Problemy z ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez adidom » 27 maja 2010, 21:17

Przecież na forum jest kilka ogłoszeń że ktoś sprzedaje części do mx-3. Ja tak kupiłem do swojego :D . Popytaj tu na forum albo na allegro ludzi co sprzedają cześci do mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez maniana18 » 6 gru 2010, 18:43

Witam!
Pewnego dnia zacząłem słyszeć straszny pisk w skrzyni (tydzień po wymianie metalowej kopułki z boku skrzyni). Tutaj sprawa była oczywista- wysiadło łożysko dociskowe, a dokładniej całkowicie się stopiło :/ kupiłem oryginalne łożysko od 2 litrowej 626, było identyczne, nie ma z nim żadnego problemu. Problem pojawił się kiedy przyszło je wymienić, gdyż wymagało to wyjęcia skrzyni przez co musiałem również porozpinać wszystkie wtyczki w około. Po włożeniu, podpięciu wtyczek i odpowietrzeniu pompki sprzęgłowej wszystko było w porządku oprócz jednego małego szczegółu... Zaświeciła się kontrolka ABS-u. Postanowiłem zdjąć klemę z akumulatora i przytrzymać STOP na 2 minuty. co nic nie dało. Co teraz??
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez Ania_TM » 6 gru 2010, 20:14

viewtopic.php?f=117&t=88652&hilit=abs

albo:

viewtopic.php?f=117&t=91992&hilit=abs


Pozdrawiam, zachęcam do szukania przed zakładaniem kolejnych tematów.
Ania_TM
 

Postprzez maniana18 » 6 gru 2010, 20:53

Przeczytałem te wątki niejednokrotnie wcześniej. Problem polega na tym że żadna z metod podanych we wskazanych przez pana moderatora NIE DZIAŁA, a na dodatek link ze schematem testera diodowego jest nieaktywny. 2 sprawa to płyn hamulcowy... przed wymianą łożyska był żółty ale po wymianie miałem tylko czerwony pod ręką... wszyscy mówili że to nie problem bo płyny się mieszają...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez ravo » 6 gru 2010, 21:41

Kolego wiem, że to wkurza ale ja jako jeden z adminów sam wziąłem wpisałem w szukajce mając ten sam problem i znalazłem w 2 min jak wymrugać sobie błędy i jak je skasować, u mnie okazało się, że poszły oba czujniki przednie albo są brudne bo jeszcze nie miałem na to czasu.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez maniana18 » 6 gru 2010, 23:00

jeszcze przed momentem byłem sprawdzić błędy. zero błyśnięć... zaraz po wymianie łożyska przeczyściłem czujniki ABSu, wielokrotnie odpinałem kleme nawet na całą noc, próbowałem sztuczki z GND+TBS, przed chwilą sprawdzałem błędy diodą i nic... w takiej sytuacji chyba muszę do kogoś bardziej obcykanego pojechać, bo zima a absu nie ma...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez Jacol » 7 gru 2010, 01:35

skasuj błędy abs... (nie silnika)
– zawrzeć TBS i GND
-naciskać 10 razy pedał hamulca (po wyswitleniu wszystkich błędów abs)

sprawdz ponowie błedy, mozliwe ze podczas wyciagania skrzyni naderwali ci jeden czujnik absu
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez maniana18 » 7 gru 2010, 05:01

Skrzynie wyjmowałem i wkładałem sam, pewności nie mam, ale nie powinienem raczej uszkodzić czujników, byłem bardzo ostrożny. Zwierałem też TBS+GND i deptałem hamulec... i nic... miałem ochote podpiąć się moim ELMem 327 ale okazało sie że w diagnosis nie mam bus+ i bus-:(
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez Jacol » 7 gru 2010, 12:40

maniana18 napisał(a):Skrzynie wyjmowałem i wkładałem sam, pewności nie mam, ale nie powinienem raczej uszkodzić czujników, byłem bardzo ostrożny. Zwierałem też TBS+GND i deptałem hamulec... i nic... miałem ochote podpiąć się moim ELMem 327 ale okazało sie że w diagnosis nie mam bus+ i bus-:(

nie wiem jak to deptałeś, ale to naprawde noga musi latać jak szalona na tym pedale :P

Jeśli się wszystko uda, po wciśnięciu 10x hamulca powinieneś usłyszeć przełączający się przekaźnik od abs-u
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez maniana18 » 7 gru 2010, 16:47

Apropos tego przekaźnika... 1 sekundę po włączeniu zapłonu słychać jego dwukrotne załączenie (bez względu na to, czy TBS jest zwarty z masą, czy nie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez maniana18 » 7 gru 2010, 18:40

Udało mi się skasować błędy ABS... Wskazówka- po włączeniu zapłonu trzeba odczekać parę chwil (10-20 sek) i dopiero wtedy można naciskać pedał hamulca. Po całej operacji przekaźnik ABS załączył się 2 razy, jednak kontrolka nadal świeci...:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez Jacol » 8 gru 2010, 01:35

maniana18 napisał(a):po włączeniu zapłonu trzeba odczekać parę chwil (10-20 sek)

Jacol napisał(a):aciskać 10 razy pedał hamulca (po wyswitleniu wszystkich błędów abs)


maniana18 napisał(a):jednak kontrolka nadal świeci

czyli awaria nie usunieta, odczytaj błąd, i do dzieła
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez maniana18 » 8 gru 2010, 03:29

Diodę led podpiąłem poprzez rezystor 400ohm w następujący sposób: anoda- B+, katoda FEN, po czym zwarłem GND+TBS. W efekcie dioda zaczęła świecić się na stałe... :/ dokładne czyszczenie czujników również nie dało efektu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez maris801801 » 8 gru 2010, 15:45

Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem „DIAGNOSTIC” odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazu-jąc kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wy-świetli dodatkowe komunikaty.


Tak się sprawdza kody błędów ABS'u ;], i z tego co wiem to rezystor powinien byc 1000Ohm (czyli 1 kOhm)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez maniana18 » 8 gru 2010, 23:15

Robiłem tak, lecz to nie przyniosło skutku. Możliwe że błąd leży po stronie wartości rezystancji testera, za momencik to sprawdzę :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez Majki88 » 19 gru 2010, 16:47

rezystor przed diodą jest tylko po to żeby jej nie spalić jeżeli ona jest na inne napięcie niż 12V
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez maniana18 » 22 gru 2010, 21:00

Dioda jest również dlatego, że wyjście ze sterownika może mieć zbyt małą wydajność prądową...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 21:51
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 v6 24v <fu*k lpg> '94

Postprzez majes854 » 16 mar 2011, 20:11

u mnie kontrolka zaswicila sie pierwszy raz po wymianie sprzegla. padly mi oba czujniki z przodu przed wumiana bylo ok. kupilem dwa urzywane bylo dobrze jakies 2 tyg temu znowu sie kontrolka zapalila zgasze silnik odpale jest ok ale przy wiekszych skretach sie zapala czy to znowu ktorys czujnik mogl pasc?? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2010, 22:39
Posty: 49
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mistsubishi galant 2.0 GLS 99r
bylo MX-3

Postprzez marcin87_19 » 23 mar 2011, 22:25

te mostkowanie zlacza diagnostycznego mam robic na wlaczonym silniku, na kluczyku ON, czy na wylaczonej stacyjce??
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 13:13
Posty: 17
Skąd: Sokółka
Auto: mx-3 1.6 16V 107 KM 1995 czerwone skora

Postprzez maris801801 » 24 mar 2011, 10:18

wylacz silnik, podłącz mostek przekręć na pozycje acc i zacznie mrugać ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323