stukanie nieregularne w silniku m 6 disel
raczej problem z panewkami...
ale zycze szczerze innej lepszej tanszej diagnozy..
pozdr
E.
ale zycze szczerze innej lepszej tanszej diagnozy..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
W linku zapodaję filmik z dźwiękami słyszanymi w kabinie po rozgrzaniu silnika.
http://www.youtube.com/watch?v=_ThVV2LhD3Q
Niestety wydaje się że to jednak panewka
Hym. I teraz, czy remont (z wymianą wału – brak możliwości dalszego szlifu) czy wymiana silnika?
Może ktoś z dużym doświadczeniem coś doradzi biorąc pod uwagę jakość i opłacalność obydwu metod.
Pozdro.
banasr
W linku zapodaję filmik z dźwiękami słyszanymi w kabinie po rozgrzaniu silnika.
http://www.youtube.com/watch?v=_ThVV2LhD3Q
Niestety wydaje się że to jednak panewka
Hym. I teraz, czy remont (z wymianą wału – brak możliwości dalszego szlifu) czy wymiana silnika?
Może ktoś z dużym doświadczeniem coś doradzi biorąc pod uwagę jakość i opłacalność obydwu metod.
Pozdro.
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
banasr napisał(a):...
Hym. I teraz, czy remont (z wymianą wału – brak możliwości dalszego szlifu) czy wymiana silnika?.Może ktoś z dużym doświadczeniem coś doradzi biorąc pod uwagę jakość i opłacalność obydwu metod.
Pozdro.banasr
nieistotne co tansze,wazniejsze aby bylo pewne!
jesli kupisz motor, to nie wiesz co w nim drzemie, a raczej nie bedziesz go rozbierac na drobne, aby to sprawdzic.
ale jak okaze sie kiepski tech. lub naprawiany/reanimowany,
to niestety dopiero po montazu, i im pozniej – tym niekorzystniej , bo niewiadomo:
gdzie i kiedy stanie...!
a przy naprawie trzeba miec troche wiedzy no i kilku istotnych rzeczy przypilnowac,
ale raczej wszystko rozbija sie o kase....
-moj typ na PW
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
To moj "prawie pierwszy" post na tym forum. Nie chcialem zakładac nowego tematu i podczepiłem się pod już istniejący, tym bardziej że tytuł mojego tematu byłby ten sam
Wcześniej przejrzałem inne tematy "o stukaniu" ale odpowiedzi nie znalazłem.
Z silnika (Mazda 6, 136KM, rocznik 2004) dochodzi regularne głuche stukanie, z zewnatrz niesłyszalne, wewnatrz najgłosniejsze w okolicach środkowej konsoli. Stukanie jest i na biegu jałowym jak i podczas jazdy, zarówno z włączoną klimą jak i bez. Najbardziej słyszalne i najgłośniejsze na niskich biegach w zakresie 1,5-2 tys. obrotów. Mechanik poddał się po dwóch dniach poszukiwań.
Jezdze tym samochodem juz dwa lata. Kupiłem go z przebiegiem 106kkm. Silnik ma obecnie 150kkm, olej syntetyk wymieniany regularnie, branie oleju minimalne. Robione i sprawdzane było:
1) smok olejowy był czysty, miska bez śladów opiłków metalu
2) wałek rozrządu wymieniany przeze mnie, obecny przebieg 35kkm, sprawdzony – jest ok
3) był luz na zaworach, zlikwidowany bez wyjmowania wtrysków (czy trzeba wtedy wymieniac podkładki?)
4) same wtryskiwacze ok
5) sprzęgło jest w porządku, koło pasowe i rozrząd sprawdzony – są ok
Ma ktoś może pomysł gdzie szukać? Mechanik mówi że najprawdopodobniej jest to jakiś drobiazg, ale to tak jak z komarem w sypialni. Niby mały a mocno wkurza.
Edit: w punkcie 3 napisalem "luz na wtryskach" --> jest "luz na zaworach"
To moj "prawie pierwszy" post na tym forum. Nie chcialem zakładac nowego tematu i podczepiłem się pod już istniejący, tym bardziej że tytuł mojego tematu byłby ten sam
Z silnika (Mazda 6, 136KM, rocznik 2004) dochodzi regularne głuche stukanie, z zewnatrz niesłyszalne, wewnatrz najgłosniejsze w okolicach środkowej konsoli. Stukanie jest i na biegu jałowym jak i podczas jazdy, zarówno z włączoną klimą jak i bez. Najbardziej słyszalne i najgłośniejsze na niskich biegach w zakresie 1,5-2 tys. obrotów. Mechanik poddał się po dwóch dniach poszukiwań.
Jezdze tym samochodem juz dwa lata. Kupiłem go z przebiegiem 106kkm. Silnik ma obecnie 150kkm, olej syntetyk wymieniany regularnie, branie oleju minimalne. Robione i sprawdzane było:
1) smok olejowy był czysty, miska bez śladów opiłków metalu
2) wałek rozrządu wymieniany przeze mnie, obecny przebieg 35kkm, sprawdzony – jest ok
3) był luz na zaworach, zlikwidowany bez wyjmowania wtrysków (czy trzeba wtedy wymieniac podkładki?)
4) same wtryskiwacze ok
5) sprzęgło jest w porządku, koło pasowe i rozrząd sprawdzony – są ok
Ma ktoś może pomysł gdzie szukać? Mechanik mówi że najprawdopodobniej jest to jakiś drobiazg, ale to tak jak z komarem w sypialni. Niby mały a mocno wkurza.
Edit: w punkcie 3 napisalem "luz na wtryskach" --> jest "luz na zaworach"
Ostatnio edytowano 22 kwi 2010, 16:57 przez sweeter, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 4 kwi 2008, 20:23
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2.0 D, 136KM, 2004
Premacy 2.0 DITD, 90KM, 2001
sweeter napisał(a):Witam.
3) był luz na wtryskach, zlikwidowany bez wyjmowania wtrysków (czy trzeba wtedy wymieniac podkładki?)
Moim zdaniem trzeba było wymienić te podkładki, koszt nie duży a mogą nieźle zszargać nerwy w razie ich nieszczelności...
U mnie pojawiło się nagle stukanie przy rozrządzie. Stukanie słychać tylko na wolnych obrotach i to nie zawsze, znika czasami po jakimś czasie. Rozrząd był robiony 15 tys km temu. Stukanie znika również po włączeniu klimatyzacji. Proszę o radę od czego zacząć szukać. Myślałem żeby podjechać do warsztatu który robił ten rozrząd.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):. Stukanie znika również po włączeniu klimatyzacji. ....
moze tam popatrzec, bo jest to wg. twojeo opisu powiazane..moze napinacz albo sprzegielko..?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzisiaj mechanik stwierdził że ten stukot z okolic paska rozrządy pochodzi od koła pasowego alternatora. Koszty jakie podał to ok 700 zł materiał, a 250 zł robota.
Znalazłem znacznie tańszą część za 439 zł (nowa) http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... 01&ar=7853
Czy w przypadku wyceny robocizny te 250 to też nie przesada?
Jeszcze dodał że na 85 % powinno pomóc. Czy teraz samochód naprawia się ("a może się uda") czy lepiej póki jest możliwość poszukać nowego fachowca?
Znalazłem znacznie tańszą część za 439 zł (nowa) http://www.autoczesci.autosowa.pl/index ... 01&ar=7853
Czy w przypadku wyceny robocizny te 250 to też nie przesada?
Jeszcze dodał że na 85 % powinno pomóc. Czy teraz samochód naprawia się ("a może się uda") czy lepiej póki jest możliwość poszukać nowego fachowca?
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):Dzisiaj mechanik stwierdził że ten stukot z okolic paska rozrządy pochodzi od koła pasowego alternatora. Koszty jakie podał to ok 700 zł materiał, a 250 zł robota.
Czy w przypadku wyceny robocizny te 250 to też nie przesada?
Jeszcze dodał że na 85 % powinno pomóc. Czy teraz samochód naprawia się ("a może się uda") czy lepiej póki jest możliwość poszukać nowego fachowca?
w tytule powinno byc "DIESEL", absolutnie!
nie, racze nie ,koszt robocizny jest okay,jesli zrobi to solidnie i nic innego nie uszkodzi,
poniewaz m.in. dosc trudno to sprzegielko odkrecic i potrzeby jest do tego specjalny klucz .
P.S. juz po demontazu paska moze silnik bez obaw odpalic i stwierdzic czy stuka dalej, jesli nie, to diagnoza jest poprawna i naprawa/inwestycja warta przeprowadzenia

w innym przypadku trzeba szukac dalej....

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za radę. Powiem mechanikowi żeby zdjął najpierw pasek, przed zakupem tego kola pasowego. Ale mechanika i tak zmienię bo jakieś fochy robił jak zadawałem mu pytania i gulą mu szarpało jak mu powiedziałem że znajdę taniej. Chyba, że sobie Pan na częściach dorabia. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
Żona i tak mnie zabije jak się dowie że na mazdę trzeba kolejne pieniądze wyrzucić...
P.S. Zna ktoś jaka jest przyczyna takiej usterki
Żona i tak mnie zabije jak się dowie że na mazdę trzeba kolejne pieniądze wyrzucić...
P.S. Zna ktoś jaka jest przyczyna takiej usterki
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):P.S. Zna ktoś jaka jest przyczyna takiej usterki
jest to normalny podzespół eksplatacyjny, jak hamulce czy opony.
-poszukaj sponsora, jesli masz obawy przed małżonką
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową

Widziałem kiedyś że koleś z aukcji z tymi podkładkami miał takie sprzęgiełko, ale obecnie nie widzę tego na jego aukcji. Może przedzwoń do niego, może ma jeszcze...
U nas jest problem z zakupem. No i zawsze cena minimalna oscyluje koło 550zł.
Najlepsze jest to, że na stronach niemieckich sklepów jak niedawno szukałem z ciekawości to ta sama część kosztuje niecałe 100 Euro (bodajże za 96 widziałem)
Może warto kupić u sąsiadów? Spora różnica, ale cóż – jak widać jesteśmy goleni przez dystrybutorów i handlowców na każdym kroku.
Najlepsze jest to, że na stronach niemieckich sklepów jak niedawno szukałem z ciekawości to ta sama część kosztuje niecałe 100 Euro (bodajże za 96 widziałem)
Może warto kupić u sąsiadów? Spora różnica, ale cóż – jak widać jesteśmy goleni przez dystrybutorów i handlowców na każdym kroku.
Grzyby napisał(a):.... ta sama część kosztuje niecałe 100 Euro (bodajże za 96 widziałem)
Może warto kupić u sąsiadów? Spora różnica, ale cóż – jak widać jesteśmy goleni przez dystrybutorów i handlowców na każdym kroku.
i to mnie osobiscie wku...., podobnie jest z forte i inymi produktami i nie tylko z branzy moto,
no bo jak jest zbyt to do gory ceny.
od lat szkolnych pamietam, jak trąbili w TV, że z powodu wysokiej podaży, trzeba podwyzszyć ceny paliwa itp....
chamstwo z kur...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6