rozrząd w 323F BA Z5
Ja mam rozrząd na GMB/Mitsuboshi, nakręciłem od wymiany 5k km i jakoś nie chce pęknąć 
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
pompę wody GMB, uszczelkę pod klawiaturę , uszczelniacze wałków i uszczelniacz korbowodu wszystko kupisz tanio w http://www.carspeed.pl
Dostałem bardzo wyczerpującą odpowiedź z Carspeedu.
W zasadzie zestawy są podobne do tych na początku tego postu, ale polecam zwrócić uwagę na to co w nawiasach...
Dalej pan Adrian z Carspeedu słusznie zauważył, że pomiędzy tymi zestawami jest różnica ok. 100 zł, więc lepiej brać oryginał na 100tyś. km...
Tylko ze taki zestaw to wydatek ok. 500-600 zł
! (plus to "w razie potrzeby" to jeszcze 300zł)
Jak to się ma do zestawu z allegro (3 rolki i pasek) za 250zł ?
Zresztą jak pytałem w 3 warsztatach to również mówili tylko o rokach, pasku i jeszcze o uszczelce.
To co powinienem w końcu wymienić?

Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy – 125zł lub SUN japoński – 85zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca zębata SKF – 85zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
Taki rozrząd ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
Ewentualnie opcja tańsza:
– pasek Mitsuboshi 60zł
– napinacz GMB – 60zł (wbrew temu co wypisują na allegro – to nie jest japońska, tylko koreańska)
– rolka prowadząca GMB – 60zł (jak wyżej – koreańska)
– rolka prowadząca zębata SKF – 85zł (GMB tutaj się słabo postarało i są czasami problemy z wytrzymałością tych zębatych, więc my nie prowadzimy od jakiegoś czasu)
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
Taki rozrząd ma 1 rok gwarancji z limitem 60.000km.
W razie potrzeby:
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie SUN/MTI – 69zł/kpl 2szt
Dalej pan Adrian z Carspeedu słusznie zauważył, że pomiędzy tymi zestawami jest różnica ok. 100 zł, więc lepiej brać oryginał na 100tyś. km...
Tylko ze taki zestaw to wydatek ok. 500-600 zł

Jak to się ma do zestawu z allegro (3 rolki i pasek) za 250zł ?
Zresztą jak pytałem w 3 warsztatach to również mówili tylko o rokach, pasku i jeszcze o uszczelce.
To co powinienem w końcu wymienić?

- Od: 17 lip 2008, 11:26
- Posty: 22
- Skąd: Kraków
- Auto: 323f BA Z5 '95
W drodze uzupełnienia informacja co otrzymałem z Carspeed'u:
– pasek oryginał SUN japoński – 85zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca zębata SKF – 85zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł /Cartrid (?) Japan
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2 /NDK, bez opakowania
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł /Seal (?) VietNam
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł /Gasket (?) Japan
Trochę mnie zaniepokoiło to co wytłuściłem, w szczególności uszczelniacze przysłane luzem firmy NDK po 43zł/szt., rzekomo OE Mazda...
Po za tym
– bardzo dobry kontakt przed zamówieniem – profesjonalne i kompetentne doradztwo.
– dostawa w środę, po 3 dniach roboczych (po przelewie internetowym z piątku przed 12stą)
– pasek oryginał SUN japoński – 85zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca zębata SKF – 85zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł /Cartrid (?) Japan
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2 /NDK, bez opakowania
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł /Seal (?) VietNam
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł /Gasket (?) Japan
Trochę mnie zaniepokoiło to co wytłuściłem, w szczególności uszczelniacze przysłane luzem firmy NDK po 43zł/szt., rzekomo OE Mazda...
Po za tym
– bardzo dobry kontakt przed zamówieniem – profesjonalne i kompetentne doradztwo.
– dostawa w środę, po 3 dniach roboczych (po przelewie internetowym z piątku przed 12stą)
- Od: 17 lip 2008, 11:26
- Posty: 22
- Skąd: Kraków
- Auto: 323f BA Z5 '95
Nie chcę zakładać kolejnego tematu o rozrządzie, więc się podłączę 
Czym więcej czytam o konfiguracjach paska/napinacz/rolek, tym bardziej jestem skołowany.
Mając do wyboru GMB, NSK, KOYO – co wybrać? Gdybym w tej chwili musiał kupić, brałbym NSK. Napinacz – 69zł, rolka prowadząca – 59zł, zębata – 89zł. Jedyne czego jestem pewien to pasek z firmy SUN

Czym więcej czytam o konfiguracjach paska/napinacz/rolek, tym bardziej jestem skołowany.
Mając do wyboru GMB, NSK, KOYO – co wybrać? Gdybym w tej chwili musiał kupić, brałbym NSK. Napinacz – 69zł, rolka prowadząca – 59zł, zębata – 89zł. Jedyne czego jestem pewien to pasek z firmy SUN

- Od: 9 lip 2016, 17:47
- Posty: 4
A z NSK bądź KOYO miał ktoś do czynienia? Bo sprawa jest taka, że w sklepie w którym zamierzam kupić te części rolka zębata z GMB kosztuje 150zł a w innym gdzie chce kupić uszczelki, sprężynkę i pasek, to zębatka z NSK/KOYO 89zł
Czy może lepiej jednak porozglądać się jeszcze za GMB?

- Od: 9 lip 2016, 17:47
- Posty: 4
ja mam swoją BA z5 tydzień więć myślę o wymianie rozrządu, bo coś by wypadało wymienić jeśli olej ma dopiero kilka tys. km, w sklepie podali mi cenę 190zł pasek BOSCH i rolki GMB, a jak ten pasek ale rolki SKF to 60zł dopłaty więć nie ma tragedi i:) do poprzedniego Diesla dałem 370zł za komplet, więc koszty akceptowalne. Hmm co do pompy to może i wypada, mój mechanik zawsze bierze rolki i pompę na słuch i jak tam tarcie i szumy, metoda na pewno nie 100% pewna ale gościu zna się na tych sprawach 
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
- Od: 19 paź 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: Zambrów
- Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'
Tak jak czytałem posty.... To powiem, że faktycznie nie trzeba zawsze wymieniać niektórych częsci np. pompy wody. Jak i równierz uważam, że nie istnieje coś takiego jak rorzad na 100 000 km No kurcze chyba się nie da 

- Od: 28 paź 2010, 18:19
- Posty: 9
- Skąd: Polska Nowa WIeś (Opole)
- Auto: Mazda 323f 1.8 16V 1995r 114 KM
Ja bym prosił w takich przypadkach o uwzględnienie nas, czyli posiadaczy 1,8
To jak to w końcu jest z bezkolizyjnością 1,8?
Pompa wody napędzana jest innym paskiem niż ten od rozrządu?
Ile kosztuje rozrząd komplet właśnie do 1,8? (allegro się nie sugeruję bo tu pojawia się pewna wątpliwość)
To jak to w końcu jest z bezkolizyjnością 1,8?
Pompa wody napędzana jest innym paskiem niż ten od rozrządu?
Ile kosztuje rozrząd komplet właśnie do 1,8? (allegro się nie sugeruję bo tu pojawia się pewna wątpliwość)
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
- Od: 7 sie 2010, 18:37
- Posty: 54
- Skąd: Kielce
- Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009
jak chcesz to pokaże ci zdjęcie szczelonego paska bo zostawiłem se go na pamiątkapetru23 napisał(a):Ja bym prosił w takich przypadkach o uwzględnienie nas, czyli posiadaczy 1,8![]()
To jak to w końcu jest z bezkolizyjnością 1,8?
Pompa wody napędzana jest innym paskiem niż ten od rozrządu?
Ile kosztuje rozrząd komplet właśnie do 1,8? (allegro się nie sugeruję bo tu pojawia się pewna wątpliwość)
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Ja kupilem mazde rok temu, rozrzadu nie wymienilem do dzisiaj, ale juz powoli mam strach jezdzic... wiec trzeba bedzie sie za to zabrac. chociaz jak mialem uszczelke pod pokrywa zaworow wymieniana to mechanik mi powiedzial ze pasek w zlym stanie nie jest i jest suchy. a co do wymiany i dyskusji o pompie wody to mechanik tak stwierdzil: "jak wymieniasz rozrzad a nie wymienisz pompy wody to tak jak bys tylek umyl i brudne gacie zalozyl" i tego sie trzymam. jak pompa sie zatrze to znow trzeba bedzie paski i rolki wymieniac. wiec te 200 zl lepiej dolozyc.
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Witam
Wszyscy piszą konkretnie o jakich rozrządach mowa. A kto powie mi KIEDY mam go wymienić?
Raz na pewno był wymieniany, niestety książka serwisowa jest po niemiecku a dla mnie to zagadka. Serwisowana była Madzia do 85 tys km czyli do momentu kiedy jej nie przywlokłem z Niemiec
W tej chwili ma 138 tys no i zastanawiam się nad zakupem świnki
bo pewnie czas zbierć.
Rocznik 97 poj 1,5 BA.
Z góry dzięki za pomoc!
Wszyscy piszą konkretnie o jakich rozrządach mowa. A kto powie mi KIEDY mam go wymienić?
Raz na pewno był wymieniany, niestety książka serwisowa jest po niemiecku a dla mnie to zagadka. Serwisowana była Madzia do 85 tys km czyli do momentu kiedy jej nie przywlokłem z Niemiec

Rocznik 97 poj 1,5 BA.
Z góry dzięki za pomoc!
-
proxen
michalxxxxx napisał(a):Ja kupilem mazde rok temu, rozrzadu nie wymienilem do dzisiaj, ale juz powoli mam strach jezdzic... wiec trzeba bedzie sie za to zabrac. chociaz jak mialem uszczelke pod pokrywa zaworow wymieniana to mechanik mi powiedzial ze pasek w zlym stanie nie jest i jest suchy. a co do wymiany i dyskusji o pompie wody to mechanik tak stwierdzil: "jak wymieniasz rozrzad a nie wymienisz pompy wody to tak jak bys tylek umyl i brudne gacie zalozyl" i tego sie trzymam. jak pompa sie zatrze to znow trzeba bedzie paski i rolki wymieniac. wiec te 200 zl lepiej dolozyc.
a to nie jest tak że pompę wymienia się wraz z rozrządem, jeśli napędzane sa tym samym paskiem? A z tego co wiem w eFkach pompa i rozrząd są na innym pasku.
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
- Od: 7 sie 2010, 18:37
- Posty: 54
- Skąd: Kielce
- Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009
Mozliwe ale ja mam taki patent ze jak sie okazalo mam licznik z zupelnie innego modelu i nie weim jaki auto ma dokladnie przebieg... bo na pewno nie oryginalny. dla wlasnego spokoju chyba lepiej wymienie....
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości