Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Dawidoski » 16 paź 2010, 14:31

fil!p napisał(a):jaka zmiane w osiagach daje zmiana skrzyni z 1.8dohc na 1.3, przy silniku 1.8dohc (mazda 323f bg gt)? zakladajac ze cala reszta to seria? bo mam czesci zeby taka przekladke zrobic ale jesli ma mi to urwac 0,1 s do 100 kmh – czyli 8,0 a nie 8,1 to chyba nie ma to sensu...

Przy seryjnym silniku i seryjnej odcince zostawiłbym skrzynie GT. Teraz na dwójce łapiesz 100km/h, przy skrzyni z 1.3 będziesz musiał wbić 3. żeby mieć 100km/h, więc czas do setki raczej na pewno się nie polepszy.
To tylko moja teoria, rób jak uważasz. V-max chyba zostanie ten sam, bo piątka w skrzyni 1.3 jest podobna jak w GT.
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Jacek176 » 16 paź 2010, 22:59

fil!p napisał(a):jaka zmiane w osiagach daje zmiana skrzyni z 1.8dohc na 1.3, przy silniku 1.8dohc (mazda 323f bg gt)? zakladajac ze cala reszta to seria? bo mam czesci zeby taka przekladke zrobic ale jesli ma mi to urwac 0,1 s do 100 kmh – czyli 8,0 a nie 8,1 to chyba nie ma to sensu...
W moim aucie nigdy nie było skrzyni GT także ciężko mi porównywać. Ale raczej nie spodziewałbym sie urwania 1s. Na takie mody trzeba poświęcic trochę więcej czasu i pieniędzy ;)
Chociaż z drugiej strony ktoś już dawno temu napisał na passwordjdm.pl:
"jednak przedewszystkim w skrzyni leza zapasy mocy. wymiana skrzyni na ta z 1.3 razem z kolem zamachowym budzi potwora :szok: , generalnie po takim zabiegu to zupelnie inny samochod"

Dawidoski napisał(a):V-max chyba zostanie ten sam, bo piątka w skrzyni 1.3 jest podobna jak w GT.
W 1.3 5-tka jest nawet minimalnie dłuższa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 17 paź 2010, 15:05

Te kułka bedą pasowały do GT ?
http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-1-6-1-8 ... 518c8a804e

Innych nie znalazłem :(
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 17 paź 2010, 22:21

Będą pasować... chyba ;)
jackkpl też kupował na ebayu takie kółka przeznaczone do Miaty i pasowały do 323.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 17 paź 2010, 22:55

Tak widziałem zdjęcia w jego temacie. Te kółka są podobne ale nie takie same... Też wydaje mi się że powinny pasować... Ogólnie mam wrażenie że silniki mazdy wiele się od siebie nie różnią, np 1,6 DOHC z Mx3 a 1,8 z GT/ 1,3 SOHC z 121 a 1,6 SOHC z MX3 i 1,6 SOHC z BG i tak samo ten z GT i ten z MX5.... Wrażenie jest takie jakby to były te same silniki różniące się jedynie średnicą tłoka xD.
Zacząłem grzebać w manualach i katalogach i takie odnoszę wrażenia... Co do katalogów to zorientowałem się że zawory od Mx5 też pasują do GT. Ktoś kiedyś polecił (chyba nawet Ty Jacku) żeby wrzucić głowice od Mx5, uszczelka pod głowice jest do obu silników... ALE wg autodaty 3.24 jak porównywałem układ rozrządu to wałki są odwrotnie (tzn ssacy zamiast wydechu i wydech zamiast ssacego...).
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 18 paź 2010, 09:58

No głowica w MX-5 to praktycznie całkiem inna konstrukcja. Przede wszystkim ma mechaniczne popychacze (od 1998r. czyli w wersji NB) a w 2001 wprowadzono zmienne fazy rozrządu dla wałka ssącego także wałki napewno będą inne niż w 323.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 18 paź 2010, 10:59

marmarek napisał(a):patrzac na projekt N/A jednego z kolegow na forum 150km i moment obrotowy praktycznie bez zmian mozna dojsc do kolejnego wniosku ze "worek" kasy poszedl a wyniki nie sa oszalamiajace.

wniosek 3. nie oplaca sie ruszac tego silnika n/a

Miałem na ten post nie odpowiadać ale po tym weekendzie naszły mnie pewne przemyślenia i coś napiszę. Być może rozpętam tym burzę ale to dobrze. Wreszcie coś się zacznie dziać bo zaczęło wiać nudą na forum :P
To czy wyniki są oszałamiające czy nie to nepewno każdy będzie podchodził inaczej. Dla niektórych auto robiące niskie 16-tki na ćwiartkę to już jest niezły zap....acz a dla innych 13-nasto sekundowiec "nie jedzie". Dla mnie nie jest najważniejsze ile auto wypluło na hamowni (chociaż nie miałbym nic przciwko możliwości pochwalenia się wykresem 200+ KM ;) )tylko jak jedzie. Chyba jednym z najbardziej miarodajnych "wskaźników" jak auto jedzie jest czas na 1/4 mili. Jak się okazuje, czas który wykręciłem w zeszłym roku jest ciężki do osiągnięcia nie tylko dla wolnossaków ale też i dla silników doładowanych :P : 15.8s turbodoładowana eFka Piwa teraz w Pitrkowie, 15.45 eFka z kompresorem jackkpl zmierzone G-techem, czasy powyżej 16s Mazd 323GTX (1.6 turbo) braci Cukierków na zlocie w Sochaczewie. Z tego co sie orientuję jeszcze żadna przednionapędowa Mazda N/A o pojemności poniżej 2.5 nie zeszła poniżej 16s (mówię teraz o wyniku osiągniętym na zawodach z jakimś porządnym sprzętem pomiarowym, pomijam wyniki zmierzone g-techem, stoperem czy inną klepsydrą ;) ). Najlepszy wynik Mazdy 323 z takim silnikiem jak mój osiągnął chyba Danisz (którego Mazda nie była do końca seryjna i też była odchudzona) i było to 16.2s dwa lata temu. Czyli ponad 1s różnicy. Przy wyścigach na 1/4 mili 1s różnicy to jest jakieś 40-50m na mecie. Mało? Czy gra nie była warta świeczki? Każdy musi sam sobie odpowiedzieć. Ja w każdym razie nie żałuję. Patrząc na przygody Piwa wcale nie jestem pewien czy idąc w stronę turbo miałbym lepsze osiągi. A pieniędzy musiałbym wydać pewnie ze dwa worki a nie jeden ;) Chociaż z tym workiem też bym nie przesadzał. Nie wiem dlaczego wielu ludziom wydaje się, że wydałem jakieś kosmiczne pieniądze na tą Mazdę, a z drugiej strony wydaje im się, że uturbienie byłoby za darmo ;) Powiem tylko tytle, że na tuning silnika wydełem mniej niż kosztuje silnik KL-ZE a osiągi mam podobne. Żeby KL-ZE jeździło lepiej od mojej Mazdy trzeba też jeszcze trochę w niego zainwestować.
Na koniec jeszcze dodam, że ten czas w Sochaczewie był wykręcony oczywiście bez szpery oraz na zwykłych oponach Toyo T1R które maja bardzo kiepskie opinie jeśli chodzi o przyczepność. Gdyby zainwestować w szperę, dobre opony oraz wreszcie wymienić ten beznadziejny seryjny kolektor wydechowy to myślę, że jakieś 14.7 jest do zrobienia. Aha, no i głowica jest jeszcze praktycznie nie ruszona u mnie (poza "light'owymi" wałkami i remontem).
I jeszcze dla porównania: w bezpośredniej konfrontacji, Mazda MX-5 NC z silnikiem 2.0 o mocy 160KM (masa według wikipedii 1095kg) dostała ode mnie łomot o kilka długości auta (ponad 0.6s różniocy w czasie) pomimo, że Miata ma naped na tył co jak wszyscy wiemy daje o niebo lepszą trakcję na starcie (i faktycznie na starcie zostałem z tyłu jakieś 2-3 długości auta).
Ostatnio edytowano 18 paź 2010, 11:54 przez Jacek176, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pit » 18 paź 2010, 11:10

orzech55 napisał(a):Te kułka bedą pasowały do GT ?
http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-1-6-1-8 ... 518c8a804e

Innych nie znalazłem :(

Może szukaj w Google hasła "kółka", zamiast "kułka". Gwarantuję, że znajdziesz więcej...

marmarek napisał(a):wniosek 3. nie oplaca sie ruszac tego silnika n/a

Ale ogólnie tuning, jak i każde inne hobby na wyższym poziomie jest totalnie nieopłacalne. To bezsens i idiotyzm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacek176 » 18 paź 2010, 11:16

Pit napisał(a):Ale ogólnie tuning, jak i każde inne hobby na wyższym poziomie jest totalnie nieopłacalne. To bezsens i idiotyzm.

<rotfl> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 18 paź 2010, 12:00

Pojade troche poza tematem i bardziej powaznie.

Hobby z definicji nie sluzy temu,zeby zarobic, a zeby wydac. Nie mozna przeliczac zysku z hobby na pieniadze, bo zawsze bedzie to na minus. Ja tez wydalem na swoje auto duzo $$, poswiecilem wiele godzin , ale nie zaluje niczego. Nawet jakby mialo mi sie auto rozpasc przez moja niewiedze, to i tak bym nie zalowal, bo liczylem sie z tym od poczatku,ze auto po moich "tjuningach" moze nigdy juz nie jezdzic.

W zabawie w tuning najwazniejsza jest satysfakcja. Jedni montuja wiejskie spojlery, inni laduja 20 tys w tuning silnika i zawieszenia. Jesli komus sprawia to przyjemnosc i jest zadowolony z efektow, to o pieniadzach nie ma co mowic.

Skoro jackowi sprawia frajde to , jak jego "marne" 150 koni jezdzi, to mysle,ze osiagnal swoj cel. To samo moge powiedziec o sobie. Malkontenci zawsze powiedza "nie jedzie" , ale tak naprawde to najwazniejsze jest, co zostaje w glowie,a nie w kieszeni.

Koniec wywodu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez marmarek » 18 paź 2010, 22:05

Jacek176 napisał(a):
marmarek napisał(a):patrzac na projekt N/A jednego z kolegow na forum 150km i moment obrotowy praktycznie bez zmian mozna dojsc do kolejnego wniosku ze "worek" kasy poszedl a wyniki nie sa oszalamiajace.

wniosek 3. nie oplaca sie ruszac tego silnika n/a

Miałem na ten post nie odpowiadać ale po tym weekendzie naszły mnie pewne przemyślenia i coś napiszę. Być może rozpętam tym burzę ale to dobrze. Wreszcie coś się zacznie dziać bo zaczęło wiać nudą na forum :P
To czy wyniki są oszałamiające czy nie to nepewno każdy będzie podchodził inaczej.
...
Chyba jednym z najbardziej miarodajnych "wskaźników" jak auto jedzie jest czas na 1/4 mili.
...
Powiem tylko tytle, że na tuning silnika wydełem mniej niż kosztuje silnik KL-ZE a osiągi mam podobne. Żeby KL-ZE jeździło lepiej od mojej Mazdy trzeba też jeszcze trochę w niego zainwestować.
...


Spoko loko podyskutowac zawsze mozna przynajmniej liczba postow mi sie zwiekszy :)

Patrzac z boku na 323bg ktore mialo w serii ile 128km? patrzac na liste modyfikacji i na koncu widzac wynik "ledwo" 150 czyli 20 wiecej niz seria mozna wysnic taki wniosek i tak jest z wiekszosci silnikow NA z jakimis tam wyjatkami. smutne ale prawdziwe.
trzeba sobie tylko przeliczyc zł/km i jak komus odpowiada to sie bawi.

co do "wskaznika" jak auto jedzie IMO 1/4 mili bedzie obardzona dosc znacznie czynnikiem ludzkim i np oponami. jak sam swietdziles miales kiepskie opony, ktos slabszym samochodem na lepszych oponach z refleksem supermena i czasem zmiany biegu <0,1 sek powiedzmy mialby czas taki jak twoj, tzn ze jego KM sa mocniejsze mimo ze ma ich mniej ?:)

a ile kosztuje KL-ZE ? pytam bo nie wiem a nakresli mi to obraz kosztow w zł skoro zamknales sie w tej sumie.

podsumowanie :)
fajnie ze sie cos dzieje, jestem jak najbardziej za, szkoda ze musiales sie uczyc na wlasnych bledach (np ze wydechu nie warto, lepiej kol.wydech. )
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Orzech » 19 paź 2010, 20:46

Pit napisał(a):
orzech55 napisał(a):Te kułka bedą pasowały do GT ?
http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-1-6-1-8 ... 518c8a804e

Innych nie znalazłem :(

Może szukaj w Google hasła "kółka", zamiast "kułka". Gwarantuję, że znajdziesz więcej...



Trafne spostrzeżenie. Dobrze że google wysuwa swoje sugestie i że na ebay'u nie mogłem popełnić tego błędu. :P

Co do kwesti tuningu i przełożenia $$ na KM jest zakup i montaż podtlenku. A czemu Jacek czy Piwo tego nie zrobili? Napewno jest kilka powodów, może nie najważniejszym ale napewno jednym z pozostałych jest to że nie ma w tym "frajdy" ani satysfakcji że zrobiło się coś własnymi rękami i własnym mózgiem.
Po za tym mazda to nie np honda czy misiek gdzie na forum masz napisane wymieni to+to+tamto=pincet koni... Jedni widza frajdę w wydawaniu mamony na znaczy pocztowe monety czy inne rzeczy nie mając z tego żadnego pożytku po za podstawką na kurz a inni widza frajdę w ładowaniu mamony na samochód tylko dla samej idei satysfakcji i samozadowolenia :P.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Pyton162 » 19 paź 2010, 21:48

kupta sobie gotowca , koles sprzedaje bo ma dosc problemów z trakcja i pora na 4 lapy , ale auto robie mega przeciag
http://moto.allegro.pl/honda-crx-t-najm ... 57960.html
Pyton162
 

Postprzez jackkpl » 19 paź 2010, 22:32

Gotowce sa fajne (jak dobrze zrobione),ale nie daja tej satysfakcji, ze zrobilo sie samemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2010, 10:33

marmarek napisał(a):Patrzac z boku na 323bg ktore mialo w serii ile 128km? patrzac na liste modyfikacji i na koncu widzac wynik "ledwo" 150 czyli 20 wiecej niz seria mozna wysnic taki wniosek

Porównywanie do mocy katalogowej nie ma większego sensu gdyż te wartości mają nie wiele wspólnego z rzeczywistością. Te 128KM w seryjnym silniku jest tak samo realne jak 200KM w KL-ZE <lol> W realu jak przekraczają 170KM w serii to już jest dobrze ;)
Jak mówisz, że u mnie 20KM mało to spójrz na listę modyfikacji byłej Mazdy xXx, która osiągnęła 202KM czyli (teoretycznie) przyrost 2KM ;) Nie wspomne już o innych KL-ZE, ktore po kilku modach nie osiągnęły jeszcze nawet mocy seryjnej. Ja niestety nie mogę powiedzieć od jakiej mocy startowałem bo odrazu w czasie swapu były już poczynione pierwsze mody, także nie wiem ile miał mój silnik w serii.

marmarek napisał(a):co do "wskaznika" jak auto jedzie IMO 1/4 mili bedzie obardzona dosc znacznie czynnikiem ludzkim i np oponami.

Ja na to patrzę inaczej: mogę mieć nawet 90KM ale jak moje auto będzie robiło niskie 14-tki to będę zadowolony :D

marmarek napisał(a):jak sam swietdziles miales kiepskie opony, ktos slabszym samochodem na lepszych oponach z refleksem supermena i czasem zmiany biegu <0,1 sek powiedzmy mialby czas taki jak twoj, tzn ze jego KM sa mocniejsze mimo ze ma ich mniej ?:)

Mówiłem cały czas o czasie ET czyli czas reakcji nie gra tu roli ale jak już mówimy o refleksie to chyba ciężko uzyskać lepszy RT ;) :
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marmarek » 21 paź 2010, 17:06

masz racje , nie wiadomo ile twoj silnik mial na starcie mozna tylko gdybac chociaz osobiscie uwazam ze bp trzymaja dane fabryczne a kl-ze nie bo to silnik pod japonska benzynke a nie pod dychawiczne europejskie ron91

superman mialby pewnie czas reakcji na minusie ale nie zostalby zdyskwalifikowany :)
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Orzech » 21 paź 2010, 21:00

Wtrącę tak w wątek.
Ma ktoś do polecenia jakąś mocniejsza pompę hamulcową? Ja znalazłem tylko jakieś śmietniki które chyba nie dadzą rady....
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez marmarek » 24 paź 2010, 05:32

czy ma ktos moze rysunek techniczny uszczelki / flanszy kolektora wydechowego do BP?
lub moze jakis stan /zdjecie cokolwiek dokladnie zwymiarowane?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Orzech » 24 paź 2010, 09:45

http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni ... 7dafa51d07

Mam taka uszczelke na wierzchu. Pomierze i wieczorem wstawie rozmiar.
Tym czasem mam pytanko do autora postu. Ten kwarc taktujacy procesor to jaki należy zainstalować do tego komputera?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez marmarek » 25 paź 2010, 08:35

zdjecie co prawda sie nie wlancza ale bede wdzieczny za zwymiaowanie uszczelki
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje

cron