Automatycznie podnoszona kierownica

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez break3r » 3 paź 2010, 21:09

Witam
Mam problem tego typu, że zawsze podnosiła mi się kierownica automatycznie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Od jakiegoś czasu po wyjęciu kluczyka kierownica nie podnosi się i jak otworzę drzwi kierowcy to brzęczek informuje mnie o pozostawionym kluczyku (światła oczywiście wyłączam i brzęczek dalej mnie denerwuje). Proszę o odpowiedź co może być przyczyną i czy da się to naprawić nie zmieniając stacyjki.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez radar88 » 3 paź 2010, 22:05

Może jakiś przekaźnik padł.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez break3r » 4 paź 2010, 08:13

hmm no może tylko ja się obawiam czy nie jest to jakiś stycznik wewnątrz stacyjki
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 4 paź 2010, 14:05

break3r napisał(a):hmm no może tylko ja się obawiam czy nie jest to jakiś stycznik wewnątrz stacyjki

Wysoce prawdopodobne, ze jakaś krańcóweczka się zabrudziła i nie wykrywa wyjęcia kluczyka.
Możliwe, ze rozebranie stacyjki i jej umycie rozwiązałoby problem ale .... nie zagwarantuję Ci tego bo nie rozbierałem tego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 4 paź 2010, 14:08

jakieś rady odnośnie wyjmowania stacyjki?
znaczy jakieś ukryte śrubki czy zatrzaski??
ogólnie to chyba trzeba pół deski rozebrać do tego?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez radar88 » 4 paź 2010, 14:25

Stacyjkę się raczej ciężko wyciąga,ponieważ kołnierz aluminiowy jest zakręcone na dwie śruby o stożkowym kształcie :( Postaram się zrobić Ci zdjęcie jak to wygląda i wstawić tu dzisiaj,sam chciałem stacyjkę wymienić aby mieć jeden kluczyk do wszystkiego lecz odpuściłem.Jak się Tobie by udało to proszę o podpowiedź jak ją wyciągnąć ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ariel87 » 5 paź 2010, 10:28

Ja miałem taki sam problem w swojej milleni wd-40 w stacyjke bez wyciągania i ogien po 5 minutach walki z kluczem i stacyjką kierownica zaczeła się podnosić; :]
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 16:46
Posty: 62
Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r

Postprzez radar88 » 5 paź 2010, 22:26

Obiecałem wkleić zdjęcie,wkleję jutro do wglądu ponieważ kawałek kolumny jest przysypany gratami.
100% jutro będzie foto.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez break3r » 7 paź 2010, 08:05

ariel87 dzięki wielkie faktycznie WD-40 i trochę gmerania w stacyjce kluczem i kierownica się podnosi :) . Syfu wyciągnąłem przy okazji tyle, że dziwi mnie, że jeszcze się tam kluczyk mieścił :P . radar88 jeśli chodzi o rozbieranie to i tak będę walczył z podświetleniem deski w weekend więc jak zobaczę temat stacyjki to postaram się zdziałać coś z wyjęciem jej i jak się uda to opiszę temat i dam foty jakieś.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez radar88 » 7 paź 2010, 15:52

Przepraszam że nie dodałem wczoraj zdjęć lecz zły dzień(odebrany telefon od szefa z nie za miłymi wieściami) i nie miałem głowy do tych zdjęć,lecz dzisiaj już są ;)

No więc tak,najprościej będzie wypięcie calutkiej konsoli z auta,potem odkręcić kawałek kolumny aby zostało nam coś takiego:
Obrazek
Obrazek

lecz schody zaczynają się na tych śrubach o stożkowym kształcie jak już wspominałem:
Obrazek

Jak Ci się uda te śruby rozmontować to proszę Cię o podanie sposobu na nie,ponieważ chętnie bym wymienił stacyjkę w moim aucie (2 klucze).

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 7 paź 2010, 19:15

dospawaj nakretke i odrec kluczykiem :) lub rozwierc i daj na przelot normalna śrube i nakretke
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Marek 161BD081 » 8 paź 2010, 07:14

radar88 napisał(a): ...
lecz schody zaczynają się na tych śrubach o stożkowym kształcie jak już wspominałem:
....

To są standardowe śruby tzw. "zrywalne" – dokręcasz taką do momentu aż łepek się urywa.
To taki rodzaj "zabezpieczenia" utrudniającego ich wykręcenie osobom niepowołanym :D
Faktycznie – najprościej jest dospawać coś do niej i dopiero wówczas wykręcać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 8 paź 2010, 08:01

no dokładnie są to śruby zrywalne i jak koledzy wyżej napisali opcje na to są tylko 2: migomat albo wiertarka
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez radar88 » 8 paź 2010, 12:10

Lecz i tak Cie chyba będzie czekało rozkręcanie całej deski rozdzielczej i jej wyciągnięcie,ponieważ aby wyciągnąć ten kawałek kolumny musisz mieć miejsce aby odkręcić ja przy ścianie grodziowej,a druga kwestia to że stacyjka dość głęboko jest założona w desce,trzecia nawet jak byś chciał wyciągnąć bez ściągania deski to się możesz na męczyć,spójrz pod spód ile masz kabli + kawał rury w samej desce.
Nic ja życzę jak największego powodzenia i aby się udało ;)
Co do tych śrub to owszem rozwierci się lecz to wszystko wygląda łatwo jak się część kolumny kier ma w ręku w wyciągnięcie jej to nie lada wyzwanie ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9