Mazda MX-6 GE KL MAZDASPEED

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez DamianMX6 » 7 lis 2010, 21:04

shit <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 7 lis 2010, 21:27

Miałem okazję obejrzeć na żywo samochód i naprawdę wizualnie i kosmetycznie jest dopracowany.
Lakier I klasa, miejmy na dzieję ze ten "garaż" uchroni chociaż trochę go przed degradacją.
Zawieszenie też rasowo trzącha.
Jedynie jedna modyfikacja nie przypadła mi do gustu ale to i tak do poprawki pewnie idzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 8 lis 2010, 00:25

Hazu napisał(a):Miałem okazję obejrzeć na żywo samochód i naprawdę wizualnie i kosmetycznie jest dopracowany.
Lakier I klasa, miejmy na dzieję ze ten "garaż" uchroni chociaż trochę go przed degradacją.
Zawieszenie też rasowo trzącha.
Jedynie jedna modyfikacja nie przypadła mi do gustu ale to i tak do poprawki pewnie idzie.


Pokrowiec kupiłem w akcie desperacji, po tym jak moją mazdeczkę zaczęły nawiedzać podwórkowe koty i zostawiać ślady na lakierze w postaci rys po pazurach i piasku z łap.


O jakiej modyfikacji mowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez weede » 8 lis 2010, 03:34

byle nie wdawała się wilgoć pod tą plachte bo będzie jeszcze gorzej – jak w szklarni.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Hazu » 8 lis 2010, 07:50

DamianMX6 napisał(a):O jakiej modyfikacji mowa?

Short Shifter mnie się nie podoba a może to wina skrzyni.
Przejechałbyś się mazda ze standardowa dźwignią to byś zobaczył w czym problem.
Osobiście wolał bym już skrócić dźwignie – ale to moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 8 lis 2010, 10:38

weede napisał(a):byle nie wdawała się wilgoć pod tą plachte bo będzie jeszcze gorzej – jak w szklarni.


Raczej nie powinna się gromadzić, miał być "oddychający" http://allegro.pl/listing.php/search?ut ... ing=tybond

Hazu napisał(a):Przejechałbyś się mazda ze standardowa dźwignią to byś zobaczył w czym problem.
Osobiście wolał bym już skrócić dźwignie – ale to moje zdanie.


Miałem wcześniej standardową dzwignię i nie było fajnie <oczko>
Trochę ciężko chodzi ale to nie wina SS, zajmę się tym <cisza> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez xXx » 12 lis 2010, 13:33

Damian, tak z ciekawosci ile będzie Cię kosztował remont KL ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez ADHD » 12 lis 2010, 18:16

Damian zrób wszystko, żeby ten szmaciany garaż nie był potrzebny.
Wiem to z doświadczenia, że taka szmatka tańcząca na wietrze potrafi "ładnie" zmatowić lakier, nie mówiąc nić o niemiłym zapachu który się przypałęta po dłuższym zasłanianiu.
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez DamianMX6 » 12 lis 2010, 20:51

xXx napisał(a):Damian, tak z ciekawosci ile będzie Cię kosztował remont KL ? ;)


Częśli + planowanie głowic jeśli nie bedzie niespodzianek to myslę że w okolicy 1500zł powinienem się zamknąć. No i robocizna.
A ty ile wołasz za remont (robociznę), bo rozumiem że o to chodzi.

ADHD napisał(a):Damian zrób wszystko, żeby ten szmaciany garaż nie był potrzebny.
Wiem to z doświadczenia, że taka szmatka tańcząca na wietrze potrafi "ładnie" zmatowić lakier, nie mówiąc nić o niemiłym zapachu który się przypałęta po dłuższym zasłanianiu.

Spoko, to trójwarstwowy pokrowiec a nie jakaś zwykła plandeka. Jest bardzo lekki, oddychający a od wew. strony ma miękka warstwę tak więc lakierowi nic nie grozi. Chyba że dali bez utwardzacza <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez ADHD » 12 lis 2010, 23:26

DamianMX6 napisał(a):Spoko, to trójwarstwowy pokrowiec a nie jakaś zwykła plandeka. Jest bardzo lekki, oddychający a od wew. strony ma miękka warstwę tak więc lakierowi nic nie grozi. Chyba że dali bez utwardzacza

Ja niestety się zawiodłem na poprzednim lakierniku (twardość klaru) i dlatego teraz robił inny.
Tym razem jest HS, ale już nie będę go okrywał ( przynajmniej na razie nie mam potrzeby ).
Z drugiej strony ta Twoja "szmatka" wygląda całkiem pro :)

Czekam na zlot na którym się pojawisz :P
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez xXx » 13 lis 2010, 01:43

Pytam z ciekawości, generalnie zawsze robię całościowo z częściami...


Robocizna zależy od tego co dodatkowo ma być zrobione, proszkowe malowanie dekli zaworowych na dowolny kolor, elementów takich jak kanał wodny, napinacze pasków wielorowkowych oraz ich koła, kółko pompy wody, pozostałe widoczne lub nie detale... U mnie zasada jest taka, że nawet jeśli czegoś nie widać na pierwszy rzut oka musi dobrze wyglądać...

Ostatnim czasy kolektory dolotowe oddaję do szkiełkowania, super to wygląda. Na pewno jeden silniczek wyjdzie w międzyczasie jako "original look" czyli żadnych dodatków kolorystycznych, jedynie szkiełkowanie i mycie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez DamianMX6 » 17 lis 2010, 22:47

Wreszcie dorwałem stabilizator tylny, bo to co jest oryginalnie z tylu to cienizna i w zakrętach to czuć.
Dla porównania oryginalny i nowy 22mm <zeby> . Solidny kawał prenta, trzeba będzie chyba jakieś łączniki mocniejsze poszukać, albo hurtem kupić kilka kompletów i wymieniać co miesiąc :D .

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Faja » 22 lis 2010, 18:37

Gdzie dorwałeś taki stabilizator?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DamianMX6 » 22 lis 2010, 18:59

Faja napisał(a):Gdzie dorwałeś taki stabilizator?


U wujka Sama ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Markiz » 23 lis 2010, 14:17

DamianMX6 napisał(a):Wreszcie dorwałem stabilizator tylny, bo to co jest oryginalnie z tylu to cienizna i w zakrętach to czuć.
Dla porównania oryginalny i nowy 22mm <zeby> . Solidny kawał prenta, trzeba będzie chyba jakieś łączniki mocniejsze poszukać, albo hurtem kupić kilka kompletów i wymieniać co miesiąc :D .


Robi wrażenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez pawelc » 23 lis 2010, 21:12

DamianMX6 napisał(a):Solidny kawał prenta, trzeba będzie chyba jakieś łączniki mocniejsze poszukać, albo hurtem kupić kilka kompletów i wymieniać co miesiąc


A co to ma do rzeczy? -przednie też nie są jakieś bardziej solidne i dają radę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 23 lis 2010, 21:36

pawelc napisał(a):A co to ma do rzeczy? -przednie też nie są jakieś bardziej solidne i dają radę

łączniki taka rurkę z przodu na takim ramieniu utrzymają ale taki pręt na tak krótkich ramionach może nieźle łączniki nadwyrężać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 23 lis 2010, 21:40

Hazu napisał(a):
pawelc napisał(a):A co to ma do rzeczy? -przednie też nie są jakieś bardziej solidne i dają radę

łączniki taka rurkę z przodu na takim ramieniu utrzymają ale taki pręt na tak krótkich ramionach może nieźle łączniki nadwyrężać.

Ale zwykłe łączniki tez dadzą radę.

Damian tylko po co Ci taki stabilizator z tyłu jak z przodu pozostanie seryjna rurka?

Będzie Ci sie koło tylne na zakrętach podnosić.

Ja bym dołożył u siebie z tyłu mocniejszy drążek ale tylko dlatego że mam tył dociążony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 23 lis 2010, 22:04

Hazu napisał(a):łączniki taka rurkę z przodu na takim ramieniu utrzymają ale taki pręt na tak krótkich ramionach może nieźle łączniki nadwyrężać.


Odpowiednie łączniki mam już na oku :D ale tanie nie są więc jeszcze szukam.


Hazu napisał(a):Damian tylko po co Ci taki stabilizator z tyłu jak z przodu pozostanie seryjna rurka?


Przednia rurka stabilizatora, przynajmniej u mnie jakoś daje radę. Poza tym nie spotkałem sie z innym stabilizatorem przednim do MX6 niż oryginalny, jakbym spotkał to już bym go miał :D .
Tylny stabilizator w MX-6 to kpina, żywcem wzięty z cywilnego dupowozu i rady nie daje. Kupił bym 19mm z łącznikami AWR ale chciali 500$ za samą wysyłkę więc mogą mnie cmoknąć w wysyłkę <dupa>.

Wymiana stabilizatora na grubszy to kolejna moja modyfikacja w MX-6 po sprężynach i amorach której celem jest kompleksowa zmiana zawieszenia tak aby wszystko ze sobą grało a co za tym idzie znaczne poprawienie przyczepności auta na zakrętach.
Zresztą myślałem że to jest oczywiste, oto fragment artykułu:
..."Częstym błędem u osób tuningujących swoje samochody jest zapominanie o stabilizatorach. Tunerzy zwiększają sztywność zawieszenia stosując sportowe sprężyny i amortyzatory. Nie zdają sobie jednak sprawy, iż fabryczny stabilizator nie został zaprojektowany do pracy w takich warunkach. Będzie on po prostu zbyt wiotki by przenieść w dostateczny sposób zwiększone siły generowane przez sportowe zawieszenie. Efektem takich zabiegów może niepożądana charakterystyka prowadzenia pojazdu. Rozwiązaniem może być zastosowanie wyczynowego odpowiednika o zwiększonej średnicy."

a jak ktoś chce cały poczytać polecam. Krótko, zwięźle i na temat http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizat ... ci-pojazdu

Hazu napisał(a):Będzie Ci sie koło tylne na zakrętach podnosić.
Ja bym dołożył u siebie z tyłu mocniejszy drążek ale tylko dlatego że mam tył dociążony.


Spoko majonez ;). Zapominasz że ja mam obniżone i utwardzone zawieszenie i 17''.


Tak se pykłem :]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez weede » 23 lis 2010, 23:53

robi robote <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy