Mazda MX-6 GE KL MAZDASPEED

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez DamianMX6 » 25 paź 2010, 18:12

majkes napisał(a):Piękne auto. gratuluje pomysłu i smaku!


DymeK napisał(a):Śliczna mx chyba najładniejsza w PL


dzieki wielkie :)

henddrix napisał(a):Witam
Gratuluję pięknej MX6 włożona praca nie poszła na marne :D , sam odkąd kupiłem 2 lata temu moją Mazdę 121 i zainteresowałem się tą marką od razu wiedziałem że następna bedzie MX 6 . Kiedyś dopne swego :)


Życzę ci tego z całego serca <spoko>, to naprawdę piękne auta i coraz rzadsze. Każdy uratowany egzemplarz daje wiele satysfakcji właścicielowi.

Dziś w końcu wymieniłem skraplacz/chłodnicę klimatyzacji, udało się kupić firmy BEHR podobno bardzo dobra, zobaczymy :> .

Obrazek teraz aż miło popatrzeć.
Poprzednią już korozja zjadała od dołu więc zdecydowałem się na wymianę zanim się zepsuje na trasie. Jak się okazało w samą porę, stara nie przeszła próby ciśnienia i strzeliła po 5 minutach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 25 paź 2010, 18:28

Śruby to założył byś oryginalne a nie takie z metalowego. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 25 paź 2010, 18:52

Hazu napisał(a):Śruby to założył byś oryginalne a nie takie z metalowego. :P


A ty po śruby pewnie do ASO jeździsz <lol> .

Oryginalne w większości to śruby, bądź nakrętki kołnierzowe które przy dokręcaniu niszczyły by nowy lakier. A ja lubie mój nowy lakier :] .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 25 paź 2010, 19:02

Ja to wiesz gdzie mam swoje ASO :P
A i Tobie bym parę śrubek odstąpił.

Ale fakt lakieru szkoda.
Mam na dzieję że nie jest taki badziewny jak mój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 25 paź 2010, 19:33

Hazu napisał(a):Ja to wiesz gdzie mam swoje ASO :P
A i Tobie bym parę śrubek odstąpił.

Ale fakt lakieru szkoda.
Mam na dzieję że nie jest taki badziewny jak mój.


Wiem, wiem ;) ale chciałem pikne, nowe błyszczące. Moje to już były tak zniszczone że nie nadawały się do pokazania i ponownego użycia.

tak to kiedyś było, <zygi>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Adaś » 25 paź 2010, 19:58

pod maską jak prosto z salonu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Markiz » 26 paź 2010, 07:47

Piękne auto <spoko> Gratuluję zapału i wytrwałości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Radex » 26 paź 2010, 16:58

jakbyś ją kiedyś sprzedawał to odezwij się na PW :D
podziwiam ciągle to cacko i nadziwić się nie mogę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez DamianMX6 » 27 paź 2010, 21:12

Adaś napisał(a):pod maską jak prosto z salonu :)

jeszcze nie, jeszcze nie

Markiz napisał(a):Piękne auto <spoko> Gratuluję zapału i wytrwałości :)

dzięki <spoko>

Radex napisał(a):jakbyś ją kiedyś sprzedawał to odezwij się na PW :D

NIGDY jej nie sprzedam, ale na PW jakby co będę się odzywał w innych sprawach <lol>


Dziś zapadła decyzja, robie remont silnika. Bidula ma przelatane 320 000 km i choć nie dymi, oleju ciągnie do 0.5L na 1000km, chociaż zapier......a że chej, to troche juz słychać ze nie pierwszej młodości, nie będę czekał aż coś pitolnie. Intuicja podpowiada mi aby to zrobić. Trzeba dopasować kondycję silnika do wyglądu zewnetrznego <lol> .
Wymiana wszystkiego co trzeba aby hulała bez obaw kolejne 300 000km. Lista którą mam od Smirnofa http://www.carspeed.pl mojego miszcza w sprawach części do MX-6 któremu całkowicie ufam i który będzie miał pieczę nad tym remontem:

– pierścienie nominalne NPR
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA
– uszczelki pod głowice – OE MAZDA
– panewki korbowodowe – nominał TDC/NPR
– sprężynki wałków – OE MAZDA
– uszczelki kolektora wydechowego TAKOMA
– uszczelki pokryw zaworów OE MAZDA
– uszczelniacze wałków OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego OE MAZDA
– silikon do miski ELRING
– płukanka valvoline przed rozbieraniem
– filtr oleju UNION
– olej na pierwsze zalanie – OE GM 10W40

resztę się zobaczy jak rozbierzemy silniczek do rosołu :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 27 paź 2010, 22:02

Damian, jak ja Ci zazdroszczę czasu i miejsca na odbudowę auta, kasy na to w sumie też, adoptujesz mnie? <lol>

Piękne auto :) nie skłamię pisząc, że najpiękniejsze... szkoda, że nie moje :(, nawet ta czerwień mi nie przeszkadza już tak bardzo ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 27 paź 2010, 22:20

Siw-y napisał(a):Damian, jak ja Ci zazdroszczę czasu i miejsca na odbudowę auta, kasy na to w sumie też


Siwy kasa jest bo kobity chwilowo nie ma ;) <lol> trzeba korzystać, ot i cała tajemnica <ok>

Siw-y napisał(a):adoptujesz mnie? <lol>


choćby jutro :D chociaż zdjęć mi nie przysłałeś z felgami <faja>

Siw-y napisał(a):Damian, jak ja Ci zazdroszczę czasu i miejsca na odbudowę auta,<lol>

Piękne auto :) nie skłamię pisząc, że najpiękniejsze... szkoda, że nie moje :(, nawet ta czerwień mi nie przeszkadza już tak bardzo ;)


Akurat silnik będę robił u Łukasza i Adriana z carspeed.pl więc z miejscem nie ma problemu. Problem jest w tym że połowa mojej przestrzenie życiowej zajmują części. Muszę zorganizować jakąś wyprzedaż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez sq2jul » 27 paź 2010, 23:01

DamianMX6 napisał(a):– pierścienie nominalne NPR
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA
– uszczelki pod głowice – OE MAZDA
– panewki korbowodowe – nominał TDC/NPR
– sprężynki wałków – OE MAZDA
– uszczelki kolektora wydechowego TAKOMA
– uszczelki pokryw zaworów OE MAZDA
– uszczelniacze wałków OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego OE MAZDA
– silikon do miski ELRING
– płukanka valvoline przed rozbieraniem
– filtr oleju UNION
– olej na pierwsze zalanie – OE GM 10W40


Jakies dobre 1,5 roku temu wkladalem ten sam zestaw (tych samych producentow) do swojego KF. Zuzycie oleju przed 1l/1k km, po 1l/10k km (5w30). Polecam – silnik zrobil od tego czasu ~40k km i jest ok :)

EDIT:
jedno zastrzezenie – u mnie byly wkladane pierscienie RIKen. Reszta ta sama.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Riki » 28 paź 2010, 00:43

sq2jul napisał(a): u mnie byly wkladane pierscienie RIKen.


czy
DamianMX6 napisał(a):NPR


......i te i te zdadzą egzamin ;)

Gratuluję raz jeszcze podejścia do tematu <spoko> .......tak powinno być serwisowane każde auto.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pawelc » 28 paź 2010, 08:24

NPR zdają egzamin -u mnie też już od około 1,5roku -zużycie oleju praktycznie nie występuje ale olej wymieniam co 7tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Rafał_ » 29 paź 2010, 10:57

Damian wypasik. Też ostatnio robiłem remont na tych samych gratach <spoko> . Szkoda, że nie zdecydowałeś się na ZE, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez DamianMX6 » 29 paź 2010, 21:58

jarek.6s napisał(a): Szkoda, że nie zdecydowałeś się na ZE, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :D



Czas aby powstała grupa pod wezwaniem ochrony znikających KL :D . Zostaję przy KLu z kilku powodów:

1. Silnik jest od nowości w tym aucie, mam papiery do 260 000 z pieczątkami z serwisu w ESSEN, a głównym celem dla mnie była odbudowa tego co się da z tego auta.
Ma te 320 000 oryginalne więc aż się prosi aby mu dać nowe życie skoro do tej pory tak dzielnie sobie radził.

2. Mój plan to osiągnąć coś w okolicy 180KM bez drastycznych przeróbek i będę bardzo zadowolony. Myślę że jak pogrzebię w dolocie i wylocie <lol> plus remont silnika to jest taka szansa a to już tyle co ma większość KLZE a może i więcej, które można spotkać na naszych drogach. Zresztą ja i tak jestem miłośnikiem zakrętów więc n1 dla mnie to zawiecha potem hamulce a na końcu podnoszenie mocy.

3. Auto mi służy na codzień więc istotna jest łatwa dostępność części.

4. Znalezienie silnika KLZE w doskonałym stanie ze wszystkim co jest niezbędne do przekładki graniczy z cudem że nie wspomnę o rozsądnej cenie i problemami z kompem...
Ostatnio edytowano 4 lis 2010, 16:28 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez noucamp » 31 paź 2010, 20:54

Przejżałem na szybko projekt i auto miażdży cyce !!!!!!!!!
Widziałem że coś z felami działałeś... zmień szybko te co masz bo są potwornie nudne...
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez DamianMX6 » 4 lis 2010, 16:35

noucamp napisał(a):Widziałem że coś z felami działałeś... zmień szybko te co masz bo są potwornie nudne...


Nie przesadzaj, te felgi w porównaniu do innych obecnie produkowanych przez Mazdę są jednymi z najładniejszych. Aczkolwiek :> mam pewien inny model na oku ale kupić je jest bardzo ciężko.

Te felunie widoczne na zdjęciach mojej MX-6, 17'' są do sprzedania jak tylko założę zimówki. Jak jest ktoś zainteresowany polecam <spoko> . Felgi są pomalowane proszkowo w srebrny kolorek który na słońcu mieni sie bardzo ładnie. Coś ala metalik. Oczywiście zero uszkodzeń, jakby co pisać na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez radzi89 » 5 lis 2010, 12:30

Niesamowite autko. Podziwiam za prace kase i serducho w nie wlozone.
Wszystko zrobione ze smakiem :) Wydaje mi sie, ze to najladniejsza MX-6 na forum,
a na pewno najladniejsza jaka ja w zyciu widzialem :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez DamianMX6 » 7 lis 2010, 19:50

radzi89 napisał(a):Niesamowite autko. Podziwiam za prace kase i serducho w nie wlozone.
Wszystko zrobione ze smakiem :) Wydaje mi sie, ze to najladniejsza MX-6 na forum,
a na pewno najladniejsza jaka ja w zyciu widzialem :)


Dzięki <spoko>

Ponieważ okazało się po powrocie ze świąt że komputer nie wiedzieć czemu padł , wstawiam dopiero dziś fotkę mojej alternatywy garażu.
Obrazek
Ostatnio edytowano 7 lis 2010, 21:27 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy