wydajność CiTD- jak się ma moc na papierze do testu na drodze

Postprzez rafusmaximus » 30 wrz 2010, 10:32

amra1973 napisał(a):więc to zawsze 15 więcej niż w teoretycznie fabrycznym Passacie


nu nu nu, każdy faszystowski klekot od VAG ma zaniżone na papierze moment i kuce, szczególnie dotyczy to zwykłych TDI i PD TDI, nie wiem jak w CR – każdy "hamownik" Ci to powie. Dla przykładu 1.9 TDI 105 KM na hamowni na "dzień dobry" miał 118 KM, a 1.9 TDI 130 KM miał 141 KM... wiem co mówię, bo te dwa "cipsowaliśmy" programem.


Hubix napisał(a):ale sam widziałem jak:
Civic 1,3 objeżdża Puga 306 1,6 i to dość mocno.
Civic 1,6 (jajko) w prawdzie nie dużo, ale objechał 306 XSI 2.0 121 koni.


a zaglądałeś im (Civicom) pod maskę, czy tylko widziałeś, że objechały żabojadów? Inna sprawa, że ogólnie wiadomo iż Hondowskie benzyny ciągną na znacznie dłuższym i wyższym zakresie obrotów... są po prostu lepsze od europejskich benzyn (oczywiście uogólniam).
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Hubix » 30 wrz 2010, 11:55

Przyznam, nie zaglądałem.

Ale Francuskie motory wcale nie są takie słabe, zauważ, że z niskich pojemności wyciągały większe moce od silników Niemieckich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez skubiszek » 30 wrz 2010, 13:47

a wiesz że ten silnik 1.6 B series w jajkach miał 160 koni ? podobnie jak 1.8 Vti czyli popularne na naszym rynku B18c4 lub c6 miały po 179 koni więc taki 2.0 121 koni "peżot" nie za wiele mógł powiedzieć
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Grzyby » 30 wrz 2010, 15:46

Panowie, mam banować?
No!
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 30 wrz 2010, 19:20

Spooookojnie :P Później posprzątam.............. ciekawie panowie piszą :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez skubiszek » 30 wrz 2010, 21:43

a co jest nie ciekawego w tym co piszemy??

mnie zastanawiają takie rzeczy jak te wydajności naszych jednostek napędowych jak również bolączki o czym jest w innych działach i tematach.
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Grzechoorx » 24 paź 2010, 04:32

Napomnę tylko że gdziekolwiek i z czymkolwiek by sie porównywało nasze Madzie
(nie wiem jak reszta modeli) aczkolwiek duża waga swoje robi! (Moja Madzia 6- 1560kg)
Zwróćcie uwagę na to że większość aut na drogach jest co najmniej 200-250 kg lżejsza
(jak nie więcej...) a to już jest znaczna różnica....
Osobiście jeśli chodzi o stosunek możliwości do masy – naprawdę trzeba przyznać
że silnik bardzo dynamiczny i wg bezkonkurencyjnie wyróżniający się z wszystkich dieslów :)

Pozdrowił!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 21:01
Posty: 66
Skąd: Bydg. (PL) CF (FR)
Auto: Mazda 6 GINZA 2.0 MZR-CD /07r

Postprzez Grzyby » 24 paź 2010, 10:06

Lekkie sprostowanie
Bezpośredni odpowiednik – VW Passat B5 waży między 1400 a 1600kg w zależności od wersji
Ale już B6 w wersji 2.0 TDI DPF waży ponad 1600kg

Jasne, porównując do Octavii czy Golfa to Mazda jest cięższa. Ale nie w swojej klasie :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez CinekM6 » 31 paź 2010, 14:59

Jak dla mnie silniczek Mazdy CDTI ma dość dobre osiągi . porównać mogę z Astrą kombi 120kM 1.9 CDTI z tym ,że Astra palila na trasie 5-5,5 litra a MAzda 7-8 przy dynamicznej jeździe grubo powyżej 100 km/h

W zasadzie w Astrze nie bylo różnicy czy są dwie czy 4 osoby na pokładzie i bagaż . Spalanie nie przekraczało 6 litrów.

Mazda na odcinku 500 km spalała mi ok 7-8 więc może te pare koni więcej i masa ma większy apetyt na paliwo.

ogolnie osiągi na trasie bardzo satysfakcjonujące:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez kalatos » 1 lis 2010, 23:35

Panowie nie wiem czy w dobrym temacie, ale zapytam tutaj. Czy możecie mi wskazać różnicę między 2 litrową jednostką mazdy która ma 121 koni, a tą która ma 136 koni? Jakie są różnice. Wertuje cały czas ogłoszenia i czasem trafiają się te z jednostką 121 konną. Czy wartko kupować egzemplarz z tym silnikiem? Czy wersja 136 konna nie jest bardziej dynamiczna? Jakie są różnice między tymi silnikami?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Grzyby » 2 lis 2010, 00:12

kalatos napisał(a):Jakie są różnice między tymi silnikami?

Mechanicznie żadne. Różnią się jedynie kompem.
Po jego podmianie w wersji 121KM na ten z wersji 136KM będziesz miał po prostu 136KM.
Tylko tyle i aż tyle :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kalatos » 2 lis 2010, 10:31

Czy są duże różnice wydajnościowe między jedną a drugą jednostką?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez polo33 » 2 lis 2010, 11:23

w poradniku auto świat napisali wersja hatchback:

121KM ma 320 Nm/2000 obr i 10,6 do setki
136KM ma 310Nm/2000 obr i 10,4 do setki (w praktyce jest trochę mniej)

a z kolei inne pytanie jeszcze jak się ma moc uzyskiwana przy 3500obr w Maździe a przy 4000obr w innych markach ? Generalnie podaczas jazdy nie ma co kręcić wyżej niż te 3500-3700 bo auto potem nie przyspiesza wg mnie.
Ostatnio edytowano 2 lis 2010, 11:31 przez polo33, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez CinekM6 » 2 lis 2010, 11:23

Szukaj 136kM wydajnosć da się odczuć na trasie co powoduje uśmiech od ucha do ucha <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez bieski » 2 lis 2010, 11:28

CinekM6 napisał(a):Szukaj 136kM wydajnosć da się odczuć na trasie co powoduje uśmiech od ucha do ucha <lol>


Ja mam 121KM. Śmiga jak to ta lala. Kolego Kalatos szukaj zdrowego silnika. Tymi konikami to się potem przejmuj.
Ostatnio edytowano 2 lis 2010, 11:44 przez bieski, łącznie edytowano 2 razy
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kalatos » 2 lis 2010, 11:37

Czyli konstrukcja całego motoru jest taka sama, jedyna różnica to chip rozumiem? Słyszałem jak się okazuje błędne opinie, że to są zupełnie inne konstrukcyjnie jednostki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez CinekM6 » 2 lis 2010, 11:46

Silnik jest taki sam. Różnią się sterownikiem silnika.
To prawda szukaj zdrowego silnika ,poczytaj trochę na forum na co trzeba zwracać uwagę w różnych tematach..
np. :
-koło dwumasowe
-podkładki pod wtryskiwacze

niektóre wady można zauważyć i zaoszczędzić sobie wydatków na najbliższą przyszłość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez rafusmaximus » 2 lis 2010, 13:47

polo33 napisał(a):w poradniku auto świat napisali wersja hatchback:

121KM ma 320 Nm/2000 obr i 10,6 do setki
136KM ma 310Nm/2000 obr i 10,4 do setki (w praktyce jest trochę mniej)


Masz ten sam poradnik co ja, to zdaje się był dodatek do AŚ z Mazdami... Zawsze dziwiło mnie jak to możliwe, że przy większej liczbie kucy dla 136KM, moment jest mniejszy o 10 niutków. Zasięgnąłem info od jednego z naszych forumiczów (powiedzmy, że wie najlepiej ;) ) i uzyskałem info, że moment jest ten sam, czyli 320 Nm. Podobno w rzeczywistości (tak jak to wspomniane jest powyżej w postach) i tak ta moc i moment są większe niż podaje producent, ale zapewne dla każdego auta może być różna, bynajmniej nie powinna być mniejsza niż podają katalogi :D
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Grzyby » 2 lis 2010, 15:11

polo33 napisał(a): inne pytanie jeszcze jak się ma moc uzyskiwana przy 3500obr w Maździe a przy 4000obr w innych markach ? Generalnie podaczas jazdy nie ma co kręcić wyżej niż te 3500-3700

Rzuć okiem na linka do wykresu mojego autka który tu wklejałem i przeanalizuj sobie wartości i wykres.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez polo33 » 2 lis 2010, 20:45

rafusmaximus napisał(a):
polo33 napisał(a):w poradniku auto świat napisali wersja hatchback:

121KM ma 320 Nm/2000 obr i 10,6 do setki
136KM ma 310Nm/2000 obr i 10,4 do setki (w praktyce jest trochę mniej)


Masz ten sam poradnik co ja, to zdaje się był dodatek do AŚ z Mazdami... Zawsze dziwiło mnie jak to możliwe, że przy większej liczbie kucy dla 136KM, moment jest mniejszy o 10 niutków. Zasięgnąłem info od jednego z naszych forumiczów (powiedzmy, że wie najlepiej ;) ) i uzyskałem info, że moment jest ten sam, czyli 320 Nm. Podobno w rzeczywistości (tak jak to wspomniane jest powyżej w postach) i tak ta moc i moment są większe niż podaje producent, ale zapewne dla każdego auta może być różna, bynajmniej nie powinna być mniejsza niż podają katalogi :D


Dokładnie o tym dodatku mówie :) Różnie podają właśnie te wartości np na stronie autocentrum.pl jest, że auto przyspiesza w 11s. Nic nie pozostaje mi innego jak może udać się na hamownie w celu zrobienia pomiaru ;) Swoją drogą kolega Grzyby niezły gratis od fabryki dostał- ciekawe ile mazd tak własnie ma :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6