Problemy Z Odpalaniem cz.2

Postprzez bac90 » 15 wrz 2010, 17:37

Wiatm klubowiczow i forumowiczow.
Mam maly problem z autkiem otoz gdy zapalam na zimnym silniku to po chwilce krecenia odpala, wkreca sie na troszke powyzej 1tys obr i gasnie. Potem znowu tak pare razy i zapala. Na cieplym to trzeba troszke dluzej krecic ale zapala i trzyma wolne obr. Na chwile obecna dodam iz naraie mi to nie przeszkadza ale wiadomo ziam idzie:P Czy ktos zna przyczyne problemu ? Czasem strasznie smierdzi benzyna (stojac kolo auta lub w srodku podczas jazdy).

Silnik 1.6 8v benzyna BEZ GAZU!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 17:46
Posty: 84
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.

Postprzez Michel » 15 wrz 2010, 22:24

Możesz mieć gdzieś nieszczelność w przewodach, pompa paliwa pompuje i jakaś część paliwa wydostaje się na zewnątrz, dlatego też może problem z odpaleniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez bac90 » 16 wrz 2010, 10:40

Tez myslalem o tej nieszczelnosci i jesli mam na cos stawiac to raczej na uszczelki wtryskiwaczy, nie ciekawie juz wygladaja i mokro wokol nich. Czy mozna je gdzies dostac bo jak u mnie pytalem to znowu uslyszalem ze tylko w aso.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 17:46
Posty: 84
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.

Postprzez jaro23 » 16 wrz 2010, 14:05

ile masz w zbiorniku jak odpalasz?
uszczelka tak: wykręcasz stara i do sklepu niech dobiorą podobna.
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez bac90 » 17 wrz 2010, 22:29

a tego to ci w stanie nie jestem poweidziec. ale nigdy nie schodze ponizej ostatniej kreski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 17:46
Posty: 84
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.

Postprzez mysse » 18 wrz 2010, 01:37

komplet orginalnych uszczelek na wtryski kosztowal mnie 120 zl :P
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez dszywala » 22 wrz 2010, 08:18

Ja bym zaczął od wymiany filtra paliwa, odpowietrzeniu układu.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2008, 20:06
Posty: 19
Auto: 323F 92" 1.6

Postprzez bac90 » 22 wrz 2010, 13:59

Ja chyba zaczne od uszczelnienia. Od czegos trzeba zaczac, mysse jak masz to podaj mi wymiary uszczelek to zaczne szuakc bo len jestem i nie moge auta zostawic w garazu az znajde uszczelki:P W sklepie pytalem o uszczelki do wtryskow to uslyszalem ze Aso...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 17:46
Posty: 84
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.

Postprzez Michel » 24 wrz 2010, 21:05

Witajcie.

Natknąłem się dzisiaj na nietypowy problem. Próbując odpalić samochód po pracy zakręcił, odpalił, wskoczył na 2000 obrotów i zaraz zgasł. Za każdym razem moje próby odpalenia tak się kończyły. Po kilku próbach sprawdziłem błędy, dioda błysnęła raz i parę sekund przerwy, potem osiem krótkich, parę sekund przerwy i tak w kółko. Moim zdaniem 01 – zapłon, 08 – przepływomierz. Lecz jak by to był przepływomierz to by zapalił, lecz nierówno pracował. Paliwo dochodzi, filtry, świece nowe. Nie wiem co to może być. W trybie serwisowym odpalił na parę sekund i też zgasł.
Moja hipoteza to przerwany jakiś kabel od przepływki, gdy po odpinałem kable i wpiąłem s powrotem, odpaliła.
Problem w tym, że nie wiem co jest grane, boję się że kiedyś padnie po drodze.

Jak byście mieli jakieś pomysły, chętnie sprawdzę każdą ewentualność.

Wie może ktoś z Was jak sprawdzić przepływomierz, czy jest sprawny. Płytka w środku obraca się bez problemów.

Pozdrawiam i czekam na propozycje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez mysse » 25 wrz 2010, 01:46

powiem ci tak. mi jak padl przeplywomierz to tez zapalal i zaraz gasl, a nie chodzil nierowno...
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez gogo » 25 wrz 2010, 17:29

Przepływomierz powietrza
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Michel » 25 wrz 2010, 18:24

Z logicznego punktu widzenia to przepływomierz, ale jak go sprawdzić. Dzisiaj podłączałem miernik i wychodziły mi dziwne wartości. Ustawiłem miernik na 1M i 1000K omów i przy zamkniętej przepustnicy wynik 1.___, przy otwartej 0,000. Silnik dzisiaj chodził równo, bez problemów.
Możliwe, że przepływomierz zaczyna zdychać i raz na jakiś czas ostrzega mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez emilMZ » 26 wrz 2010, 17:05

jak chcesz to wieczorkiem moge Ci wrzucić parametry do mierzenia przepływki miedzy określonymi złączami.a objaw wskazuje typowo na przepływomierz
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Michel » 26 wrz 2010, 19:14

EmilMZ jak możesz to wrzuć, w książce mam mniej więcej opisane, ale trochę nie jasno. Może ktoś wie jak ustawić miernik uniwersalny, to mierzenia omów jest kilka opcji i nie wiem która jest właściwie. Zaraz po kupieniu wywaliłem instrukcję obsługi.
Nie wiem czy to ma związek, ale co jakiś czas resetuje mi się zegar, może to jednak jakiś problem z prądem, bo puki co samochód jeździ dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez piwo » 26 wrz 2010, 20:33

mozliwe ze na wtyczce nie kontaktuje ale to na pewno wina ze zla wartoscia jaka idzie do ecu amzdy z przeplywomierza.przeplywka to potencjometr ktory zmienia napiecie na styku 2O na wtyczce do ecu mazdy.wartosc napeicia zmienia sie od maks 5V do minimum 0v.wystarczy wziasc kluczyk w pozycje zaplon i palcem uginac klapke w przeplywce i mierzyc czy na 20 jest napiecie z zakresu 0-5v.na odpalonym silniku na 2O jest okolo 2,2V.a przy maksymalnym bucie okolo 0,5V.jesli jest nie tak napiecie to mzoe byc wtyczka na przeplywce,wytarta sciezka potencjometru w przeplywce, nieszczelny dolot co powoduje nie wychylanie sie kalpki,zaciela sie kalpka w przeplywce, przetarty kabel na drodze przeplywka ecu mazdy w kabinie samochodu,luzna wtyczka przy ecu mazdy.
pozdrawiam i mam andzieje ze sie rozumiemy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez emilMZ » 27 wrz 2010, 13:19

sorki ze teraz pisze ale mam notoryczny brak czasu zeby sie za to wziąść i napisać jeśli masz w książce opisane to tam jest dobrze napisane,te wartośći są naj najbardziej realne-wymontuj przepływke i musisz mierzyć pomiędzy stykami w złączu przepływomierza opisanymi w książce i porównać do tego co jest napisane.jeśli trzeba to moge to wrzucić jeśli potrzeba
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez YaRQ » 27 wrz 2010, 23:00

Witam,
u mnie na przy odpiętym przepływomierzu w ogóle nie chce zapalić, a jak się odepnie wtyczke już na odpalonym to zaczyna pracować nierówno i przy dodaniu gazu, nawet lekkim, gaśnie.. więc to wygląda na co innego raczej (?)
pomijając że mam inny problem, auto ciężko zapala na benzynie jak jest zimne i dusi się po dodaniu gazu :( (szczególnie gwałtownym), a na gazie jest ok...
pozdr.

acha, jak jeszcze nie masz tych wartości rezystencji przepływki to poszukam, bo widze że nikt nie wrzucił na razie.. jest 2 linijki niżej temat o przepływomierzu i tam tez dyskutujemy ;) nie wiem czy patrzyłeś
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Michel » 28 wrz 2010, 01:01

Znam wartości rezystancji, ale nie jestem pewien do tego jak to mierzyć, pierwszy pin to ten z lewej, czy z prawej. Na pewno wartości zmieniają się przy zmianie położenia klapki, więc coś tam działa. Problemy z odpaleniem miałem dopiero dwa razy, więc może to coś innego. Po odpięciu przepływki, objawy jak u Ciebie, ale teraz chodzi ładnie. Muszę po prostu któregoś dnia znowu to rozebrać i zbadać przewody od przepływki do ecu, bo raczej tam musi być problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez emilMZ » 4 paź 2010, 19:14

pierwszy pin to ten z lewej ;) a niewyrzuca innych błędów tylko przepływomierza?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez emilMZ » 4 paź 2010, 19:15

pierwszy pin to ten z lewej ;) a niewyrzuca innych błędów tylko przepływomierza?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323