Naprawa blacharska, czyli różne dziwne przypadki uszkodzeń karoserii...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bartm » 13 cze 2010, 11:43

Witajcie,

Niestety w dniu wczorajszym spotkał mnie niezłej wielkości grad (ok 2 cm). Blacha Mazdy niestety tego nie wytrzymała – maska, dach i jeden bok nadają się... no właśnie, do czego? Malowanie, wymiana? Dodam że auto jest ubezpieczone (AC), więc w sumie mało mnie obchodzi (finansowo) jak to będą naprawiać.

Pytanie do Was:
Czy da to się naprawić w ogóle, jeśli tak, to w którym ASO na Śląsku lub w Małopolsce to zrobić? Do tej pory wszystko robiłem u Boronia, ale nie wiem, czy jeśli chodzi o blacharkę to jest to dobre rozwiązanie.
Zastanawiam się też, czy nie lepiej wziąć kasę z ubezpieczenia, a naprawę olać, bo lakier raczej jest w całości wszędzie.

Co o tym myślicie? Miał ktoś podobne przypadki?

Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Olkusz/Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008

Postprzez chmooreck » 13 cze 2010, 13:56

Spytaj tutaj: http://www.usuwaniewgniecen.pl/

Do robót blacharskich odradzam ASO Dyga, podwykonawca się u mnie nie postarał z doborem koloru lakieru a i reklamacji nie byli chętni przyjąć (tłumaczenie, że to na plastiku to inaczej – chociaż na częściach metalowych było widać to samo; a to że po kilku miesiącach ściemnieje itp.) W końcu sprawę olałem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez bartm » 13 cze 2010, 14:37

Dzięki. A jak ma się np. takie usuwaniewgniecen.pl do gwarancji mazdy? Napisałem do nich, zobaczymy, co odpiszą.
A jak wygląda kwestia blacharki u Boronia? Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Olkusz/Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008

Postprzez chmooreck » 13 cze 2010, 19:38

Basilius u nich malował i był zadowolony. Sam chciałem tam zostawić auto (odpryski po kamieniach i poprawa po poprzednikach) ale pojawiły się inne, ważniejsze wydatki.

Co do gwarancji najlepiej zapytaj się w ASO.

A co do prostowania wgniotek i tak najlepiej będzie jak do nich zajedziesz, żeby zobaczyli jak to wygląda – od razu się wycenią. Ja na odpowiedź na maila czekałem dość długo (chciałem przed lakierowaniem jedną mini-wgniotkę na błotniku wyprowadzić) – lepiej zadzwonić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Tomek6 » 13 cze 2010, 19:46

Ja ASO Boroń odradzam za całokształt, moja mazda tam już nie jeździ i nie pojedzie. Na chwilę obecną sprawy bieżące załatwiam w Pro-Moto w Katowicach.

Jeśli chodzi o szkodę, to chmooreck podrzucił Ci świetny link ;) Mój znajomy usuwał tam wgniecenia z 406stki, nie ma najmniejszego śladu :) Na Twoim miejscu wybrałbym się na Kolejową z linku i dowiedział się czy da się z tym coś zrobić i za ile. Jeśli tak to wyciągnąć kasę z ubezpieczenia i robić auto tam.

Usuwanie wgnieceń do gwarancji mazdy ma się tak, że ASO się nawet nie zorientuje. A jak im powiesz to zapamięta i w razie czego będzie stawiało niedorzeczne argumenty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez bartm » 13 cze 2010, 21:12

Dzięki, w takim razie jutro tam zadzwonię, no i oczywiście najpierw zadzwonię do PZU żeby wycenili mi tę szkodę.
A orientujesz się ile takie usuwanie wgnieceń może kosztować orientacyjnie?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Olkusz/Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008

Postprzez Tomek6 » 13 cze 2010, 21:55

Znajomy w owej 406stce za 3 wgniecenia zapłacił bodajże 150zł, ale nie mam pojęcia jak by się to miało do auta po gradobiciu. Najlepiej będzie, jeśli podjedziesz i ustalisz szczegóły ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez bartm » 14 cze 2010, 08:21

Po rozmowie telefonicznej: usuwanie takich wgnieceń to max. 1500 zł, i nie ma po tym potem śladu praktycznie. Teraz będę się bił z PZU, zobaczymy co oni powiedzą.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Olkusz/Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008

Postprzez chmooreck » 14 cze 2010, 08:35

Lakierowanie w ASO wyjdzie drożej – spróbuj w ASO załatwić kosztorys wdg. audatex'u na podstawie którego będziesz wyciągać kasę z PZU, a napraw taniej i lepiej ;)

To co ci zostanie przeznacz na przykład na powodzian... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez bartm » 14 cze 2010, 13:36

Niestety nie wygląda to tak różowo już. Auto jest w leasingu, a leasing najchętniej by chciał zrobić to bezgotówkowo. Można też wprawdzie gotówkowo, ale wtedy różnica między naprawą a wartością ubezpieczenia nie będzie mi zwrócona (o ile przekroczy 5k), więc trochę bez sensu. Chyba więc lepszym wyjściem będzie oddanie samochodu do ASO, i niech oni się martwią.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Olkusz/Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008

Postprzez chmooreck » 14 cze 2010, 14:33

To może najlepiej będzie to "wyciągnąć" w ASO. Do Wawy nie jest blisko, ale przynajmniej lakier pozostanie oryginalny...

viewtopic.php?f=138&t=93974
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez tradelux » 16 lip 2010, 16:03

Jeśli ktoś jest zainteresowany usunięciem szkód po gradobiciu bez malowania elementów zapraszam do kontaktu.
Jako nieliczni w kraju, a nawet i w Europie mam dostęp do metod usuwania takich szkód bez ingerencji w strukturę lakieru.
Firma ta współpracuje z fabrykami (producentami) samochodów.
Trade-LUX – Pewne i bezwypadkowe samochody w Polsce – z nami to możliwe.
Samochody do sprzedaży dostępne już Polsce
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 20:56
Posty: 135 (0/3)
Auto: Zawsze jakieś jest :)

Postprzez Enduro » 17 sie 2010, 15:57

jesli to możlwe, to polecam profesjonale wypychanie wgnieceń!
wszelki inne naprawy, przy pomocy lakierników stworzą nowe problemy, absolutnie!
ale to moje zdanie i mogę się tu oczywiście mylić...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez romik » 4 wrz 2010, 15:55

Polecam zapoznanie się z http://www.wgniecenia.info/2009020871/historia.html Poza tym maja listę firm usuwających wgniecenia z całej Polski.
romik
 

Postprzez bartm » 29 wrz 2010, 11:59

Ok, więc autko jest już po remoncie. Opiszę pokrótce jak to wyglądało, jakby komuś się miało przydać.

Zdecydowałem się jednak na naprawę lakierniczą – wymiana dachu oraz maski, oraz lakierowanie boku.
Naprawę robiłem w ASO Boroń. Niestety wszystko trwało prawie dwa miesiące (dostałem na szczęście auto zastępcze z serwisu – ale była to tylko ich dobra wola).

Ogólnie z naprawy jestem zadowolony. Jedyne widoczne gołym okiem ślady to miejsca pod tylną klapą w miejscu gdzie jest zgrzewany dach. Reszta jest niewidoczna.

Ogólnie jestem więc zadowolony póki co. I najważniejsze – nie straciłem gwarancji na blachę.

Koszt naprawy – 18 tys. netto (płaciło oczywiście PZU, ja tylko VAT).
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Olkusz/Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZ-CD WGN 2008

Postprzez bartosz51 » 4 paź 2010, 21:48

Czy ktoś z koleżanek i kolegów wie, czy element (z blachy) pomiędzy górną krawędzią tylnych drzwi a listwą na której może być mocowany bagażnik dachowy można wymieniać? Czy to jakiś stały element?

Wyobraźcie sobie pełny parking pod kamienicą – spokojnie kilkadziesiąt samochodów. Na czyj spada deska z dachu.............? Krew mnie zalała po prostu z wściekłości.

Mam pogruchotany ten element, o którym wyżej (wgięcia i ubytki lakieru), lekko uszkodzoną tylną klapę oraz miejsce zaraz obok niej – jakby sam wierzchołek bocznej ściany bagażnika.
Masakra, jak mawia młodzież.
Pozdrawiam, ale na smutno.
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Tomek6 » 4 paź 2010, 22:08

Obrazek

Bartku, mowa o tym elemencie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez M6_marcin » 5 paź 2010, 08:19

Jeśli to jest ten element, który zaznaczył Tomek, to trzeba odciąć i wspawać nowy kawałek – nie ma innej możliwości, chyba że chcesz mieć sporo szpachli ;) . Wydaje mi się że najlepsze by było po prostu wymienić cały błotnik tylny, bo nie trzeba by było odcinać w paru miejscach.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 22:54
Posty: 72
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD 140 Sedan 08

Postprzez chmooreck » 5 paź 2010, 08:56

Skonsultuj się w firmie zajmującej się prostowaniem wgnieceń. Być może po nich wystarczy tylko polakierować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez bartosz51 » 5 paź 2010, 10:11

Tomek, to właśnie to miejsce. Jest wgniecione i pościerany lakier. Co prawda nie na całej szerokości – jak to zaznaczyłeś, tylko bliżej tyłu.
Teraz kicha Panie – będę kiedyś sprzedawał, ktoś zmierzy lakier i zarzuci mi dachowanie. Ktoś uwierzy w deskę, która spadła z dachu? Ja do dzisiaj nie wierzę.
Zgłosiłem już szkodę, w czwartek ma być samochód oglądany. Będę się stanowczo domagał wymiany, o której pisze M6_Marcin. Samochód jest półroczny i uważam, że w takim stanie rzeczy uszkodzone elementy powinny być raczej wymieniane, a nie klepane czy coś – nie znam się.
Pozdrowienia
Bartek
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6