Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 13 wrz 2010, 18:35

Myłem go przynajmniej raz w miesiącu. Także brudny raczej nie był. Także wychodzi na to, że Fujita o wiele lepiej się sprawdza w wolnossaku.
Może za dużo olejku dawałem do Pipercrossa. Nie wiem. Bo w sumie przeceiż te filtry też mają dobrą opinię. No ale w przypadku Fujity ten problem odpada bo to suchy filtr :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 13 wrz 2010, 22:59

Jednak z tą Fujitą okazało się że nie jest aż tak różowo. Owszem, było bardziej ubogo ale tylko na niskich i średnich obrotach, tak do ok. 5000. Powyżej jednak nic się nie zmieniło, a jeśli nawet to w bardzo nie wielkim stopniu tak że nic powyżej 5000obr. nie trzeb było przestrajać. Czyli poprawie uległ tylko zakres obrotów który wogóle mnie nie interesuje :(

A to fotki wcześniej wspomnianej chłodnicy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Podkładka pod filtr raczej nie będzie pasować plug & play ale Marek ma już pomysła jak to zrobić żeby wszystko zadziałało. Gra jest warta świeczki bo ta podkładka jest już z wbudowanym termostatem a cały zestaw kupiłem za mniej niz połowę ceny takiej nowej podkładki z termostatem dedykowanej do Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Gib » 13 wrz 2010, 23:53

Od czego ta chłodnica?
Co do tego probe'a ciekawe czy miał chociaż 160 ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez pinky » 15 wrz 2010, 15:54

Gib napisał(a):Od czego ta chłodnica?


Jacek176 napisał(a):kupiłem kompletną chłodnicę oleju od Astry GSI (chłodnica, przewody, podkładka pod filtr, mocowania)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Orzech » 18 wrz 2010, 13:57

Podkładka-przejściuwka u tokarza + uszczelka ze starego filtra=koszt 30zł zero modzenia i druciarni :D
Dostane ciasteczko za pomysł :D
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 18 wrz 2010, 14:22

orzech55 napisał(a):Podkładka-przejściuwka u tokarza + uszczelka ze starego filtra=koszt 30zł zero modzenia i druciarni :D
Dostane ciasteczko za pomysł :D

Spóźniełeś się :P
Podkładki już zamówione u tokarza :D
A filtr oleju teraz będzie od Renault Megane :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 18 wrz 2010, 14:51

Aha... Zawsze się spóźniam <płacze> Zastanawiam się skąd naruchałeś coś takiego bo na allegro nie znalazłem? Ile to wogule jest money za taki bajer ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez lukster » 18 wrz 2010, 15:08

też chcę taką chłodnicę <faja> ! Jak to wynalazłeś bo na alledrogo posucha?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Jacek176 » 18 wrz 2010, 15:27

hehe... no właśnie na allegro :P
Bo szukać to trzeba umieć :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez lukster » 18 wrz 2010, 15:40

znajdź mi a Cię ozłocę :P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Grzesiu » 18 wrz 2010, 16:52

łooooo ale bajer, też by mi się przydała.

btw. jakie masz temp. oleju skoro w chłodnicę inwestujesz? /jaki olej lejesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Jacek176 » 18 wrz 2010, 18:13

W sumie to temperatury oleju nie mierzyłem.
A olej leje półsyntetyk Valvoline VR1 10W60
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Marcin1mazda » 18 wrz 2010, 18:55

Jacek Fajny Bajer z chłodnicą:)
ps. Gdyby ktoś Chciał to mam parę takich kompletów : Podstawa, przewody i chłodnica. Info – PW :)
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Gib » 19 wrz 2010, 00:02

C20NE (GSI) miało chłodnicę oleju? czy tylko C20XE (GSI 16V). Z tego co pamiętam węże lubiły się przepalać w Astrach GSI 16V.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 19 wrz 2010, 00:46

Może przed modem zmierz temperaturę oleju – przecież olej xW50 bez problemów daje radę w silnikach z turbo, gdzie temperatury są wyższe niż w N/A. Sam jestem ciekaw jak u Ciebie się grzeje po takim podbiciu stopnia sprężania jaki masz :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Orzech » 19 wrz 2010, 18:51

Gib napisał(a):C20NE (GSI) miało chłodnicę oleju? czy tylko C20XE (GSI 16V). Z tego co pamiętam węże lubiły się przepalać w Astrach GSI 16V.

W C20NE chyba nie było... Ta chłodnica jest od C20XE chyba.

BTW
Jacku Ty robiłeś coś z głowica u siebie ? Znalazłem jakiś temat napisany przez Ciebie ze dwa lata temu i coś tam poruszałeś wątek przerabiania głowicy ale żadnych konkretów nie ma... Ogólnie nic nie znalazłem o przeróbkach głowic. Tak zaczynam rozmyślać nad tym tematem ale totalnie nie wiem od której strony to ugryźć... Jedni piszą o szlifie zaworów na 3 kąty inni że to jest o kant potłuc. Ja myślałem o polerce kanałów rozwierceniu gniazd i wstawieniu większych zaworów tak o 2mm ew. jakiś mod komory spalania. Ktoś coś takiego robił albo ogarnia ten temat ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez jackkpl » 21 wrz 2010, 00:13

Zalezy co chcesz osiagnac. Generalnie glowice w BP z wczesnych lat mozna niezle poprawic prostujaca kanaly ssace. W starych BP kanaly ida rownolegle do ziemii,a przed zaworami mocno sie zaginaja. W nowszych wersjach (chyba 2000r i nowsze) kanaly ida pod katem (kolektor ssacy jest jakby troche wyzej na glowicy) i to daje duzego kopa. Poza tym obetnij prowadnice zaworowe oraz postaraj sie jak najbardziej wyprostowac zakret przed zaworami (jak najwiekszy promien zakretu). Dodatkowo mozna podciac zawory (zmniejszasz srednice trzonka oraz podszlifowujesz talerzyk od strony trzonka) – daje to taki efekt, jakbys mial walki o wyzszym wzniosie. No i na koncu mozna komore spalania lekko odkryc od zewnetrznej strony – tamtedy prawie nic nie leci , wiekszosc mieszanki wpada ta czescia obwodu zaworu, ktora jest do srodka komory spalania.

To wszystko teoria znaleziona w madrych ksiazkach. Niestety zeby to zrealizowac , to trzeba miec troche skilla, czasu, narzedzi oraz samozaparcia. Mi wszystkiego, poza tym ostatnim brakowalo,dlatego moja glowica byla tylko liznieta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez brii » 21 wrz 2010, 08:35

jackkpl napisał(a):To wszystko teoria znaleziona w madrych ksiazkach. Niestety zeby to zrealizowac , to trzeba miec troche skilla, czasu, narzedzi oraz samozaparcia. Mi wszystkiego, poza tym ostatnim brakowalo,dlatego moja glowica byla tylko liznieta.

Dodać jeszcze trzeba, że te mądre książki mówią o tym, że da to różnicę ale niewielką, a jak delikatnie się przegnie to cała robota będzie do rozbicia o kant pupy...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jackkpl » 21 wrz 2010, 12:45

Kazdy rozumie co innego przez niewiele. Dla mnie 10% przy n/a to bardzo duzo, a tyle mozna ugrac glowica. Samo wyprostowanie kanalow w glowicy (tak jak maja po roku 2000) dawalo nascie koni. Tak pisza ci, co to robili
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez brii » 21 wrz 2010, 12:55

Zgadzam się, że w N/A 10% to duuuużo, ale w skali bezwzględnej patrząc na włożony wysiłek do efektu to jest to sztuka dla sztuki ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy