Problemy Z Odpalaniem cz.2
Wiatm klubowiczow i forumowiczow.
Mam maly problem z autkiem otoz gdy zapalam na zimnym silniku to po chwilce krecenia odpala, wkreca sie na troszke powyzej 1tys obr i gasnie. Potem znowu tak pare razy i zapala. Na cieplym to trzeba troszke dluzej krecic ale zapala i trzyma wolne obr. Na chwile obecna dodam iz naraie mi to nie przeszkadza ale wiadomo ziam idzie:P Czy ktos zna przyczyne problemu ? Czasem strasznie smierdzi benzyna (stojac kolo auta lub w srodku podczas jazdy).
Silnik 1.6 8v benzyna BEZ GAZU!
Mam maly problem z autkiem otoz gdy zapalam na zimnym silniku to po chwilce krecenia odpala, wkreca sie na troszke powyzej 1tys obr i gasnie. Potem znowu tak pare razy i zapala. Na cieplym to trzeba troszke dluzej krecic ale zapala i trzyma wolne obr. Na chwile obecna dodam iz naraie mi to nie przeszkadza ale wiadomo ziam idzie:P Czy ktos zna przyczyne problemu ? Czasem strasznie smierdzi benzyna (stojac kolo auta lub w srodku podczas jazdy).
Silnik 1.6 8v benzyna BEZ GAZU!
- Od: 5 lut 2010, 17:46
- Posty: 84
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.
Możesz mieć gdzieś nieszczelność w przewodach, pompa paliwa pompuje i jakaś część paliwa wydostaje się na zewnątrz, dlatego też może problem z odpaleniem.
Tez myslalem o tej nieszczelnosci i jesli mam na cos stawiac to raczej na uszczelki wtryskiwaczy, nie ciekawie juz wygladaja i mokro wokol nich. Czy mozna je gdzies dostac bo jak u mnie pytalem to znowu uslyszalem ze tylko w aso.
- Od: 5 lut 2010, 17:46
- Posty: 84
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.
Ja chyba zaczne od uszczelnienia. Od czegos trzeba zaczac, mysse jak masz to podaj mi wymiary uszczelek to zaczne szuakc bo len jestem i nie moge auta zostawic w garazu az znajde uszczelki:P W sklepie pytalem o uszczelki do wtryskow to uslyszalem ze Aso...
- Od: 5 lut 2010, 17:46
- Posty: 84
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.
Witajcie.
Natknąłem się dzisiaj na nietypowy problem. Próbując odpalić samochód po pracy zakręcił, odpalił, wskoczył na 2000 obrotów i zaraz zgasł. Za każdym razem moje próby odpalenia tak się kończyły. Po kilku próbach sprawdziłem błędy, dioda błysnęła raz i parę sekund przerwy, potem osiem krótkich, parę sekund przerwy i tak w kółko. Moim zdaniem 01 – zapłon, 08 – przepływomierz. Lecz jak by to był przepływomierz to by zapalił, lecz nierówno pracował. Paliwo dochodzi, filtry, świece nowe. Nie wiem co to może być. W trybie serwisowym odpalił na parę sekund i też zgasł.
Moja hipoteza to przerwany jakiś kabel od przepływki, gdy po odpinałem kable i wpiąłem s powrotem, odpaliła.
Problem w tym, że nie wiem co jest grane, boję się że kiedyś padnie po drodze.
Jak byście mieli jakieś pomysły, chętnie sprawdzę każdą ewentualność.
Wie może ktoś z Was jak sprawdzić przepływomierz, czy jest sprawny. Płytka w środku obraca się bez problemów.
Pozdrawiam i czekam na propozycje.
Natknąłem się dzisiaj na nietypowy problem. Próbując odpalić samochód po pracy zakręcił, odpalił, wskoczył na 2000 obrotów i zaraz zgasł. Za każdym razem moje próby odpalenia tak się kończyły. Po kilku próbach sprawdziłem błędy, dioda błysnęła raz i parę sekund przerwy, potem osiem krótkich, parę sekund przerwy i tak w kółko. Moim zdaniem 01 – zapłon, 08 – przepływomierz. Lecz jak by to był przepływomierz to by zapalił, lecz nierówno pracował. Paliwo dochodzi, filtry, świece nowe. Nie wiem co to może być. W trybie serwisowym odpalił na parę sekund i też zgasł.
Moja hipoteza to przerwany jakiś kabel od przepływki, gdy po odpinałem kable i wpiąłem s powrotem, odpaliła.
Problem w tym, że nie wiem co jest grane, boję się że kiedyś padnie po drodze.
Jak byście mieli jakieś pomysły, chętnie sprawdzę każdą ewentualność.
Wie może ktoś z Was jak sprawdzić przepływomierz, czy jest sprawny. Płytka w środku obraca się bez problemów.
Pozdrawiam i czekam na propozycje.
Z logicznego punktu widzenia to przepływomierz, ale jak go sprawdzić. Dzisiaj podłączałem miernik i wychodziły mi dziwne wartości. Ustawiłem miernik na 1M i 1000K omów i przy zamkniętej przepustnicy wynik 1.___, przy otwartej 0,000. Silnik dzisiaj chodził równo, bez problemów.
Możliwe, że przepływomierz zaczyna zdychać i raz na jakiś czas ostrzega mnie.
Możliwe, że przepływomierz zaczyna zdychać i raz na jakiś czas ostrzega mnie.
jak chcesz to wieczorkiem moge Ci wrzucić parametry do mierzenia przepływki miedzy określonymi złączami.a objaw wskazuje typowo na przepływomierz
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
EmilMZ jak możesz to wrzuć, w książce mam mniej więcej opisane, ale trochę nie jasno. Może ktoś wie jak ustawić miernik uniwersalny, to mierzenia omów jest kilka opcji i nie wiem która jest właściwie. Zaraz po kupieniu wywaliłem instrukcję obsługi.
Nie wiem czy to ma związek, ale co jakiś czas resetuje mi się zegar, może to jednak jakiś problem z prądem, bo puki co samochód jeździ dobrze.
Nie wiem czy to ma związek, ale co jakiś czas resetuje mi się zegar, może to jednak jakiś problem z prądem, bo puki co samochód jeździ dobrze.
mozliwe ze na wtyczce nie kontaktuje ale to na pewno wina ze zla wartoscia jaka idzie do ecu amzdy z przeplywomierza.przeplywka to potencjometr ktory zmienia napiecie na styku 2O na wtyczce do ecu mazdy.wartosc napeicia zmienia sie od maks 5V do minimum 0v.wystarczy wziasc kluczyk w pozycje zaplon i palcem uginac klapke w przeplywce i mierzyc czy na 20 jest napiecie z zakresu 0-5v.na odpalonym silniku na 2O jest okolo 2,2V.a przy maksymalnym bucie okolo 0,5V.jesli jest nie tak napiecie to mzoe byc wtyczka na przeplywce,wytarta sciezka potencjometru w przeplywce, nieszczelny dolot co powoduje nie wychylanie sie kalpki,zaciela sie kalpka w przeplywce, przetarty kabel na drodze przeplywka ecu mazdy w kabinie samochodu,luzna wtyczka przy ecu mazdy.
pozdrawiam i mam andzieje ze sie rozumiemy.
pozdrawiam i mam andzieje ze sie rozumiemy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
sorki ze teraz pisze ale mam notoryczny brak czasu zeby sie za to wziąść i napisać jeśli masz w książce opisane to tam jest dobrze napisane,te wartośći są naj najbardziej realne-wymontuj przepływke i musisz mierzyć pomiędzy stykami w złączu przepływomierza opisanymi w książce i porównać do tego co jest napisane.jeśli trzeba to moge to wrzucić jeśli potrzeba
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
- Od: 21 wrz 2009, 17:17
- Posty: 106
- Skąd: Lubartów/Lublin
- Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V
Witam,
u mnie na przy odpiętym przepływomierzu w ogóle nie chce zapalić, a jak się odepnie wtyczke już na odpalonym to zaczyna pracować nierówno i przy dodaniu gazu, nawet lekkim, gaśnie.. więc to wygląda na co innego raczej (?)
pomijając że mam inny problem, auto ciężko zapala na benzynie jak jest zimne i dusi się po dodaniu gazu
(szczególnie gwałtownym), a na gazie jest ok...
pozdr.
acha, jak jeszcze nie masz tych wartości rezystencji przepływki to poszukam, bo widze że nikt nie wrzucił na razie.. jest 2 linijki niżej temat o przepływomierzu i tam tez dyskutujemy
nie wiem czy patrzyłeś
u mnie na przy odpiętym przepływomierzu w ogóle nie chce zapalić, a jak się odepnie wtyczke już na odpalonym to zaczyna pracować nierówno i przy dodaniu gazu, nawet lekkim, gaśnie.. więc to wygląda na co innego raczej (?)
pomijając że mam inny problem, auto ciężko zapala na benzynie jak jest zimne i dusi się po dodaniu gazu
pozdr.
acha, jak jeszcze nie masz tych wartości rezystencji przepływki to poszukam, bo widze że nikt nie wrzucił na razie.. jest 2 linijki niżej temat o przepływomierzu i tam tez dyskutujemy
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
Znam wartości rezystancji, ale nie jestem pewien do tego jak to mierzyć, pierwszy pin to ten z lewej, czy z prawej. Na pewno wartości zmieniają się przy zmianie położenia klapki, więc coś tam działa. Problemy z odpaleniem miałem dopiero dwa razy, więc może to coś innego. Po odpięciu przepływki, objawy jak u Ciebie, ale teraz chodzi ładnie. Muszę po prostu któregoś dnia znowu to rozebrać i zbadać przewody od przepływki do ecu, bo raczej tam musi być problem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości