od 2 litrowej 626, było identyczne, nie ma z nim żadnego problemu. Problem pojawił się kiedy przyszło je wymienić, gdyż wymagało to wyjęcia skrzyni przez co musiałem również porozpinać wszystkie wtyczki w około. Po włożeniu, podpięciu wtyczek i odpowietrzeniu pompki sprzęgłowej wszystko było w porządku oprócz jednego małego szczegółu... Zaświeciła się kontrolka ABS-u. Postanowiłem zdjąć klemę z akumulatora i przytrzymać STOP na 2 minuty. co nic nie dało. Co teraz??

- Od: 1 gru 2010, 21:51
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94
viewtopic.php?f=117&t=88652&hilit=abs
albo:
viewtopic.php?f=117&t=91992&hilit=abs
Pozdrawiam, zachęcam do szukania przed zakładaniem kolejnych tematów.
albo:
viewtopic.php?f=117&t=91992&hilit=abs
Pozdrawiam, zachęcam do szukania przed zakładaniem kolejnych tematów.
-
Ania_TM
Przeczytałem te wątki niejednokrotnie wcześniej. Problem polega na tym że żadna z metod podanych we wskazanych przez pana moderatora NIE DZIAŁA, a na dodatek link ze schematem testera diodowego jest nieaktywny. 2 sprawa to płyn hamulcowy... przed wymianą łożyska był żółty ale po wymianie miałem tylko czerwony pod ręką... wszyscy mówili że to nie problem bo płyny się mieszają...

- Od: 1 gru 2010, 21:51
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94
Kolego wiem, że to wkurza ale ja jako jeden z adminów sam wziąłem wpisałem w szukajce mając ten sam problem i znalazłem w 2 min jak wymrugać sobie błędy i jak je skasować, u mnie okazało się, że poszły oba czujniki przednie albo są brudne bo jeszcze nie miałem na to czasu.
jeszcze przed momentem byłem sprawdzić błędy. zero błyśnięć... zaraz po wymianie łożyska przeczyściłem czujniki ABSu, wielokrotnie odpinałem kleme nawet na całą noc, próbowałem sztuczki z GND+TBS, przed chwilą sprawdzałem błędy diodą i nic... w takiej sytuacji chyba muszę do kogoś bardziej obcykanego pojechać, bo zima a absu nie ma...

- Od: 1 gru 2010, 21:51
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94
skasuj błędy abs... (nie silnika)
– zawrzeć TBS i GND
-naciskać 10 razy pedał hamulca (po wyswitleniu wszystkich błędów abs)
sprawdz ponowie błedy, mozliwe ze podczas wyciagania skrzyni naderwali ci jeden czujnik absu
– zawrzeć TBS i GND
-naciskać 10 razy pedał hamulca (po wyswitleniu wszystkich błędów abs)
sprawdz ponowie błedy, mozliwe ze podczas wyciagania skrzyni naderwali ci jeden czujnik absu
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Skrzynie wyjmowałem i wkładałem sam, pewności nie mam, ale nie powinienem raczej uszkodzić czujników, byłem bardzo ostrożny. Zwierałem też TBS+GND i deptałem hamulec... i nic... miałem ochote podpiąć się moim ELMem 327 ale okazało sie że w diagnosis nie mam bus+ i bus-:(

- Od: 1 gru 2010, 21:51
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94
maniana18 napisał(a):Skrzynie wyjmowałem i wkładałem sam, pewności nie mam, ale nie powinienem raczej uszkodzić czujników, byłem bardzo ostrożny. Zwierałem też TBS+GND i deptałem hamulec... i nic... miałem ochote podpiąć się moim ELMem 327 ale okazało sie że w diagnosis nie mam bus+ i bus-:(
nie wiem jak to deptałeś, ale to naprawde noga musi latać jak szalona na tym pedale
Jeśli się wszystko uda, po wciśnięciu 10x hamulca powinieneś usłyszeć przełączający się przekaźnik od abs-u
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Udało mi się skasować błędy ABS... Wskazówka- po włączeniu zapłonu trzeba odczekać parę chwil (10-20 sek) i dopiero wtedy można naciskać pedał hamulca. Po całej operacji przekaźnik ABS załączył się 2 razy, jednak kontrolka nadal świeci...:/

- Od: 1 gru 2010, 21:51
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94
maniana18 napisał(a):po włączeniu zapłonu trzeba odczekać parę chwil (10-20 sek)
Jacol napisał(a):aciskać 10 razy pedał hamulca (po wyswitleniu wszystkich błędów abs)
maniana18 napisał(a):jednak kontrolka nadal świeci
czyli awaria nie usunieta, odczytaj błąd, i do dzieła
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Diodę led podpiąłem poprzez rezystor 400ohm w następujący sposób: anoda- B+, katoda FEN, po czym zwarłem GND+TBS. W efekcie dioda zaczęła świecić się na stałe... :/ dokładne czyszczenie czujników również nie dało efektu...

- Od: 1 gru 2010, 21:51
- Posty: 12
- Skąd: Kielce
- Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Tak się sprawdza kody błędów ABS'u ;], i z tego co wiem to rezystor powinien byc 1000Ohm (czyli 1 kOhm)
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.
Tak się sprawdza kody błędów ABS'u ;], i z tego co wiem to rezystor powinien byc 1000Ohm (czyli 1 kOhm)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
rezystor przed diodą jest tylko po to żeby jej nie spalić jeżeli ona jest na inne napięcie niż 12V
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
u mnie kontrolka zaswicila sie pierwszy raz po wymianie sprzegla. padly mi oba czujniki z przodu przed wumiana bylo ok. kupilem dwa urzywane bylo dobrze jakies 2 tyg temu znowu sie kontrolka zapalila zgasze silnik odpale jest ok ale przy wiekszych skretach sie zapala czy to znowu ktorys czujnik mogl pasc?? 

- Od: 30 lis 2010, 22:39
- Posty: 49
- Skąd: Łódź/Wawa
- Auto: Mistsubishi galant 2.0 GLS 99r
bylo MX-3
te mostkowanie zlacza diagnostycznego mam robic na wlaczonym silniku, na kluczyku ON, czy na wylaczonej stacyjce??
- Od: 5 lut 2011, 13:13
- Posty: 17
- Skąd: Sokółka
- Auto: mx-3 1.6 16V 107 KM 1995 czerwone skora
wylacz silnik, podłącz mostek przekręć na pozycje acc i zacznie mrugać 
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość