Swap 1,8 FP na 2,0 FS

Postprzez menfis124 » 1 lis 2010, 20:01

Witam
Rok temu kupiłem moją kolejną mazdę gf. Wyposażona jest w silnik 1.8, ale posida instalację elektryczną od 2.0. Sprawdzając po numerze vin wychodzi , iż powinien byc motor o mocy 115km.Mimo tego, że zrobiłem mały remont silnika(uszczelniacze zaworów, pierścienie, panewki korbowodów) chciałbym wstawic silnik 2.0 136km i tutaj jest moje pytanie do znawców tematu, a mianowicie, czy jest to możliwe bez wymiany sterownik?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez nynuch76 » 2 lis 2010, 21:45

Nie!!!!Sterownik to dopiero połowa sukcesu bo żeby auto zapaliło potrzebujesz jeszcze do kompletu klucz i puszkę immobilizera tak jak na tej aukcji http://allegro.pl/mazda-626-gf-v-97-01- ... 02936.html
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez menfis124 » 3 lis 2010, 00:37

Gdybym chciał zmienić immobiliser stacyjkę z kluczykiem i sterownik to nie zadawałbym tego pytania bo doskonale o tym wiem. Chodzi mi czy silnik 136 będzie chodził na sterowniku od 115?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez nynuch76 » 3 lis 2010, 00:49

Tak dla ścisłości 116km. Odp: tak będzie chodził.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez menfis124 » 3 lis 2010, 13:17

W tym linku http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c3051b3299 widać, że są jakieś różnice w silnikach, czy oby na pewno nie ma to żadnego wpływu? Nie chciałbym żeby doszło do sytuacji, że kupię mocniejszy silnik(włożę w niego tochę kasy przy ewentualnych naprawach) a po zamontowaniu okaże się, iż nie można go uruchomić.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez nynuch76 » 3 lis 2010, 23:43

Zapali na pewno twój komputer mu w tym nie przeszkodzi ale mocy nominalnej nie osiągnie.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez menfis124 » 4 lis 2010, 21:58

Więc nie ma sensu wstawiać mocniejszego silnika bo i tak będzie miał 116km?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez tadziomaru1 » 5 lis 2010, 19:29

No, mniej-więcej tak.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez menfis124 » 5 lis 2010, 19:39

Dzięki wielkie za porady :)
Szkoda trochę bo myślałem, że małym nakładem kasy i pracy znacznie poprawie osiągi. W takim wypadku na pewno kupie 116 konny silniczek
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez szkodnik_byd » 8 lis 2010, 00:32

zaufany mechanik od mazd twierdzi iż

silniki 2,0 w mazdach po 97 rok sa identyczne niezależnie czy to wersja 116 czy 136 koni różnica jest tylko w komputerze sterującym prace silnika – tylko i wyłącznie silniki są identyczne najważniejszy jest komp wiec skoro masz komp od 116 koni to taka moc bedziesz mial jak wstawisz FS
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6196 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Riki » 8 lis 2010, 00:35

szkodnik_byd napisał(a):silniki 2,0 w mazdach po 97 rok sa identyczne niezależnie czy to wersja 116 czy 136 koni różnica jest tylko w komputerze sterującym prace silnika


aaa wałek rozrządu? ......przyznam, że nigdy mocno nie zagłębiałem się w tą konstrukcję ale z tego co pamiętam to wałeczek jest inny i nie wiem czy dół jest taki sam. Kolega pinky zna temat od podszewki.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez szkodnik_byd » 8 lis 2010, 00:57

walek jest inny w silnikach fs-ze ale moge sie mylic
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6196 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez menfis124 » 8 lis 2010, 19:10

Z tego linku co podałem wyżej wynika, że jednak różnią się właśnie głowicą(wałek i chyba zawory) :(
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez szkodnik_byd » 8 lis 2010, 22:05

a po czym kolego wnosisz ze zawory są inne ?
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6196 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez menfis124 » 9 lis 2010, 11:24

Może zawory się nie różnią, ale i tak z tego co piszą inni nie ma sensu wstawiać silnika 136km na sterownik 116km bo i tak nie uzyska się tej mocy, a o to dokładnie chciałem wiedzieć
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez szkodnik_byd » 9 lis 2010, 23:01

tlumacze ci ze silnik w 116 i 136 jest ten sam a najważniejsze kupić zdrowy silnik nie ważne ile koni ważne ze 2,0czyli FS
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6196 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Radex » 10 lis 2010, 16:57

szkoda kasy, juz lepiej niech ktoś pokombinuyje z 2,5v6 <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez VeryCoolMan » 11 lis 2010, 15:12

Radex napisał(a):juz lepiej niech ktoś pokombinuyje z 2,5v6

Może Ty pierwszy ?? :P
GF-ka i V-ka ciekawe by to było połączenie :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez PLaster » 11 lis 2010, 16:49

VeryCoolMan napisał(a):
Radex napisał(a):juz lepiej niech ktoś pokombinuyje z 2,5v6

Może Ty pierwszy ?? :P
GF-ka i V-ka ciekawe by to było połączenie :)

626 MPS inaczej mówiąc
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Bartek1986 » 11 lis 2010, 16:55

No raczej do 626 MPS to jeszcze Turbo brajkuje..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6