Problemy z uruchomieniem silnika – przekręceniem kluczyka.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez alezandra » 17 lis 2010, 14:56

Koledzy, pomóżcie w takiej o to sprawie. Problem pojawia się przy odpalaniu samochodu – przekręcam do pierwszej pozycji(kontrolki się zapalają, chwile czekam) i następnie kluczyk dalej nie chce się przekręcić. Pojawia mi się to notorycznie, czasem nie mogę zapalić samochodu przez kilka minut, aż w końcu zaskoczy. Gdzie szukać usterki? Dodam, że to nie chodzi o sam rozruch – to jest w porządku, jeśli uda się przekręcić kluczyk...
Pozdrawim
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez MarTnes » 17 lis 2010, 19:14

Próbowałeś może z drugim kluczykiem?
Czy jest to objaw występujący przy obu kluczach niezależnie od sztuki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez maxim_wawa » 17 lis 2010, 19:54

no to ewidentnie "stępił" ci sie kluczyk, do kluczyków powienienes miec taka mala tabliczke z numerkiem – z jego pomoca wyrobisz nowy kluczyk z idelnie ostrymi krawedziami jak fabryka wypusciła
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez alezandra » 17 lis 2010, 20:27

Niestety, kupiłam samochód z dwoma kluczami, jeden z nich nie używany i niestety na obu ten sam problem – przetestowane :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez rumunn95 » 17 lis 2010, 20:39

psiknij wd moze sie naprawi
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tadziomaru1 » 17 lis 2010, 20:53

rumunn95 napisał(a):psiknij wd moze sie naprawi

Tak, WD40 zdecydowanie pomaga, sprawdzone kilka razy. Psiknij zdrowo w stacyjkę Koleżanko i powinna zostać uleczona.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Radex » 17 lis 2010, 20:56

może lepiej ten preparat do zamków i przepustów?? wd40 wysycha zdajsie, no ale tez bedzie dobry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez tadziomaru1 » 17 lis 2010, 22:55

No tak, preparat lepszy, ale wd40 łatwiej dostępne, niech psiknie i zobaczy czy wogóle to ruszy, bo może stacyja do wymiany...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 18 lis 2010, 12:04

olej do zamków wurth – dostepny praktycznie w kazdym punkcie dorabiania kluczy

WD40 wysycha i jest potem jeszcze gorzej
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez alezandra » 18 lis 2010, 14:17

No dobra spróbuje to ruszyć w tą stronę, ale można tak normalnie psiknąć, nie ma tam elektroniki żadnej?, dzięki za pomoc, mam nadzieje ze pomoże, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez AmRoZ » 18 lis 2010, 14:52

A nie masz po prostu zablokowanej kierownicy ? i trzeba lekko przekręcić najpierw kierownice wraz z kluczykiem ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez MarTnes » 18 lis 2010, 17:37

AmRoZ napisał(a):A nie masz po prostu zablokowanej kierownicy ? i trzeba lekko przekręcić najpierw kierownice wraz z kluczykiem ?


No raczej tak nie jest. Bo wtedy koleżanka nie doszła by do etapu zapalenia się kontrolek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2008, 21:56
Posty: 104
Skąd: Nysa
Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X

Postprzez tadziomaru1 » 19 lis 2010, 19:09

WD40 nie przewodzi prądu i można spokojnie psikać. Czy olej do zamków dobry to nie wiem, bo stacyjek niewolno smarować olejami i smarami.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 19 lis 2010, 19:53

tadziomaru1 napisał(a):WD40 nie przewodzi prądu i można spokojnie psikać. Czy olej do zamków dobry to nie wiem, bo stacyjek niewolno smarować olejami i smarami.


kolego ale tu nie rozchodzi sie o jego wlasności przewodzenia a o wl;asnosci smarne po uplywie czasu – olej do zamków smaruje i tworzy powoloke, a WD40 wysycha i po pewnym czasie jest jeszcze gorzej

a co do smarowania stacyjek – to fabrycznie sa przespamrowane i sa jako czesc zamienna naoliwione wlasnie olejem do zamków ale tylko w czesci zamka, a nie w nim zanurzone
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez tadziomaru1 » 20 lis 2010, 17:28

Kolego, "wiem o co sie rozchodzi", ale Koleżanka się pytała czy nie zagrozi to jakiejś elektronice, więc dlatego tak napisałem, nie czytałeś powyżej?
A co do smarowania stacyjek, zapewne masz rację i powinno się smarowac olejem do zamków. Zaproponowałem psikacz ze względu na to żeby sprawdziła czy to ruszy, bo może jest konieczność wymiany stacyjki. Jak ruszy, to wtedy może się zakręcic za tym olejem. <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 22 lis 2010, 00:19

kwestia czy WD40 nie zareaguje z olejem w jakis nieprzewidywalny sposób i nie stanie sie np gestym glutem albo agresywnym wyzeraczem materiału <oczy>
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Radex » 22 lis 2010, 09:39

maxim_wawa napisał(a):kwestia czy WD40 nie zareaguje z olejem w jakis nieprzewidywalny sposób i nie stanie sie np gestym glutem albo agresywnym wyzeraczem materiału <oczy>

czyli skoro mamy niepewnosc wiec lepiej naoliwic preparatem do zamkow, a nie wd40....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez alezandra » 22 lis 2010, 18:43

Dziś rozmawiałam z panem elektrykiem i powiedział, że wina na 100% leży po stronie stacyjki, niestety powoli zaczyna być to jej koniec – coś się w środku wyrobiło. Ma do niej zajrzeć przy okazji, bo głównym problemem odwiedzin były/są spadki mocy w Maździe. Co do psikania do stacyjki użyłam Brunoxa Turbo Spray, ale niewiele pomogło...
Pozdrawiam i dzięki za rady
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 10:17
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2.0 '99 r.

Postprzez plm » 25 lis 2010, 18:52

Dokładnie. Na końcu stacyjki jest taka biała kostka a w niej blaszki miedziane. Pewnie się wyrobiły już. Ja rozebrałem tą kostkę i podgiołem blaszki i działa :)
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 16:16
Posty: 32
Auto: Mazda 6 GG 1.8 120 KM 2003 r.

Postprzez rumunn95 » 25 lis 2010, 19:08

tutaj bardziej lezy przyczyna mechanicznego uszkodzenia- wyrobienia zamka stacyjki nie kostki elektrycznej :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6