Spadek mocy 2.0 DITD

Postprzez Krusz » 15 maja 2010, 20:33

A czy warto lać paliwo typu "superdiesel" czy coś w tym rodzaju? Jaka jest w ogóle różnica – czystsze paliwo, lepsze osiągi, mniejsze spalanie? Porównywał może ktoś już takie paliwa ze standardowym? A jak sobie daje radę na biopaliwie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez AmadeosFather » 27 maja 2010, 20:45

HI Niestety mogę tak rzadko .
Tak już naprawdę nie ma co fotografować . W środku jest tylko sprężyna .
Tak ja sprawdzałem . Najlepiej wypadło moim zdaniem paliwo Verwa potem V-power . Jest troszkę lepiej ale czy warto za to płacić to kwestia sporna . Natomiast czasami warto pojeździć żeby przeczyścić układ paliwowy.
P.S.
Moim skromnym zadaniem używanie szukajki jest kiepskie . Wywala 1000 często nie na temat , ja osobiście wole pisać i odpowiadać .
Początkujący
 
Od: 28 mar 2004, 08:39
Posty: 18
Auto: 626 DITD

Postprzez xxxROMxxx » 14 lis 2010, 19:05

Witam!
Od około roku walczę ze spadkiem mocy w moim ditd.To co zrobiłem to wyczyściłem dolot włącznie z kolektorem,oba sitka na pompie,ale raczej nic nie pomogło jak był mułowaty tak i jest.Dodam że 80-120 na 5tym biegu to 24 sekundy a prędkość max to 165km/h.Teraz w dodatku zaczął szarpać podczas jazdy,to jest jak jadę na przykład na trójce 50km/h i raptem wcisnę gaz do dechy to mocno szarpnie tak ze trzy razy i dopiero przyspiesza.Tak samo się dzieje jak raptownie odpuszczam gaz.Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem,ale ostatnio się zdarza że załapie za drugim razem jak dłużej postoi jakby ON gdzieś uciekał,ale potem znów zapala za każdym razem.Ostatnio chciałem sprawdzić jeszcze raz zaworek przelewowy(ten z sprężynką i kulką)odkręcam a tu syk powietrza,pod pompowałem pompką na filtrze i dopiero zaczęła lać się ropa.Czyżby układ paliwowy się zapowietrzał?Ale się rozpisałem <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Riki » 15 lis 2010, 13:33

A rano tuż po odpaleniu nie szarpie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xxxROMxxx » 15 lis 2010, 17:17

Witam!
Nie nie szarpie,wszystko jest ok.Odpalam,obroty spadają tak do 500,600przez 3 sekundy,a potem tak gdzieś na 950 i tak przytrzyma się prze 10 może 15 sekund i wracają do normy i już wskazówka nie dryga.Dodam że filtr paliwa wymieniłem.Podejrzewałbym ten zaworek na przelewie(może nie przepuszcza powietrza).Ostatnio zdjąłem przewód paliwowy z filtra i wsadziłem go do butelki z forte i tak pod pompowałem z 5 razy pompką.Reszte wlałem do zbiornika,no i tak jakby lepiej,bo wyjechałem się przejechać to przestał szarpać i jakby lepiej się zbiera,ale radość nietrwała zbyt długo bo na drugi dzień znowu to samo.Problem pojawia się gdy jadąc gwałtownie wciskam gaz,jakby paliwa brakowało.Dodam że wogólę nie kopci do 4500obr/min.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Riki » 15 lis 2010, 17:38

Na pewno przewody paliwowe są szczelne? weź jeszcze młoteczek i delikatnie obstukaj zawór SPV (młoteczek – podkreślam :P)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xxxROMxxx » 15 lis 2010, 17:49

Dzięki Riki!,ale próbowałem też i z młoteczkiem tzn.kluczem oczkowym,ale zero reakcji.Zamówiłem u ogien82 forte,bo czytałem gdzieś na forum twój post o ''płukaniu pompy""500ml ON/butelka forte,więc chce spróbować.Czy warto to robić?Chodzi mi czy nie pogorszy się stan pompy?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Riki » 15 lis 2010, 22:41

xxxROMxxx napisał(a):Czy warto to robić?

Warto i bardzo dobrze, że tak zamierzasz zrobić – polecam. Nic nie zaszkodzi..... może tylko pomóc.
xxxROMxxx napisał(a):Dzięki Riki!

:) <uklon>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xxxROMxxx » 18 lis 2010, 22:43

No i pompa przepłukana,ale zero efektu jak szarpał to i szarpie dalej <płacze> .Wymieniłem nawet zaworek przelewowy na nowy oryginał,bo stary był jakiś podejrzany,ale i to niepomogło <nie> .Dziwne że jak delikatnie dodaje gazu to jedzie w normie,ale jak raptownie do końca to zaczyna szarpać przez chwile.Muszę jeszcze zobaczyć ten trzeci przekażnik na kompie,może to to,ale zaczynam już wątpić.Kocham te auto więc się niepoddam ;P
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez poflek » 19 lis 2010, 14:34

xxxROMxxx:
Riki napisał(a):Na pewno przewody paliwowe są szczelne?

Ja proponuję profilaktycznie wymienić (jezeli nie były zmieniane) – nie zaszkodzi.
Guma po kilkunastu latach parcieje i nie ma siły na to.
Ja kupiłem z metra przewód paliwowy (chyba fi 8mm) oraz nowe opaski i wymieniłem wszystko w komorze silnika.
Mógłbyś jeszcze wymienić wężyk zasilający przy zbiorniku, ale dostęp do niego nieco utrudniony i trzeba się pogimnastykować.
Groszowa sprawa a moje autko lepiej odpala i lepiej jeździ. <faja>
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez xxxROMxxx » 19 lis 2010, 16:14

Właśnie dzisiaj zrobiłem mały test bo też tak podejrzewałem że to mogą być przewody i odłączyłem od filtra przewód zasilający pompę(czarny z grubej już parchatej gumy),a na to miejsce podłączyłem przezroczysty,drugi koniec do butelki i zaczełęm pompować pompką na filtrze i chyba mam powód,w przewodzie płynie ropa z powietrzem.Teraz to albo przewody puszczają powietrze,albo pompka.Dziwne tylko że jak pompuje szybko to tego powietrza praktycznie niema,ale jak odczekam par sekund i zacznę pompować to jest i to sporo.Chciałbym żeby to była przyczyna tego szarpania i spadku mocy.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez poflek » 1 gru 2010, 20:46

xxxROMxxx napisał(a):Chciałbym żeby to była przyczyna tego szarpania i spadku mocy.

I jak? Są jakieś nowości w temacie?
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez xxxROMxxx » 4 gru 2010, 22:40

Witam!
Tak są.Wymieniłem wszystkie przewody paliwowe,ale główną winowajcą okazała się pompka na filtrze paliwa ;P ,(nieszczelność w górnej jej części) i po prostu z zasanym paliwem dochodziło też powietrze,a do tego paliwo się cofało.Kupiłem na allegro drugą pompkę od razu z podgrzewaczem(w starej nie było) i jest poprawa w 50% dodatkowo profilaktycznie założyłem zaworek zwrotny,auto lepiej się zbiera,lepiej pali i mniej szarpie,ale jednak szarpie,gdy wcisnę gaz do podłogi,lub raptem odpuszczę(nie wchodzi i nie schodzi równomiernie z obrotów).Myślę że może to jeszcze być wina SPV.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

PostTen post został usunięty przez Bandit 8 gru 2010, 22:23.

Postprzez alk80 » 11 kwi 2011, 21:24

odświeżam temat :)
może szarpania są spowodowane zacinającym sie westgate, może wężyk który nim steruje załamuje się gdzieś i na chwile przestaje sterować, albo jest nieszczelny, warto to sprawdzić
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez xxxROMxxx » 12 kwi 2011, 15:28

Witam!!!
Dzięki za zainteresowanie tematem,ale niestety to nie westgate,mam podłączony zegar ciśnienia doładowania,i na nim płynnie pokazuje od 0-1,15 bara,bez żadnych zacięć.Nie dawno zregenerowano mi pompę wtryskową,(nie palił na ciepłym i słaba moc)po tym zabiegu auto nie dopoznania.Ładnie się zbiera 80-120 14,1s 5bieg,wcześniej 23s.Pali na dotyk,myślałem że po regeneracji ustanie też szarpanie,ale niestety jak szarpał tak szarpie.Układ paliwowy szczelny,dolot wyczyszczony,zawory ustawione,Co to może być <co?> .Ostatnio gdzieś na forum wyczytałem,że przy pedale sprzęgła jest taki jakby czujnik,włącznik i jeśli jest on uszkodzony to może silnikiem szarpać,ale nie wiem czy to prawda.U mnie jest ten czujnik i rzeczywiście jest walnięty,ale myślałem że odpowiada on za tempomat,bo takowy posiadam.Czujnika nie wymieniałem,bo rzadko używam tempomatu,ale coraz bardziej siedzi mi to w głowie.Czy może szarpać autem,kiedy czujnik sprzęgła jest zepsuty???
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez alk80 » 12 kwi 2011, 17:00

też mam taki czujnik a nie mam tempomatu
może to wina SPV ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez xxxROMxxx » 12 kwi 2011, 18:21

Nie to nie SPV i napewno nic związane z pompą,była regenerowana tzn.wszystko wykręcone sprawdzone i przeczyszczone,a SPV wymieniałem sam wcześniej.Skoro u Ciebie jest czujnik a nie masz tempomatu,to myślę że to może być on,bo u mnie nie działa.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez alk80 » 12 kwi 2011, 18:45

szkoda że nie mieszkamy bliżej, można by podmienić i sprawdzić
:)

jutro go odłączę i się przejadę, dam znać czy się coś dzieje
chyba że dziś będzie mi się chciało, ale Mazda wróci ok 20tej
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez say » 12 kwi 2011, 19:26

Nieśmiało wtrącę małe pytanie sugerujące, czy w tym silniku i roczniku były B5B4? :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6