Paski klinowe CONTI odwróciły się po wymianie

Postprzez rubi » 4 paź 2010, 23:51

Witam !

Mam taki problem po wymianie pasków klinowych, po przyjeździe od mechanika ( szanowanego specjalisty od mazd ) około 40 km, spojrzałem na zamontowane paski lekko sie zdziwiłem ponieważ zauwazyłem zęby pasków zamiast napisów ! Jednak pomyślałem ze może tak musi byc gdyz to zamienniki do oryginalnych BANDO które są 1 cm krótsze ( continental) ogólnie znana sprawa z tymi paskami. Więc chwilowo zapomniałem o sprawie. Po tym przez weekend zrobiłem ok 200 km, dzis wziąłem sie za zalegla robote ( wymiana świec żarowych ) miałem wiecej światła i przez przypadek zerkłem jeszcze raz na te paski i oniemiałem, one nie są wogóle w klinach kół tylko jadą po krawędziach wszystkich kółek i alternatora ! Powiedzcie mi czy znacie takie przypadki ? Co mogło być przyczyną ? ciulaty montaż czy moze mam coś krzywe ? czy te paski mogły sie tak wywinąc czy moze tak zostały zamontowane ? ? tylko po co.. i czy ryzykować jazde do mechaniora czy samemu to naciągac ? dziwne ze sporo tak pojeździelem i nie spadły..
poniżej wklejam fotki.
poproszę o opinie :)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 11 paź 2010, 01:57 przez rubi, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 19:46
Posty: 16
Skąd: Siewierz/Rybnik
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez michal66 » 5 paź 2010, 00:28

czegoś takiego jeszcze nie widziałem <lol> <lol> Ty byłeś u mechanika czy u kowala??? weź to natychmiast popraw bo zaraz będziesz kupował następne pozdrawiam papa
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny – dopij wódkę i idź spać
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 00:23
Posty: 12
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F 1999r TDVI

Postprzez say » 5 paź 2010, 08:50

hahaha , To się trafił mechanik, leżę i kwiczę :D. Pewnie tak założył bo mu się za długie wydały :D.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez k_ewa » 5 paź 2010, 10:10

No czegoś takiego to ja też jeszcze nie widziałam, jak już jeżdżę różnymi autami ponad 20 lat !
Rubi – zdradź tajemnicę, co to za "orzeł" wymieniał te paski ?
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2009, 17:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997

Postprzez rubi » 5 paź 2010, 10:22

Właśnie nie chce oskarżać mechanika, może miał słabszy dzień może je sobie przygotowal do wrzucenia w klin i zapomniał ( paski były robione przy okazji rozrządu i luzow zaworowych ) a może były dobrze wrzucone ale poluzował sie alternator i sie wywineły , wyszły na krawędzie ? sc-fi ale kurde wyglada to jaby kawała mi chcial zrobić. Mam nadzieje że rozrządu nie mam zębami do góry :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 19:46
Posty: 16
Skąd: Siewierz/Rybnik
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Siw-y » 5 paź 2010, 10:39

Skoro tak założył paski to to aż strach pomyśleć jak złożył rozrząd ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Tubi » 5 paź 2010, 11:31

o w dupeczke jeżyka <nie powiem>
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez chatcafe » 5 paź 2010, 11:45

.....dawno się tak nie uśmiałem.....
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 15:41
Posty: 5

Postprzez prezes83 » 5 paź 2010, 12:48

może myślał że to łańcuch tylko zębów nie mógł na kołach znaleźć <lol>
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Riki » 5 paź 2010, 13:22

rubi napisał(a):Co mogło być przyczyną


Zły naciąg, być może pasek był już mocno wyciągnięty – założyć mógł je poprawnie ale je odwróciło i taka jest kolej rzeczy. Paski do wymiany.. koniecznie do założenia na odwrót – w innym wypadku może się to skończyć w najlepszym przypadku wymianą osłony rozrządu :P

P.S
Prosze zastosować się do regulaminu forum – zmienić temat na poprawny – dziękuję :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rubi » 5 paź 2010, 14:51

być może pasek był już mocno wyciągnięty


Raczej nie, paski są nowe z tym że w oryginale były Bando WAF-III V13w1040La, wymieniłem na Conti 13x 1040, z tego co wiem jest to temat znany i wielu się decyduje na zamiennik do niepoważnie drogich ory ( ok. 300 zł ) . wiec myślę ze to nie kwestia za długiego paska, może prędzej poluzował się alternator, myślę że dziś będę wiedział jak tam zajrzę od spodu.
Ostatnio edytowano 5 paź 2010, 18:11 przez rubi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 19:46
Posty: 16
Skąd: Siewierz/Rybnik
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Riki » 5 paź 2010, 15:32

Ja sprzedaję Bando po 60PLN/kpl i je polecam – jest cisza :) Tak, proponuję to wszystko dokładnie obejrzeć i nie radzę tak jeździć....... sam wymieniałem osłonę rozrządu przez.. Conti :P wyjmowanie paska spod kółek grrr...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez makumba1975 » 5 paź 2010, 17:24

Hej.

Ja zamontowałem u siebie paski Mitsuboshi, według Intercars 13x1050, a przyszły 12.5x1050. Już od roku wszystko gra i buczy.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez pioczel » 5 paź 2010, 17:42

ja mam boshe z IC 13x1050 za 35 zł komplet i też jest ok
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez rubi » 7 paź 2010, 15:16

Witam, juz jestem po wymianie, paski wymienione na Gates 13x1050, póki co jest ok, jeszcze fikołków nie robią :) . Tak więc z ogledzin wygląda ze to wina pasków Conti, oznaczenia mają identyczne jak orginał 13x1040La , jednak w porównaniu z Gates i starymi oryginałami Bando, Conti mają zupełnie inny profil, wchodzą płyciej w rowek, poz a tym Gates jest gęściej zębaty od Conti ( bando nie ma wcale zębów) . Po przyjeździe od mechanika stwierdziłem jedynie jakiś dodatkowy dźwięk z okolic kół pasowych lub alternatora jakby cichy świst lub dzwonienie, wcześniej tego nie było, te najbliższe w dotyku koło jest gorące po jeździe, nie wiem czy tak jest prawidłowo ? Musze zaznaczyc sobie paski markerem i sprawdzić czy jeden wobec drugiego sie przypadkiem nie ślizga . Naciąg wydaje sie dobry, ugina sie pod palcem ok. 1cm.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 19:46
Posty: 16
Skąd: Siewierz/Rybnik
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez bububu831 » 29 paź 2010, 20:58

u mnie tez wystapil ten sam (smieszny) problem z paskami Conti:) pojeździłem na nich niespełna miesiąc i tez sie wywinęły, naciag byl prawidlowy i wszystko pracowalo bez zarzutu dopóki zachcialo mi sie malego sprinta i po tym taki numer he a teraz dylemat jakie nastepne zalozyc bo z conti pożytku nie bedzie:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2009, 11:19
Posty: 62
Skąd: Ostroleka
Auto: mazda premacy 2.0 ditd 01' po lifcie 292000 km

Postprzez Neonixos666 » 29 paź 2010, 21:43

Jakie ma oznaczenie oryginalny pasem BANDO? Nie chodzi mi o nr katalogowy mazdy tylko producenta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 29 paź 2010, 23:18

bububu831 napisał(a):jakie nastepne zalozyc

ja u siebie założyłem Gates i spoko są.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez tadziol » 30 paź 2010, 20:37

paski wymieniłem osobiście,nie mając "słabszego" dnia,na te,które przywiózł właściciel pojazdu.
fotki zobaczyłem o wiele wcześniej niż Wy,szanowni forumowicze i po raz pierwszy w ciągu swojej 15-letniej przygody z Mazdą widziałem coś takiego.
Dziękuję koledze Riki za rozsądną i chłodną ocenę <spoko> .
Pozostałym gratuluję kultury i obycia,nabytego zapewne na czaterii Onet-u.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez say » 31 paź 2010, 10:40

tadziol, gdybym wiedział, że chodzi o Ciebie nie napisałbym tego co napisałem. Osobiście nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem by odwróciło pasek (co dopiero oba) i stąd moje przepuszczenie, że mechanik był delikatnie mówiąc kiepski. Sam stwierdzasz, że widziałeś coś takiego pierwszy raz, co pozwala przypuszczać, że byłeś zaskoczony. Nie chciałem nikogo urazić, a na czat onetowy jestem za stary. Sam wiesz, że "mechanicy" robią nie takie rzeczy by tylko klienta się pozbyć, albo 3 robi jedną rzecz z doskoku i jeden myśli, że drugi dokręcił itd...Morał taki, że człowiek uczy się całe życie, ale tym stwierdzeniem ameryki nie odkryłem. Przepraszam jeśli uraziłem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy