"Strzały" dymem przy przyspieszaniu
1, 2
Przykład gdy jadę na 4 biegu 2000 obrotów, muszę szybko przyspieszyć zredukuje do 3 i dam depa, lub nawet na 4 dam ostro po gazie, to za mną zostaje ciemna chmura dymu, jak normalnie przyśpieszam nic sie nie dzieje ale przy ostrych zrywach na 99% mam za sobą obłok, czarnego dymu, czy ktoś wie o co chodzi ?
Ostatnio edytowano 19 cze 2011, 14:03 przez elpc, łącznie edytowano 2 razy
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Przy 4200 obrotów kazda szostka ( bez DPF ) puszcza chmure , wtrysk wlewa sporo paliwa ktorego nie dopala .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Myjk napisał(a):Rozumiem, że to literówka?
Jak jedzie na 4@2000 to redukcja do 3 da na obrotomierzu max 2300/2400
O dymieniu warto poczytać w dziale Diesel.
Tak literówka, chodziło o 4 bieg i 2000 obrotów, no i takie dymne sygnały są przy ok 3000, ogólnie jak mocna go docisnę.
W ogóle szacunek dla serwisu Jaksa, naprawdę starają się pomóc, nie ściemniają przez telefon, aż chce się tam podjechać z autem do zrobienia.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
Myjk napisał(a): Jaksa napisał(a):Przy 4200 obrotów kazda szostka
Rozumiem, że to literówka?
Myślę, że nie. Zdrowy diesel poniżej 4000 nie powinien dymić. Nawet przy pałowaniu... powyżej 4000 mogą dziać się różne cuda w lusterku
O jeny, aleście się tego uczepili ...
Na początku w pierwszym poście było napisane "gdy jadę na 4 2000 obrotów" i nie tylko Jarek pomyślał że chodzi o 4,2kobrotów. Ja tak też zrozumiałem, dopiero później zauważyłem że chodzi o 4 bieg.
Potem autor poprawił posta i jest czytelniej.
Na początku w pierwszym poście było napisane "gdy jadę na 4 2000 obrotów" i nie tylko Jarek pomyślał że chodzi o 4,2kobrotów. Ja tak też zrozumiałem, dopiero później zauważyłem że chodzi o 4 bieg.
Potem autor poprawił posta i jest czytelniej.
Czyli troche inaczej odczytałem / zrozumiałem
Przy redukcjach zawsze cos rzuci , wszystko zalezy jak duzo tego jest , na dymienie wpływa duzo czynnikow , podstawowy to "brak" uszczelek wtrysków , nieszczelnosc w dolocie , wyeksploatowane wtryskiwacze . Generalnie powinno sie wszystko sprawdzic .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Będzie długi referat
1. Auto sprowadzone przez poprzedniego właściciela do PL z uszkodzoną turbiną
2. Podobno mechanicy długo walczyli bo turbina odpalała po regeneracji dopiero od ok 3000 obr
3. Teraz turbina odpala 2200-2300 obr, zostały sprawdzone wszelakie dopływy powietrza itp itd.
4. ALE, już chyba wiem jak mogli uzyskać że auto przyśpiesza od 2200 nie jak poprzednio wyżej, oczywiście może to by kompletna bzdura ale
5. Auto lubi dymić na czarno (nie za dużo ale jednak) jak przyśpieszam tak przy 2300-3000 obrotów, no jak dam depa ostro, nagle to mam czarną chmurę za sobą, no ale przy mocniejszym przyciśnięciu podobno tak jest bo auto dostaje więcej paliwa niż może przepalić i stąd ten dym w dieslu z Mazdy.
6. Łącząc pkt 3+5 czy jest możliwość że ktoś na kompie zwiększył dawkę paliwa, tym samym poprawił osiągi, no ale przez to wyszło dymienie
7. Spalanie auta to na trasie ok 5-6l, raczej normalnie, w mieście zimą mam 7.5-8, wartości już po korektach w kompie auta +10%.
8. Jeżeli to prawda czy to nie uszkadza/zużywa silnik, czy w ogóle ta teoria jest możliwa ?
1. Auto sprowadzone przez poprzedniego właściciela do PL z uszkodzoną turbiną
2. Podobno mechanicy długo walczyli bo turbina odpalała po regeneracji dopiero od ok 3000 obr
3. Teraz turbina odpala 2200-2300 obr, zostały sprawdzone wszelakie dopływy powietrza itp itd.
4. ALE, już chyba wiem jak mogli uzyskać że auto przyśpiesza od 2200 nie jak poprzednio wyżej, oczywiście może to by kompletna bzdura ale
5. Auto lubi dymić na czarno (nie za dużo ale jednak) jak przyśpieszam tak przy 2300-3000 obrotów, no jak dam depa ostro, nagle to mam czarną chmurę za sobą, no ale przy mocniejszym przyciśnięciu podobno tak jest bo auto dostaje więcej paliwa niż może przepalić i stąd ten dym w dieslu z Mazdy.
6. Łącząc pkt 3+5 czy jest możliwość że ktoś na kompie zwiększył dawkę paliwa, tym samym poprawił osiągi, no ale przez to wyszło dymienie
7. Spalanie auta to na trasie ok 5-6l, raczej normalnie, w mieście zimą mam 7.5-8, wartości już po korektach w kompie auta +10%.
8. Jeżeli to prawda czy to nie uszkadza/zużywa silnik, czy w ogóle ta teoria jest możliwa ?
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):Przykład gdy jadę na 4 biegu 2000 obrotów, muszę szybko przyspieszyć zredukuje do 3 i dam depa, lub nawet na 4 dam ostro po gazie, to za mną zostaje ciemna chmura dymu, jak normalnie przyśpieszam nic sie nie dzieje ale przy ostrych zrywach na 99% mam za sobą obłok, czarnego dymu, czy ktoś wie o co chodzi ?
wg mnie CiTD bez DPFa może zadymić ale kłęby czy obłoki dymu są ewidentnie oznaką nieprawidłowego spalania oleju ( czyli stosunku dawki powietrza do paliwa) polecam sprawdzić wtryski , EGR/a i przewody powietrzne. pozdr.E
Ostatnio edytowano 19 cze 2011, 21:29 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Okazało się że 3 z 4 podkładek pod wtryskami były przepalone, 2 były już nowej generacji jednak jedna i tak przepuszczała. Po wymianie podkładek auto ma lepsze przyśpieszenie przy niższych obrotach (zmniejszona turbo dziura) oraz przede wszystkim przestało dymić jak szalone, oczywiście jak przycisnę do ok 2800-3000 obrotów znów widzę dym ale dużo mniejszy i nie taki czarny jak wtedy.
Ogólnie wtryski trzeba sprawdzić przy dymieniu. Zostaje jeszcze sprawdzenie EGR i przewodów powietrznych dla kompletu.
Ogólnie wtryski trzeba sprawdzić przy dymieniu. Zostaje jeszcze sprawdzenie EGR i przewodów powietrznych dla kompletu.
Ostatnio edytowano 21 cze 2011, 22:10 przez elpc, łącznie edytowano 1 raz
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
elpc napisał(a):Okazało się że 3 z 4 wtrysków były przepalone, z czterech 2 były już nowej generacji jednak jeden i tak przepuszczał. Po wymianie podkładek
zdecyduj się – mówisz o wtryskach, czy o podkładkach pod wtryskami, bo to zasadnicza różnica, szczególnie w cenie (około 2000 pln vs około 20 pln za szt)
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Źle napisałem oczywiście chodziło o podkładki pod wtryskami.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
- Od: 24 sie 2009, 17:49
- Posty: 49
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi
witam mam podobny problem ze swoją mazdą 6 tez dymi na czarno podczas gwałtownego dodania gazu
a także gorzej zapala. wczoraj już wogole nie odpaliła. mechanik sprawdził paliwo niby dochodzi do wtrysków ale podobno na na wylotach (tam gdzie odprowadzany jest nadmiar paliwa) przy zapłonie nie powinna pojawić sie nawet kropla. a leje się tam ciurkiem właśnie przy zapłonie. moze to być wina tych podkładek pod wtryskami czy samych wtrysków.
a także gorzej zapala. wczoraj już wogole nie odpaliła. mechanik sprawdził paliwo niby dochodzi do wtrysków ale podobno na na wylotach (tam gdzie odprowadzany jest nadmiar paliwa) przy zapłonie nie powinna pojawić sie nawet kropla. a leje się tam ciurkiem właśnie przy zapłonie. moze to być wina tych podkładek pod wtryskami czy samych wtrysków.
- Od: 22 mar 2011, 16:21
- Posty: 7
- Skąd: Tomaszó Lubelski
- Auto: Mazda 6 2,0 diesel 121 KM
Finek napisał(a):.....1.mechanik sprawdził ...........na wylotach (tam gdzie odprowadzany jest nadmiar paliwa) przy zapłonie nie powinna pojawić sie nawet kropla. a leje się tam ciurkiem właśnie przy zapłonie. 2. moze to być wina tych podkładek pod wtryskami czy samych wtrysków.
ad 1. bzdury gada koles!
ad2.podkladki nie mają nic wspolnego, wtryski natomiast abs. Tak!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Diesel musi dymić i będzie dymił gdy ostro wdusicie gaz w podłogę z kilku powodów:
1 nadmiar paliwa nie jest spalany i resztki nie strawionego paliwa idą w wydech
2 gwałtownie zwiększa się doładowanie turbiny, co powoduje wydmuchanie wszystkich nagromadzonych sadz począwszy od kolektora wydechowego, a na końcowym tłumiku kończąc
3 Niezależnie czy to będzie mazda, audi, VW, nissan w każdej z tych marek silnik wysokoprężny przy gwałtownym przyspieszeniu puści choćby odrobinę dymka.
Uprawiając tzw. ekodriving (jest to katorga dla silnika zwłaszcza diesla i zabójstwo dla dwumasy) na codzień powoduje odkładanie się sadzy w całym układzie wydechowym. Im dłużej jeździmy jak emeryt tym mocniejszy nam dymek puści przy gwałtownym przyspieszeniu.
Bardziej bym się martwił jak by zaczęła kopcić na siwo, wtedy jest pewne że olej idzie na tłoki.
1 nadmiar paliwa nie jest spalany i resztki nie strawionego paliwa idą w wydech
2 gwałtownie zwiększa się doładowanie turbiny, co powoduje wydmuchanie wszystkich nagromadzonych sadz począwszy od kolektora wydechowego, a na końcowym tłumiku kończąc
3 Niezależnie czy to będzie mazda, audi, VW, nissan w każdej z tych marek silnik wysokoprężny przy gwałtownym przyspieszeniu puści choćby odrobinę dymka.
Uprawiając tzw. ekodriving (jest to katorga dla silnika zwłaszcza diesla i zabójstwo dla dwumasy) na codzień powoduje odkładanie się sadzy w całym układzie wydechowym. Im dłużej jeździmy jak emeryt tym mocniejszy nam dymek puści przy gwałtownym przyspieszeniu.
Bardziej bym się martwił jak by zaczęła kopcić na siwo, wtedy jest pewne że olej idzie na tłoki.
- Od: 12 paź 2016, 18:49
- Posty: 7
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 cdti 136KM Oznaczenie silnika RF-5C rocznik 2003
trzeba tu jednak dodac ze nowoczesne, nie wyeksplatowane silniki diesela nie powinny generalnie dymic.
minimale dymienie przy wcisnieciu gazu jest w normie, reszta raczej nie
w sumie dymienie okresla nam stan silnika i jego podzespolow, szczegolnie wytryskow.
warto je w lusterku obserwowac
niestety w DFpie jest to niemozliwe
pozdr.
E
minimale dymienie przy wcisnieciu gazu jest w normie, reszta raczej nie
w sumie dymienie okresla nam stan silnika i jego podzespolow, szczegolnie wytryskow.
warto je w lusterku obserwowac
niestety w DFpie jest to niemozliwe
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6