"Strzały" dymem przy przyspieszaniu

Postprzez elpc » 14 paź 2010, 21:59

Przykład gdy jadę na 4 biegu 2000 obrotów, muszę szybko przyspieszyć zredukuje do 3 i dam depa, lub nawet na 4 dam ostro po gazie, to za mną zostaje ciemna chmura dymu, jak normalnie przyśpieszam nic sie nie dzieje ale przy ostrych zrywach na 99% mam za sobą obłok, czarnego dymu, czy ktoś wie o co chodzi ?
Ostatnio edytowano 19 cze 2011, 14:03 przez elpc, łącznie edytowano 2 razy
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Jaksa » 14 paź 2010, 23:20

Przy 4200 obrotów kazda szostka ( bez DPF ) puszcza chmure , wtrysk wlewa sporo paliwa ktorego nie dopala .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sanhiro » 15 paź 2010, 00:14

Dzięki, Jaksa...Nie tak dawno moją madzią pojechał mój brat...Ruszył ostro,objawy jak w opisanym wątku,a tu się okazuje,że wszystko jest ok.Braciszek jeżdzi starym audi i chociaż to też diesel to jednak silnik z innej epoki...
Początkujący
 
Od: 14 lut 2010, 12:02
Posty: 10

Postprzez Myjk » 15 paź 2010, 09:38

Jaksa napisał(a):Przy 4200 obrotów kazda szostka

Rozumiem, że to literówka?
Jak jedzie na 4@2000 to redukcja do 3 da na obrotomierzu max 2300/2400

O dymieniu warto poczytać w dziale Diesel.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez elpc » 15 paź 2010, 12:01

Myjk napisał(a):Rozumiem, że to literówka?
Jak jedzie na 4@2000 to redukcja do 3 da na obrotomierzu max 2300/2400

O dymieniu warto poczytać w dziale Diesel.


Tak literówka, chodziło o 4 bieg i 2000 obrotów, no i takie dymne sygnały są przy ok 3000, ogólnie jak mocna go docisnę.

W ogóle szacunek dla serwisu Jaksa, naprawdę starają się pomóc, nie ściemniają przez telefon, aż chce się tam podjechać z autem do zrobienia.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Riki » 15 paź 2010, 12:04

Myjk napisał(a): Jaksa napisał(a):Przy 4200 obrotów kazda szostka


Rozumiem, że to literówka?


Myślę, że nie. Zdrowy diesel poniżej 4000 nie powinien dymić. Nawet przy pałowaniu... powyżej 4000 mogą dziać się różne cuda w lusterku :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 15 paź 2010, 14:38

O jeny, aleście się tego uczepili ...
Na początku w pierwszym poście było napisane "gdy jadę na 4 2000 obrotów" i nie tylko Jarek pomyślał że chodzi o 4,2kobrotów. Ja tak też zrozumiałem, dopiero później zauważyłem że chodzi o 4 bieg.
Potem autor poprawił posta i jest czytelniej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bieski » 15 paź 2010, 14:50

Prawde mówiąc to na samym poczatku było napisane "4000 obrotów", potem "4 2000", a na koncu dopiero "4 biegu 2000 obrotow".
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Myjk » 15 paź 2010, 15:24

Grzyby napisał(a):O jeny, aleście się tego uczepili ...

Nie o jeny, tylko się pytam -- bo się nie zgadzało. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 15 paź 2010, 15:38

Czyli troche inaczej odczytałem / zrozumiałem :P Przy redukcjach zawsze cos rzuci , wszystko zalezy jak duzo tego jest , na dymienie wpływa duzo czynnikow , podstawowy to "brak" uszczelek wtrysków , nieszczelnosc w dolocie , wyeksploatowane wtryskiwacze . Generalnie powinno sie wszystko sprawdzic .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez elpc » 22 gru 2010, 08:46

Będzie długi referat
1. Auto sprowadzone przez poprzedniego właściciela do PL z uszkodzoną turbiną
2. Podobno mechanicy długo walczyli bo turbina odpalała po regeneracji dopiero od ok 3000 obr
3. Teraz turbina odpala 2200-2300 obr, zostały sprawdzone wszelakie dopływy powietrza itp itd.
4. ALE, już chyba wiem jak mogli uzyskać że auto przyśpiesza od 2200 nie jak poprzednio wyżej, oczywiście może to by kompletna bzdura ale

5. Auto lubi dymić na czarno (nie za dużo ale jednak) jak przyśpieszam tak przy 2300-3000 obrotów, no jak dam depa ostro, nagle to mam czarną chmurę za sobą, no ale przy mocniejszym przyciśnięciu podobno tak jest bo auto dostaje więcej paliwa niż może przepalić i stąd ten dym w dieslu z Mazdy.
6. Łącząc pkt 3+5 czy jest możliwość że ktoś na kompie zwiększył dawkę paliwa, tym samym poprawił osiągi, no ale przez to wyszło dymienie
7. Spalanie auta to na trasie ok 5-6l, raczej normalnie, w mieście zimą mam 7.5-8, wartości już po korektach w kompie auta +10%.
8. Jeżeli to prawda czy to nie uszkadza/zużywa silnik, czy w ogóle ta teoria jest możliwa ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Enduro » 27 gru 2010, 20:58

elpc napisał(a):Przykład gdy jadę na 4 biegu 2000 obrotów, muszę szybko przyspieszyć zredukuje do 3 i dam depa, lub nawet na 4 dam ostro po gazie, to za mną zostaje ciemna chmura dymu, jak normalnie przyśpieszam nic sie nie dzieje ale przy ostrych zrywach na 99% mam za sobą obłok, czarnego dymu, czy ktoś wie o co chodzi ?

wg mnie CiTD bez DPFa może zadymić ale kłęby czy obłoki dymu są ewidentnie oznaką nieprawidłowego spalania oleju ( czyli stosunku dawki powietrza do paliwa) polecam sprawdzić wtryski , EGR/a i przewody powietrzne. pozdr.E
Ostatnio edytowano 19 cze 2011, 21:29 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez elpc » 19 cze 2011, 14:03

Okazało się że 3 z 4 podkładek pod wtryskami były przepalone, 2 były już nowej generacji jednak jedna i tak przepuszczała. Po wymianie podkładek auto ma lepsze przyśpieszenie przy niższych obrotach (zmniejszona turbo dziura) oraz przede wszystkim przestało dymić jak szalone, oczywiście jak przycisnę do ok 2800-3000 obrotów znów widzę dym ale dużo mniejszy i nie taki czarny jak wtedy.

Ogólnie wtryski trzeba sprawdzić przy dymieniu. Zostaje jeszcze sprawdzenie EGR i przewodów powietrznych dla kompletu.
Ostatnio edytowano 21 cze 2011, 22:10 przez elpc, łącznie edytowano 1 raz
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez agnostyk » 21 cze 2011, 21:26

elpc napisał(a):Okazało się że 3 z 4 wtrysków były przepalone, z czterech 2 były już nowej generacji jednak jeden i tak przepuszczał. Po wymianie podkładek


zdecyduj się – mówisz o wtryskach, czy o podkładkach pod wtryskami, bo to zasadnicza różnica, szczególnie w cenie (około 2000 pln vs około 20 pln za szt) ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez elpc » 21 cze 2011, 22:08

Źle napisałem oczywiście chodziło o podkładki pod wtryskami.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Finek » 13 sie 2011, 14:31

witam mam podobny problem ze swoją mazdą 6 tez dymi na czarno podczas gwałtownego dodania gazu
a także gorzej zapala. wczoraj już wogole nie odpaliła. mechanik sprawdził paliwo niby dochodzi do wtrysków ale podobno na na wylotach (tam gdzie odprowadzany jest nadmiar paliwa) przy zapłonie nie powinna pojawić sie nawet kropla. a leje się tam ciurkiem właśnie przy zapłonie. moze to być wina tych podkładek pod wtryskami czy samych wtrysków.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2011, 16:21
Posty: 7
Skąd: Tomaszó Lubelski
Auto: Mazda 6 2,0 diesel 121 KM

Postprzez Enduro » 13 sie 2011, 14:39

Finek napisał(a):.....1.mechanik sprawdził ...........na wylotach (tam gdzie odprowadzany jest nadmiar paliwa) przy zapłonie nie powinna pojawić sie nawet kropla. a leje się tam ciurkiem właśnie przy zapłonie. 2. moze to być wina tych podkładek pod wtryskami czy samych wtrysków.

ad 1. bzdury gada koles!
ad2.podkladki nie mają nic wspolnego, wtryski natomiast abs. Tak!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tsugoza » 17 paź 2016, 13:09

Diesel musi dymić i będzie dymił gdy ostro wdusicie gaz w podłogę z kilku powodów:
1 nadmiar paliwa nie jest spalany i resztki nie strawionego paliwa idą w wydech
2 gwałtownie zwiększa się doładowanie turbiny, co powoduje wydmuchanie wszystkich nagromadzonych sadz począwszy od kolektora wydechowego, a na końcowym tłumiku kończąc
3 Niezależnie czy to będzie mazda, audi, VW, nissan w każdej z tych marek silnik wysokoprężny przy gwałtownym przyspieszeniu puści choćby odrobinę dymka.
Uprawiając tzw. ekodriving (jest to katorga dla silnika zwłaszcza diesla i zabójstwo dla dwumasy) na codzień powoduje odkładanie się sadzy w całym układzie wydechowym. Im dłużej jeździmy jak emeryt tym mocniejszy nam dymek puści przy gwałtownym przyspieszeniu.
Bardziej bym się martwił jak by zaczęła kopcić na siwo, wtedy jest pewne że olej idzie na tłoki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2016, 18:49
Posty: 7
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 GG 2.0 cdti 136KM Oznaczenie silnika RF-5C rocznik 2003

Postprzez dobrzyn22 » 17 paź 2016, 21:26

zgadza się....chyba że masz filtr cząstek stałych, montowany obecnie już w każdym dieslu, a nawet w niektórych benzyniakach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 17 paź 2016, 21:55

trzeba tu jednak dodac ze nowoczesne, nie wyeksplatowane silniki diesela nie powinny generalnie dymic.
minimale dymienie przy wcisnieciu gazu jest w normie, reszta raczej nie
w sumie dymienie okresla nam stan silnika i jego podzespolow, szczegolnie wytryskow.
warto je w lusterku obserwowac
niestety w DFpie jest to niemozliwe

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6