Po stłuczce w lewy przód – kłopoty z DPFem?

Postprzez WaldekM » 17 paź 2010, 20:45

witam ,

mam pytanko ,dzisiaj miałem stłuczkę nie z mojej winy ,kobieta na parkingu wjechała mi w lewy bok spojlera ;przedniego oraz pogiął się błotnik ,ale to najmniej istotne ...istotne jest to że po odpaleniu auta ,zaczeła mrugać mi kontrolka DPF-u i zapaliła się kontrolka silnika i nie gaśnie podejrzewam ,że auto przeszło w tryb awaryjny bo nie ma mocy ,czy w miejscu uderzenia,które podałem znajdują sie jakieś czujniki ,które mają wpływ na takie zachowanie samochodu .
Jutro będę załatwiał wszystkie sprwy tzn. warsztat i itd ,ale własnie zaniepokoiła mnie ta sytuacja .
przebieg auta to niecałe 60 tys .km,serwisowany w Maździe cały czas , olej i wszystko inne ok .

z góry dzięki z odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 18:52
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Diesel Sport 146 KM 2007

Postprzez Wojtek » 17 paź 2010, 21:14

Proponuje do ASO Mazdy na wycene... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez WaldekM » 17 paź 2010, 21:35

tak też zrobię ,nie mieszkam w Polsce tylko na wyspach ,także cała naprawa bedzie odbywać się napewno w Mażdzie ,tylko właśnie zastanawiam skąd pojawił się poblem mrugającej kontrolki DPF i świecącej kontrolki silnika i trybu awaryjnego auta ?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 18:52
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Diesel Sport 146 KM 2007

Postprzez Wojtek » 17 paź 2010, 21:48

WaldekM napisał(a):...nie mieszkam w Polsce tylko na wyspach...

a dodaj jeszcze gdzie w UK... :>

WaldekM napisał(a):pojawił się poblem mrugającej kontrolki DPF i świecącej kontrolki silnika i trybu awaryjnego auta

Trzeba odczytac bledy i tyle. <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez WaldekM » 17 paź 2010, 22:00

67igor1 napisał(a):a dodaj jeszcze gdzie w UK...


Północna Irlandia -Belfast :)

67igor1 napisał(a):Trzeba odczytac bledy i tyle.


i tak też uczynię tzn.serwis Mazdy

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 18:52
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Diesel Sport 146 KM 2007

Postprzez M5 » 17 paź 2010, 22:56

Prawdopodobnie dostałeś w chłodnicę intercoolera i stąd tryb serwisowy...brak mocy...i sygnalizacja DPF.
Silnik ma nieprawidłowe parametry spalania.

M5 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez Wojtek » 17 paź 2010, 23:03

M5 napisał(a):Prawdopodobnie dostałeś w chłodnicę intercoolera i stąd tryb serwisowy...brak mocy...i sygnalizacja DPF.
Silnik ma nieprawidłowe parametry spalania.

M5 :|


Popieram :(
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez WaldekM » 18 paź 2010, 10:50

dzieki serdeczne ,juz wszystko zalatwione ,auto w serwisie ...teraz tylko czekac

jeszcze raz dzieki
pozdrawiam Waldek
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 18:52
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Diesel Sport 146 KM 2007

Postprzez Wojtek » 26 paź 2010, 21:27

WaldekM napisał(a):dzieki serdeczne ,juz wszystko zalatwione ,auto w serwisie ...teraz tylko czekac


Juz cos wiesz? Jak ekspertyza wypadla? Jakie koszty?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez WaldekM » 26 paź 2010, 22:13

hej ,

tak juz wiem wiem , jutro odbieram juz Mazdzioche i faktycznie tak jak pisal M5 oprocz wymiany blotnika,zderzaka,lampy i innych drobiazgow doszla wymiana intercoolera ,calosc czyli czesci + robocizna wyszla nieco ponad 2000 funtow, oczywiscie placi za to ubezpieczenie sprawcy :)

pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 13 sie 2010, 18:52
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Diesel Sport 146 KM 2007

Postprzez Wojtek » 26 paź 2010, 22:18

Ciesze sie z toba, ze wszystko juz za toba :)
Szerokosci zycze :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez xlord » 27 paź 2010, 09:10

WaldekM napisał(a):...calosc czyli czesci + robocizna wyszla nieco ponad 2000 funtow...


I jak tu nie ubezpieczać auta?
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez M5 » 3 lis 2010, 20:24

Kiedyś siadłem i przeanalizowałem koszty jakie były by przy uderzeniu przodem mazdą 5 w przeszkodę przy prędkości powyżej 50km/h...i wyszło mi że takiego skomplikowanego auta już nie opłaca się naprawiać.
Ubezpieczyciel określa to jako szkoda całkowita.

Uderzenie przodem dokonuje zniszczenia większości urządzeń w aucie...i nie zostaje wiele.
Konstruktorzy tak zaprojektowali auto by zniszczyło się wszystko co jest z przodu i uratowało się życie.
Stłuczka niszczy drogie części, a co dopiero coś mocniejszego...a wszystkie najdroższe podzespoły mazdy są właśnie z przodu.

M5 <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy