Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez Tubi » 15 wrz 2010, 07:40

Hazu napisał(a):Czy nie można kupić opornika i diody za 2zł?

Chyba że ktoś naprawdę kocha sobie utrudniać życie.


Hazu nie żartuj z ta ceną toć to 1,75zł kosztuje :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez invi » 15 wrz 2010, 08:57

Dobra przekonaliście mnie :D Znalazłem roboczy opis jak się robi ten tester z opornikiem bo ja naprawdę cienki jestem w tych sprawach z prądem itp. ale podejmę się wyzwania. Dzisiaj napieram do jakiegoś sklepu elektrycznego.

Możecie mi tylko powiedzieć jak się kasuje błędy? Słyszałem o dwóch sposobach ale nie jestem ich pewien:

1. Zdjąć masę w aku [to chyba minus jest] i trzymać hamulec 30 sek?
2. Jakoś przez ten tester z diodą?

Szukałem ale chciałbym mieć pewność, że tak jest w Xedzie.

PS. A macie może jeszcze gdzieś u siebie jakąś fotorelację odnośnie łącza diagnostycznego gdzie są te styki itp. bo kiedyś była na stronie zamieszczona ale już dawno tego nie ma :/
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez jedrzej07 » 15 wrz 2010, 09:06

jesli chodzi o kasowanie to sposob nr 1!

a fotorelacja nie jest tak mocno potrzebna do sprawdzania bledow

http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

w tym linku masz jak jest w probe ale zasada jest taka sama, kody bledow masz wypisane pod tym linkiem, a jak sobie zajzysz do swojego zlacza diagnostycznego to pod wieczkiem masz opisane poszczegolne styki wiec nie bedzie wiekszego problemu w zastosowaniu teorii ;)
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez invi » 15 wrz 2010, 09:09

Dziękuję pięknie! Na pewno się przyda. Obym się w tym wszystkim tylko połapał :)
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez Tubi » 15 wrz 2010, 09:18

Co do kasowania są trzy soposoby:

1. Odłączyć mase od aku i trzymać hamulec 30sek.
2. Wyciągnąć zworke GND i TEN na pracującym silniku.
3. Wyciągnąc odpowiednie bezpieczniki z komory silnika na pracujacym silniku (nie pamiętam jakie ale jest na forum)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez donmarkos1 » 15 wrz 2010, 10:12

Siemka

U nas mechanik kupił sobie jakiś tam wypasiony komputer diagnostyczny ( byłem przy tym jak mu przywieźli funkiel nówkę ) i jako że stałem już na kanale to podłączył mojego Xeda do tego mega wypasionego komputera za 30 tysięcy i również się okazało że nie ma tam Xedosa 6 sam nawet zaglądałem w ten komputer no i faktycznie nie było.
Tak więc invi może mieć rację co do tego że nie mają mechanicy takiego sprzętu

Pozdro
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez break3r » 16 wrz 2010, 09:31

to że kupił wypasiony sprzęt za 30 tysi to nic jeszcvze nie znaczy bo niestety oprogramowanie w tych KTS'ach za 30 tysi tyczy się przede wszystkim europy
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez donmarkos1 » 16 wrz 2010, 14:01

No i dlatego stwierdzam fakt że jest taka możliwość :)
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez kriskus » 17 wrz 2010, 09:45

Od pewnego czasu poszukuję zaginionych koni ;) Na ogół po resecie kompa jeździ się dużo lepiej, ale wkrótce moc znowu spada i pojawia się zestaw błędów 10, 11, 12, 14. Uszczelniłem jeszcze raz karbowaną rurę od dolotu i teraz jest już z nią raczej OK. Od czego zacząć dalsze poszukiwania? Znalazłem gdzieś podobny wątek, ale tam rozwiązanie nie pojawiło się. Myślałem nad wymianą czujnika temperatury przy dolocie; zmierzyłem rezystancję między odpowiednimi pinami i wyszło 1.4kOhm.
Ostatnio edytowano 27 cze 2011, 10:05 przez kriskus, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Maverick » 17 wrz 2010, 13:27

Hej, szukam na forum kodow diagnostycznych do xedosa ale cos stary link nie dziala a nie moge znalesc nic aktualnego.
Moze ktos podrzucic liste kodow do xeda 6 2.0 v6
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez jedrzej07 » 17 wrz 2010, 13:34

tu masz, to sa co prawda od probe ale sa te same

http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Maverick » 17 wrz 2010, 14:03

Dzieki wielkie, jeszcze pytanko czy dobrze pamietam, zworka pomiedzy GND – TEN a dioda do B+ i FEN (tu minus z diody) ?
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez jedrzej07 » 17 wrz 2010, 14:13

dokladnie tak
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Soluks » 17 wrz 2010, 17:27

Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez kriskus » 17 wrz 2010, 18:50

Dzięki. Do tego jakoś się dokopałem, ale nie wiem jak to interpretować. Coś z powietrzem, to na pewno. Pomyślę jeszcze nad wymianą przedniej sondy lambda, bo coś mi nie gra ta kostka na trzy piny, która jest u mnie. U wszystkich innych są 4.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez invi » 18 wrz 2010, 12:46

Hej udało mi się podłączyć diodę z opornikiem tak, że pokazują się błędy. Mam jednak problem z kilkoma rzeczami.

Czy jest różnica jak najpierw ustawię kluczyk w pozycji ON a potem podłączę sobie do drucik B-? Czy najpierw drucik a potem kluczyk na ON? Ja robię dla ułatwienia ten 1 sposób i dioda mi wyświetla błędy, ale mam problem z prawidłowym ich odczytaniem. Czy jak robię tym 1 sposobem to sekwencja nie leci od początku, bo kluczyk został wcześniej przekręcony na ON?

Wiem, że 1 sek to przerwa między błędami, 0.8s to "dziesiątki", a 0.2s to "jedności". Czy ktoś może mi powiedzieć jak leci sekwencja tych błędów? Bo ja za cholerę nie mam pewności czy dobrze te błędy odczytuję.

Najpierw powywalało mi, że mam błąd 17, 13 nie wiem dokładnie. A potem skasowałem błędy poprzez odpięcie A+ i trzymałem hamulec ponad 30 sek. Ale potem znowu sprawdziłem błędy i dioda nadal mi mrugała i wyszło mi że, mam błąd 6 i 31? Coś mi tu nie gra kurcze :/ Czy jesteście w stanie mi pomóc jak nagrałbym mruganie tej diody w filmiku w celu odczytania tych błędów, bo jeśli chodzi o podłączenie to wiem, że dobrze to podłączyłem? Czuję się trochę bezradny, bo nie mam pewności czy dobrze coś robię, a wiem, że coś jest nie tak bo bardzo mi skoczyło spalanie. Podejrzewam sondę ale, żeby wiedzieć, która jest zwalona muszę odczytać te błędy.

Pomóżcie proszę. :/
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez marimart81 » 18 wrz 2010, 12:53

dawaj ten filmik to zobaczymy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez invi » 18 wrz 2010, 12:54

A powiedz tylko czy jest różnica z tym kluczykiem w pozycji ON. Filmiku dzisiaj już nie dam rady zrobić. Jutro rano go wrzucę do południa.
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Postprzez marimart81 » 18 wrz 2010, 13:09

powiem ci ,że nie powinno być problemu z odczytaniem błędów tym sposobem najlepiej to jak ta cała sekcja przeleci ci ze trzy razy albo i cztery jak kto chce (oczywiscie sprawdzając na kartce czy mrugnięcia pokrywaja się z liczbami) to wtedy wiadomo i nic nie powinno sie pomylić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez invi » 18 wrz 2010, 13:20

Dobra to jutro nagram 5 min filmik z tymi mrugnięciami i proszę o "przetłumaczenie" :)
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 22:36
Posty: 57
Skąd: Kraków
Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6