Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 8 wrz 2010, 22:43

pinky napisał(a):Jacek ;) wszyscy sugerują Ci cobyś w końcu to ITB zmontował :D

Tak, tak ale najpierw muszę przejść na ECU MAster det3 (SMT6 to jest porażka, strojenie go to droga przez mekę), później zrobić konwersję z przepływki na MAP senser i dopiero wtedy można wogóle mysleć ITB. Ale jeszcze wcześniej napewno zawita kolektor rurowy 4-1

P.S.: to z tym wysileniem napisałem dla jaj ale jak teraz zacząłem liczyc to chyba faktycznie mam najbardziej wysilony (najwięcej KM z litra) silnik N/A na tym forum <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Bartek1986 » 8 wrz 2010, 22:57

A pewna Corolla :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Jacek176 » 8 wrz 2010, 22:58

No tak, brałem pod uwagę tylko mazdowskie silniki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jacobs » 8 wrz 2010, 23:08

Jacek176 napisał(a):Chciałes się pochwalić, że umiesz dzielić?

Nie, poprostu dziwne tłumaczenie wysokiej temperatury, biorąc pod uwagę że mocy jest niewiele ponad serię.
Jacek176 napisał(a):No tak, brałem pod uwagę tylko mazdowskie silniki

Chyba nie wszystkie (13B, renesis).
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jacek176 » 9 wrz 2010, 06:39

jacobs napisał(a):Nie, poprostu dziwne tłumaczenie wysokiej temperatury, biorąc pod uwagę że mocy jest niewiele ponad serię.
Tekst o magnetyzerach wziąłeś tak samo na poważnie jak ten o wysileniu silnika? <glupek2>

jacobs napisał(a):
Jacek176 napisał(a):No tak, brałem pod uwagę tylko mazdowskie silniki

Chyba nie wszystkie (13B, renesis).
No jak już członek grupy moich "wielbicieli" porównuje mój projekt do renesis to chyba mogę być dumny ze swojej roboty hahaha <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jacobs » 9 wrz 2010, 09:04

Jacku, nie spinaj się tak, bo ci żyłka pęknie ;) Liczyłem po prostu, że wytłumaczysz skąd ta wysoka temperatura, ale chyba się nie doczekam.
Jacek176 napisał(a):No jak już członek grupy moich "wielbicieli" porównuje mój projekt do renesis to chyba mogę być dumny ze swojej roboty

Sprostowałem twoją wypowiedź tylko...
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Gib » 9 wrz 2010, 09:15

Renesis to śmiech jest, o ile Jacka silnik ma 20 KM ponad serię to silniki z RX8 mają raczej tendencję odwrotną.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez DISItune » 9 wrz 2010, 18:13

Gib napisał(a):Renesis to śmiech jest, o ile Jacka silnik ma 20 KM ponad serię to silniki z RX8 mają raczej tendencję odwrotną.


o ile nic nie przeoczyłem "dyskusja" dotyczyła mocy osiąganej z litra pojemności a nie tego czy coś trzyma serię czy nie za bardzo
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez pinky » 9 wrz 2010, 18:32

Barman polej bo się zacznie :D :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Gib » 9 wrz 2010, 20:00

To tak jak przekomarzanie się które auto mniej pali wg danych fabrycznych.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Grzesiu » 9 wrz 2010, 21:30

Gib napisał(a): o ile Jacka silnik ma 20 KM ponad serię to silniki z RX8 mają raczej tendencję odwrotną.

<spoko> <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Jacek176 » 9 wrz 2010, 21:56

jacobs napisał(a): Liczyłem po prostu, że wytłumaczysz skąd ta wysoka temperatura, ale chyba się nie doczekam.
To akurat to sam chciałbym wiedzieć. Może to jest spowodowane podniesieniem stopnia sprężania z seryjnych 9.8:1 (dla wersji bez katalizatora) do ok. 11:1? A może poprostu te silniki tak mają bo w sumie wskaźnik temp. pokazuje, że wszystko jest w normie i wskazówka jest idealnie w poziomie na połowie skali. Aczkolwiek temu seryjnemu wskaźnikowi nie można za bardzo ufać. I mi osobiście wydaje się, że coś jest nie tak jeśli nawet po krótkiej jeździe silnik rozgrzewa się tak, że do pokrywy głowicy nie można się dodtknąć bo skóra z palców może już na niej zostać :D A w lato wiatrak chodził praktycznie NON STOP.

pinky napisał(a):Barman polej bo się zacznie :D :D

No właśnie. Może znowu spróbuję zmienić temat bo komuś faktycznie jakaś żyła pęknie <rotfl>

W czasie ostatnich kombinacji z dolotem tak zamontowałem stożek, że opierał się on o nadkole przez co wytarła się w nim dziura :|
W związku z tym zakupiłem nastepny filterek ale tym razem postanowiłem zmienić firmę. Zainspirowany doświadczeniami hondziarzy kupiłem coś takiego:
Obrazek
got fujita? <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez DISItune » 9 wrz 2010, 22:11

Jacek176 napisał(a):W czasie ostatnich kombinacji z dolotem tak zamontowałem stożek, że opierał się on o nadkole przez co wytarła się w nim dziura :|
W związku z tym zakupiłem nastepny filterek ale tym razem postanowiłem zmienić firmę. Zainspirowany doświadczeniami hondziarzy kupiłem coś takiego:
Obrazek
got fujita? <faja>


got fujita <zeby>

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Jacek176 » 9 wrz 2010, 22:16

misiekwaw napisał(a):got fujita <zeby>

Obrazek

hehe
ale coś mi się wydaje, że on nie powinien być montowany na akumulatorze <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez DISItune » 9 wrz 2010, 22:26

Jacek176 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):got fujita <zeby>

Obrazek

hehe
ale coś mi się wydaje, że on nie powinien być montowany na akumulatorze <rotfl>


zalewasz <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez pinky » 10 wrz 2010, 07:09

Peace, Love, Extasy. Dziewczyny wy owijaliście kolektor wydechowy/downpipe bandażem termoinzolacyjnym??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 13 wrz 2010, 12:01

Pinky, mówie ci: odstaw to zioło :P

Wczoraj zamontowałem Fujite i powiem wam, że jestem w lekkim szoku. Auto zaczęło szarpać i dławić się. Podłączyłem laptoka i okazało się, że AFR podskoczył o 2-3 punkty i zrobiło się baaaardzo ubogo. Trzeba stroić praktycznie od nowa. W życiu bym nie przypuszczał, że zmiana filtra może dać takie (pozytywne) efekty.

Ale żeby życie nie było zbyt proste pojawił się inny problem. Auto w czasie przyspieszania czasami łapie czkawke (nawet jak już jest dobrze wystrojone AFR ok. 13.5). Zacząłem bardzo dokładnie przeglądać logi i okazało sie, że w momencie tych "czkawek" dzieją się jakieś cuda z obrotami. Wskazania obrotów potrafią na ułamek sekundy skoczyć np. z 4000 na 13000 <szok> albo w drugą stroną na 700 :|
Nie wiem czy to jakieś kabelki nie łączą czy jakiś czujnik pada np. czujnik położenia wału. Mam też jeszcze jedną teorię: kiedyś miałem podobny problem ale na jeszcze większą skalę kiedy zaczął przerywać kwarc w ECU. Obrotomierz potrafił skoczyć ni stąd ni z owąd na max. a potem wrócić do normalnego położenia. Wtedy okazało się, że "fachowiec" źle przylutował kwarc taktujący ECU. Może teraz znowu coś się "odlutowało".

Pociągnę jeszcze ten kontrowersyjny temat "kill'e" :D
Wczoraj był mały sparing z Probe V6 24V. Startowaliśmy z rolowanego, ja startowałem z za niego (żeby wyrównać szanse :P ). Na początku odcinka to była rzeźnia <faja> łyknąłem go i odjechałem mu na kilka długości auta. Dopiero przy ok. 170km/h dystans dzielący nas przestał się powiększać. Po ok. 1km zatrzymałem się żeby pogadać. Okazało się, że Probe ma zrobiony dolot, wydech, kolektor ssący od KL-ZE, lekkie koło zamachowe, sprzęgło Exedy itd. Miałem wrażenie, że kolega lekko się podłamał jak mu powiedziałem, że ja mam tylko wolnossące 1.8. Żeby nie dobijać go do końca powiedziałem ,że mam 160KM <rotfl>
Ostatnio edytowano 13 wrz 2010, 12:05 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez lukster » 13 wrz 2010, 12:12

Trochę jestem w szoku, że aż taka różnica w wolnossaku po samej zmianie filtra, przecież przepływka widzi ile powietrza silnik łyka. Tak czy siak, świadczy to o tym, że na tym dolocie jest więcej tlenu ;)
Co do szarpania to współczuję, Walczyłem z podobnymi objawami ładnych parę dni :/
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Dawidoski » 13 wrz 2010, 12:13

Jacek176 napisał(a): Żeby nie dobijać go do końca

Mogłeś mu powiedzieć, że ma auto prawie 200kg cięższe :)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Pyton162 » 13 wrz 2010, 12:53

tzn ze pipercrossa jaki miales wczesniej byl do bani na to wychodzi czy byl juz wyjechany tzn brudny
Pyton162
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy