Mazda 323F BG BP '93
orzech to lepiej kup honde , 1.5 90 koni , wymien kompletny wydech , dolot czyli koszt maks 1 tys i masz 15km na plus, sprawdzone na wielu hamowniach , potem kolektor dolotowy od 1.6 i gora silnika od 1.6 , skrzynia od 1.3 z lekkim zamachem i bedziesz bardzo zadowolony z silnika 1.5 a i spalanie bedzie fajne 
-
Pyton162
brii napisał(a):Zgadzam się, że w N/A 10% to duuuużo, ale w skali bezwzględnej patrząc na włożony wysiłek do efektu to jest to sztuka dla sztuki
Dlatego ja w koncu zmadrzalem i dmuchnalem padake
orzech55 napisał(a):Jacku Ty robiłeś coś z głowica u siebie ? Znalazłem jakiś temat napisany przez Ciebie ze dwa lata temu i coś tam poruszałeś wątek przerabiania głowicy ale żadnych konkretów nie ma...
Kupiłem głowicę od Piciu. On coś z nią rzeźbił. Gdzieś na forum jest chyba jeszcze opis jego modyfikacji. Aczkolwiek nie odczułem jakiejkolwiek różnicy po załeżeniu jego głowicy.
Za to napewno odczułem, że użył chyba bardzo kiepskiej jakości uszczelek. Wysrały mi się już obydwa uszczelniacze wałków rozrządu (najpierw jeden zaczął puszczać, potem drugi wypadł całkiem ze swojego miejsca
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Pyton162
Dzięki za rady ale e-vtec to nie dla mnie. Ogólnie civic to nie dla mnie... Jak już to CRX albo prela || albo |||
Ogólnie to planuje wałki od Świątka więc wznios to sobie zażyczę jaki chce . Zawory to raczej będę dobierał od czegoś albo dorabiał. Szlif talerza od strony trzonka to chyba nie jest dobry pomysł bo można kąty po...psuć i wielkość przylgni... Tak myślę żeby zrobić porting tak jak mówisz dorobić większe zawory o 1-2mm na jeden kąt (wydech 45 ssący 30 stopni i wypukły wydechowy ssący wklęsły). Gniazda tak samo rozwiercić i wyszlifować na jeden kąt. Do tego wyosiowanie wałków i (nie wiem czy Mr.Świątek to robi) dorobienie regulowanych kółek rozrządu. Chce jak najwięcej wycisnąć z tej głowicy z planami wystawienia tego samochodu na 1/4. Jakieś pomysły czy modyfikacje mojej listy?
Dzięki za rady ale e-vtec to nie dla mnie. Ogólnie civic to nie dla mnie... Jak już to CRX albo prela || albo |||
Ogólnie to planuje wałki od Świątka więc wznios to sobie zażyczę jaki chce . Zawory to raczej będę dobierał od czegoś albo dorabiał. Szlif talerza od strony trzonka to chyba nie jest dobry pomysł bo można kąty po...psuć i wielkość przylgni... Tak myślę żeby zrobić porting tak jak mówisz dorobić większe zawory o 1-2mm na jeden kąt (wydech 45 ssący 30 stopni i wypukły wydechowy ssący wklęsły). Gniazda tak samo rozwiercić i wyszlifować na jeden kąt. Do tego wyosiowanie wałków i (nie wiem czy Mr.Świątek to robi) dorobienie regulowanych kółek rozrządu. Chce jak najwięcej wycisnąć z tej głowicy z planami wystawienia tego samochodu na 1/4. Jakieś pomysły czy modyfikacje mojej listy?
- Od: 24 paź 2009, 15:05
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r
W swoim nowym temacie miałbym takie same czepialskie posty jak jacek w swoim temacie z przed dwóch lat

Posty typu "to ci nic nie da" i z podtekstem "daj se spokój nic nie wiesz, my jesteśmy zajebiści"...
- Od: 24 paź 2009, 15:05
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r
nie czepialskei tylko wszystko co bylo mowionbe sie sprawdzilo.wszystko w tym linku co dales sie zgadza poza zdaniem fiva ze moc nie bierze sie zpowietrza.moim zdaniem sie bierze 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
No ewidentnie mam do wymiany uszczelniacze.
W tej chwili po przekroczeniu 7000 jak puszcze gaz to w tylnym lusterku nic nie widzę spoza obłoków szarego dymu
Znalazłem na sieci jeszcze jeden "domowy sposób" jak sprawdzić czy to pierścienie puszczają czy uszczelniacze: po ostrym pałowaniu zatrzymać się, otworzyć maskę, odkręcic korek oleju i wyjąc bagnet. Jeśli z otworu wlewu oleju wydobywa się dym – to uszczelniacze walnięte, jeśli z otworu na bagnet to znaczy że pierścienie. Zrobiłem tak i faktycznie spod korka wlewu oleju unosił się dymek, natomiast z otworu na bagnet nic. Trochę mnie to uspokoiło bo chyba załamałbym się jakby po tak małym przebiegu padły pierścienie Hastingsa.
Teraz musimy tylko z Markiem przećwiczyć metodę wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy
W tej chwili po przekroczeniu 7000 jak puszcze gaz to w tylnym lusterku nic nie widzę spoza obłoków szarego dymu
Znalazłem na sieci jeszcze jeden "domowy sposób" jak sprawdzić czy to pierścienie puszczają czy uszczelniacze: po ostrym pałowaniu zatrzymać się, otworzyć maskę, odkręcic korek oleju i wyjąc bagnet. Jeśli z otworu wlewu oleju wydobywa się dym – to uszczelniacze walnięte, jeśli z otworu na bagnet to znaczy że pierścienie. Zrobiłem tak i faktycznie spod korka wlewu oleju unosił się dymek, natomiast z otworu na bagnet nic. Trochę mnie to uspokoiło bo chyba załamałbym się jakby po tak małym przebiegu padły pierścienie Hastingsa.
Teraz musimy tylko z Markiem przećwiczyć metodę wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
dziwna metoda, przeciez skrzynia korbowa i glowica sa połaczone swobodnie kanalami, odma przewietrza caly silnik. Moim zdaniem z korka leca normalne gazy "blow by" z przedmuchow na cylindrach. Moze sie nie znam ale jak przez uszczelniacze mogą uciekac gazy ?. Skoro juz o metadach mowa to ja z kolei slyszalem ze dymienie po odpuszczeniu gazu z wysokich obrotow to pierscienie poniewaz podcisnienie zasysa niezgarniety olej ze scianek. Uszczelnaicze to chyba rano by dymily jak przez noc olej po nich scieka do komory spalania.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
No nie wiem. Wpisałem w google "dymi po puszczeniu gazu" i WSZĘDZIE było napisane, że dymienie po puszczeniu gazu to wina uszczelniaczy, ewentualnie prowadnic. Wszedzie też piszą, że gdyby to była wina pierścieni to kopciłby cały czas, a zwłaszcza przy wciskaniu gazu do podłogi albo właśnie rano po odpaleniu.
A co do odmy to są przecież dwie: jedna odpowietrza głowice a druga blok. W takim razie jak połączona jest głowica z blokiem?
A co do odmy to są przecież dwie: jedna odpowietrza głowice a druga blok. W takim razie jak połączona jest głowica z blokiem?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
odma jest jedna, rurki są dwie, jedna jest podłączona z glowicy do dolotu przed przepustnicą – doprowadza swieze powietrze, druga jest podlaczona z glowicy do dolotu za przepustnica , gdzie panuje duze podcisnienie i dzieki temu wysysa opary z silnika. Dmuchnnij sobie na zgaszonym silniku w otwor po bagnecie, a poczujesz te powietrze na wyjakimkolwiek wyjsciu z glowicy, czy to przez korek czy przed ktoras rurke od odmy.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
OK, może i masz rację. Sprawdzę przy okazji.
Ale nawet jeśli jest swobodne połączenie pomiędzy głowicą a blokiem to dym raczej ma tendencję to "lecenia" w górę a nie w dół. Także gdyby to pierścienie puszczały to dym byłby i na dole i na górze a jak uszczelniacze to tylko na górze. I w sumie tak było napisane w tym opisie który znalazłem, teraz sprawdziłem jeszcze raz.
Ale nawet jeśli jest swobodne połączenie pomiędzy głowicą a blokiem to dym raczej ma tendencję to "lecenia" w górę a nie w dół. Także gdyby to pierścienie puszczały to dym byłby i na dole i na górze a jak uszczelniacze to tylko na górze. I w sumie tak było napisane w tym opisie który znalazłem, teraz sprawdziłem jeszcze raz.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Tylko ciekawe dlaczego WSZĘDZIE (poza forum mazdaspeed.pl
) piszą, że to typowy objaw walniętych uszczelniaczy, ewentualnie prowadnic a padnięte pierścionki dają zupełnie inne efekty? 
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
No odkad zaczęła kopcić to sporo ale w sumie to nie obliczałem ile bo to w sumie z miesiąc temu się stało.
A jest jakiś sposób na sprawdzenie czy prowadnice są OK czy nie?
A jest jakiś sposób na sprawdzenie czy prowadnice są OK czy nie?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
hopek ma racje, znajac podstawową strukture budowy silnika, jakim cudem gazu z przedmuchow mają uciekac przez uszczelniacze? . Przeciez zawory podczas zaplonu mieszanki są (powinny byc) zamkniete. No ale trzeba rozebrac silnik i zobaczyc. Ja tez obstawiam pierscienie.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Chociaż z drugiej strony, jakby prowadnice i gumki były wybite to podczas wydechu mogłoby cisnąć spaliny tamtędy. Ale patrząc na to z trzeciej strony
przy tak wybitych uszczelniaczach i prowadnicach miałbys stuki i rano niebiesko po odpale 
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości