Mechanizm wycieraczek przednich

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Olo500 » 13 maja 2009, 23:30

flashmaniac napisał(a):miales tak ze wycieraczka walila Ci o slupek ....a jak zrobiles korekte ustawienia ramienia na osce to walila w drugo wycieraczke ?:)
czy po zlapaniu reka za jedno wycieraczke i delikatnych ruchac druga wycieraczka nawet nie drgnela ?:)

Teraz już nie pamiętam szczegółów, na pewno waliła w słupek, czy w drugą wycieraczkę nie pamiętam, na pewno było tak jak piszesz, jak się ruszało jedną z wycieraczek druga pozostawała nieruchoma. Teraz, po naprawie, nawet przy minimalnym ruchu jednej druga już drga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez flashmaniac » 15 lip 2009, 13:41

Na jedno ramie zalozylem przeguby plastikowe od "cieniasa" i jest ok. Troche trzeba bylo podpilowac i wywiercic malo dziurke w ramieniu.

Natomiast na drugie ramie ( te przy silnikczku) zalozylem przegub plastikowy od poldka i to jest maly problem.Plastikowy przegub ma troche luzu w ramieniu tzn ze jest kilka rodzajow ?
Plus ze kolko wchodzi do przeguby bardzo ciasno ale sam przegub plastikowy lata okolo 1mm w ramieniu:(

Jak wy to zrobilsicie ze tak zachwalacie ?:)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Olo500 » 18 lip 2009, 01:12

Jak to robimy – normalnie :D . Z tego co pamiętam to te plastikowe przeguby od poldka są różne i powinieneś kupić jak mniej pamięć nie myli od caro. U mnie wszystko spasowało się super. Ja przymocowywałem te plastiki jakimś klejem epoksydowym co by mi nie latało (chociaż u mnie dobrze się spasowało i nie było takiego luzu jak u ciebie) i nie wyleciało z ramienia – przecież jakaś siła tam na to działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez flashmaniac » 18 lip 2009, 08:39

acha :D

No ja tez pokleilem troche a dokladnie klejem "Steel Weld dwuskładnikowy klej do metalu" – http://allegro.pl/item675544488_steel_w ... etalu.html.
Myslalem ze tylko ja musialem kleic bo pisaliscie ze pasuje idealnie po lekkim podpilowaniu.

Z malymi plasikami jest ok tak jak pisalem nie ma luzow a kulka wchodzi tak jak powinna z wyczuwalnym oporem.

Z duzym duzym plastikiem ......pewnie zly dobralem sa rozne rodzaje tak jak piszesz. Najlepiej zmierzyc srednice otworu w ramieniu przed zakupem.Ja powiedzialem ze chce ogolnie od poloneza w sumie byly tylko ostatnie dwie sztuki wiec duzego wyboru nie bylo.Jak mierzylem suwmiarka juz po zakupie otwor w ramieniu i plastik to pamietam ze 1 mm luzu bylo. Dalem oring pod plastik zeby byl wyzej osadzony i wszedl ciasno. Pozatym posmarowalem wkolo klejem na wszelki wypadek. Ogolnie strasznie ciezko wchodzi kulka do tego plastiku naprawde trzeba wlozyc ja przed wlozeniem mechanizmu do samochodu.Ale jak juz wskoczy to plynnie sie obraca i co wazne bez luzow :)
Czekam teraz az klej dobrze zaschnie i zdam relacje jak jest po naprawie.

Ogolnie te plastiki pasuja tylko trzeba uwazac na te od poloneza ( zmierzyc przed zakupem otwor w ramieniu ) o raz kupic jakis dobry klej oby miec pewnosc 100% ze plastik ine wyleci z ramienia.


EDIT:
Wycieraczki chodza jak trzeba. Nareszcie wycieraczka kierowcy przestała mi walic w slupek kierowcy i druga wycieraczke.
Wnioski jakie mozna wysunac to najwazniejsze jest to zeby nie bylo luzow na polaczeniach przegubowych.....luzy na plastikowych tulejach w ktorych obraca sie os wycieraczki sa sprawa drugorzedna ale tez nie bez znaczenia.

Dla potomnych:
– male przeguby pasuja od "cieniaka" ( srednica otworu w ramieniu 15mm)
– duze przeguby pasuja od poldka ( srednica otworu w ramieniu 20mm – wymierzyc dobrze w sklepie przegub bo sa rozne i kupilem przegub ktory srednice zewnetrzna mial 19mm )

Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Krzysiek27 » 21 lip 2009, 19:37

Witam mam ten sam problem. I jestem ciekawe gdzie takie elementy zamienne z fiacika można kupić, bo byłem w 3 sklepach z częściami samochodowymi i patrzyli na mnie jak na idiote mówiąc że jedynie mogą mi zaproponować cały układ.
Krzysiek27
 

Postprzez flashmaniac » 21 lip 2009, 21:34

Krzysiek27 napisał(a):Witam mam ten sam problem. I jestem ciekawe gdzie takie elementy zamienne z fiacika można kupić, bo byłem w 3 sklepach z częściami samochodowymi i patrzyli na mnie jak na idiote mówiąc że jedynie mogą mi zaproponować cały układ.


Szukaj w dobrych dużych sklepach co specjalizuja sie tylko w sprzedazy czesci do Fiatow.
Te male do "cieniaka" to latwo kupic ale te wieksze od Poldka moze byc problem.

W pierwszym sklepie gosc mial duzo tych do cieniaka a tych do Poldka to powiedzial ze dzwonil do hurtowni nawet i nie maja.
Ale w drugim sklepie gosc mial dwie ostatnie sztuki do Poldka ale wziolem tylko jedno bo nie iedzialem czy bedzie pasowac na 100% i tego przeguby co jest bezposrednio na ramieniu silnika nie wymienialem bo byl w niezlym stanie.



p.s najlepiej to wez telefon i podzwon po sklepach bedzie szybciej i napewno ktorys bedzie mial.....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Krzysiek27 » 21 lip 2009, 23:25

Nom jutro przejadem sie do fiata w szczecinie moze cos sie uda wynalezc. Jesli chodzi o telefonowanie to dzwoniac do firmy zajmujacej sie fiatami dostalem odpowiedz ze robia tylko koreanskie auta jak wspomnialem o cieniaku (polska jest [tiiit]).
Ja na szczęście potrzebuje tylko elementy małe, bo to drugie ramie tez mi wypadło ale założyłem spowrotem i sie trzyma bardzo mocno.
Mam nadzieje że coś w tym fiacie dostane, bo niechce kupować całego układu, a juz niecałe 2 tygodnie do przeglądu mam.
Krzysiek27
 

Postprzez flashmaniac » 21 lip 2009, 23:38

Krzysiek27 napisał(a):Ja na szczęście potrzebuje tylko elementy małe.....
Mam nadzieje że coś w tym fiacie dostane, bo niechce kupować całego układu, a juz niecałe 2 tygodnie do przeglądu mam.


male kupisz bez problemu.....
mi na przegladzie jeszcze nigdy nie sprawdzali wycieraczek wiec bym sie nie martwil :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Krzysiek27 » 22 lip 2009, 00:00

no tak ale, akurat mi wycieraczki padły na trasie w czasie deszczu, więc udało mi się uruchomić prawą i ustawiłem ją tak aby zbierała też strone kierowcy. Żeby to mogło działać musiałem wymontować wycieraczke lewą. Póki tego nie naprawie nie będę przestawiał bo aktualnie coś często są opady, a myślę że takie ustawienie jednej wycieraczki na środku może zastanowić panów na przeglądzie :P



Nom i udało się, oczywiście w dużym sklepie fiata standardowe stwierdzenie takich rzeczy nie ma. No ale taki mały sklepik gdzie chłopaki się jeszcze starają załatwił bez problemu.
4,5zł za sztuke to dużo taniej wyszło niż kupowanie całego układu. Troszke podpiłowania odpowiednie wbicie, smarowani i teraz śmiga aż miło. :)

Dzięki za oszczędzenie mi wydatków.
Krzysiek27
 

Postprzez RyZ » 13 maja 2010, 16:22

Witam,

Mam problem z wycieraczkami, a raczej z jedną od strony kierowcy. Niestety wyrobil sie juz i zaczal mi skrzypieć. Smary i wd-40 daja tylko chwilowy efekt, tak przypuszczam ze musze wymienic mechanizm? ale czy cały? czy wystarczy tylko wymienic tulejke?
dzwonilem do kilku pkt z czesciami , ceny od 200 za uzywke za caly mechanizm. szukajac na allegro znalazlem te:
http://www.motoallegro.pl/item977393437_977393437.html – niestety drogi
http://www.allegro.pl/item1039080467_mechanizm_wycieraczek_mazda_323c_323_c_96r.html oraz zdecydowanie tanszy, ale czy bedzie pasowac
czy jest mozliwosc zalozenia jakiegos zamieninika z innego auta ktory bedzie pasowal do mazdy 323 c z 1997 roku?

ps. czy prowadzil juz ktos moze fotorelacje z demontazu mechnizmu wycieraczek? :) chetnie skozystam
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 18:40
Posty: 7
Auto: 323 C

Postprzez BaRTaSs » 21 maja 2010, 13:28

Ja podpinam się pod pytanie, czy istnieje jakiś zamiennik mechanizmu cięgnowego dla Mazdy 323C BA???
Mi również dzisiaj odmówiła posłuszeństwa wycieraczka od strony kierowcy... Po prostu przestała działać w trakcie jazdy na autostradzie (było niewesoło)...

Proszę o pomoc!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 23:03
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Była: Mazda 323C BA 1.3 + LPG '94
Była: Mazda 323F BA 1.5 + LPG '95
Jest: Mazda 3 BK LF 2.0 sedan + LPG '05

Postprzez lesiux » 21 maja 2010, 19:44

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez oxpawelxo » 25 maja 2010, 16:49

Ja mam problem z wycieraczkami bo mi podczas używania – po wyłączeniu nie zsuwają się na sam dół szyby :/ , mogę je ręką przeciągać na jakieś 10 cm wyżej niż powinny opaść :/
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2010, 13:34
Posty: 17

Postprzez karpowic » 25 maja 2010, 19:36

Niedawno byłem zmuszony zmienić cały mechanizm wycieraczek (bez silniczka). Mam 323s z 96r a kupiłem mechanizm od C za 50zł. Poszukaj na szrotach i allegro na pewno znajdziesz coś w sensownej cenie. Te mechanizmy chyba we wszystkich BA są takie same. Ale przed zakupem się upewnij :]
karpowic
 

Postprzez matysh » 26 maja 2010, 15:29

RyZ napisał(a):czy jest mozliwosc zalozenia jakiegos zamieninika z innego auta ktory bedzie pasowal do mazdy 323 c z 1997 roku?

ps. czy prowadzil juz ktos moze fotorelacje z demontazu mechnizmu wycieraczek? :) chetnie skozystam

Do 323P na pewno pasują od 323C. Wydaje mi się, że cała generacja BA bazuje na tym samym mechaniźmie. U mnie taki swap działa :)
Rozebranie mechanizmu to banał:
1. Podnosisz maskę i odkręcasz ramiona wycieraczek
2. zamykasz maskę i odkręcasz śrubki podszybia +/– 7szt.
3. podnosisz maskę i zdejmujesz uszczelkę (o ile jest) na samym brzegu podszybia od strony komory silnika
4. wyciągasz podszybie – mechanizm jest już widoczny
5. UWAGA! warto zapamiętać położenie korbki mechanizmu przy osi silniczka – założona źle może powodować odwrotny ruch wycieraczek (nie od dołu do góry i z powrotem a w dół i do góry :) )
6. każda oś wycieraczki mocowana jest na 2 śruby 10-tki, natomiast korbka przy silniczku na bodajże 12-tkę. Odkręcasz wszystko i wstawiasz nowy mechanizm.
7. składasz wszystko do kupy zgodnie z instrukcją (analogicznie wstecz)
8. zakładasz ramiona wycieraczek tak aby omiatały odpowiedni obszar szyby.
KONIEC

oxpawelxo napisał(a):Ja mam problem z wycieraczkami bo mi podczas używania – po wyłączeniu nie zsuwają się na sam dół szyby :/ , mogę je ręką przeciągać na jakieś 10 cm wyżej niż powinny opaść :/

Jeśli jedna z wycieraczek nie wraca na dół szyby, to oznacza, że na jabłuszkach jest luz – prawdopodobnie na łączeniu ramienia cięgła wycieraczki kierowcy przy osi wycieraczki pasażera. Niepoprawny demontaż może spowodować wyłamanie plastikowej "tulejki" na jabłuszku powodując luzy.
Działający w pełni sprawny mechanizm musi na tyle synchronizować ruchy wycieraczek, że gdy poruszamy jedną z nich – druga wykonuje automatycznie podobne ruchy. Jeśli wycieraczka kierowcy nie opada na dół oznacza to, że cały zakres ruchu wycieraczki od momentu nieprawidłowego zatrzymania do poprawnej pozycji (na dół szyby) stanowi właśnie odzwierciedlenie tego luzu :) No i oczywiście warto pamiętać, że cały taki układ jest tak samo wytrzymały jak jego najsłabsze ogniwo i wkrótce może się rozsypać. U mnie po prostu cięgła rozłączyły się w czasie jazdy... w deszczu oczywiście :P

powodzenia!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez seetak » 14 wrz 2010, 17:36

ale odkopałem :D
miałem podobne problemy z plastikami, najpierw małe od cieńkasa, później duże od poloneza, które niestety nie wytrzymały i wypadły po dość krótkim okresie używania,mimo poprawnego założenia (smar teflonowy, klej)
Więc aby uniknąć dalszych niespodzianek spowodowanych częściami od poldka, <killer> zakładam cały kompletny mechanizm wycieraczek używany, mam nadzieję, że pochodzi dłużej :|
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 11:06
Posty: 38
Skąd: Goleniów / Gjovik
Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5

Postprzez flashmaniac » 14 wrz 2010, 18:10

seetak napisał(a):ale odkopałem :D
miałem podobne problemy z plastikami, najpierw małe od cieńkasa, później duże od poloneza, które niestety nie wytrzymały i wypadły po dość krótkim okresie używania,mimo poprawnego założenia (smar teflonowy, klej)
Więc aby uniknąć dalszych niespodzianek spowodowanych częściami od poldka, <killer> zakładam cały kompletny mechanizm wycieraczek używany, mam nadzieję, że pochodzi dłużej :|



jak kupilem uzywany caly mechanizm to byl jeszcze gorszy od tego ktory mialem :)
ja zalozylem plastiki od cieniasa i od poldka ( z tym ze od poldka to juz ciezko dostac) i trzyma....
musiales miec jakis kiepski klej....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez seetak » 15 wrz 2010, 02:56

flashmaniac napisał(a):musiales miec jakis kiepski klej....


właśnie klej trzymał, zaczęły wypadać z przegubu, tego od poloneza.
Trzymał około pół roku, ale mazda była używana okazjonalnie.
Zobaczymy, jeśli ten mechanizm będzie do <dupa> to mam jeszcze jeden <jupi>
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 11:06
Posty: 38
Skąd: Goleniów / Gjovik
Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5

Postprzez flashmaniac » 15 wrz 2010, 09:51

seetak napisał(a):
flashmaniac napisał(a):musiales miec jakis kiepski klej....


właśnie klej trzymał, zaczęły wypadać z przegubu, tego od poloneza.
Trzymał około pół roku, ale mazda była używana okazjonalnie.
Zobaczymy, jeśli ten mechanizm będzie do <dupa> to mam jeszcze jeden <jupi>


o to dzwine.....ale jak montowales te od poldka to ciezko wchodzily ?
bo ja jak montowalem te od poldka to strasznie ciezko wchodzily az ciezko bylo to wlozyc
ale po wlozeniu pracowalo bardzo dobrze....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez seetak » 15 wrz 2010, 17:50

tak, wchodziły b. ciężko, pamiętam, jak cieszyłem się jak murzyn z bateryjki, gdy je montowałem, myślałem, że nareszcie będę miał spokój z wycieraczkami... a tu taki bonusik.
No ale nikt inny nie narzeka na to, więc może to jakiś odosobniony przypadek <glupek2>
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 11:06
Posty: 38
Skąd: Goleniów / Gjovik
Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron