Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez qzym » 18 paź 2010, 17:21

Panowie Yapa i rommel:

W zalezności od tego czy webasto pracuje jako dogrzewacz lub jako pełne ogrzewanie postojowe przewód diagnostyczny jest lub nie ma. W dogrzewaczach nie ma , w ogrzewaniach ( z zegarem 1533 lub telestartem) jest. :D
Niektóre egzemplarze z dogrzewaniem miały wyprowadzony kabelek diagnostyczny.
Do diagnostyki niezbedny jest interfejs Webasto oraz oprogramowanie ThermoTest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez kobyll » 21 paź 2010, 18:40

Webasto jako pełne ogrzewanie postojowe z zegarem 1533 (jajko) – przewód diagnostyczny oraz do sterowania piecykiem W-BUS jest za zegarem – nie ma potrzeby podłączania się pod sam piecyk. Sam diagnozowałem wielokrotnie swoje webasto za pomocą interfejsu zrobionego własnoręcznie. Interfejs mój jest podobny do VAG-COM z linia K, miałem przetestować mojego VAG-COM-a tylko brak czasu mi na to nie pozwolił.

Diagnostyka wyglądała tak:
1. odłączałem zegarek od kostki
2. podłączałem do kostki od zegarka kolejno: W-BUS, GND, +12V z mojego interfejsu
3. uruchamiałem oprogramowanie ThermoTop
4. diagnozowałem piecyk
5. można także uruchamiać z oprogramowania piecyk, sam sztyft i sprawdzać jego oporność, pompę wody, dmuchawę, pompkę paliwa...


Już pokazywałem ten rysunek na forum:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez kwaśny » 21 paź 2010, 18:59

rommel napisał(a):Mam jak każdy z formum przeboje z Webasto.
Opis problemu – załączenie z pilota czy ręcznie – coś uruchamia (nie wiem co, ale słychać) na wyślwietlaczu standardowo pokazuje się czas 30, później płomyk, a po chwili cisza. Po lekturze forum, sam nie wiem czy to jak taki głupi czy ktoś mętlik wprowadza. Czy to pewne, że Webasto nie załacza się powyżej temp. 7C. Wczesniej odpalałem WEBASTO gdy chciałem i tyle, może zbiegiem okoliczności było zawsze zimno. Bo jeżeli tak to moge się łudzić, że moje Webasto działa poprawnie <co?> .
A teraz zasadnicze pytanie – serwis WEBASTO po 40 minutach żarliwych prób znaleźienia gniazda serwisowego zakomunikował, że auto musi zostać na 3-4 godziny i muszą wszystko wybebeszyć. Moje WEBASTO to prawdopodobnie THERMO TOP Z/C – sterownik jajowaty. Czy jest możliwość podpięcia diagnostyki bez rozbebeszania – bo obawiam się, że może i serwis WEBASTO ale Mazdę to dziś pierwszy raz zobaczyli.


na wstepie potwierdzam wypowiedz kobylla – mi takze w serwisie Webasto podlaczali sie w miejscu zegara (jajko)

druga sprawa Webasto sie wlacza samo ponizej 7 stopni, natomiast my mozemy je wlaczyc za pomoca pilota/sterownika kiedy chcemy. Co do wylaczania sie po chwili – wlasnie taki ja mialem problem, po podlaczeniu pod kompa i 5 min burzy mozgow chlopaki doszli do jakze prostej przyczyny problemu :) pompka wody skonczyla zywot, nie pompujac wody ta osiagala temp 90 st. w okolicy czujnika temp i sterownik sam przelaczal / wylaczal Webasto zeby sie nie zagotowala woda .. moze masz podobny problem ?
pozdro
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez gkoper » 22 paź 2010, 12:29

Mam problem z webasto w mazda 6 136 (opcja dogrzewacz+ogrzewanie postojowe) mianowicie
– po załączeniu słychać "buczenie" przez jakieś 2 min. nastepnie na wyświetlaczu pokazuje F , po kolejnej próbie pokaje F-- .
– napięcie na wtyczce do pompy wody ok 12 v
– rezystancja sztyftu na zimnym 0,5 Ohm
– za to napięcie na wtyczce do pompy paliwa 0,4V wydaje się zbyt niskie (przy podaniu bezpośredniego napięcia na pomkę paliwa działa bez problemu).
Co może być powodem niskiego napięcia zasilania pompki paliwa, sprawdziłem ciągłość przewodów miernikiem i wyglądają ok.
Czy zepsuta pompa wody może blokować podawanie prawidłowego napięcia na pompę paliwa przez sterownik webasto? (brak przejścia pomiędzy stykami pompy wody).
Czy jakiś inny wadliwy podzespół może blokować podawanie napięcia przez sterownik webasto na pompę paliwa?
Co jeszcze mogę sprawdzić by uruchomić to urządzenie bo zima tuż tuż, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez qzym » 22 paź 2010, 16:19

Sterowanie pompą paliwa jest impulsowe.( ze sterownika) Tylko diagnostyka sterownika pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez gkoper » 22 paź 2010, 16:24

Dzięki za informacje, wiesz może gdzie moge to zrobić w Szczecinie lub okolicach. Nie posiadam własnego testera. W froście chcą całość wyciągać i weryfikować dla mnie to ostateczność, potrzebuje kogoś z testerem by móc podjąć decyzję co do naprawy.
Z góry dziękuje
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez qzym » 22 paź 2010, 16:31

Wysłałem Ci info na PW
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez gkoper » 26 paź 2010, 23:53

Problem z Webasto w moim aucie rozwiązany, przyczyną jest uszkodzenie dmuchawy urządzenia, usterka została zdiagnozowana dzięki życzliwemu użytkownikowi tego forum o nicku qzym, który sam zaproponował pomoc i poświęcił swój prywatny czas by mi pomóc za przysłowiowy "guzik" za co jestem mu bardzo wdzięczny .Generowany błąd dmuchawy uniemożliwiał poprawną pracę urządzenia.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez deep82 » 29 paź 2010, 16:33

Witam. W mojej mazdzie 6 webasto chyba przestało działąć, jeszcze tydzień temu pięknie działało a teraz rano przy odpaleniu auta przy temp zewnętrznej bliskiej 0`C. i zimnym silniku cisza webasto ani drgnie. Sprawdziłęm bezpiecznik pod maską i jest Ok. Co mogło sie stać? Czy jest jakiś ręczny sposób odpalenia webasto? Dodam że nie mam pilota do uruchamiania webasta tylko automatyczne załanczanie. Pomocy <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2010, 13:13
Posty: 62
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6

Postprzez qzym » 29 paź 2010, 18:13

No niestety "ręcznie nie odpalisz dogrzewacza"
Pozostaje podłaczenie pod laptoka i sczytanie błędów, a potem to już zalezy......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez vienek » 29 paź 2010, 20:09

Spóbuj wyciągnąć bezpiecznik od webasto, odpalić silnik, zgasić, włożyć bezpiecznik z powrotem i znowu odpalić silnik. Czasami pomaga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez deep82 » 31 paź 2010, 06:57

A jest jakiś przekaźnik od Webasto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2010, 13:13
Posty: 62
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6

Postprzez qzym » 31 paź 2010, 08:46

w wersji dogrzewacza( a taką chyba masz) brak jest przekaźnika.
Przekaźnik jest tylko w "pełnej" wersji ogrzewania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez deep82 » 31 paź 2010, 10:44

To w takim razie co mogę jeszcze sprawdzić? Dziwne że nie ma możliwości sprawdzenia czy samo webasto jest uszkodzone czy jakiś czujnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2010, 13:13
Posty: 62
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6

Postprzez googieman » 31 paź 2010, 11:01

Koledzy a gdzie znajdę tą elektryczna pompkę wody, bo mi prawdopodobnie padła i chciałbym ją wymienić.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez qzym » 31 paź 2010, 11:36

przez deep82 » 47 minut temu

To w takim razie co mogę jeszcze sprawdzić? Dziwne że nie ma możliwości sprawdzenia czy samo webasto jest uszkodzone czy jakiś czujnik?


no jest mozliwośc. podjedź do serwisu mazdy , podepną madzię pod IDS i powiedzą że uszkodzone webasto.potem podjedx do sewisu webasto,podepną madzię pod laptopa ( po wydłubaniu webasto,bo inaczej brak dostepu do wtyku z diagnostyką) i powiedzą co jest grane... tak to wygląda.
Można oczywiście od razu jechac do serwisu webasto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez qzym » 31 paź 2010, 11:38

przez googieman » 35 minut temu

Koledzy a gdzie znajdę tą elektryczna pompkę wody, bo mi prawdopodobnie padła i chciałbym ją wymienić.
Koledzy a gdzie znajdę tą elektryczna pompkę wody, bo mi prawdopodobnie padła i chciałbym ją wymienić


przy webasto ( nieco ponizej)

[url][URL=http://img824.imageshack.us/i/pompa.png/]Obrazek[/url]

Uploaded with ImageShack.us[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez gorylla » 1 lis 2010, 11:24

Nie wiem czy Ci pomogę, ale mi Webasto (a właściwie Eberspacher) padło też z dnia na dzień. Przyczyną było rozszczelnienie. Piec zalał się płynem chłodniczym i tyle. Polukaj więc, czy nie widzisz jakichś wycieków z piecyka. A swoją drogą to tam jest od cholery różnych części (pompki, kupa elektroniki, świeca, różne filtry i nie wiadomo co jeszcze. Na chybił-trafił ciężko powiedzieć, co się mogło stać.


Po trzech tygodniach ciężkiej walki mój piec ZNOWU HUCZY I GRZEJE !!! Wielkie dzięki dla Grześka gregoriusa323F, który się nad piecem trochę namęczył! Szacun i sorry za tyle telefonów, bo pewnie Cię trochę wymęczyłem! W piecu wymienił aż 8 uszczelek wysokociśnieniowych (w tym tylko dwie oryginalne Eberspachera, bo pozostałych nie dostarczają, ale Grzesiek stanął na wysokości zadania i sam je dobrał i sprowadził).

I jeszcze jedna ciekawostka. Grzesiek robił piec na "stole" – czyli fizycznie wymontowany z mojego auta. Później sprawdził we własnym zakresie i w serwisie Eberspachera Janczar w Olsztynie i piec działał. Jednak podpięty do mojej Mazdy nie działał. Podczas przeglądu w Aso okazało się, że komputer auta wyłączył piec, ponieważ wykrył zbyt dużą ilość niepoprawnych uruchomień pieca i jego odłączenie. Po odblokowaniu pieca w kompie zaczął działać.

Na tym prostym przykładzie widać, jak skomplikowane są nasze auta, gdzie prawie wszystkie podzespoły są nierozerwalnie spięte z kompem.

Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Benyca » 26 lis 2010, 10:47

Witam wszystkich <piwo> . Nie wiem czy napisałęm w dobrym temacie,ale mam nadzieje,że jeśli nie to wybaczycie bo to moje pierwsze kroki:)...Co może dziać sie z moim webastem jeśli na wyświetlaczy pojawia sie literka "F"???ustawione jest na 30min dogrzewania a pochodzi może z 5-10 i wyskakuje ten błąd;/...zastanawia mnie też czemu nie zapisuje mi ustawień i po każdym uruchomieniu silnika powracają ustaw. fabryczne...??
Benyca
 

Postprzez struś » 26 lis 2010, 20:20

Panie i Panowie,

podpinam się ze swoimi spostrzeżeniami :)
U mnie webasto zaczęło wyć i pojękiwać do momentu lekkiego nagrzania silnika. Wrażenie jakby przyśpieszało i zwalniało. Co ciekawe tą głośniejszą momentami pracę słychać tylko w kabinie, na zewnątrz po prostu buczy.
Wiem jak powinno buczeć i kiedyś (poprzedni sezon) prawidłowo buczało ale teraz....
Ma ktoś może pomysł jaka jest tego przyczyna?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6