stukanie nieregularne w silniku m 6 disel

Postprzez mądry » 9 kwi 2010, 22:16

kolego banasr, jaki masz przebieg budzikowo? Pytam tak tylko z ciekawości...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez banasr » 9 kwi 2010, 22:26

135000 km potwierdzony w serwisie.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Enduro » 9 kwi 2010, 23:10

raczej problem z panewkami...
ale zycze szczerze innej lepszej tanszej diagnozy..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banasr » 14 kwi 2010, 21:09

Witam.
W linku zapodaję filmik z dźwiękami słyszanymi w kabinie po rozgrzaniu silnika.
http://www.youtube.com/watch?v=_ThVV2LhD3Q
Niestety wydaje się że to jednak panewka <płacze>
Hym. I teraz, czy remont (z wymianą wału – brak możliwości dalszego szlifu) czy wymiana silnika?
Może ktoś z dużym doświadczeniem coś doradzi biorąc pod uwagę jakość i opłacalność obydwu metod.
Pozdro.
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Enduro » 14 kwi 2010, 21:30

banasr napisał(a):...
Hym. I teraz, czy remont (z wymianą wału – brak możliwości dalszego szlifu) czy wymiana silnika?.Może ktoś z dużym doświadczeniem coś doradzi biorąc pod uwagę jakość i opłacalność obydwu metod.
Pozdro.banasr

nieistotne co tansze,wazniejsze aby bylo pewne!
jesli kupisz motor, to nie wiesz co w nim drzemie, a raczej nie bedziesz go rozbierac na drobne, aby to sprawdzic.
ale jak okaze sie kiepski tech. lub naprawiany/reanimowany,
to niestety dopiero po montazu, i im pozniej – tym niekorzystniej , bo niewiadomo:
gdzie i kiedy stanie...!
a przy naprawie trzeba miec troche wiedzy no i kilku istotnych rzeczy przypilnowac,
ale raczej wszystko rozbija sie o kase....
-moj typ na PW
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sweeter » 22 kwi 2010, 14:44

Witam.
To moj "prawie pierwszy" post na tym forum. Nie chcialem zakładac nowego tematu i podczepiłem się pod już istniejący, tym bardziej że tytuł mojego tematu byłby ten sam :) Wcześniej przejrzałem inne tematy "o stukaniu" ale odpowiedzi nie znalazłem.
Z silnika (Mazda 6, 136KM, rocznik 2004) dochodzi regularne głuche stukanie, z zewnatrz niesłyszalne, wewnatrz najgłosniejsze w okolicach środkowej konsoli. Stukanie jest i na biegu jałowym jak i podczas jazdy, zarówno z włączoną klimą jak i bez. Najbardziej słyszalne i najgłośniejsze na niskich biegach w zakresie 1,5-2 tys. obrotów. Mechanik poddał się po dwóch dniach poszukiwań.
Jezdze tym samochodem juz dwa lata. Kupiłem go z przebiegiem 106kkm. Silnik ma obecnie 150kkm, olej syntetyk wymieniany regularnie, branie oleju minimalne. Robione i sprawdzane było:
1) smok olejowy był czysty, miska bez śladów opiłków metalu
2) wałek rozrządu wymieniany przeze mnie, obecny przebieg 35kkm, sprawdzony – jest ok
3) był luz na zaworach, zlikwidowany bez wyjmowania wtrysków (czy trzeba wtedy wymieniac podkładki?)
4) same wtryskiwacze ok
5) sprzęgło jest w porządku, koło pasowe i rozrząd sprawdzony – są ok
Ma ktoś może pomysł gdzie szukać? Mechanik mówi że najprawdopodobniej jest to jakiś drobiazg, ale to tak jak z komarem w sypialni. Niby mały a mocno wkurza.

Edit: w punkcie 3 napisalem "luz na wtryskach" --> jest "luz na zaworach" :)
Ostatnio edytowano 22 kwi 2010, 16:57 przez sweeter, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 20:23
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 D, 136KM, 2004
Premacy 2.0 DITD, 90KM, 2001

Postprzez mądry » 22 kwi 2010, 16:21

sweeter napisał(a):Witam.
3) był luz na wtryskach, zlikwidowany bez wyjmowania wtrysków (czy trzeba wtedy wymieniac podkładki?)


Moim zdaniem trzeba było wymienić te podkładki, koszt nie duży a mogą nieźle zszargać nerwy w razie ich nieszczelności...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Marekz6` » 7 lis 2010, 09:59

U mnie pojawiło się nagle stukanie przy rozrządzie. Stukanie słychać tylko na wolnych obrotach i to nie zawsze, znika czasami po jakimś czasie. Rozrząd był robiony 15 tys km temu. Stukanie znika również po włączeniu klimatyzacji. Proszę o radę od czego zacząć szukać. Myślałem żeby podjechać do warsztatu który robił ten rozrząd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 7 lis 2010, 11:32

Marekz6` napisał(a):. Stukanie znika również po włączeniu klimatyzacji. ....

moze tam popatrzec, bo jest to wg. twojeo opisu powiazane..moze napinacz albo sprzegielko..?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 9 lis 2010, 16:35

Dzisiaj mechanik stwierdził że ten stukot z okolic paska rozrządy pochodzi od koła pasowego alternatora. Koszty jakie podał to ok 700 zł materiał, a 250 zł robota.
Znalazłem znacznie tańszą część za 439 zł (nowa) http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... 01&ar=7853
Czy w przypadku wyceny robocizny te 250 to też nie przesada?
Jeszcze dodał że na 85 % powinno pomóc. Czy teraz samochód naprawia się ("a może się uda") czy lepiej póki jest możliwość poszukać nowego fachowca?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 9 lis 2010, 18:32

Marekz6` napisał(a):Dzisiaj mechanik stwierdził że ten stukot z okolic paska rozrządy pochodzi od koła pasowego alternatora. Koszty jakie podał to ok 700 zł materiał, a 250 zł robota.

Czy w przypadku wyceny robocizny te 250 to też nie przesada?
Jeszcze dodał że na 85 % powinno pomóc. Czy teraz samochód naprawia się ("a może się uda") czy lepiej póki jest możliwość poszukać nowego fachowca?

w tytule powinno byc "DIESEL", absolutnie!
nie, racze nie ,koszt robocizny jest okay,jesli zrobi to solidnie i nic innego nie uszkodzi,
poniewaz m.in. dosc trudno to sprzegielko odkrecic i potrzeby jest do tego specjalny klucz .
P.S. juz po demontazu paska moze silnik bez obaw odpalic i stwierdzic czy stuka dalej, jesli nie, to diagnoza jest poprawna i naprawa/inwestycja warta przeprowadzenia <spoko>
w innym przypadku trzeba szukac dalej.... <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 9 lis 2010, 20:55

Dzięki za radę. Powiem mechanikowi żeby zdjął najpierw pasek, przed zakupem tego kola pasowego. Ale mechanika i tak zmienię bo jakieś fochy robił jak zadawałem mu pytania i gulą mu szarpało jak mu powiedziałem że znajdę taniej. Chyba, że sobie Pan na częściach dorabia. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.

Żona i tak mnie zabije jak się dowie że na mazdę trzeba kolejne pieniądze wyrzucić...

P.S. Zna ktoś jaka jest przyczyna takiej usterki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Grzyby » 9 lis 2010, 20:57

Marekz6` napisał(a):Zna ktoś jaka jest przyczyna takiej usterki

Wszystko się zużywa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 9 lis 2010, 21:45

Marekz6` napisał(a):P.S. Zna ktoś jaka jest przyczyna takiej usterki

jest to normalny podzespół eksplatacyjny, jak hamulce czy opony.
-poszukaj sponsora, jesli masz obawy przed małżonką <oczko>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 10 lis 2010, 09:44

Okazało się że w sklepie który znalazłem nie mają już tych kół. Orientuje się ktoś gdzie mogę kupić koło pasowe w rozsądnej cenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez mądry » 10 lis 2010, 10:46

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Marekz6` » 10 lis 2010, 10:51

Dzięki, widziałem tą aukcję. Narazie to jedyne źródło, bo jak podzwoniłem po kilku sklepach to jest problem (mieli ale już skończyły i nie prędko będą)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez mądry » 10 lis 2010, 12:12

http://allegro.pl/podkladka-uszczelka-w ... 60092.html
Widziałem kiedyś że koleś z aukcji z tymi podkładkami miał takie sprzęgiełko, ale obecnie nie widzę tego na jego aukcji. Może przedzwoń do niego, może ma jeszcze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Grzyby » 10 lis 2010, 12:20

U nas jest problem z zakupem. No i zawsze cena minimalna oscyluje koło 550zł.
Najlepsze jest to, że na stronach niemieckich sklepów jak niedawno szukałem z ciekawości to ta sama część kosztuje niecałe 100 Euro (bodajże za 96 widziałem)
Może warto kupić u sąsiadów? Spora różnica, ale cóż – jak widać jesteśmy goleni przez dystrybutorów i handlowców na każdym kroku.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 10 lis 2010, 19:11

Grzyby napisał(a):.... ta sama część kosztuje niecałe 100 Euro (bodajże za 96 widziałem)
Może warto kupić u sąsiadów? Spora różnica, ale cóż – jak widać jesteśmy goleni przez dystrybutorów i handlowców na każdym kroku.

i to mnie osobiscie wku...., podobnie jest z forte i inymi produktami i nie tylko z branzy moto,
no bo jak jest zbyt to do gory ceny.
od lat szkolnych pamietam, jak trąbili w TV, że z powodu wysokiej podaży, trzeba podwyzszyć ceny paliwa itp....
chamstwo z kur...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6