rozrząd w 323F BA Z5

Postprzez jaaco » 19 wrz 2010, 11:37

Ja mam rozrząd na GMB/Mitsuboshi, nakręciłem od wymiany 5k km i jakoś nie chce pęknąć :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez qbus » 19 wrz 2010, 14:47

Ja mam także zestaw GMB/Mitsuboshi zrobione już 30 tys wszystko na tą chwilę jest w porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2006, 22:36
Posty: 70
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994

Postprzez netis7 » 19 wrz 2010, 21:32

Czyli nie ma co przepłacać ;)

Czy coś jeszcze powinienem wymienić przy okazji?
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 11:26
Posty: 22
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA Z5 '95

Postprzez flywin » 20 wrz 2010, 10:30

pompę wody GMB, uszczelkę pod klawiaturę , uszczelniacze wałków i uszczelniacz korbowodu wszystko kupisz tanio w http://www.carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez netis7 » 21 wrz 2010, 00:32

Dostałem bardzo wyczerpującą odpowiedź z Carspeedu. <czytaj> W zasadzie zestawy są podobne do tych na początku tego postu, ale polecam zwrócić uwagę na to co w nawiasach...

Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km:
– pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy – 125zł lub SUN japoński – 85zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca zębata SKF – 85zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
Taki rozrząd ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.

Ewentualnie opcja tańsza:
– pasek Mitsuboshi 60zł
– napinacz GMB – 60zł (wbrew temu co wypisują na allegro – to nie jest japońska, tylko koreańska)
– rolka prowadząca GMB – 60zł (jak wyżej – koreańska)
– rolka prowadząca zębata SKF – 85zł (GMB tutaj się słabo postarało i są czasami problemy z wytrzymałością tych zębatych, więc my nie prowadzimy od jakiegoś czasu)
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł
Taki rozrząd ma 1 rok gwarancji z limitem 60.000km.

W razie potrzeby:
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 155zł
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie SUN/MTI – 69zł/kpl 2szt


Dalej pan Adrian z Carspeedu słusznie zauważył, że pomiędzy tymi zestawami jest różnica ok. 100 zł, więc lepiej brać oryginał na 100tyś. km...

Tylko ze taki zestaw to wydatek ok. 500-600 zł !!! (plus to "w razie potrzeby" to jeszcze 300zł)
Jak to się ma do zestawu z allegro (3 rolki i pasek) za 250zł ?
Zresztą jak pytałem w 3 warsztatach to również mówili tylko o rokach, pasku i jeszcze o uszczelce.

To co powinienem w końcu wymienić?
<glupek2>
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 11:26
Posty: 22
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA Z5 '95

Postprzez flywin » 21 wrz 2010, 10:51

to co masz + pompę wody jak ma luzy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez netis7 » 3 paź 2010, 23:56

W drodze uzupełnienia informacja co otrzymałem z Carspeed'u:

– pasek oryginał SUN japoński – 85zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 95zl
– rolka prowadząca zębata SKF – 85zł
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł /Cartrid (?) Japan
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2 /NDK, bez opakowania
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł /Seal (?) VietNam
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 65zł /Gasket (?) Japan

Trochę mnie zaniepokoiło to co wytłuściłem, w szczególności uszczelniacze przysłane luzem firmy NDK po 43zł/szt., rzekomo OE Mazda...

Po za tym
bardzo dobry kontakt przed zamówieniem – profesjonalne i kompetentne doradztwo.
– dostawa w środę, po 3 dniach roboczych (po przelewie internetowym z piątku przed 12stą)
Początkujący
 
Od: 17 lip 2008, 11:26
Posty: 22
Skąd: Kraków
Auto: 323f BA Z5 '95

Postprzez fcuk » 4 paź 2010, 20:18

A tak nawiasem do kolegi netis7 GASKET i SEAL (This means) USZCZELKA :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2009, 21:29
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: 323 BJ 1.6 Sportive
Premacy 2.0 Sportive

Postprzez greendam » 21 paź 2010, 18:13

Nie chcę zakładać kolejnego tematu o rozrządzie, więc się podłączę <zeby>
Czym więcej czytam o konfiguracjach paska/napinacz/rolek, tym bardziej jestem skołowany.
Mając do wyboru GMB, NSK, KOYO – co wybrać? Gdybym w tej chwili musiał kupić, brałbym NSK. Napinacz – 69zł, rolka prowadząca – 59zł, zębata – 89zł. Jedyne czego jestem pewien to pasek z firmy SUN <zeby>
Początkujący
 
Od: 9 lip 2016, 17:47
Posty: 4

Postprzez flywin » 21 paź 2010, 22:56

polecam GMB bądź to co szło na pierwszy montaż czyli rolki NTN ,pasek SUN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez greendam » 22 paź 2010, 17:31

A z NSK bądź KOYO miał ktoś do czynienia? Bo sprawa jest taka, że w sklepie w którym zamierzam kupić te części rolka zębata z GMB kosztuje 150zł a w innym gdzie chce kupić uszczelki, sprężynkę i pasek, to zębatka z NSK/KOYO 89zł <zeby> Czy może lepiej jednak porozglądać się jeszcze za GMB?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2016, 17:47
Posty: 4

Postprzez flywin » 23 paź 2010, 20:14

najlepiej kup z carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bartiall323f » 24 paź 2010, 08:19

ja mam swoją BA z5 tydzień więć myślę o wymianie rozrządu, bo coś by wypadało wymienić jeśli olej ma dopiero kilka tys. km, w sklepie podali mi cenę 190zł pasek BOSCH i rolki GMB, a jak ten pasek ale rolki SKF to 60zł dopłaty więć nie ma tragedi i:) do poprzedniego Diesla dałem 370zł za komplet, więc koszty akceptowalne. Hmm co do pompy to może i wypada, mój mechanik zawsze bierze rolki i pompę na słuch i jak tam tarcie i szumy, metoda na pewno nie 100% pewna ale gościu zna się na tych sprawach :)
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 17:05
Posty: 27
Skąd: Zambrów
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'

Postprzez Buncik » 4 lis 2010, 08:52

Tak jak czytałem posty.... To powiem, że faktycznie nie trzeba zawsze wymieniać niektórych częsci np. pompy wody. Jak i równierz uważam, że nie istnieje coś takiego jak rorzad na 100 000 km No kurcze chyba się nie da :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 paź 2010, 18:19
Posty: 9
Skąd: Polska Nowa WIeś (Opole)
Auto: Mazda 323f 1.8 16V 1995r 114 KM

Postprzez petru23 » 4 lis 2010, 09:33

Ja bym prosił w takich przypadkach o uwzględnienie nas, czyli posiadaczy 1,8 :D

To jak to w końcu jest z bezkolizyjnością 1,8?
Pompa wody napędzana jest innym paskiem niż ten od rozrządu?
Ile kosztuje rozrząd komplet właśnie do 1,8? (allegro się nie sugeruję bo tu pojawia się pewna wątpliwość)
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 54
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009

Postprzez B4r7 » 4 lis 2010, 12:13

petru23 napisał(a):Ja bym prosił w takich przypadkach o uwzględnienie nas, czyli posiadaczy 1,8 :D

To jak to w końcu jest z bezkolizyjnością 1,8?
Pompa wody napędzana jest innym paskiem niż ten od rozrządu?
Ile kosztuje rozrząd komplet właśnie do 1,8? (allegro się nie sugeruję bo tu pojawia się pewna wątpliwość)
jak chcesz to pokaże ci zdjęcie szczelonego paska bo zostawiłem se go na pamiątka <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez michalxxxxx » 6 lis 2010, 12:22

Ja kupilem mazde rok temu, rozrzadu nie wymienilem do dzisiaj, ale juz powoli mam strach jezdzic... wiec trzeba bedzie sie za to zabrac. chociaz jak mialem uszczelke pod pokrywa zaworow wymieniana to mechanik mi powiedzial ze pasek w zlym stanie nie jest i jest suchy. a co do wymiany i dyskusji o pompie wody to mechanik tak stwierdzil: "jak wymieniasz rozrzad a nie wymienisz pompy wody to tak jak bys tylek umyl i brudne gacie zalozyl" i tego sie trzymam. jak pompa sie zatrze to znow trzeba bedzie paski i rolki wymieniac. wiec te 200 zl lepiej dolozyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez proxen » 7 lis 2010, 02:14

Witam

Wszyscy piszą konkretnie o jakich rozrządach mowa. A kto powie mi KIEDY mam go wymienić?
Raz na pewno był wymieniany, niestety książka serwisowa jest po niemiecku a dla mnie to zagadka. Serwisowana była Madzia do 85 tys km czyli do momentu kiedy jej nie przywlokłem z Niemiec <rotfl> W tej chwili ma 138 tys no i zastanawiam się nad zakupem świnki <swinia> bo pewnie czas zbierć.
Rocznik 97 poj 1,5 BA.

Z góry dzięki za pomoc!
proxen
 

Postprzez petru23 » 9 lis 2010, 12:15

michalxxxxx napisał(a):Ja kupilem mazde rok temu, rozrzadu nie wymienilem do dzisiaj, ale juz powoli mam strach jezdzic... wiec trzeba bedzie sie za to zabrac. chociaz jak mialem uszczelke pod pokrywa zaworow wymieniana to mechanik mi powiedzial ze pasek w zlym stanie nie jest i jest suchy. a co do wymiany i dyskusji o pompie wody to mechanik tak stwierdzil: "jak wymieniasz rozrzad a nie wymienisz pompy wody to tak jak bys tylek umyl i brudne gacie zalozyl" i tego sie trzymam. jak pompa sie zatrze to znow trzeba bedzie paski i rolki wymieniac. wiec te 200 zl lepiej dolozyc.


a to nie jest tak że pompę wymienia się wraz z rozrządem, jeśli napędzane sa tym samym paskiem? A z tego co wiem w eFkach pompa i rozrząd są na innym pasku.
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 54
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009

Postprzez michalxxxxx » 9 lis 2010, 18:26

Mozliwe ale ja mam taki patent ze jak sie okazalo mam licznik z zupelnie innego modelu i nie weim jaki auto ma dokladnie przebieg... bo na pewno nie oryginalny. dla wlasnego spokoju chyba lepiej wymienie....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323