Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Pyton162 » 21 wrz 2010, 13:00

orzech to lepiej kup honde , 1.5 90 koni , wymien kompletny wydech , dolot czyli koszt maks 1 tys i masz 15km na plus, sprawdzone na wielu hamowniach , potem kolektor dolotowy od 1.6 i gora silnika od 1.6 , skrzynia od 1.3 z lekkim zamachem i bedziesz bardzo zadowolony z silnika 1.5 a i spalanie bedzie fajne :D
Pyton162
 

Postprzez jackkpl » 21 wrz 2010, 13:05

brii napisał(a):Zgadzam się, że w N/A 10% to duuuużo, ale w skali bezwzględnej patrząc na włożony wysiłek do efektu to jest to sztuka dla sztuki ;)


Dlatego ja w koncu zmadrzalem i dmuchnalem padake ;). N/A tak jak mowisz bylo dla sztuki, zeby sie nauczyc i zobaczyc, ile w tym co pisza jest prawdy. Aczkolwiek rozsadne modyfikacje N/A tez daja duzo frajdy. Tylko trzeba miec juz budzet odpowiedni,albo czesci z drugiej reki (uzywane walki, kolektory, strojenie we wlasnym zakresie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 21 wrz 2010, 13:35

orzech55 napisał(a):Jacku Ty robiłeś coś z głowica u siebie ? Znalazłem jakiś temat napisany przez Ciebie ze dwa lata temu i coś tam poruszałeś wątek przerabiania głowicy ale żadnych konkretów nie ma...

Kupiłem głowicę od Piciu. On coś z nią rzeźbił. Gdzieś na forum jest chyba jeszcze opis jego modyfikacji. Aczkolwiek nie odczułem jakiejkolwiek różnicy po załeżeniu jego głowicy.
Za to napewno odczułem, że użył chyba bardzo kiepskiej jakości uszczelek. Wysrały mi się już obydwa uszczelniacze wałków rozrządu (najpierw jeden zaczął puszczać, potem drugi wypadł całkiem ze swojego miejsca :| ) a teraz widzę że chyba uszczelniacze zaworów już wogóle nie trzymają bo po puszczeniu gazu na wysokich obrotach pojawai się szara chmura dymu z wydechu :( . Przewertowałem kupe artyklułów w internecie i wszędzie piszą, że to typowy objaw zużytych uszczelniaczy, ewentualnie prowadnic zaworowych. A mają przejechane niby nie więcej niż 20tys. km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 21 wrz 2010, 19:27

Pyton162
Dzięki za rady ale e-vtec to nie dla mnie. Ogólnie civic to nie dla mnie... Jak już to CRX albo prela || albo |||

Ogólnie to planuje wałki od Świątka więc wznios to sobie zażyczę jaki chce . Zawory to raczej będę dobierał od czegoś albo dorabiał. Szlif talerza od strony trzonka to chyba nie jest dobry pomysł bo można kąty po...psuć i wielkość przylgni... Tak myślę żeby zrobić porting tak jak mówisz dorobić większe zawory o 1-2mm na jeden kąt (wydech 45 ssący 30 stopni i wypukły wydechowy ssący wklęsły). Gniazda tak samo rozwiercić i wyszlifować na jeden kąt. Do tego wyosiowanie wałków i (nie wiem czy Mr.Świątek to robi) dorobienie regulowanych kółek rozrządu. Chce jak najwięcej wycisnąć z tej głowicy z planami wystawienia tego samochodu na 1/4. Jakieś pomysły czy modyfikacje mojej listy?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez hopek » 21 wrz 2010, 19:42

Ogólnie to załóz swoj temat :P bo ten jest Jacka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Orzech » 21 wrz 2010, 19:51

:P
W swoim nowym temacie miałbym takie same czepialskie posty jak jacek w swoim temacie z przed dwóch lat :P

<czytaj>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=305&t=52736&p=904166&hilit=tuning+g%C5%82owicy#p904166

Posty typu "to ci nic nie da" i z podtekstem "daj se spokój nic nie wiesz, my jesteśmy zajebiści"...
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez piwo » 21 wrz 2010, 19:58

nie czepialskei tylko wszystko co bylo mowionbe sie sprawdzilo.wszystko w tym linku co dales sie zgadza poza zdaniem fiva ze moc nie bierze sie zpowietrza.moim zdaniem sie bierze :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 22 wrz 2010, 20:18

No ewidentnie mam do wymiany uszczelniacze.
W tej chwili po przekroczeniu 7000 jak puszcze gaz to w tylnym lusterku nic nie widzę spoza obłoków szarego dymu :(
Znalazłem na sieci jeszcze jeden "domowy sposób" jak sprawdzić czy to pierścienie puszczają czy uszczelniacze: po ostrym pałowaniu zatrzymać się, otworzyć maskę, odkręcic korek oleju i wyjąc bagnet. Jeśli z otworu wlewu oleju wydobywa się dym – to uszczelniacze walnięte, jeśli z otworu na bagnet to znaczy że pierścienie. Zrobiłem tak i faktycznie spod korka wlewu oleju unosił się dymek, natomiast z otworu na bagnet nic. Trochę mnie to uspokoiło bo chyba załamałbym się jakby po tak małym przebiegu padły pierścienie Hastingsa.
Teraz musimy tylko z Markiem przećwiczyć metodę wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez soul » 22 wrz 2010, 20:31

dziwna metoda, przeciez skrzynia korbowa i glowica sa połaczone swobodnie kanalami, odma przewietrza caly silnik. Moim zdaniem z korka leca normalne gazy "blow by" z przedmuchow na cylindrach. Moze sie nie znam ale jak przez uszczelniacze mogą uciekac gazy ?. Skoro juz o metadach mowa to ja z kolei slyszalem ze dymienie po odpuszczeniu gazu z wysokich obrotow to pierscienie poniewaz podcisnienie zasysa niezgarniety olej ze scianek. Uszczelnaicze to chyba rano by dymily jak przez noc olej po nich scieka do komory spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Jacek176 » 22 wrz 2010, 20:44

No nie wiem. Wpisałem w google "dymi po puszczeniu gazu" i WSZĘDZIE było napisane, że dymienie po puszczeniu gazu to wina uszczelniaczy, ewentualnie prowadnic. Wszedzie też piszą, że gdyby to była wina pierścieni to kopciłby cały czas, a zwłaszcza przy wciskaniu gazu do podłogi albo właśnie rano po odpaleniu.
A co do odmy to są przecież dwie: jedna odpowietrza głowice a druga blok. W takim razie jak połączona jest głowica z blokiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez soul » 22 wrz 2010, 20:52

odma jest jedna, rurki są dwie, jedna jest podłączona z glowicy do dolotu przed przepustnicą – doprowadza swieze powietrze, druga jest podlaczona z glowicy do dolotu za przepustnica , gdzie panuje duze podcisnienie i dzieki temu wysysa opary z silnika. Dmuchnnij sobie na zgaszonym silniku w otwor po bagnecie, a poczujesz te powietrze na wyjakimkolwiek wyjsciu z glowicy, czy to przez korek czy przed ktoras rurke od odmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Jacek176 » 23 wrz 2010, 18:06

OK, może i masz rację. Sprawdzę przy okazji.
Ale nawet jeśli jest swobodne połączenie pomiędzy głowicą a blokiem to dym raczej ma tendencję to "lecenia" w górę a nie w dół. Także gdyby to pierścienie puszczały to dym byłby i na dole i na górze a jak uszczelniacze to tylko na górze. I w sumie tak było napisane w tym opisie który znalazłem, teraz sprawdziłem jeszcze raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez hopek » 23 wrz 2010, 19:15

Uszczelniacze nie przepuszczają dymu tylko są po to aby olej sie nie lał na zawory...Jesli tamtędy uciekałby dym to masz prowadnice wydechowe wyje..ne. ale moim zdaniem pierscionki papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Jacek176 » 23 wrz 2010, 19:34

Tylko ciekawe dlaczego WSZĘDZIE (poza forum mazdaspeed.pl ;) ) piszą, że to typowy objaw walniętych uszczelniaczy, ewentualnie prowadnic a padnięte pierścionki dają zupełnie inne efekty? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez hopek » 23 wrz 2010, 19:38

Uszczelniacze nie sa drogie :) wymień i zobaczysz czy coś dało :) ps a ile oliwy pije mazda teraz ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Jacek176 » 23 wrz 2010, 19:49

No odkad zaczęła kopcić to sporo ale w sumie to nie obliczałem ile bo to w sumie z miesiąc temu się stało.
A jest jakiś sposób na sprawdzenie czy prowadnice są OK czy nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez soul » 23 wrz 2010, 21:18

hopek ma racje, znajac podstawową strukture budowy silnika, jakim cudem gazu z przedmuchow mają uciekac przez uszczelniacze? . Przeciez zawory podczas zaplonu mieszanki są (powinny byc) zamkniete. No ale trzeba rozebrac silnik i zobaczyc. Ja tez obstawiam pierscienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez KoKo » 23 wrz 2010, 23:21

E tam, dobrze że jest dym, bo w czymś muszą zostać rywale na 1/4 na zlocie :D
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez hopek » 24 wrz 2010, 01:24

Chociaż z drugiej strony, jakby prowadnice i gumki były wybite to podczas wydechu mogłoby cisnąć spaliny tamtędy. Ale patrząc na to z trzeciej strony :D przy tak wybitych uszczelniaczach i prowadnicach miałbys stuki i rano niebiesko po odpale :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez marmarek » 24 wrz 2010, 07:48

ja stawiam na uszczelniacze tymbardziej ze tyle co byla glowica zmieniona

biedzie w tym aucie ITB ? skoro juz tyle w tym aucie namodzone a moze bylaby to pierwsza mazda z itb tutaj?
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy