Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez adi3335 » 28 lis 2010, 03:13

Jeśli macie problemy z tym motrem szczególnie Z5 to piszcie do Croom
Do Z5 o przebiegu niby 200kkm bedziemy zalewać Fuchs tiatan cfe mos2 10W40
Pryed zalejemy pukanke z seri proline liqui molz
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez g00di » 8 gru 2010, 03:28

Próbowaliście tankować do pełna ? Jak bak jest pełny to nie ma prawa się w nim zbierać wilgoć i wtedy może nie dymić. Przynajmniej u mnie tak było to nie dymiło. Pogoda wilgotna to i więcej wilgoci = biały mega dym z rana :)

Bo tak na logikę biorąc to jak spala się benzyna z woda to nie ma cudu żeby nie dymiło.

Co do oleju to leje 5W30 Syntetyk Dexos2 (ma tam te wszystkie normy nawet) 5L 80zł ;D i lepiej jeździ jak na Castrolu 10w40 za 150zł, na którym jeździł straasznie zamulony. Zaczął też mniej oleju brać a już chłodniej jest i powinien więcej brać bo silnik w końcu zimą ma większe luzy (do póki się nie rozgrzeje).

W końcu jak japońce wymyślili, że ma być olej 5W30 (10W30) o klasie SG to po co kombinować ? Nawet w instrukcji serwisowej napisane jest, że inna lepkość może uszkadzać silnik ;p.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 17:05
Posty: 38
Skąd: Białystok/Zgierz
Auto: Corolla E12 1.4 D4D & Smart Forfour 1.3

Postprzez farciarz » 8 gru 2010, 03:47

Tak "piękne" bzdury napisaleś odnośnie spalania mieszanki paliwowo-powietrznej i połączeniu wilgoci powietrza .... że aż się z tego śmiać chce i to naprawde zdrowo !!

Sorki za ten sarkazm .... ale czytając takie posty nie mogę się od tego powstrzymać

<dupa>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez ralf8484 » 8 gru 2010, 11:48

g00di napisał(a):Bo tak na logikę biorąc to jak spala się benzyna z woda to nie ma cudu żeby nie dymiło
hahaha hahaha hahaha musisz się jeszcze sporo nauczyć <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 19:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez grabu122 » 8 gru 2010, 13:26

Kolejny "kwiatek"
g00di napisał(a):leje 5W30 Syntetyk Dexos2 (ma tam te wszystkie normy nawet) 5L 80zł ;D i lepiej jeździ jak na Castrolu 10w40 za 150zł, na którym jeździł straasznie zamulony.

<lol> Fajny sposób na odmulenie Mazdy :D
To ile zyskałeś "koniów i niutonków" pod maską zmieniając 10W/40 na 5W/30 hahaha hahaha hahaha
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez jaaco » 8 gru 2010, 17:13

No przejechałem ponad 1000km od remontu mojej z5 i mogę stwierdzić, że wszystko ok – żadnych ubytków na bagnecie, a przed remontem chyba mi z 1l piła na 1tys <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez lesiux » 8 gru 2010, 21:36

1k km to jest nic, daj znać po 8-10k km ;) też byłem do 2k zadowolony a potem się zaczęło na nowo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez grabu122 » 9 gru 2010, 00:10

Znajomy mechanik twierdzi, że taki "niby remont" załatwia sprawę na ok. 15tys km :P więc czy w ogóle warto :D

W każdym razie, osobiście gdy u mnie spalanie oleju się zwiększy, nie będę miał żadnych oporów na przejście na bardziej lepki olej i dolewki czegoś tańszego :)
Zdaniem tegoż mechanika "ten silnik jest nie do zaj.... bania" o ile ktoś go nie przegrzeje i nie przytrze z powodu małej ilości oleju", a że go ponadprzeciętnie lubi, no cóż, trzeba kontrolować i dolewać.
Ostatnio edytowano 9 gru 2010, 02:02 przez grabu122, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez farciarz » 9 gru 2010, 01:34

Mam 20.000 po remoncie ... i jakoś nie widze żadnych ubytków, więc w moim przypadku remont byl warty zachodu :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez no_fear » 9 gru 2010, 11:40

u mnie jakieś ~30tys po "remoncie" i również zero ubytków (na 5W40) :P
jedynie profilaktycznie sprawdzam stan oleju raz w miesiącu albo rzadziej :]
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez g00di » 9 gru 2010, 20:00

aj ludzie nie nabijajcie się <nie powiem> , starałem się wyjaśnić tylko zależność ze jak mam więcej paliwa w baku to mi nie dymi z rana, w sumie nie wiem jakim cudem, ale to działa.

http://www.auto-swiat.pl/1-do-pelna-prosze

a co do oleju to po prostu kulturalniej chodzi ... ech :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 17:05
Posty: 38
Skąd: Białystok/Zgierz
Auto: Corolla E12 1.4 D4D & Smart Forfour 1.3

Postprzez MIRU » 9 gru 2010, 21:26

No i u mnie tez jakos pod 30tys podchodzi w tym 20 na lpg :) engine igiełka <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez HOGUM » 10 gru 2010, 21:10

Mazdowicze.
O to propozycja mojego kolegi odnośnie remontu silnika 323f 1.8 DOHC 94r
Panewki główne 123 pln. za kpl. – Oyodo Japan
Panewki korbowodowe 86 pln. za kpl. – Oyodo Japan
Pierścień oporowy kpl. 33 pln. za kpl. – Oyodo Japan
Pierścienie tłokowe 174 pln. za kpl. – Oyodo Japan
Komplet uszczelek dół 86 pln. za kpl. – Elring
Uszczelka głowicy 116 pln. -Elring
Olej 10w-40 67 pln. za 5l. GM
Filtr oleju 12pln.
Filtr powietrza 23pln.
Uszczelka kol. ssący 22 pln.
Uszczelka kol. wyd. 41 pln.
simering wałków rozrządu 43 pln. – Elring
Jak myślicie wszystko tak jak ma być???
Czy w remoncie takiego silnika sprawa jakości uszczelek kol wydechowego i ssącego ma znaczenie???
Proszę o rade
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez flywin » 10 gru 2010, 21:59

najlepiej napisz do Smirnoffa (Adrian) z www.carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez jarekrk » 17 sty 2011, 13:26

mam pytanie do was, moja 323f
bierze jakieś 300ml na 1000km, w sumie już 2 lata nie zmieniałem oleju tylko dolewałem po trochu, przebieg od tamtej pory mały jakieś 15k km, i teraz myślę nad tym czy zmieniać na jakiś inny czy dalej ten sam i dalej spokojnie uzupełniać braki?


Jeżdżę na valvoline 10W40 maxlife
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez flywin » 17 sty 2011, 13:30

jeździj na valvoline dobry olej a tyle to jest nic :P ps.. także zależne jak jeździsz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez jarekrk » 17 sty 2011, 13:33

też czytając forum myślałem ,że taka ilość spalanego oleju to nie dużo także spoko wlewam dalej Maxlife,
Jeszcze jedno pytanie:
Czasem rano jak zapalam auto , raz na hmm coś ok 5-7 dni i przez 2-3 sec po zapaleniu mam niebieską chmurę za sobą dość intensywną, czy to już trzeba się martwić?
Czy dopiero jak tak będzie codziennie i będzie dłużej kopcił i więcej brał oleju ?
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez flywin » 17 sty 2011, 14:46

zapewne padają już uszczelniacze zaworowe, bądź raczej pierścienia zaczynają się już zapiekać możesz zastosować płukankę Valvoline przed wymiana oleju może pomóc, ale nie musi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez jarekrk » 17 sty 2011, 15:02

A jak już jest jak jest to auto jeszcze pojeździ trochę...
Czy to znak ,że powiedzmy po mniej więcej 10k km będzie mnie czekał remont...?
Bo myślałem nad tym aby na sekwencje pozbierać ale nie chciałbym aby mnie taka niespodzianka zastała nagle
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez flywin » 17 sty 2011, 15:26

spoko jeszcze pojeździsz jak będzie brała 1l/1kkm to wtedy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323