Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez lukkil » 18 wrz 2010, 17:57

1. podłaczasz diode i mostkujesz piny wg schametu
2. przekrecasz kluczyk na zapłon (powinna się zapalić dioda która zaraz zgaśnie – jest to znak że wszystko dobrze podłaczyłeś)
3. po tym mrugnięciu z pkt 2 obserwujesz dalej diodę bo będą leciały błędy (o ile oczywiście masz) – długi błysk to dziesiątki a krótkie to jedności. Zasada tu jest taka że błedy będą leciały w kółko – czyli np 10 11 12 (koniec) 10 11 12 itd

nie jest to takie trudne, naprawdę. Opis błedów masz wyzej.

pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez invi » 19 wrz 2010, 21:38

Hej nagrałem dzisiaj rano filmik z błędami mojego Xedosa. Pomożecie mi odszyfrować te błędy bo ja nie wiem czy dobrze je odczytuję. Dzięki.

Filmik:

Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez lukkil » 19 wrz 2010, 23:31

16, 17, 24, 41
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez invi » 19 wrz 2010, 23:34

Dzięki wielkie. Czyli co obie sondy do wymiany czy może samochód łapie lewe powietrze albo też coś mogło się odpiąć przy kostce z lambdami? Jeżeli chodzi o te błędy z filmiku to już chyba wyłapuję te błędy. Zmyliły mnie te 3 pierwsze błyski bo spodziewałem się jednego. Czy ten 2 i 3 błysk to jakieś oznaczenie silnika czy coś? Bo gdzieś o tym czytałem.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez lukkil » 19 wrz 2010, 23:40

invi napisał(a):Dzięki wielkie. Czyli co obie sondy do wymiany?

na to wygląda :/
16 to chyba czujnik EGR – sprawdz wtyczke lub go przeczyśc choc wydaje mi się ze jak wymienisz sondy to po resecie kompa zniknie i ten bład
no i cos z VRIS'em od strony rozrządu
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez invi » 20 wrz 2010, 00:13

A powiedz mi jeszcze jedno. Bo LPG mam w tym aucie od lutego i zrobiłem ponad 13000 km na nim do tej pory. Czy te sondy mogły paść od LPG po tak krótkim czasie? Czy po prostu same z siebie mogły paść? Żeby właśnie nie było, że po jakimś czasie znowu mi padną :/ Ah zawsze coś..
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez Tubi » 20 wrz 2010, 07:57

Zanim wymienisz sondy sprawdz przewody od sond ,przy lpg powinny iść przez emulator , mówie na własnym przykładzie ,że tu może być problem.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez invi » 20 wrz 2010, 08:11

Dzięki za radę, a powiedzcie czy z tym w sumie jechać do gaziarza czy zwykłego mechanika? A jeszcze jedno, bo tam pokazuje błąd EGR – 16. Wyżej doradzono mi przeczyszczenie tego zaworu. Czyli co sprawdzić te sondy i przeczyścić EGR. Zauważyłem jeszcze jeden szczegół, który może coś podpowie. Jak pojeżdżę trochę dłużej na wysokich obrotach powiedzmy nawet te kilkanaście kilometrów tak go trochę popędzić powiedzmy w obrotach 3,5-4,5 to jak się potem zatrzymam na zapalonym silniku czuje (chyba) z nawiewów jakiś nieprzyjemny zapach przypominający lekko siarkę. Nie miałem tak wcześniej. Może to też być spowodowane przez spaliny albo coś? Ktoś miał coś takiego?

Znalazłem podobny temat: viewtopic.php?t=17100 . Kurcze to może być też akumulator, a cholera wymieniałem go w lipcu na nowy Centry i ostatnio widziałem tam jakiś płyn od góry [może to woda bo chyba nie czułem tam, żeby coś śmierdziało]. Za dużo tego do ogarnięcia :/
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez jedrzej07 » 20 wrz 2010, 14:35

mi wywalalo bledy egr i sond i posprawdzalem dokladnie podcisnienia, bylo zle podlaczone,
podlaczylem tak jak trzeba, zresetowalem kompa i spokoj do dzis od kilku miesiecy
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez invi » 20 wrz 2010, 17:52

1,5 miecha temu miałem robiony alternator czy jest jakaś możliwość, że podczas wyjmowania/wkładania go mogli coś spieprzyć przy sondach?
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez piotrwaf » 20 wrz 2010, 18:05

Kolego ja też mam 3 piny i nie wydaje mi się żeby coś było w tym grzebane.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 16:42
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Auto: Xedos 6 2.0 V6 automat

Postprzez Vince » 24 wrz 2010, 11:31

Odświeżam temat, bo błąd znowu się pojawił. Nie wiem czy to ten sam co poprzednio, ale mam tym razem nagranie lepszej jakości:
http://vimeo.com/15203091
Auto pali 14l/100km w mieście i ogólnie jest dosyć przymulone.
steven napisał(a):a może mryga 4 znakowcami ;> ??

Wygląda na to, że tak. Jak dla mnie ten kod to DDKDD (D-długi sygnał, K-krótki sygnał), czyli 0100 (przepływomierz).
Dla sprawdzenia zrobiłem jeszcze mały eksperyment. Skasowałem błąd, odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i ponownie odczytałem błędy. I tutaj niespodzianka. Tym razem komp pokazał 0110 (czujnik temperatury powietrza zasysanego).
Pytanie czy dobrze interpretuję błyski diody. Jeśli tak, to dlaczego po odłączeniu przepływomierza komp przestaje pokazywać błąd przepływomierza?
HELP :)
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez steven » 24 wrz 2010, 19:39

wg. mnie dobrze :) znaczy ja też widzę błąd 0100, po odpięciu przepływki sprawdź jeszcze raz błędy, tylko w między czasie odpal go i zgaś i tak ze dwa razy, za pierwszym może nie złapać błędu. A 0110 jak najbardziej powinien chwycić – bo czujnik temperatury powietrza zasysanego zdażało się że był w przepływce (nie wiem czy w Xedzie też jest), ale sprawdź dobrze te błędy, bo przepływkę też powinien dodać do tych błędów i mrugać DDKDD _ DKDKDD i tak na zmianę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Vince » 27 wrz 2010, 13:25

steven napisał(a):przepływkę też powinien dodać do tych błędów i mrugać DDKDD _ DKDKDD

Oczywiście miałeś na myśli DDKDD_DDKDKD ;)
Czy przy uszkodzonej przepływce spalanie w trasie może być w normie? W tej chwili pali mi 14l w mieście (raczej krótkie dystanse do 6 km) i 7,5l w trasie. Czyli tylko spalanie w mieście jest zawyżone i to mocno. Wydaje mi się, że jeśli przepływka faktycznie byłaby uszkodzona, spalanie zawsze by było duże...
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Tubi » 27 wrz 2010, 13:29

Ja przy braku sond lambda w trasie miałem w miare logiczne spalanie w a mieście tragedia.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez steven » 27 wrz 2010, 13:47

Spalanie z popsutą sondą czy przepływką zależy od producenta samochodu... i wersji komputera. A dokładniej na ile komputer będzie potrafił sterować składem mieszanki bez konkretnych danych... ;)

Wiem, że nie odpowiada to konkretnie na Twoje pytanie, ale to już zależy od danego modelu, są modele, których bez przepływki nie odpalisz! a są takie, które będą się trochę wolniej wkręcały na obroty, a poza tym będzie wszystko w miarę ok... :)

PS.
Racja DDKDKD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Papi » 20 paź 2010, 11:44

Witam jestem nowy na forum od niedawna mam Xedos'a 2.0 v6 i sprawuje mi sie bardzo dobrze:)
ale do rzeczy, byłem na diagnostyce podłaczyli mi go pod komputer i wyskoczyly błedy nr:
-63
-38
-56
-33
-85
Powiedzieli mi ze oni nie wiedza co to za błedy <co?> i ja szukajac po forum niestety tez nie znalazlem prosze moze ktos mial juz taki problem albo ma liste kodow jakas?? :(


pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 11:35
Posty: 505 (1/0)
Skąd: Zamość
Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9

Honda Accord CL7 04' PAPI

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226

Postprzez m4rud3r » 21 paź 2010, 09:05

Najprosciej bedzie jak podlaczysz tester diodowy. I za jego pomoca odczytasz bledy. To naprawde nie jest trudne. Na forum znajdziesz opis jak to zrobic. A jak jestes leniwy to http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2010, 20:55
Posty: 44
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda Xedos 6 2.0V6 1993r

Postprzez tyr0x » 21 paź 2010, 12:26

Takich błędów w ogóle nie ma w spisie, no moze oprócz zasialania abs, także weź se diodę i sam sprawdź.
Możesz jeszcze wzieli za odczyt kasę?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Papi » 21 paź 2010, 13:52

Jak dobrze rozumiem to odczytuje się po ilości mrugnięć i to jakiś miernik może być ? bo nigdy nie miałem styczności z takowym sprzętem... ale teraz pytanie:
1 skoro tam wyczytało błędy o takich numerach to jak ich nie ma w spisie:(?
2 I czy przypadkiem oni nie powinni mi skasować/zresetować tych błędów? czy cokolwiek z nimi zrobić? <co?>

A kasy za to nie chciał dał mi wydruk z lista błędów i powiedział ze nie wie co to za błędy.. ze z mazda zawsze są problemy przy komputerze i teraz wiem ze mam jakieś błędy ale zielonego pojęcia nie mam co z tym zrobić... <co?> <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 11:35
Posty: 505 (1/0)
Skąd: Zamość
Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9

Honda Accord CL7 04' PAPI

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6