Szarpanie, falujące obroty, brak mocy

Postprzez Czaki85 » 28 lip 2010, 18:59

Ok podłączyłem diodę z mostkiem tak jak powinno być, tylko dioda nie mrygała tylko kontrolka check engine :P
Wymrygało numer 46, ktoś wie co dokładnie oznacza? Niestety linki do numerów błędów wygasły, jedyne co doczytałem to cos związane z dolotem, ale z czym dokładnie?
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 13:05
Posty: 7
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 Precidia

Postprzez Siw-y » 28 lip 2010, 22:02

Czaki85 napisał(a):Wymrygało numer 46, ktoś wie co dokładnie oznacza?

Drugi Vris.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Czaki85 » 28 lip 2010, 22:39

Okej to przyjzyjmy się temu drugiemu VRISTowi, przy dodawaniu gazu nie rusza się, pierwszy niby pracuje. Zacząłem cos tam przy tym grzebać, blokowałem nawet oba VRISTY ale objawy są cały czas te same. Dziwi mnie tylko że na wstecznym wszystko gra :/


EDIT:

Zmieniłem cały dolot i wróciło wszystko do normy. Dolot miałem poklejony izolacja i nie wiem czy pękł przy wyciąganiu, czy właśnie w czasie jazdy zaczął sie rozchodzic i łapać lewego powietrza (najbardziej prawdopodobne) lub przepływka walneła.
No nic dzieki za pomoc i walcze z tym drugim vris'tem <glupek2>
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 13:05
Posty: 7
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6 Precidia

Postprzez Inessa » 29 lip 2010, 21:06

Witam,

od jakiegoś czasu zauważyłam spadek mocy podczas przyspieszania :( :(
na początku czerwca wymieniono w Madzie przewody i świece (miałam problem z odpalaniem samochodu podczas "mokrej" pogody). Przez paru tygodni wszystko było OK, ale po jednym z tankowań samochód stracił moc podczas przyśpieszania. Wcześniej wystarczyło delikatnie docisnąć pedał gazu i się przyśpieszało może i stopniowo (jak to przy automacie), ale w miarę szybko. Teraz się wlecze jak staruszka :( :( i nie wiem o co chodzi..
W zeszłym tygodniu została wymieniona kopułka i palec rozdzielacza, ale nadal nic się nie zmieniło.
Przed tymi naprawami obserwowałam czasami szarpnięcia na niskich biegach – jak wjechałam na nierówną powierzchnie lub po hamowaniu próbowałam dodać gazu, to samochód jak by się "zacinał", strzałka obrotów skakała w górę, a potem było kopnięcie i samochód jakby się wyrywał do przodu(jak by coś wcześniej przytkało). Teraz takie objawy czasami się pojawiają na wyższych biegach...Przepraszam za taki amatorski opis, ale nie wiem jak to wszystko lepiej ująć ...
Wg sugestii moich znajomych może być mały poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów (lub olej jest do wymiany) albo filtr paliwa się przytkał, lub złe został ustawiony zapłon...

Czy ktoś może miał podobne objawy w swoim aucie lub na podstawie w/w opisu jest w stanie zdiagnozować chociaż wstępnie co mam sprawdzić i naprawić?

Będę wdzięczna za pomoc, bo jazda w takich warunkach to żadna przyjemność <glupek2> <glupek2> nie mogę dalej jeździć jak emerytka <płacze> <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 17:56
Posty: 17
Skąd: Warszawa

Postprzez kubik » 30 lip 2010, 09:24

Z własnych doświadczeń, choć jest ich niewiele moge stawiać na:
Brudny przepływomierz, brudny silnik krokowy w przepustnicy, nieszczelny układ dolotowy od filtra do przepustnicy. Ewentualnie kable WN jak kupiłas np. Firmy Janmor to od nowości moga byc wadliwe. Tyle z mojej strony ;)
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Inessa » 2 sie 2010, 22:39

Dzięki Kubik :)

wezmę to pod uwagę i poproszę o sprawdzenie w warsztacie. Poproszę też o wymianę filtrów paliwa i powietrza. Coś się tam "dławiło" wcześniej podczas dodawania gazu na jedynce, teraz chyba przytkało się gdzieś dalej.
Ostatnio samodzielnie wlałam płyn :
http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... CW&lang=pl

ani nie pomogło, ani nie zaszkodziło :)

Kable nie wiem jakiej firmy (muszę sprawdzić ), bo to mechanik kupował w hurtowni, pamiętam tylko że jest na nich napis "made in Japan" :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 17:56
Posty: 17
Skąd: Warszawa

Postprzez fazzi » 3 sie 2010, 22:52

Skoro piszesz, że zdarzyło się to po tankowaniu, to obstawiałbym następujące rzeczy:
1. Beznadziejne paliwo. Rzadko, ale się zdarza...
2. Przytkany któryś z filtrów paliwa. Możliwe zwłaszcza jeśli tankowałeś przy prawie pustym baku.Pamiętaj, że filtry są 2. Jeden na smoku w baku i drugi już na przewodzie.
Oczywiście możliwości są też inne ale rzadko się zdarza taki zbieg przypadków więc najpierw sprawdziłbym to.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Inessa » 4 sie 2010, 16:10

Mam nadzieje, że to tylko takie blachę przyczyny jak opisujecie. Zrobię wymianę wszystkich możliwych filtrów nawet profilaktycznie. Samochód ma 18lat i pewnie trochę brudów tam się uzbierało :] .
Tankowałam na palącej się kontrolce, ale aż tak dużo na niej nie przejechałam, czasami potrafiłam dłuższy odcinek jechać na stacje. Możliwe, że paliwo było beznadziejne, chociaż wcześniej na tej samej stacji to się nie zdarzało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 17:56
Posty: 17
Skąd: Warszawa

Postprzez Inessa » 4 sie 2010, 23:27

Dziś sprawdziłam firmę producenta kabli WN ... są to przewody – "SEIWA" _Made in Japan . Nie mam informacji o jakości tych przewodów. Podobnie najlepsze to NGK <co?> <co?> <co?>
Kolega natomiast coś tam pozmieniał w podłączeniach przewodów, bo podobnie bardzo naciągnięte były. Sprawdzę w trasie czy coś się zmieniło podczas przyspieszania. Po wczorajszym deszczu dziś rano na chłodnym silniku Madzia znów mi się "dławiła i klekotała.." , potem już było ok.

Wracając do spadku mocy na forum znalazłam podobny temat:

viewtopic.php?f=119&t=8943&start=40

i tutaj cytuje : "przyczyną braku mocy na niskich obrotach-UWAGA....było przeskoczenie paska rozrządu." Hmmm .. warto też sprawdzić <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 17:56
Posty: 17
Skąd: Warszawa

Postprzez bodziomesanio » 5 sie 2010, 06:55

Inessa napisał(a):Dziś sprawdziłam firmę producenta kabli WN ... są to przewody – "SEIWA" _Made in Japan . Nie mam informacji o jakości tych przewodów. Podobnie najlepsze to NGK <co?> <co?> <co?>

Kable NGK są najlepsze, ale WN też są z "górnej" półki :)
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 19:47
Posty: 5

Postprzez kubik » 5 sie 2010, 07:03

WN ?? Co to wogole za nazwa kabli?? Chyba ''Wysokiego Napięcia'' miales na mysli
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Inessa » 10 sie 2010, 10:41

i jak? nikt nie wie co to za kable (Wysokiego Napięcia ) firmy "SEIWA" ??? bo szukałam opinie w Internecie i zdania są podzielone- jedni chwalą, inni mówią że szajs <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 17:56
Posty: 17
Skąd: Warszawa

Postprzez Inessa » 26 sie 2010, 09:51

Inessa napisał(a):Witam,

od jakiegoś czasu zauważyłam spadek mocy podczas przyspieszania :( :(


wracając do tematu... wg opinii mechanika z warsztatu, który się przejechał samochodem, nie załączają się prawidłowo biegi w skrzyni (mam automat). Więc umówiłam się do jakiegoś "magika" od automatów na wymianę oleju i test komputerowy.
Dodatkowo podkręcili w Mazdzie obroty (naciągnęli linkę, bo była luźna) i trochę lepiej rusza, ale przyśpieszenie nadal do niczego <nie> .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 17:56
Posty: 17
Skąd: Warszawa

Postprzez rasta91oskar » 26 wrz 2010, 00:51

Witam! mam problem ze swoja mazda co raz czesciej zdarza mi sie szarpanie tzn. np przed zakretem redukuje z 3 na 2 wciskam pedał gazdu a mazda stoi(a obroty sie utrzymuja tak jakbym jechał ) gdy puszcze i ponownie go wcisne jest szarpniecie to samo mam w trasie jade sobie na 5 i nagle odcina mi moc i pochwili jest znowu to szarpniecie co moze byc przyczyna? prosze o szybko pomoc.
PS.
bylem u elektryka i przeczyscił mi przepustnice ale nadal madzia nie ma mocy:(
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 00:34
Posty: 7

Postprzez maris801801 » 26 wrz 2010, 10:04

moze zbyt duze dawki i sie dusi? Zobacz co pokazuje komputer. Moze cos podpowie.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rasta91oskar » 27 wrz 2010, 00:07

no dzieki tez to brałem pod uwage. Ale tu gdzie mieszkam byłem na jednym badaniu pod komputerem i nic nie wykazało bo nie maja typowego programu do japonczykow a w serwisie bosch'a kazali czekac 2tyg:(
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 00:34
Posty: 7

Postprzez maris801801 » 27 wrz 2010, 12:22

Skoro nie mieli idealnego programudo auta to wydaje mi sie ze pewnie wszystkich opcji usterek komp nie widzial, ale mozna taki tester zrobic samemu ;) Ja osobiscie takowy zrobilem i wiem wszystko co sie dzieje za 0zl :) a zrobienie tego to max max 5zl :) Wtedy jak cos bd mial nie tak od razu patrzysz i wiesz :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rasta91oskar » 27 wrz 2010, 15:54

a mozesz powiedziec jak to zrobic?
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 00:34
Posty: 7

Postprzez maris801801 » 27 wrz 2010, 22:57

Przyrządy do testowania

Elementy potrzebne do czujnika: dioda LED (zwyklad mopze byc niebieska, rezystor 1000 Ohm (czyli 1kOhm- kupisz w elektronicznym).
Schemat testera:– czyli jak to ma wygladac
(podlaczenie do kostki diagnostic pod maska DO WEJSCIA FEN)Kabel-dioda-rezystor-kabel(podlaczenie do kostki o wtyku nazwy +B. Teraz dioda z jednej str jak kupisz bd widzial ze ma takia scieta glowke (od jakiesj strony kabelka) wtedy podlaczasz to do kabla ktory ma isc w strone FEN :)

FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rasta91oskar » 28 wrz 2010, 00:26

O w morde ale az tak to chyba sie nie znam:/
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 00:34
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323