Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
Byc moze facet na co dzień Zuki i inne 125p podłacza pod swojego kompa ze ma z Mazdami problem:]Technologia silników Xedosa nie jest az tak skomplikowana zeby zdiagnozowac błedy bez uzycia kompa .Pewnie koleś otworzył maske i sie przeraził bo pierwszy raz widział takie cudo:]

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Mi już się znudziło jadę do mechanika patrzy panie toć to japoniec otwiera maske o [cenzura] to v'ka, niestety nie pomogę i to jest stały scenariusz. Znalazłem mały warsztacik jakieś 700m od mojego domu i powiem wam tak od roku tylko u nich robie rzeczy na które nie mogę sobie pod blokiem pozwolić i za każdym razem jest tak jak być powinno. A wracając do tematu cała instrukcja jest w wątku schematy do xedosa czy jakoś tak na 1 stronie tego działu, pobrać i działać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Święta prawda Tubi, oj święta prawda. Tragedia z tymi mechaniorami jest. Najlepiej chyba jeździć do mechaników znajomych albo jakichś małych bo te duże to albo zedrą albo się nie podejmą.
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
Papi jak zrobic swoj tester masz w linku ktory Tobie podalem. ( dioda na 12v ) , kabelki.
Najlepiej zrobic to z druga osoba.
Ty odpalasz fure, ktos liczy mrugniecia. One sie powtarzaja w odstepie czasowym, sa zapetlone.
Dluzsze mrugniecia to dziesiatki , krotsze to jednosci. I lecisz z tematem. Ja tez myslalem ze to jest trudna sprawa i w ogole, ale dzieki wsparciu kolegow z forum podjalem sie tego zadania i dzieki temu wiem ze mam niesprawne sondy lambda
Wiec olej juz ten wydruk ktory dostales i rob testerek diodowy. Miernikiem tez teoretycznie mozesz, ale najlepiej aby byl to miernik wychylowy, bo najtanszy elektroniczny moze nie zdazyc odswiezyc wyniku pomiaru. Ja jak bylem na diagnostyce komputerowej u znajomego, to w ogole nie laczy sie z Xedosem
Najlepiej zrobic to z druga osoba.
Ty odpalasz fure, ktos liczy mrugniecia. One sie powtarzaja w odstepie czasowym, sa zapetlone.
Dluzsze mrugniecia to dziesiatki , krotsze to jednosci. I lecisz z tematem. Ja tez myslalem ze to jest trudna sprawa i w ogole, ale dzieki wsparciu kolegow z forum podjalem sie tego zadania i dzieki temu wiem ze mam niesprawne sondy lambda
Wiec olej juz ten wydruk ktory dostales i rob testerek diodowy. Miernikiem tez teoretycznie mozesz, ale najlepiej aby byl to miernik wychylowy, bo najtanszy elektroniczny moze nie zdazyc odswiezyc wyniku pomiaru. Ja jak bylem na diagnostyce komputerowej u znajomego, to w ogole nie laczy sie z Xedosem
- Od: 28 maja 2010, 20:55
- Posty: 44
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0V6 1993r
Ja zrobiłem dłuższe kable ,że sięgają do kabiny
siadam wygodnie i licze 
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Weźcie mi pomóżcie bo mnie zaraz szlag trafi. Wymieniłem sondy obie, ale nie mogę skasować tych cholernych błędów. Odpiąłem klemę – na aku i trzymałem z minutę hamulec do oporu [kluczyk na ACC]. Zegar mi się wyzerował w aucie, podłączam znowu diodę i cholerstwo nadal pokazuje mi te same błędy. Spróbowałem wyciągnąć na pracującym silniku zworkę GND-TEN i jednak to też nic nie dało bo kolejnym podłączeniu diody znowu mi się te błędy pokazały. Eh co ja robię źle pomóżcie proszę!
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
bledy sond moga byc spowodowane niewlasciwym podlaczeniem podcisnien, tak bylo w moim przypadku, a do tego wyrzucalo mi jeszcze blad EGR
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
tu masz schemacik, i musisz pokolei wszystkie przewody sprawdzic 
z tylu pod kolektorem mozesz wlozyc reke i po kablach leciec i sprawdzisz, a reszte masz od kolektora do filtra weglowego i do obudowy filtra powietrza
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 42f380e253
z tylu pod kolektorem mozesz wlozyc reke i po kablach leciec i sprawdzisz, a reszte masz od kolektora do filtra weglowego i do obudowy filtra powietrza
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 42f380e253
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
to raz, a dwa to raczej tamte nie powinny byc zle podlaczone bo jak ktos nawet zdejmowal kolektor to raczej nie odlaczal podcisnien z tylu kolektora
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Witam
Na początku chciałbym Prosic o nieusuwanie tego posta ,poniewaz przewertowalem podobne tytuly i raczej nic z nich nie wyciaglem odnosnie mojego samochodu.
Samochod jaki mam to Xedos 6 1.6 16v 97 r ,instalacja gazowa 2 generacji Landi ,przelatane 164 kkm-teoretycznie ,olej prawdopodobnie Mobil 5w40 -jeszcze nie wymienialem od zakupu
Samochod posiadam od pazdziernika i przy ochłodzeniu sie temperatury zaczynaja sie dziac komedie.
Mianowicie :
-kody bledow OBD 1 – 10 ,11,12 ,15 -jak mam to rozumiec co jest uszkodzone bo silnikach benzynowych nie jestem obeznany mozna powiedziec wogoole
-kontrolka oleju -na samej benzynie jak zapale na zimnym po nocy silniku i jade potrafi swiecic okolo km przy spokojnej jezdzie,gasnie dopiero przy przekroczeniu 4000 obr /minute nawet na jalowym biegu ,czasami pojawia sie z ładowania i tez swieci .Bywa i tak ze kontrolka z oleju zgasnie i sie ponownie zaswieci
-silnik klekocze dopoki nie przekroczy tych 4000 obrotow na minute a potem juz normalny odglos pracy
-olej jest na poziomie -od zakupu do teraz zrobione 1500 km i raczej wizualnie nie ubylo
-na gazie troche szybciej gasnie ta kontrolka z oleju
-obroty na ssaniu 2500 obr/min
-pozniej odpadaja do 1000 ,a na benzynie potrafia opasc do okolo 750 /min
zalaczam linka z filmikiem:
-probowalem wyregulowac obroty na trybie diagnostycznym ale bylo 0 reakcji na krecenie sruba
http://www.youtube.com/watch?v=1knUnz8uDRU
Prosze o wyrozumiałosc i nieusuwanie posta
Samochod chciałem kupic bez instalacji gazowej ale wydal mi sie niestety w najlepszym stanie z wszystkich ogladanych
Prosze was o pomoc bo na temat benzynowek to jestem totalnie zielony
Dzieki ,Pozdrawiam
Problem rozwiazany -czesciowo I powrocil
Wymienilem filtr oleju i olej
Klekotanie jeszcze jest ale w duzo mniejszymstopniu
Filtr zalozylem Knechta a byl Filtron ,olej zalalem Elf 5w40 ,a byl mobil 5w40
Problem z kontrolka oleju ,klekotaniem pojawia sie znowu.Mianowicie po postoju w nocy (było około -16 c ) znow zaczyna kontrolka z cisnienia oleju migac swiecic ,dopki nie przejade około 1km lub pare porzadnych krotkich przegazowek w okolicach 4 tys obr/min.
Silnik klekocze jak kontrolka sie swieci ,a jak zgasnie ustaje klekotanie .
Probowalem regulowac obroty ,ale bez skutku ,spalanie gazu wzroslo z 11 l/100 km do 15/100.
Ma ktos jakies pomysly ,podpowiedzi
Zalezaloby mi zeby auto nie wyladowalo u mechanika poniewaz jest mi teraz najbardziej potrzebne przynajmniej w okresie przedswiatecznym .Po swietach moze jechac
na warsztat ale teraz to jest dla mnie problem i zalezy mi na jakims czasowym chociaz rozwiazaniu
Od wymiany oleju i filtra przejechalem przeszlo 500 km
Na początku chciałbym Prosic o nieusuwanie tego posta ,poniewaz przewertowalem podobne tytuly i raczej nic z nich nie wyciaglem odnosnie mojego samochodu.
Samochod jaki mam to Xedos 6 1.6 16v 97 r ,instalacja gazowa 2 generacji Landi ,przelatane 164 kkm-teoretycznie ,olej prawdopodobnie Mobil 5w40 -jeszcze nie wymienialem od zakupu
Samochod posiadam od pazdziernika i przy ochłodzeniu sie temperatury zaczynaja sie dziac komedie.
Mianowicie :
-kody bledow OBD 1 – 10 ,11,12 ,15 -jak mam to rozumiec co jest uszkodzone bo silnikach benzynowych nie jestem obeznany mozna powiedziec wogoole
-kontrolka oleju -na samej benzynie jak zapale na zimnym po nocy silniku i jade potrafi swiecic okolo km przy spokojnej jezdzie,gasnie dopiero przy przekroczeniu 4000 obr /minute nawet na jalowym biegu ,czasami pojawia sie z ładowania i tez swieci .Bywa i tak ze kontrolka z oleju zgasnie i sie ponownie zaswieci
-silnik klekocze dopoki nie przekroczy tych 4000 obrotow na minute a potem juz normalny odglos pracy
-olej jest na poziomie -od zakupu do teraz zrobione 1500 km i raczej wizualnie nie ubylo
-na gazie troche szybciej gasnie ta kontrolka z oleju
-obroty na ssaniu 2500 obr/min
-pozniej odpadaja do 1000 ,a na benzynie potrafia opasc do okolo 750 /min
zalaczam linka z filmikiem:
-probowalem wyregulowac obroty na trybie diagnostycznym ale bylo 0 reakcji na krecenie sruba
http://www.youtube.com/watch?v=1knUnz8uDRU
Prosze o wyrozumiałosc i nieusuwanie posta
Samochod chciałem kupic bez instalacji gazowej ale wydal mi sie niestety w najlepszym stanie z wszystkich ogladanych
Prosze was o pomoc bo na temat benzynowek to jestem totalnie zielony
Dzieki ,Pozdrawiam
Problem rozwiazany -czesciowo I powrocil
Wymienilem filtr oleju i olej
Klekotanie jeszcze jest ale w duzo mniejszymstopniu
Filtr zalozylem Knechta a byl Filtron ,olej zalalem Elf 5w40 ,a byl mobil 5w40
Problem z kontrolka oleju ,klekotaniem pojawia sie znowu.Mianowicie po postoju w nocy (było około -16 c ) znow zaczyna kontrolka z cisnienia oleju migac swiecic ,dopki nie przejade około 1km lub pare porzadnych krotkich przegazowek w okolicach 4 tys obr/min.
Silnik klekocze jak kontrolka sie swieci ,a jak zgasnie ustaje klekotanie .
Probowalem regulowac obroty ,ale bez skutku ,spalanie gazu wzroslo z 11 l/100 km do 15/100.
Ma ktos jakies pomysly ,podpowiedzi
na warsztat ale teraz to jest dla mnie problem i zalezy mi na jakims czasowym chociaz rozwiazaniu
Od wymiany oleju i filtra przejechalem przeszlo 500 km
Ostatnio edytowano 16 lis 2011, 20:07 przez tommyb, łącznie edytowano 5 razy
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Sądząc po filmiku to zawory klekoczą jak w dieslu , tak jak by nie było olej (albo było go mało) Pierwsze co zrób to wymień olej i filtr, zobaczysz co się będzie działo. Ja po zmianie oleju z BP 10/40 na VALVOLINE 10/40 zaworów w ogóle nie słyszę ani przy odpaleniu ani później.
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Zawory klepia ,ale jak sie przegazuje to juz mniej slychac ,a jak sie nagrzeje to powiem ze raczej ich nie slychac
Do wymiany oleju sie wlasnie szykuje ,chociaz jeszcze moge na nim pojezdzic
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest winny filtr oleju .Mam zalozonego Filtrona z Bypassem ,a
gdzies kiedys wyczytalem ze sa one troche problemowe
Do wymiany oleju sie wlasnie szykuje ,chociaz jeszcze moge na nim pojezdzic
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest winny filtr oleju .Mam zalozonego Filtrona z Bypassem ,a
gdzies kiedys wyczytalem ze sa one troche problemowe
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
To się nie przymierzaj tylko wymień, to nie jest rzecz na której można zaoszczędzić. W ogóle nie polecam oszczędzać w xedosie na czymkolwiek.
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
oszczedzac to ja raczej nie oszczedzam
,a przymierzam sie do wymiany w tym tygodniu (tylko mi juz zaczyna czasu na wszystko brakowac )
W xedosie wiem ze trzeba bardzo pilnowac wymiany oleju bo pompa olejowa jest tam jakas wymyslna ,
a potem to wplywa na kondycje
U poprzedniczki bylo wszystko robione na czas i bylo ok ,takze w xedosie tez poki co bedzie wszystko na czas zrobione
co do bledow znalazlem cos takiego:
10-czujnik temperatury powietrza zasysanego
11- nic
?
12-czujnik polozenia przepustnicy
15-czujnik lambda /czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym
Co jest do naprawy, regulacji i mniejwiecej ile to kosztuje
Co jest z tym kodem nr 11 -moze ktos juz to przerabial?
W xedosie wiem ze trzeba bardzo pilnowac wymiany oleju bo pompa olejowa jest tam jakas wymyslna ,
a potem to wplywa na kondycje
U poprzedniczki bylo wszystko robione na czas i bylo ok ,takze w xedosie tez poki co bedzie wszystko na czas zrobione
co do bledow znalazlem cos takiego:
10-czujnik temperatury powietrza zasysanego
11- nic
12-czujnik polozenia przepustnicy
15-czujnik lambda /czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym
Co jest do naprawy, regulacji i mniejwiecej ile to kosztuje
Co jest z tym kodem nr 11 -moze ktos juz to przerabial?
Ostatnio edytowano 6 gru 2010, 20:13 przez tommyb, łącznie edytowano 1 raz
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6