Szarpanie, falujące obroty, brak mocy

Postprzez Grafit » 28 wrz 2010, 09:52

Gdzieś na forum jest to opisane w prostszy sposób ;)
podałbym linka ale nie mogę znaleźć
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez fazzi » 28 wrz 2010, 22:01

Kolega jeszcze zapomniał że trzeba zewrzeć styki TEN i GND (oddzielny kabelek)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez rasta91oskar » 28 wrz 2010, 23:10

hehe spoko tylko ja i tak za bardzo tego nie ogarniam i byłbym wdzieczny za tego linka z tym schematem bo mam problem ze znalezieniem tego.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 00:34
Posty: 7

Postprzez lukasz_sdz » 29 wrz 2010, 09:07

Aparat zapłonowy. regeneracja lub wymiana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 00:02
Posty: 31
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda MX 3 1.8 v6

Postprzez maris801801 » 29 wrz 2010, 20:58

Hmm ciezko bd mial znalesc tego linka bo chyba on wygasl ;) Jak chcesz to moge Ci zrobic zdjecie takiego testera. Jak go zobaczysz od razu kapniesz :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rasta91oskar » 29 wrz 2010, 21:52

byłbym bardzo wdzieczny:)
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 00:34
Posty: 7

Postprzez rasta91oskar » 29 wrz 2010, 21:54

Łukasz a jaka jest pewnosc ze to aparat zapłonowy a nie faktycznie ta przepustnica?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 00:34
Posty: 7

Postprzez henddrix » 27 sty 2011, 09:36

Witam
Mój problem polega na tym ,że madzia ostatnio zaczla dosyc mocno szarpac i falowac obrotami na luzie stalo sie to tak uciazliwe że prawie sie nei da jezdzic. Z szarpaniem wyglada tak jak bym dopiero co prawko odebrał. Może mi ktoś podpowiedziec co moze byc nei tak bo jakoś mi sie nei usmiecha zaplacic 5 dych za samo sprawdzenei bledow . Dodam że na calkowice zimnym silniku trzyma idealnie obroty na rownych 1500 i nic sie nei dzieje. Szarpac zaczyna jak tylko sie troszke zagrzeje. Wszystko sie nasila jesli wlacze np. ogrzewanie tylnej szyby. Bylbym wdzieczny za rady. :)
Pozdrawiam Łukasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez yasko » 27 sty 2011, 10:29

Szukajka się zepsuła?
Zrób tester za 2zł (dioda + rezystor około 1 K oma) i odczytaj błędy.

1. Wyłączyć zapłon
2. styki GND i TEN połączyć kawałkiem przewodu (zmostkować)
3. pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy
4. przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika
5. po około 30 sekundach tester powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów...

Tak się błędy kasuje: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=107257&view=unread#unread.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez henddrix » 27 sty 2011, 10:35

Szukajki uzywalem i znalazlem ten sposób sprawdzenia bledow ale nie bede sie z tym bawic z prostej przyczyny nie mam szczescia do elektryki nawet wymiana zarowki prze zemnie konczy sie odcieciem pradu w calym domu wole juz dac to zrobic komus kto sie na tym zna :) Chodzilo mi o ogólne pomysly co to moze byc i jakie koszty naprawy moga byc bo z pensji stazysty nie bedzie za wesolo u mechanika. :P
Pozdrawiam Łukasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez krakusik mx-3 » 27 sty 2011, 11:15

to może być padający aparat zapłonowy a dokładnie moduł zapłonowy ale powinneś to sprawdzić tak jak wspomniał kolega Yasko – jeśli będzie to aparat powinno wymrugać błedy.

W katowicach jest bardzo dobry elektromechanik tadziol polecam mam nadziejie iż się nie obrazi ale podam tu jego nr. naprawia aparaty zapólnowe które mają fabryczny błąd tak iż już się nie psują daje gwarancje dożywotnią.

Tadziol 601 436 706

Powodzenia w naprawie.
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez yasko » 27 sty 2011, 11:19

Bez sprawdzenia błędów to trochę wróżenie z fusów.
Może masz w okolicy kolegę z forum, który pomoże. Sprawdzenie błędów to kilka minut.
No to wróżymy:
1. Poziom płynu w układzie chłodzenia – może jest zapowietrzony i czujnik wariuje
2. Przepływomierz – odepnij i zobacz czy pracuje lepiej czy bez zmian. Na mx-3.com jest instrukcja jak sprawdzić przepływomierz omomierzem.
3. Układ zapłonowy: moduł, cewka, palec, kopułka, przewody, świece (na zimnym silniku mieszanka jest bogata i łatwiej ja zapalić; zużyte przewody zapłonowe mogą mieć przebicie, podobnie jak moduł, który może wariować po rozgrzaniu)
4. Filtr paliwa
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 470 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez henddrix » 27 sty 2011, 11:22

Faktycznie paru z podobnym bolidem jest w okolicy jak ktoś bedzie chetny mi pomoc to ma u mnie flaszke :)
Pozdrawiam Łukasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez Ania_TM » 27 sty 2011, 13:47

Hmm, o ile się nie mylę... szarpanie i falujące obroty to temat rzeka :)

viewtopic.php?f=117&t=86233&hilit=faluj%C4%85+obroty

viewtopic.php?f=117&t=61377&hilit=faluj%C4%85+obroty

tematów jest sporo,ale trzeba poszukać drogi panie.

Po co nam kolejny temat o tym samym?
Ania_TM
 

Postprzez henddrix » 27 sty 2011, 14:03

Z tego co udalo mi sie znalesc za pomoca szukajki byly falujace obroty faktycznie ale przy silnikach 1.6 a mnie chodzi głownie o 1.8 badz objawy byly inne niz mam u siebie. Jesli byly faktycznie jakies watki to sory ale jestem strasznie poirytowany zachowaniem mojego auta i zalezy mi na szybkiej naprawie wkońcu co to za mazda co nei daje przyjemnosci z jazdy :D
Pozdrawiam Łukasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez Omek » 10 mar 2011, 16:56

może czujnik położenia przepustnicy Ci pada?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 10:44
Posty: 30
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16v 94' B6D-DOHC Precidia

Postprzez henddrix » 10 mar 2011, 23:37

Jak ino dostane wypłate to se to sprawdze na kompie bo mnie to tak irytuje że szkoda gadać ;/ Na dodatek wystarczy że wygaszę na chwile silnik i jest wszystko dobrze czasami to pomaga a czasami nie.
Pozdrawiam Łukasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez maris801801 » 11 mar 2011, 21:44

lepiej sam zrob diode za 3zl niz za 100 u mechaniora za jednorazowe sprawdzenie ;].
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez henddrix » 12 mar 2011, 00:14

Znajac moje szczescie pewnei cos bym zepsuł dlatego wole pozostawic to specjalistą :)
Pozdrawiam Łukasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez misiektg82 » 13 mar 2011, 13:59

ja miałem podobne objawy co i ty.stawiałbym na aparat zapłonowy.tylko u mnie sie aparat przestawił ominimalny kąt,ustawienie w odpowiedniej pozycji- pomogło papa
Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:04
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323