Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez deejay27 » 21 paź 2010, 15:18

Byc moze facet na co dzień Zuki i inne 125p podłacza pod swojego kompa ze ma z Mazdami problem:]Technologia silników Xedosa nie jest az tak skomplikowana zeby zdiagnozowac błedy bez uzycia kompa .Pewnie koleś otworzył maske i sie przeraził bo pierwszy raz widział takie cudo:]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Tubi » 21 paź 2010, 15:26

Mi już się znudziło jadę do mechanika patrzy panie toć to japoniec otwiera maske o [cenzura] to v'ka, niestety nie pomogę i to jest stały scenariusz. Znalazłem mały warsztacik jakieś 700m od mojego domu i powiem wam tak od roku tylko u nich robie rzeczy na które nie mogę sobie pod blokiem pozwolić i za każdym razem jest tak jak być powinno. A wracając do tematu cała instrukcja jest w wątku schematy do xedosa czy jakoś tak na 1 stronie tego działu, pobrać i działać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez invi » 22 paź 2010, 08:28

Święta prawda Tubi, oj święta prawda. Tragedia z tymi mechaniorami jest. Najlepiej chyba jeździć do mechaników znajomych albo jakichś małych bo te duże to albo zedrą albo się nie podejmą.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez m4rud3r » 22 paź 2010, 15:27

Papi jak zrobic swoj tester masz w linku ktory Tobie podalem. ( dioda na 12v ) , kabelki.
Najlepiej zrobic to z druga osoba.
Ty odpalasz fure, ktos liczy mrugniecia. One sie powtarzaja w odstepie czasowym, sa zapetlone.
Dluzsze mrugniecia to dziesiatki , krotsze to jednosci. I lecisz z tematem. Ja tez myslalem ze to jest trudna sprawa i w ogole, ale dzieki wsparciu kolegow z forum podjalem sie tego zadania i dzieki temu wiem ze mam niesprawne sondy lambda :P

Wiec olej juz ten wydruk ktory dostales i rob testerek diodowy. Miernikiem tez teoretycznie mozesz, ale najlepiej aby byl to miernik wychylowy, bo najtanszy elektroniczny moze nie zdazyc odswiezyc wyniku pomiaru. Ja jak bylem na diagnostyce komputerowej u znajomego, to w ogole nie laczy sie z Xedosem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2010, 20:55
Posty: 44
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda Xedos 6 2.0V6 1993r

Postprzez Tubi » 22 paź 2010, 15:36

Ja zrobiłem dłuższe kable ,że sięgają do kabiny :) siadam wygodnie i licze :P
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez m4rud3r » 22 paź 2010, 15:39

Tez bardzo dobre rozwiazanie. Ja niestety akurat pod reka nie mialem dluzszych kabli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2010, 20:55
Posty: 44
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda Xedos 6 2.0V6 1993r

Postprzez invi » 31 paź 2010, 14:47

Weźcie mi pomóżcie bo mnie zaraz szlag trafi. Wymieniłem sondy obie, ale nie mogę skasować tych cholernych błędów. Odpiąłem klemę – na aku i trzymałem z minutę hamulec do oporu [kluczyk na ACC]. Zegar mi się wyzerował w aucie, podłączam znowu diodę i cholerstwo nadal pokazuje mi te same błędy. Spróbowałem wyciągnąć na pracującym silniku zworkę GND-TEN i jednak to też nic nie dało bo kolejnym podłączeniu diody znowu mi się te błędy pokazały. Eh co ja robię źle pomóżcie proszę!
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez jedrzej07 » 31 paź 2010, 18:14

bledy sond moga byc spowodowane niewlasciwym podlaczeniem podcisnien, tak bylo w moim przypadku, a do tego wyrzucalo mi jeszcze blad EGR
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez invi » 31 paź 2010, 19:05

a jak najlepiej sprawdzić podciśnienia?
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez jedrzej07 » 1 lis 2010, 01:34

tu masz schemacik, i musisz pokolei wszystkie przewody sprawdzic ;)
z tylu pod kolektorem mozesz wlozyc reke i po kablach leciec i sprawdzisz, a reszte masz od kolektora do filtra weglowego i do obudowy filtra powietrza

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 42f380e253
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Soluks » 3 lis 2010, 01:24

nie ruszaj tych pod kolektorem bo są już bardzo twarde i szybko pękają
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez jedrzej07 » 3 lis 2010, 09:12

to raz, a dwa to raczej tamte nie powinny byc zle podlaczone bo jak ktos nawet zdejmowal kolektor to raczej nie odlaczal podcisnien z tylu kolektora
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez invi » 3 lis 2010, 10:01

Jedyna opcja, że mogli mi źle coś podłączyć to jak jedna firma mi naprawiała alternator. Możliwe, że tam coś musieli odłączać?
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez tommyb » 28 lis 2010, 12:01

Witam
Na początku chciałbym Prosic o nieusuwanie tego posta ,poniewaz przewertowalem podobne tytuly i raczej nic z nich nie wyciaglem odnosnie mojego samochodu.
Samochod jaki mam to Xedos 6 1.6 16v 97 r ,instalacja gazowa 2 generacji Landi ,przelatane 164 kkm-teoretycznie ,olej prawdopodobnie Mobil 5w40 -jeszcze nie wymienialem od zakupu
Samochod posiadam od pazdziernika i przy ochłodzeniu sie temperatury zaczynaja sie dziac komedie.
Mianowicie :
-kody bledow OBD 1 – 10 ,11,12 ,15 -jak mam to rozumiec co jest uszkodzone bo silnikach benzynowych nie jestem obeznany mozna powiedziec wogoole
-kontrolka oleju -na samej benzynie jak zapale na zimnym po nocy silniku i jade potrafi swiecic okolo km przy spokojnej jezdzie,gasnie dopiero przy przekroczeniu 4000 obr /minute nawet na jalowym biegu ,czasami pojawia sie z ładowania i tez swieci .Bywa i tak ze kontrolka z oleju zgasnie i sie ponownie zaswieci
-silnik klekocze dopoki nie przekroczy tych 4000 obrotow na minute a potem juz normalny odglos pracy
-olej jest na poziomie -od zakupu do teraz zrobione 1500 km i raczej wizualnie nie ubylo
-na gazie troche szybciej gasnie ta kontrolka z oleju
-obroty na ssaniu 2500 obr/min
-pozniej odpadaja do 1000 ,a na benzynie potrafia opasc do okolo 750 /min
zalaczam linka z filmikiem:
-probowalem wyregulowac obroty na trybie diagnostycznym ale bylo 0 reakcji na krecenie sruba

http://www.youtube.com/watch?v=1knUnz8uDRU


Prosze o wyrozumiałosc i nieusuwanie posta

Samochod chciałem kupic bez instalacji gazowej ale wydal mi sie niestety w najlepszym stanie z wszystkich ogladanych


Prosze was o pomoc bo na temat benzynowek to jestem totalnie zielony



Dzieki ,Pozdrawiam


Problem rozwiazany -czesciowo I powrocil
Wymienilem filtr oleju i olej
Klekotanie jeszcze jest ale w duzo mniejszymstopniu
Filtr zalozylem Knechta a byl Filtron ,olej zalalem Elf 5w40 ,a byl mobil 5w40




Problem z kontrolka oleju ,klekotaniem pojawia sie znowu.Mianowicie po postoju w nocy (było około -16 c ) znow zaczyna kontrolka z cisnienia oleju migac swiecic ,dopki nie przejade około 1km lub pare porzadnych krotkich przegazowek w okolicach 4 tys obr/min.
Silnik klekocze jak kontrolka sie swieci ,a jak zgasnie ustaje klekotanie .
Probowalem regulowac obroty ,ale bez skutku ,spalanie gazu wzroslo z 11 l/100 km do 15/100.
Ma ktos jakies pomysly ,podpowiedzi ?? Zalezaloby mi zeby auto nie wyladowalo u mechanika poniewaz jest mi teraz najbardziej potrzebne przynajmniej w okresie przedswiatecznym .Po swietach moze jechac
na warsztat ale teraz to jest dla mnie problem i zalezy mi na jakims czasowym chociaz rozwiazaniu
Od wymiany oleju i filtra przejechalem przeszlo 500 km
Ostatnio edytowano 16 lis 2011, 20:07 przez tommyb, łącznie edytowano 5 razy
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Fedu » 28 lis 2010, 14:59

Sądząc po filmiku to zawory klekoczą jak w dieslu , tak jak by nie było olej (albo było go mało) Pierwsze co zrób to wymień olej i filtr, zobaczysz co się będzie działo. Ja po zmianie oleju z BP 10/40 na VALVOLINE 10/40 zaworów w ogóle nie słyszę ani przy odpaleniu ani później.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez tommyb » 28 lis 2010, 15:12

Zawory klepia ,ale jak sie przegazuje to juz mniej slychac ,a jak sie nagrzeje to powiem ze raczej ich nie slychac
Do wymiany oleju sie wlasnie szykuje ,chociaz jeszcze moge na nim pojezdzic
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest winny filtr oleju .Mam zalozonego Filtrona z Bypassem ,a
gdzies kiedys wyczytalem ze sa one troche problemowe
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez Fedu » 28 lis 2010, 15:32

To się nie przymierzaj tylko wymień, to nie jest rzecz na której można zaoszczędzić. W ogóle nie polecam oszczędzać w xedosie na czymkolwiek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez tommyb » 28 lis 2010, 15:43

oszczedzac to ja raczej nie oszczedzam ;) ,a przymierzam sie do wymiany w tym tygodniu (tylko mi juz zaczyna czasu na wszystko brakowac )
W xedosie wiem ze trzeba bardzo pilnowac wymiany oleju bo pompa olejowa jest tam jakas wymyslna ,
a potem to wplywa na kondycje

U poprzedniczki bylo wszystko robione na czas i bylo ok ,takze w xedosie tez poki co bedzie wszystko na czas zrobione

co do bledow znalazlem cos takiego:
10-czujnik temperatury powietrza zasysanego
11- nic ???
12-czujnik polozenia przepustnicy
15-czujnik lambda /czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym

Co jest do naprawy, regulacji i mniejwiecej ile to kosztuje ??
Co jest z tym kodem nr 11 -moze ktos juz to przerabial?
Ostatnio edytowano 6 gru 2010, 20:13 przez tommyb, łącznie edytowano 1 raz
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

PostTen post został usunięty przez AmRoZ 6 gru 2010, 17:37.
Powód: nie piszemy posta pod postem

Postprzez Hazu » 28 lis 2010, 20:58

Coś masz z przepływomierzem i dolotem nakombinowane.
Może masz lpg II gen?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6