Swap KF na KL – Mazda Xedos 6

Postprzez Hazu » 2 sie 2010, 08:31

ale chodziło o to czy Twoje auto jest z przed 94r
z tego co wiem jest.
wiec jak założysz przepływkę KL i sterownik od mx-6 czy 626 to będzie śmigać bez problemów
oczywiście wszystko pozostałe ma zostać z KF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KyRy » 2 sie 2010, 13:24

wg VINu mój Xed jest z maja 1994 roku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez pawelc » 2 sie 2010, 15:37

w takim razie luknij pod maskę i zobacz czy są 3 czujniki temperatury ,czujnik stuku i czujnik położenia wału
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez KyRy » 2 sie 2010, 17:52

mam 2 czujniki temperatury, za korkiem z tyłu z prawej strony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez KyRy » 4 sie 2010, 20:34

Sorry za post pod postem, ale zależy mi na odpowiedzi.

Jeżeli nie mam u siebie jednego czujnika temperatury, czujnika położenia wału i czujnika spalania stukowego to muszę wymieniać wiązkę na tą z Xedosa sprzed 94roku żebym mógł wrzucić KLa?

Proszę o pomoc...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Hazu » 4 sie 2010, 20:39

będdziesz musiał do obecnej wiązki dołożyć przewód od stukowego i cz. temp. to wszystko
bo do xedosa 6 żadnej wiązki od kl nie dobierzesz
najlepiej jakbys miał ta krótką wiązkę (co idzie za kolektorem ) od xedosa przed 94 r

czujnik połozenia wału przy kole pasowym wystepuje w każdym xedosie

Napewno znajdziesz na forum informacje za co który pin w sterowniku kl odpowiada.

Do tego jeszcze pewnie będziesz musiał w wiązce zamienić pin od wyświetlania błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KyRy » 5 sie 2010, 09:12

Hazu napisał(a):będdziesz musiał do obecnej wiązki dołożyć przewód od stukowego i cz. temp. to wszystko

przy KL'u też mam tylko dwa czujniki temperatury.
Nie ma tego przy samym wlewie płynu chłodniczego... zaznaczonego w pierwszy czerwony okrąg.
Obrazek
Czyli te silniki też musiały się chyba tym różnić.

To zostałby tylko czujnik spalania stukowego.

Hazu napisał(a):czujnik połozenia wału przy kole pasowym wystepuje w każdym xedosie

ok. Czyli to bym musiał tylko przepiąć.
A mógłby ktoś zaznaczyć w którym on jest dokładnie miejscu?
Obrazek
I tak jak pisałem wyżej na tym KLu też nie ma trzeciego czujnika temperatury...

Hazu napisał(a):bo do xedosa 6 żadnej wiązki od kl nie dobierzesz

nie myślałem o wiązce z KLa. Tylko z x6 sprzed 94' ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Hazu » 5 sie 2010, 18:28

z przed 94 nie bedzie pasować bo nie podepniesz jej do instalacji auta, bo ma mniej pinów w dwóch wtyczkach

a czujnik położenia wału zawsze występuje w xedosie 6 ale może go nie być w X9
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KyRy » 5 sie 2010, 21:08

Wrrr. Już mi się miesza to wszystko powoli :(

Czyli pozostaje mi dołożyć przewód od stukowego do obecnej wiązki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez sq2jul » 12 sie 2010, 15:54

co prawda sa to schematy od Forda Probe KL ale moze sie okazac pomocne (schemat wiazki, ecu pinout):

http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701084727

btw. jezeli dobrze pamietam, to pinouty poszczegolnych ECU byly w programie Autodata.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez MariuS » 19 sie 2010, 09:13

czy silnik z probe 2.5V6 i jego osprzęt będzie pasował tak samo jak ten montowany w mx-6 czy 626 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez pawelc » 19 sie 2010, 09:38

Tak ,będzie pasował -te same sterowniki ,wiązki itp. ,zresztą to mazda mx-6 w innej budzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez KyRy » 18 paź 2010, 20:48

Wielkie dzięki dla Hazu, Pawłac, Słabego6 oraz Sq2jul'a za informacje oraz porady na temat przekładki KF'a na KL'a w Xedosie 6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez MariuS » 27 paź 2010, 22:19

a czy przeszczepiając silnik w 323F BA z KF na KL-a wiązka do kompa jest taka sama czy muszę zmieniać na tę z KL-a? Ktoś może to stanowczo potwierdzić lub zaprzeczyć?

bo jeśli taka sama to potrzebowałbym oprócz silnika jeszcze kompa prze pływki i aparatu z Kl-a, jeśli wiązka byłaby inna to trochę komplikuje się.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Hazu » 27 paź 2010, 22:31

Napewno więcej będziesz miał problemów niż w przypadku xedosa.

Ani silnik Kl z osprzętem do Twojej wiązki nie pasuje ani wiązka od Kl-a nie podpasuje do BA
Najprościej jest zamontować KL na w Xedosie z przed 94r bo tam tylko wymiana osprzętu wchodzi w grę reszta wszystko pasi.
a czy sie mylę zamierzam się w ciągu najbliższych tygodni przekonać :D

W xedosie sterownik KL chodzi na aparacie od KFa wiec podejrzewam ze tym bardziej w BA nie trzeba wymieniać aparatu zapłonowego. (przynajmniej z zewnątrz podobny)

Jak chcesz konkretów to pytaj xXx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lichy » 30 paź 2010, 08:28

Ja u siebie w xedosie jakiś czas temu wymieniłem silnik na KL na osprzęcie: komputer od MX 6 (od pawelc), przepływomierz od 626 KL, aparat zapłonowy i inne elementy zostały z KF-a , wszystko chodzi tak jak powinno całkowicie bezproblemowa przekładka cała operacja zajęła dwa dni z czyszczeniem komory silnika i kilkoma drobnymi naprawami
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez pawelc » 31 paź 2010, 08:41

Opisz który rok xedosa? ,zastosowałeś oryginalny kolektor od KL-a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez lichy » 1 lis 2010, 16:55

xedos rocznik 94 kolektor ssący,wydechowy został z KF-a,

na początku jeździłem na sterowniku i przepływomierzu z KFa ale postanowiłem zmienić, osiągi trochę się różnią na korzyść KLa (oczywiście chodzi o osprzęt na silniku KL)

(nie wiem czy kojarzysz kupowałem od ciebie sterownik silnika z MX-a do tej przekładki )
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez Hazu » 1 lis 2010, 17:14

Dlaczego nie zamontowałeś kolektora od KL?
KL ma przecież znacząco większy przekrój kanałów dolotowych.
i inaczej jeden vris zbudowany myślę z że wymiana znacząco miąła by wpływ co najmniej na moc max.

Czy po prostu kolektor KL (krutki) nie mieści sie pod maską?

Ja mam zamiar zamontować kolektor od KL-ki – zobaczymy jak to wyjdzie wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KyRy » 1 lis 2010, 18:59

Hazu napisał(a):Czy po prostu kolektor KL (krutki) nie mieści sie pod maską?

Slaby6 mi pisał, że się nie mieści...

lichy, w wiązce coś zmieniałeś czy została stara?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje